Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa... lainasin kaverille vauvan vaatteita ja kestovaippoja

Vierailija
28.02.2012 |

Nyt meille on tulossa toinen lapsi ja kaveri toi vaipat ja vaatteet takaisin - aivan karseassa kunnossa. KAIKKI ovat värjäytyneitä, tahraisia, nyppyyntyneitä, vaikka olin valkannut hänelle uusimmat ja siisteimmät. Heillä ei ilmeisesti lainkaan lajitella pyykkejä eikä noudateta pesuohjeita.

En viitsi tämän takia pilata ystävyyttä valittamalla, siksi valitan täällä. En voi ymmärtää, itse pidän toisten tavaroista ihan erityisen hyvää huolta. Kaveri ei edes mitenkään pahoitellut sitä, että on pilannut vaatteet ja vaipat.

Olin ajatellut, että myyn siisteimmät edelleen, näitä ei kyllä kukaan osta...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä "kyllähän ne käytössä kuluu"?? Pitäkää itsellänne niin ei tarvitse valittaa!!!

Vierailija
42/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin sukulaiseni 'eihän ne valkoiset kuitenkaan kauaa valkoisena pysy'-kommenttia, kun lastenvaatteista oli puhetta. miten niin ei pysy?? tämä selvisi kun sain pussillisen vaatteita häneltä. no ei todellakaan pysy, jos pestään kaikki samassa... juuri tuota harmaata kulahtanutta systeemiä. kyllä lapsillakin valkoiset pysyy hyvänä ja siistinä, jos viitsii nähdä edes vähän vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin suututtaisi, jos vaatteet tulisivat takaisin tosi huonossa kunnossa (normi kuluminen on eri asia). Itse ostin esikoiselle melkein kaiken uutena (tyttö) ja nyt sitten käytän niitä tälle toiselle tytölle. En ole lainannut vaatteita eikä kukaan ole pyytänytkään. Joskus on myös tarjottu lainaksi, olen kohteliaasti kieltäytynyt. Inhoan lainaamista muutenkin, annan tai myyn mieluummin. Mielestäni lastenvaatteet pysyvät kohtuullisen hyväkuntoisina, jos vähän näkee vaivaa ja esim. rumpuun en niitä laita. Toki pesunukkaa tulee, mutta yleensä tahrat aika hyvin lähtevät pois.

Vierailija
44/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet sillä tavalla realistisia, että hän ois saanut ne vaatteet samassa kunnossa takaisin ja sitten myynyt ne. Kahdella lapsella olleet vaatteet ei enää ole mitään priimaa vaikka niitä pestäis miten, eikä niistä montaa kymmentä senttiä voi kirppiksellä pyytää.

Mä ymmärrän ap että sua sapettaa, mutta sulla selvästi on sellainen käyttäytymismalli, että sen seurauksena joudut helposti pettymään toisiin ihmisiin. Mä ymmärrän, että sä halusit antaa noi vaatteet lainaan että susta pidettäisiin ja kokisit itsesi tarpeelliseksi. Mut ei se vaan niin useinkaan mene niin, että autetaan toisia (tai "autetaan", tässä tapauksessahan ei mikään avuntarve kenelläkään edes ollut) ja lopulta kaikilla on hyvä mieli. Jos antaa lainaan, antaa ne sillä ajatuksella, että aivan sama vaikka ne eivät tulisi enää teille takaisin.

Vierailija
45/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut paljon keskustelua! Onneksi muutama sisälukutaitoinen on ymmärtänyt pointinkin.

Kyse ei siis ole siitä, että harmittelisin paria tahraa tai normaalia kulumista. Toki olin varautunut siihen, että vaatteet kuluvat käytössä. Olin varautunut siihenkin, että jokin menee pilalle tai katoaa.

Siihen en ollut varautunut, että jokaikinen vaate ja vaippa on värjäytynyt ja tahrainen. Jotenkin olisin vielä asian sulattanut, jos kaveri olisi pahoitellut asiaa, mutta ei.

ap

Vierailija
46/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ajatellut myyväni mitään bodyja tms., koska ne kuluvat, mutta esim. vauvakokoinen haalari, laadukkaat kestovaipat jne. ovat ihan kysyttyä tavaraa kirppiksillä käytettyinäkin.

Mutta ei minua tässä se rahallinen menetys harmita vaan se, ettei viitsitä yhtään pitää huolta toisten omaisuudesta.

Ja niille, jotka vastasivat, että voi voi, älä lainaa: en aiokaan lainata enää.

ap

Vierailija
47/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te sitten lainaatte jos ette ymmärrä Sitä "kyllähän ne käytössä kuluu"?? Pitäkää itsellänne niin ei tarvitse valittaa!!!

MUTTA EI TAHALLISTA vaatteiden pilaamista.

Ei ole normaalia, että kaikki vaatteet olivat värjäytyneet ja nukkaantuneet pilalle.

Ja hei: missä ihmeessä on se lainaajan vastuu? Ap:lta te nyt peräätte, että hänen olisi pitänyt ARVATA, että aikuinen ihminen ei tuon vertaa viitsi pyykkiä lajitella pesua varten.

Minä sen sijaan perään siltä kaverilta rotia. Hän itse on HALUNNUT ottaa vaatteita lainaan, mutta ei ole niitä pätkääkään viitsinyt hoitaa.

Vierailija
48/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa lainaan, antaa ne sillä ajatuksella, että aivan sama vaikka ne eivät tulisi enää teille takaisin.

Saanko mä lainata sun autoa samalla periaatteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän