Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaveri se taas palautti maaanpinnalle.. *huoh*

Vierailija
29.02.2012 |

Tyttöni on toka luokkalainen ja hänellä on kaverisynttärit tulossa. Ostin kaupasta sellaisia tavallisia valkoisia kartonkikortteja kutsukorteiksi ja koristeltiin ne mm tarroilla.

Katselin kaupasta myös sellaisia valmiita hienoja kutsukortteja, oli mm prinsessa aiheisia ym. Olivat vaan mielestäni tosi kalliita. 5 kappaleen korttipaketti maksoi 5€. Mun ois pitänyt ostaa yhteensä 3 pakettiaja pulittaa niistä 15€!! Päädyin siis ostamaan tuollaisen valkoisen kartonkipakan, jossa oli 160 korttiaihiota ja ne maksoi vaan 3€.

Asumme ns "rikkaiden alueella". Mietitytti aluksi muuttaa tänne, juuri siksi, koska emme ole snobeja millään tavalla. Mutta halusimme juuri tällaisen modernin talon ja tässä kaupungissa sellaisia taloja ei ole kun tällä yhdellä alueella.

Nyt sitten aamulla kun lapseni koulukaveri tuli hakemaan kouluun, annoimme kutsukortin tälle ystävälle, joka heti vilkaistuaan kortin, tokaisi että "hö, tavallinen valkoinen kortti."

Taas vaan välähti mieleeni, että olisiko sittenkään kannattanut muuttaa tälle alueelle. Lapseni ovat onneksi tottuneet että olemme tarkkoja rahan käytön suhteen. Vaatteita ostetaan paljon alesta ja olemme muutenkin järkeviä mitä maksamme mistäkin. Rahasta ei periaatteessa ole pulaa, mutta en aio muuttaa suhtautumistani.

Pikku juttu ja tiedän että lapset on lapsia ja suustansa päästävät milloin mitäkin. Mutta monessa asiassa olen huomannut että tälla alueella lapset vertailevat varustuksiaan keskenään.

Viihdymme muuten kyllä tällä alueella loistavasti on ihanan rauhallista ja kaikin puolin ihanaa seutua. Mutta nämä jotkut ihmiset on alkaneet ahdistaa. Esim autoina kaikilla on vaan huippumerkkejä. Itsellämme ihan tavallinen perheauto. Meille auto on aina ollut vaan pakollinen siirtymäväline, joka on oltava... Talomme ja sisustuksemme on kyllä vimpan päälle harkittua, mutta kaikessa muussa olemme erittäin harkitsevaisia ja "järkeviä".

Piti vaan avautua teille taas. Kiitos. :)

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisilla alueilla, sillä siitähän tästä oli pohjimmiltaan kyse, lapsen huonosta käytöksestä, ei lapsi saa sanoa synttärikortista rumasti, vaikka olisi vessapaperille töherretty. Ja toisekseen, olette aika sekaisin, jos jotain askartelukykyjä ja taitoja pidätte välittämisen mittana. Minä en pahemmin askartele, mutta teen kyllä muita juttuja, millä annan aikaa lapsilleni. Kutsukortit ovat aika yhdentekevä asia lapsen elämässä. Unohda ap koko asia, ei se alueesta ole kiinni, ja toimi niinkuin itse pidät hyvänä.

15 e valmiitkortit olivat KALLIITA 15E !

joten osti VALKOISET KORTTIAIHEET HALVALLA 3 E !!!

tämä on se pointti !!

kyse on RAHASTA!

JA NIMENOMAAN AP ON SE, JOLLE SE RAHA ON ONGELMA, EI KUKAAN MUU OLE SIITÄ KIISTELLYT

ELI KORTIT VOI LAITTAA, TAI OLLA LAITTAMATTA, IHAN MITEN VAAN

lapsille kortit on usein merkityksellisä, etenkin tytöille ! omani on 7 v ja tykkää askarrella ja piirreelä ja tarrailla jne eli tekee eritääin mielellään, ja minutsa on mukavaa yhdessäoloa tuo askartelu : )

ei tarvita paljoa rhaa, vaan AIKAA

toki lapselle voi antaa aikaa monin muinkin tavoin, kuka tykkää mistäkin

meillä mysö musisoidaan yhdessä, lauletaan soitetaan

ulkoillaan, hiihdetään, luistellaan, kävelläään, pyöräillään

tehdään retkiä lähi metsään, rannalle, uimaan m puutarhahommia

tehdään matkoja ulkomaille, kotimaassa,

käydään museoissa, kirjastossa, konserteissa, elokuvissa, teattereissa, hoplopissa, heurekassa, jn ejne

eli osa maksaa, suurin osa on täysin ilmaista !!!

kyse on AJAN ANTAMISESTA LAPSELLE, YHDESSÄOLOSTA JA YHDESSÄ TEKEMISESTÄ !

ja kyllä minä mieluummin laitan rahani lapseen, kuin sisustukseen ! KUNHAN ON SÄNKY JOSSA MAATA, JNE

en varustele kotia toisten ihaltaivakis, enkä osta autoa kun naapurillakin on uusi jne jne

eli kyseessä on ajan ja rahankäytön kohteet !

molemmissa minulla on ekalla sijalla LAPSENI !

ja kohtuullisuus tietenkin kaikessa.

niin ja mielläkin lapsi on koeputkilapsi :) ja vuosia meni 10 : )

eli panostettu on ; )

Vierailija
42/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käytin kyllä tuon summan noin 10-kertaisena ja vuosiakin kului todella kiitettävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseensa ei käytä aikaa, se on selkeä merkki arvostuksen puutteesta.

Sisustus ja talo saa niellä aikaa ja rahaa, mutta lapsi ei. Vaatteet alelaareista, aika kortilla ja synttäritkin mahdollisimman vähällä vaivalla ja rahalla.

Vierailija
44/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen alemmuudentuntoista porukkaa taas täällä palstailemassa. Ihan kuin Suomessa olisi jotain ihme-luxus alueita ja sikarikkaita, jotka nyt olisivat NIIN erilaisia muihin ihmisiin verrattuna. Suurin osa minunkin sukulaisistani on rikkaita, mutta ei kyllä ole tullut mieleenkään hävetä opiskelijan tulojani, ensiasuntoa tai halpaa/keskihintaista autoa. Suurinta osaa suurituloisista ei voisi vähempää kiinnostaa millä heidän naapurinsa ajelee tai millainen hänen asuntonsa sisustus on.

Vierailija
45/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseensa ei käytä aikaa, se on selkeä merkki arvostuksen puutteesta. Sisustus ja talo saa niellä aikaa ja rahaa, mutta lapsi ei. Vaatteet alelaareista, aika kortilla ja synttäritkin mahdollisimman vähällä vaivalla ja rahalla.

Vierailija
46/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo? Mitä pahaa on ostaa halpaa valkoista valmiskartonkia kutsukortteja varten, jos siitä sitten askarrellaan jotakin nätimpää?

Kyllähän ap:n viestistä saa sen kuvan, että aikaa on annettu. Korttejahan on koristeltu, eli lapsi on niihin ehkä piirtänyt, kiinnittänyt tarroja, jne. joka kyllä riittää, jos lapsi itse on ollut tyytyväinen.

Vierailija
47/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet alelaareista

Meillä on lapselle Reimatecin vk-takki 20 euroa, Jonathanin housut 5 euroa. Ja ensi talveksi Reimatec haalari + pipo 41 euroa ja Ecco goretex 20 euroa ALESTA!. Niin ja Ticketin kurapuku 30 euroa, ALESTA!

t. 7 tuhatta, jota vituttaa nmää laita lapseen rahaa niin oot hyvä vahempi

Vierailija
48/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne mitään askarrelleet, lätkivät tarroja.

Eikö nyt jumankauta edes viitsi raahautua lähimpään tiimariin ja ostaa sillä 3 eurolla kassi askartelutarvikkeita, mm. värillistä kartonkia.

Ei ole lapsi piirtänyt, sen keksit ihan itse.

Vierailija
49/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tiedoksi vaan, että tuolla lailla pilaat lapsesi jalan. Kenkiä ei voi ostaa ennakkoon, eikä sovittamatta.

Vierailija
50/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt jumankauta edes viitsi raahautua lähimpään tiimariin ja ostaa sillä 3 eurolla kassi askartelutarvikkeita, mm. värillistä kartonkia.

Ei tarvitse ihmetellä lapsen kaverin huonoa käytöstä, kun aikuinen kirjoittaa tällaista..

Vierailija
51/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseensa ei käytä aikaa, se on selkeä merkki arvostuksen puutteesta. Sisustus ja talo saa niellä aikaa ja rahaa, mutta lapsi ei. Vaatteet alelaareista, aika kortilla ja synttäritkin mahdollisimman vähällä vaivalla ja rahalla.

johtopäätöksiä vedät ap:stä pelkkien synttärikorttien ja sisustuksen perusteella.

Me ostetaan vaatteita alelaarien lisäksi kirppareilta enkä tykkää askartelusta ja aika on sen verran kortilla, etten hirveästi halua laittaa synttäreiden järjestelyyn aikaa ja rahaakin vain kohtuullisesti. Piirtämäänkin äiti on tosi huono. Jopa lapsen leluja ostetaan kirppareilta. Eikä me edes harrasteta sisustusta. Kyllä käy lasta sääliksi.

t. 24

Vierailija
52/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kengät ei käy niin mä myyn ne ja ostan sitten käytyt samalla rahalla tilalle. Mut hei, taaperohan osaa sanoa että sopiiko se kenkä jalkaan vai ei ja noi kengät on niin paksut että eihän sitä jalkaa edes tunne päältä päin.

Joten miten sinä ostat taaperolle sopivat talvikengät?

Ja ihan tiedoksi vaan, että tuolla lailla pilaat lapsesi jalan. Kenkiä ei voi ostaa ennakkoon, eikä sovittamatta.

Vierailija
53/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap kirjoitti että koristeltiin muun muassa tarroilla, niin silloin jotakin muutakin koristelua on ollut kuin vain tarrat - tarina ei kerro mitä, mutta ehkäpä piirroksia tai väritystä tms. :)

Vierailija
54/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap kirjoitti että koristeltiin muun muassa tarroilla, niin silloin jotakin muutakin koristelua on ollut kuin vain tarrat - tarina ei kerro mitä, mutta ehkäpä piirroksia tai väritystä tms. :)

Vierailija
55/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut monesti ihan perus kartongille. Liimataan tarroja ja kirjoitetaan värikkäillä kynillä. Ei ole tullut mieleenkään että se olisi jotenkin kummaksuttavaa!

Roskiinhan ne jokatapauksessa menevät ja toimivat lähinnä vaan muistutuksena.

Vierailija
56/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää nyt kerro vähä mee ihmisten ajattelutavoista? Heh, jos ei näe järkeä laittaa 15 euroa pahvilappusiin niin tarkoittaako se heti ettei sitä rahaa ole siihen laittaa? Järjenkäyttö sallittu joka asiassa.

Ja kyse on kutsukorteista joita vilkastaan pari kertaa, esim. synttärikortti voi olla esillä jonkin aikaa mut ei kutsukortteja kukaan varmaa säilytä. Tai en minä ainakaan.

En itse ainakaan tule ikinä lasteni edessä miettimään "mitäs ne nyt vain tämmöisen kortin antoivat, eipä ole kovin hieno". Tällöin opettaisin oikein fiksua käytöstä.

Ymmärrän kyllä että toiset ostavat valmiit kortit jos ei halua askarlella (ei vain ole kaikkien juttu!) tai ei ole aikaa. Mutta hei, ei nyt tällaisista asioista tehdä niin suurta murhetta että joku pahoittaa mielensä.

Vierailija
57/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tunnetaan alemmuudentuntoa suurituloisempia kohtaan ja sitten yritetään paikata tätä henkistä traumaa ostamalla kaikki aina mahdollisimman kalliilla. Kuvitellaan, että päästään jotenkin samalle viivalle niiden rikkaampien kanssa tai ei ainakaan näytetä köyhiltä kun tuhlataan 15 euroa Janna-Jessican tai Nico-Petterin Disney kortteihin. Ketään ei kuitenkaan oikeasti kiinnosta millainen kutsukortti sillä Petterillä tai Jessicalla on. Tämä ilmiö muuten näkyy selvästi ainakin tällä palstalla ja tietyissä alemmissa yhteiskuntaluokissa...

Itse suurituloisten jälkeläisenä printtaan netistä ihanan värillisen korttipohjan (niitä on vaikka minkälaisia). Tulos on takuulla ainakin yhtä hyvä kuin ne 15 euron kortit ja huomattavasti edullisempi.

Suurituloinen isäni saisi varmasti sydärin jos tietäisi jonkun laittavat 15 eur muutamaan kutsukorttiin. Ei sitä nyt tyhmä tarvitse olla ja laittaa rahaa ihan mihin tahansa vaikka varaa onkin. Suuret tulot ja järkevä rahankäyttö monesti kulkee käsi kädessä. Lapsuudessaan köyhyydestä kärsineet nousukkaat ovat sitten varmasti eri asia kun ks. ensimmäinen rivi.

Vierailija
58/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luen tätä ketjua..uskomatonta paskaa ja tunteettomuutta ja ilkeilyä. TODELLA HYEENOJA koko

porukka...ei uskois, että äitejä täällä keskustelee

Vierailija
59/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun kutsuin lapseni synttärivieraat tekstiviesteillä, sähköpostilla, FB:n kautta ja ihan suullisesti. Yhdelle päiväkotikaverille annoin osoitteen tavallisella valkoisella paperilla. En sentään ruutupaperilla.

Mitähän ne meistä ajattelevat...? Ja ketä kiinnostaa...

Vierailija
60/91 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä, jonka perhe on kadehdittavan rikas. Kun tällä kaverilla oli viimeksi synttärit, tuli kutsu piirustuspaperista leikatussa (ihan oli lapsi itse leikannut, huomasi epätasaisista reunoista) paperilappusessa, johon oli piirretty hieno angry bird -hahmo ja kirjoitettu nurinpäin olevilla kirjaimilla poikani nimi, kutsujen ajankohta ja tervetullloa. hieno oli kutsu. poikani oli oikein innoissaan.

enemmän kuin aloittajan pähkäilyä rahan kuluttamisesta ihmettelisin sitä, kuinka toisen perheen lapsi oli kasvatettu, kun ei osannut ihan vain kiittää kutsusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän