Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa toi rakennuttajien valitus.. Kuinka raskasta onkaan...

Vierailija
01.04.2012 |

Rakentasivat itse ja kokeilisivat sit onko se niin raskasta valita kaakelit yms.. Huoh..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin IS:ssa ollut se blogi "äiti rakentaa talon" :DDD Joo, äiti ihan rasittanut itseään kaakeleita valkkaamalla ja välillä jotain muoviroskia keränny tontilta, on se niin raskasta joo :D

Vierailija
2/21 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: TÄYSIN itse rakennettu iso omakotitalo.

Olisi ollu hauska nähdä noikin oikealla RAKSALLA! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi emme rakentaneetkaan itse, hullun hommaa ellei ole alan ammattilainen. Silti voin sanoa, että se puolenkin vuoden projekti oli elämäni raskain projekti (työn ohessa hoidettuna). Siinä kun ei tee itse, on kovempi stressi ja huoli, että tekeekö ne työn kunnolla. Itse tehden voi sentään siitä olla varma, että tietää mitä saa. Kaikki on itestä kii. Elämän suurimman investoinnin kanssa rakennuttamisessakin painitaan, joten ei sekään ihan kepeästi mene. Sekin on paskaa, jos joku niin väittää.

Vierailija
4/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjan/blogin "rakennsprojektistaan" jossa itseasiassa eivät edes siivonneet itse....

2 talo max omalla työllä rakentanut ja 3.tta suunnitteleva.

Vierailija
5/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylppäriremontti. Siis teetettiin. Sitä pölyn määrää, suojapaperia koko kämppä täynnä jne.

Parasta olisi olla koko remontin ajan poissa kotoa lomalla jossain.

en tajua kaltaisiasi marttyyreja, jotka kerjäävät ihailua siitä, että on itse tehty talo. Siis enemmän säälittää, se on todella sairasta ei mitenkään hienoa ja tavoiteltavaa. Ei vissiin ollut rahaa teettää muilla?

Vierailija
6/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo rakennettiin käytetyistä nauloista, jotka piti ensin takoa suoriksi. Eristeiksi kerättiin metsätsä sammalta. Ei nämä nykyajan rakentajat tiedä rakentamisesta mitään. Valittavat, että on raskasta kun kaupasta saa valmiina kaiken.

Vierailija
7/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit kun se kestää kokonaiset puoli vuotta tai jopa vuoden. Kauhistus!

Ei mulla mikään piponkiillotuskampanja ole meneillään, mutta kun itse rakentaa taloaan pari vuotta, muuttaa ja jatkaa rakentamista ja pihan veivaamista, tietää niinkuin tehneensä jotain muutakin, kuin valkanneensa kaakelit. Eniten ehkä ärsyttää se termien väärin käyttö. "Me rakennetaan" tarkoittaa usein "me rakennutetaan". Mut eihän se kuulosta alkuunkaan niin raskaalta.

Vierailija
8/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle, joka sunnitellut, hoitanut kaikki valikoinnit ja kilpailutukset, selvitykset, rakentanut joka kohtaa tässä talossa. Vastoinkäymisiä riitti liikaakin. Lisäksi budjettipaukku.. Niin minulle tulee naapurustosta joku valittamaan, että ompa raskasta.. ( valita kaakelit kuvastosta, käydä tontilla muutaman kerran..ja jestas sentään muuttaa..) Ni kyllä nauran!!

Ap.

Vierailija
9/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle, joka sunnitellut, hoitanut kaikki valikoinnit ja kilpailutukset, selvitykset, rakentanut joka kohtaa tässä talossa. Vastoinkäymisiä riitti liikaakin. Lisäksi budjettipaukku.. Niin minulle tulee naapurustosta joku valittamaan, että ompa raskasta.. ( valita kaakelit kuvastosta, käydä tontilla muutaman kerran..ja jestas sentään muuttaa..) Ni kyllä nauran!! Ap.

Kuten kirjoitin, niin mulle riittää remontin keskellä eläminen, vaikka en itse tee mitään.

Vierailija
10/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle, joka sunnitellut, hoitanut kaikki valikoinnit ja kilpailutukset, selvitykset, rakentanut joka kohtaa tässä talossa. Vastoinkäymisiä riitti liikaakin. Lisäksi budjettipaukku.. Niin minulle tulee naapurustosta joku valittamaan, että ompa raskasta.. ( valita kaakelit kuvastosta, käydä tontilla muutaman kerran..ja jestas sentään muuttaa..) Ni kyllä nauran!! Ap.

Vierailija
11/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä tein kaiken itse ja naapuri valitsi vaan kaakelit. Hmm

Vierailija
12/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylppäriremontti. Siis teetettiin. Sitä pölyn määrää, suojapaperia koko kämppä täynnä jne. Parasta olisi olla koko remontin ajan poissa kotoa lomalla jossain. en tajua kaltaisiasi marttyyreja, jotka kerjäävät ihailua siitä, että on itse tehty talo. Siis enemmän säälittää, se on todella sairasta ei mitenkään hienoa ja tavoiteltavaa. Ei vissiin ollut rahaa teettää muilla?

Remontin keskellä elämisen raskauden ymmärrän, mutta siinäkin eniten stressaa keskeneräisyys - ei hlökohtaisen tekemisen määrä.

Ei me ainakaan marttyyreksi pyritty kun 2 taloa on rakennettu (3. aluillaan siis). Halutaan vain itse tekemällä varmistaa että on hyvin tehty.

6

Vierailija
14/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylppäriremontti. Siis teetettiin. Sitä pölyn määrää, suojapaperia koko kämppä täynnä jne. Parasta olisi olla koko remontin ajan poissa kotoa lomalla jossain. en tajua kaltaisiasi marttyyreja, jotka kerjäävät ihailua siitä, että on itse tehty talo. Siis enemmän säälittää, se on todella sairasta ei mitenkään hienoa ja tavoiteltavaa. Ei vissiin ollut rahaa teettää muilla?

Remontin keskellä elämisen raskauden ymmärrän, mutta siinäkin eniten stressaa keskeneräisyys - ei hlökohtaisen tekemisen määrä. Ei me ainakaan marttyyreksi pyritty kun 2 taloa on rakennettu (3. aluillaan siis). Halutaan vain itse tekemällä varmistaa että on hyvin tehty. 6

Vierailija
15/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee minusta marttyyriä. Taitaa täällä huudella ne jotka ko asiasta edes tiedä yhtään mitään. Ne jotka on rakentanut tietää miten valtava juttu se on. Heippa.

Vierailija
16/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee minusta marttyyriä. Taitaa täällä huudella ne jotka ko asiasta edes tiedä yhtään mitään. Ne jotka on rakentanut tietää miten valtava juttu se on. Heippa.

ja valtava juttu. niin.

Vierailija
17/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rakentaja on oman mies. Siis niille rakennuttajille jotka luullevat kaiken aikaa tietävänsä enemmän rakentamisesta kuin se urakoitsija.

Kyllä on välillä itketty ja naurettukin joskus.

Eli yhdyn siihen että rakentaisivat itse.

Vierailija
18/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastuu kaatuu aina rakennuttajalle vaikka kuka mokais. Vastaat itse joka asiasta vaikka palkkaisit minkälaisia asiantuntijoita, valvojia ja ammattilaisia.

Vierailija
19/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökki. On tiettyjä työvaiheita joita ei voi/osaa/saa tehdä itse. Mutta kaikki minkä pystyny, niin mies tehny itse.

Lattiat on liipannu ammattilainen. Sähkötyöt tehny sähkömies (tai johdot veti oma mies paikoilleen, mut liitokset saa tehdä vain luvat omaava) Muurari tehny uunit. Mökillä se kuului ihan paketin hintaan, että Nunnauunin pystytti asentaja.

Mitenkään raskaaks en ole kokenu rakennusaikoja. Mieheltä ne on tietysti vaatinu paljon. Minä olen vaan niitä laattoja valinnu ja sitten hoitanu, siivoukset ja pintamaalaukset. Ja huonekalut valinnu ja ostanu.

ja ihan töiden ohessa ollaan hommat hoidettu. Joku lapsista on ollut vauvaikänen projektien aikana. Lapsia on neljä.

Olen lukenut lehdistä näitä yhäiti rakentaa talon otsikoita. Ja olen kyllä luullut, että on sitte siellä raksalla oikeesti koko ajan paiskomassa rakennushommia. Näin ei kait sitten ole ollutkaan. Sehän pitäis lukea, että rakennuttaa muilla...

Vierailija
20/21 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastuu kaatuu aina rakennuttajalle vaikka kuka mokais. Vastaat itse joka asiasta vaikka palkkaisit minkälaisia asiantuntijoita, valvojia ja ammattilaisia.

Peilistä löytyy se joka onnistuu tai mokaa - ja maksaa joka tapauksessa:) Kehenkään muuhun en luottaisi kuin itseeni ja mieheeni

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän