10-vuotias pissaa housuun...
Ei minua yksi tai kaksikaan vahinkoa haittaa, mutta tästä on tullut kierre. Jo 10-vuotias pissaa housuihinsa. Tätä on tapahtunut viime torstaista lähtien joka päivä 1-3 kertaa. Tyttö yrittää selittää, että pissaa aina kun tulee koulusta tai kotona, koska se "tuntuu hyvältä". Miten suhtautuisin tähän? Onko vaan ohimenevä vaihe?
Kommentit (38)
Ei se niin outoa ole ; aikoinaan naiskaverini 12 vuotias tyttö tuli monesti pissaisissa farkuissa kotiin ja sanoin hänelle,että onko ollut vessa hukassa johon vastasi,että muutkin tekee.Ota siitä sitten selvää . Äitinsä hyväksyi se vastaamalla minulle,että jos se on hänestä kivaa niin antaa tehdä.Kerran mentiin mökille ja pitkä matka ,niin tyttö antoi kusen tulla farkkuihin auton takapenkillä,mutta ei se mitään,kiihotti vaan ,sillä leikittiin sen naisenkanssa samoja leikkejä.
Onko seksuaalisen hyväksikäytön mahdollisuus tutkittu, tai edes käynyt mielessä? Siihen saattaa usein liittyä tuontyyppistä käytöstä.
Ensin lääkäriin, että nuo fyysiset viat saadaan suljettua pois. Sitten ottaisin jonkinlaiseen pohdintaan lapsen kanssa tekemisissä olevat aikuiset ja vähän syvällisemmin keskustelisin lapsen kanssa mitä hänen elämässään juuri nyt tapahtuu.
Jos ei ole noista edellä mainituista seksuaalisista tai muutkin tekee -fiiliksistä, niin kokeilkaa viikko-pari jättää hiilihydraatit (leipä, peruna, sokerit) ruuassa ihan niin kokonaan pois kuin voi, niin näkee itse, reagoiko keho insuliinierityksellä vai ei, eli onko diabetestyylisestä sairaudesta kyse.
Lisää tietoa tästä ruokavaliosta, joka parantaa aikuisillakin diabetesta tosi hyvin, Antti Heikkilän kirjasta Diabeteksen hoito ruokavaliolla.
Ja opeta ihmeessä pyykkikoneen käyttö, hyvä ikä osata itse hoitaa lempifarkkujen tms pesu muutenkin. Ilman syyllistämistä sentään.
Tsekkaa viimeistään pääsiäislomalla, jos ei kavereita silloin tapaa, onko meno samanlaista, vai kenen seurassa se useimmiten tapahtuu. Jos ei ole diabetesaiheista, jostain on löydyttävä aiheuttaja/se mistä tämä alkoi.
Tuttua on, meilläkin tyttö pissaa ihan tahallaan housuun ja sanoo, että tuntuu kivalta. Olen opettanut pesemään housunsa. Olen sanonut myös, että saa tehdä niin kun tuntuu hyvältä.
Tuttua täälläkin tuo housuun pissaaminen. Lopulta kuitenkin ehdotin vaippoja ja nyt käyttää niitä. Olen tytölle sanonut, että saa pitää vaippoja niin pitkään kuin vaan tahtoo.
Meillä tyttö pyysi vaippoja ja kun vähän ihmettelin hän sanoi, että tahoisi kokeilla miltä tuntuu pissata niihin. Kävimme yhdessä kaupassa ja pitää vaippaa ihan säännöllisesti. Hän sanoo myös sen tuntuvan oikein mukavalta.
Meillä tyttö oli pitkään yökastelija ja näin tottui vaippoihin. Jossakin vaiheessa hän halusi pitää vaippaa myös päivällä ja annoin siihen luvan ilman muuta. Nyt tyttö pitää vaippaa ihan päivittäin. Sanoo, että se tuntuu niin hyvältä.
Huomasin jokin aika sitten kun tytöllä oli aika usein märät housut. Loputa kysyin miksi pissaa housuun ja sanoi kun se tuntuu niin kivalta. Kysyin saanko tuoda kaupasta vaippoja ja voisi pissata sitten niihin. Tyttö tuli hyvin iloiseksi ja nyt pitää vakituisesti vaippaa.
Vaippafetisistille jäi sitten vähän levy päälle.
No housuun pissaaminen on fetissi ja ei sina ole sairaus etsi netistä :omorashi ja varmaan löytyy lisää
Hävettävää yleensä . Ongelma. Ammattiauttajalle.
Päivystykseen, virtsatulehdus pitäisi sulkea heti pois, tuosta voi seurata munuaustulehdus jos ei hoideta. Voi olla myös jotain psyykkisiä oireita, mitä on tapahtunut pitäisi myös selvittää, onko ollut hyväksikäyttöä?
Olen samaan mieltä että diabetes pitää poissulkea. Jos alakoululainen lapsi joutuu yöllä käymään vessassa niin silloinkin pitää diabetesmahdollisuus selviittää. Aivan liian usein lapsen diabetes löydetään myöhään ja sitten onkin leikki kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen, virtsatulehdus pitäisi sulkea heti pois, tuosta voi seurata munuaustulehdus jos ei hoideta. Voi olla myös jotain psyykkisiä oireita, mitä on tapahtunut pitäisi myös selvittää, onko ollut hyväksikäyttöä?
Ei ehkä nyt 7v myöhemmin ole päivystysasia.
Minulla on myös yksi 10v tyttö joka on pissannut koulussa ja kotona housuun ja lääkäriin on viety mutta pimpassa ei ole mitään vikaa ja lääkäri ehdotti vaippaa kun yö ja aamu kastelua on tullut paljon niin yöllä laitan hänelle vaippahaalarin jota hän ei itse auki saa koska vaippaan ei suostu ja hänen opettajansa tietää siitä ja varmistaa että käyttää vaippaa ja heidän terveydenhoitajakin tietää niin kuin lapsi ei aina osaa laittaa vaippaa niin terkkari auttaa ja hänen opettajansa voisi mutta on mies ja koska tytölläni on vähän vaikeammin laitettavat ja pois otettavat niin terkkari on auttanut ja hän on nainen niin opettaja kertoo terkkarille jos pisu tulee vaippaan niin hän auttaa laittamaan vaipat oikein ja lasta nolottaa niin olen sanonut että monella lapsella on sama ongelma ja kun kerron tälläisiä että äidit/isät juttelee täällä semmoisita niin hän tietää että ei ole yksin
Miksei se voi vaan olla niin kuin tyttö sanoo: tuntuu hyvältä? Tosin sanoisin että ei muiden aikana ja ei missään missä paikat sotkeentuu... Ikävä juttu!