Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa... lainasin kaverille vauvan vaatteita ja kestovaippoja

Vierailija
28.02.2012 |

Nyt meille on tulossa toinen lapsi ja kaveri toi vaipat ja vaatteet takaisin - aivan karseassa kunnossa. KAIKKI ovat värjäytyneitä, tahraisia, nyppyyntyneitä, vaikka olin valkannut hänelle uusimmat ja siisteimmät. Heillä ei ilmeisesti lainkaan lajitella pyykkejä eikä noudateta pesuohjeita.

En viitsi tämän takia pilata ystävyyttä valittamalla, siksi valitan täällä. En voi ymmärtää, itse pidän toisten tavaroista ihan erityisen hyvää huolta. Kaveri ei edes mitenkään pahoitellut sitä, että on pilannut vaatteet ja vaipat.

Olin ajatellut, että myyn siisteimmät edelleen, näitä ei kyllä kukaan osta...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa, jos on niin tarkkaa.

Vierailija
2/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata lähteä tuolle lainaamislinjalle - siihen on syy ettei useimmat lainaa lastenvaatteita.

Mut muista sekin, että vaatteet näyttää aika pitkään hyviltä, ja kulahtaa sitten yhtäkkiä. Meillä kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta. Ekalta jäi tosi hyväkuntoisia vaatteita, mut sitten kun niitä oli jonkin aikaa käyttänyt toisella, niin ei niistä juuri mitään myytävää jää. Joten voi olla, että suurin syy vaatteiden huonoon kuntoon on vaan se, että niitä on käytetty ja pesty. Ja sitä vartenhan ne on lainaan annettu, että niitä käytetään, joten ei siitä oikein voi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan, että nykyajan huonolaatuiset rääsyt kestäisivät kovin montaa käyttäjää? Parilla lapsella menee ehkä, ja siksipä olisi kannattanut itse säästää ne seuraavalle lapselle eikä antaa eteenpäin lainaksi.

Vierailija
4/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa, jos on niin tarkkaa.

Kyllä minuakin suututtaisi, lainaamisen idea kai on se, että tavara palautetaan jokseenkin samassa kunnossa kun se on lainattu. Muuten olisi kyse antamisesta.

Vierailija
5/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole normaalista kulumisesta, sen toki hyväksyisin. Ja hyväksyisin myös sen, että jokin vaate saattaa vahingossa tahriintua/värjäytyä/mennä rikki.

Mutta kun nämä ovat KAIKKI aivan karseassa kunnossa, värjäytyneet mikä minkäkin värisiksi ja todella tahraisia. Jotenkin kummasti kestivät meillä lukemattomia käyttökertoja ja pesuja varsin siistin näköisinä.

Eikö teillä muilla ole tapana lajitella pyykkejä lainkaan? Kaikki värit vaan sekaisin?

ap

Vierailija
6/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lainataan lasten vaatteita, ja sitten ollaan närkästyneitä, jos niissä näkyy elämisen jäljet! En ole koskaan lainannut keneltäkään mitään, enkä lainannut kenellekään mitään. Annan tai myyn, ostaan tai saan, mutta en lainaa!

JOku tuossa kirjoittaa, että "lainaamisen idea kai on se, että tavara palautetaan jokseenkin samassa kunnossa kun se on lainattu. Muuten olisi kyse antamisesta." No, vaikea niitä lastenvaatteita on varjella ruokatahroilta, eihän niitä vois sitten käyttää ollenkaan.

Vierailija
7/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate nyt vaan kuluu käytössä. Siitä syystä otan kohteliaasti vastaan, kun joku haluaa lainata jotakin, mutta laitan kaapin perälle odottamaan sitä että kehtaan palauttaa takaisin. Totta kai vaate kuluu käytössä. Jos lainaa, on ymmärrettävä että käytö tuomaa kulumaa on enemmään. Kuten joku sanoikin, kahden lapsen käyttämä tekstiili on normaalikäytössäkin jo kolmannelle käyttökelvoton.

Vierailija
8/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne kuluu ja tahriintuu. Niitä saa yhalvalla kirppareilta. Mä sain kavereilta vanhoja tai ostin itse. Sitten taas annoin eteenpäin, en todella olis halunnut takaisin. Älä sitten lainaa, jos et kestä kulumista tai huonoa pesua.

Vierailija
9/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lainataan lasten vaatteita, ja sitten ollaan närkästyneitä, jos niissä näkyy elämisen jäljet! En ole koskaan lainannut keneltäkään mitään, enkä lainannut kenellekään mitään. Annan tai myyn, ostaan tai saan, mutta en lainaa!

JOku tuossa kirjoittaa, että "lainaamisen idea kai on se, että tavara palautetaan jokseenkin samassa kunnossa kun se on lainattu. Muuten olisi kyse antamisesta." No, vaikea niitä lastenvaatteita on varjella ruokatahroilta, eihän niitä vois sitten käyttää ollenkaan.

Ruokatahroja voi välttää käyttämällä ruokalappua, ja värjäytymistä pesemällä vaatteet oikein. En todellakaan hermostuisi muutamasta tahrasta, mutta nämä vaatteet ovat lähes käyttökelvottomia.

ap

Vierailija
10/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei lainkaan lajittele pyykkejä, käytä ruokalappua jne.? Onko teille ihan oikeasti ihan sama, jos kaikki vaatteet on paskanruskeiksi värjäytyneitä? Käytättekö kaikkia muitakin lainattuja tavaroita noin huolimattomasti?

Ilmeisesti kaverini ei ole yksin.

Ohoh, en osaa muuta sanoa.

ap

Vierailija
11/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa kuvia, niin arvioidaan, onko normaali kulumista vai kaltoinkohtelua?

Vierailija
12/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei todellakaan ole normaalia kulumista esim. se, että kaikki vaipat (Fuzzit) ovat värjäytyneet ruskeiksi tai harmaiksi, siis niin, ettei alkuperäistä väriä pysty päättelemään. En ole ikinä onnistunut saamaan mistään vaatteista näin karsean näköisiä käytössä, vaikka meillä on ollut jo kolmannella lapsella käytössä olevia.

ap

Vierailija
13/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin mieheni siskolle vauvanvaatteita, jotka olivat vaaleita kaikki. No, palautti ne harmahtavina ryppykasoina takaisin. Käyttöaika ei tiettykään ollut pitkä, joten kulumisesta ei ollut kyse.

Pesee kuulemma kaiken sekaisin ja 60-asteessa, olipa sitten vaaleita tai mustia vaatteita.

Käsittämätöntä typeryyttä! Kulkee tosin itse ties missä 10 vuotta vanhoissa lumpuissa. Eli siis nuo, jotka tuossa aikaisemmin kirjoittelivat, lienevät samaa roskasakkia. Kyllähän sen tosin ulkonäöstä huomaakin ja myönnetään, että omaa typeryyttäni oli, etten tajunnut ennen kuin lainasin kauniita, vaaleita vauvanvaatteita, että kyseisenlaiselle tyylittömälle urpolle niitä ei pitäisi lainata.

Enää en lainaa yhtäkään vaatetta kenellekkään. Ostakoon omansa.

Vierailija
14/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ruokalappu tehonnut, lähes joka ruokailun jälkeen 1-2,5v iässä kaikki vaatteet on menneet vaihtoon ja tahranpoistoaineista huolimatta monta kurjaa läikkää on jäänyt kivoihin vaatteisiin. Ehkä en vaan osaa, mutta en ikimaailmassa ottaisi lainaan toiselta lastenvaatteita. En erityisemmin kyllä lajittele pyykkejä, se on totta.

Vierailija
15/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin mieheni siskolle vauvanvaatteita, jotka olivat vaaleita kaikki. No, palautti ne harmahtavina ryppykasoina takaisin. Käyttöaika ei tiettykään ollut pitkä, joten kulumisesta ei ollut kyse.

Pesee kuulemma kaiken sekaisin ja 60-asteessa, olipa sitten vaaleita tai mustia vaatteita.

Käsittämätöntä typeryyttä! Kulkee tosin itse ties missä 10 vuotta vanhoissa lumpuissa. Eli siis nuo, jotka tuossa aikaisemmin kirjoittelivat, lienevät samaa roskasakkia. Kyllähän sen tosin ulkonäöstä huomaakin ja myönnetään, että omaa typeryyttäni oli, etten tajunnut ennen kuin lainasin kauniita, vaaleita vauvanvaatteita, että kyseisenlaiselle tyylittömälle urpolle niitä ei pitäisi lainata.

Enää en lainaa yhtäkään vaatetta kenellekkään. Ostakoon omansa.

Löytyihän täältä sentään joku, joka vähän miettii mitä tekee. En tajua, tämä sama porukka täällä sitten mesoaa kun naapurin Liisalla oli epämuodikas mekko hiekkalaatikolla.

ap

Vierailija
16/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyväkuntoisia, osa uusia jne.

Olin itse pessyt, silittänyt ja viikannut nätisti lainaajaa varten vaatteet.

Sain kaikki takaisin täysin viikkaamattomana, jätesäkkiin sullottuna ryppykasoina jotka olivat kaiken huipuksi AIVAN täysin kissankarvojen peitossa.

Tahrat toki ymmärrän, niitä tulee kaikille ja eivät välttämättä lähde pois! Mutta välinpitämättömyys toisen omaisuutta kohtaan on minusta törkeää!

Oli toki ostanut muutamia vaatteita tilalle.. mutta kyllä otti päähän yrittää teipipillä ja kuivausrummulla irroittaa karvoja ja istua viikko tolkulla vaatteita siistimässä..

En ole lainannut sen jälkeen kenellekkään mitään.

Tiesin toki kissojen olemassa olosta mutta en olettanut että heillä todellakin kirjaimellisesti saavat pitkäkarvaiset kissa NUKKUA vaatekaapissa vaatteiden päällä.. Eikä heillä viikata vaatteita IKINÄ! Ne rytätään vaan kaappiin!

Vierailija
17/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oikeastihan kyse on vain siitä, että pesee valkoiset/vaaleat 60-asteessa ja värilliset 40-asteessa + silittää vaatteet, niin säilyvät priimana useammallakin lapsella (juu, bodyt tietty venähtää kuosistansa jossain vaiheessa).

Tuon pesumallin luulisi olevan kaikille naiseksi itseään kutsuville itsestään selvyys. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että näyttäisitte varmaan aika lailla paremmilta itsekkin, jos viitsisitte edes pestä vaatteenne oikein? Mutta karu todellisuushan on, että moni nainen ei ole kiinnostunut lainkaan miltä näyttää.

Ja joku kirjoitti, että nykypäivän vaatteet eivät kestä/pysy kuosissa. No kyllä kestävät! Meillä pestään arki/käyttövaatteet yhden käyttökerran jälkeen, ja lastenvaatteet pysyvät aivan käyttökelpoisina ja ok-näköisinä sadoista pesu/silityskerroista huolimatta.

Ap, tässä olisi aihe, mistä voisi keskustella useammankin tunnin, mutta joudun poistumaan lumitöihin.

Vierailija
18/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n närkästyksen kaverin käytöksestä. Mutta en ymmärrä sitä että ap kertoo valinneensa uusimmat ja siisteimmät lainaan. Eikö mikään varoittanut mielessä ettei niin kannata tehdä ?

Itse lainasin esikoiselle muutamia pieniä vaatteita. Yhteen tuli tahra jota en saanut pois vaikka nuo lainavaatteet olivat "varavaatteina" pinon alimmaisena eli käytettiin vain silloin kuin kaikki omat oli pesussa ja koetin olla tosi varovainen ettei tulisi tahroja. Meidän esikoinen kun vaan pulautteli kymmeniä kertoja päivässä ja sitten kun söi kiinteitä ei esim. pulautettuaomenaa tahtonut saada pois vaatteesta. Ja pulautuksia tuli ympärivuorokauden eli ruokalappu ei pelastanut tosin lapsella oli melkein aina kaulassa huivi mutta kun ei ne kaikki puklut siihenkään osuneet.

Itse en ole lainannut kuin joitakin yksittäisiä asioita kuten kantoliinaa. Siinäkin oli ongelmana että kun sain takaisin tuoksui kantoliina tosi voimakkaasti hajustetulle pesuaineelle. Ja sitä hajua ei saanut niin hyvin pois että olisin voinut liinaa käyttää (olen itse hajusteille allerginen) joten myin tuon liinan ja ostin seuraavalle lapselle uuden.

Mutta olen antanut vaatteita pois jos vain jollekkin on kelvanneet meidän vanhat vaatteet. Ja olen saanut paljon vaatteita. Se on minusta paljon mukavampaa mitä lainailu. Eli meillä vaatteet odottaa seuraavaa käyttäjää kunnes joutavat pois annettavaksi.

En kyllä ymmärrä yhtään näitä jotka palauttavat lainaamansa tavarat pilattuina. Liekö masennusta, mielenterveydellisiä ongelmia vai käyttävätkö muuten vaan hyväksi muiden ystävällisyyttä.

Vierailija
19/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös lainasin typeryyttäni vauvan vaatteita ja sain takaisin vain noin puolet ja nekin aivan kamalassa kunnossa. Suurin osa oli ihan tahraisia ja värjäytyneitä, osassa jopa reikiä :o

En ymmärrä, miten 50-68 cm vaatteisiin voi pienellä lapsella tulla useampia reikiä... Pesty ehkä avointen vetoketjujen tms. kanssa samassa koneessa. Kissoja heillä ei ainakaan itsellä ole, eikä vanhempia lapsia.

En todellakaan aio lainata toista kertaa. Itse en ota yhtään vaatetta lainaan, koska olen liiankin tarkka toisten tavaroiden kanssa. Lasta häiritsevän hysteerinen suorastaan :)

Vierailija
20/48 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua ihmisiä, jotka ei osaa pyykätä, vaan kaikki vaatteet on sellaisia harmaita ja kovia koppuroita. Mitä ne tekee pyykeille? Lähipiirissä on näitä.

En lainaa, enkä suostu ottamaan vastaan heiltä mitään rättejä, vaikka tarjoavatkin säännöllisesti. Ei niillä ole muuta käyttöä kuin lattiarättinä (eikä tarvita niin paljoa niitäkään)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä