Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluisi lähteä kahdenkeskiselle matkalle kanssani

Vierailija
28.02.2012 |

mutta en taida pystyä/haluta lähteä.

Matka tarkottaisi että lapset 2,5v ja puolivuotias vauva pitäisi jättää hoitoon.

Onko muut ollut esim viikonloppua poissa lasten ollessa pieniä?

epäilen kyllä että matka saa jäädä väliin...

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetän vielä 7 kk ikäistä, joten en voi olla erossa paria tuntia pidempään..! En voisi muutenkaan jättää näin pientä, hän nukkuukin meidän vieressä vielä.... Kolmevuotiaan voisin max. neljäksi yöksi jättää mummolaan, kun ollaan jatkuvasti tekemisissä ja hän on ollut siellä muutamia viikonloppuja hoidossa.

Jokainen perhe on erilainen, ja jos esim. isovanhemmat ovat läheisiä, niin voihan vkl-reissu ollakin ihan ok. Viikko on minusta liian pitkä aika olla erossa vanhemmista noin pienelle. Jos tuntuu etten voi pientä jättää, niin älä jätä. Kyllä te ehditte kahdestaan sinne reissuun vähän myöhemminkin.

Vierailija
62/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän tuollaista haluaa eli mikä kotona mättää. Minusta ei pidä poistaa oiretta, jos ongelma on jossain muualla eli ei kahdenkeskisiä matkoja ennen kuin on yhdessä mietitty, miksi sinne reissuun pitää lähteä. Ja jos sillä miehellä on selkeä perustelu valmiina, niin voisin lähteä. Hyvä syy voisi olla se, että haetaan purjevene lähisatamaan.

Mutta perusteluksi ei kelpaa, että vauva-aika on raskasta (se on sitä yhteisen reissun jälkeenkin eli matka ei poistaisi syytä) tai se, että mies haluaa olla kanssani kahden (vasta-argumenttina on heti, miksi mies ei koe saavansa olla kanssani kahden muuten, olenko väsynyt kotitöistä tms. asioista, joihin mieskin voisi vaikuttaa).

Ehdottaisin myös sitä, että menisin yksin viikonloppureissuun, jos mies kokee minun tarvitsevan lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän tuollaista haluaa eli mikä kotona mättää. Minusta ei pidä poistaa oiretta, jos ongelma on jossain muualla eli ei kahdenkeskisiä matkoja ennen kuin on yhdessä mietitty, miksi sinne reissuun pitää lähteä. Ja jos sillä miehellä on selkeä perustelu valmiina, niin voisin lähteä. Hyvä syy voisi olla se, että haetaan purjevene lähisatamaan.

Mutta perusteluksi ei kelpaa, että vauva-aika on raskasta (se on sitä yhteisen reissun jälkeenkin eli matka ei poistaisi syytä) tai se, että mies haluaa olla kanssani kahden (vasta-argumenttina on heti, miksi mies ei koe saavansa olla kanssani kahden muuten, olenko väsynyt kotitöistä tms. asioista, joihin mieskin voisi vaikuttaa).

Ehdottaisin myös sitä, että menisin yksin viikonloppureissuun, jos mies kokee minun tarvitsevan lomaa.

voi luoja :D tarviiko kotona mättää joku jos haluaa kumppaninsa kanssa hetken kahden keskistä aikaa...

Vierailija
64/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten päädyt kohta niihin ruikuttajiin jotka valittaa kun mies ei enää halua ja olen vain äiti jne jne.

Vierailija
65/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutumassa.

Ja koska parisuhteessa on kaksi, on luonnollista että lomallekin haluaa joskus päästä puolisonsa kanssa.

Vaikka perhettä olisi tusina.

Vierailija
66/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohdin kertoa että vuosi sitten meidän kaksivuotias oli kaksi yötä mummolassa, kun oltiin Tallinnassa miehen kanssa. Yhden yön kyläilyjä oli ennen sitäkin pari takana. Hyvin oli mennyt, mutta toisena aamuna lapsi oli ollut itkuinen ja kysellyt meidän perään. Ihan iloinen oli kun tavattiin. Etenkin mummon kanssa ovat läheisiä ja molemmat isovanhemmat jaksaa touhuta lapsen kanssa ihanasti. Kyllä teidän isompi lapsi voisi olla varmaan vkl-reissun ajan hoidossa, ja pienikin sen yhden yön, jos siltä tuntuu.

Vierailija
67/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se, joka huolehti lapsille hoitajan, hoitajalle ruuat jne. kotiin (hoitajalla ei autoam, ei olisi päässyt kauppaan), kaiken valmiiksi. Mies varasi matkan.

Menimme kylpylään, ja kaikki oli päin helvettiä. Minä halusin nukkua väsymystä pois (mies kun perusteli reissua levolla), miehen mielestä se oli ihan turhaa. Ennen iltaa minulla oli ikävä lapsia ja se oli miehen mielestä sitä, että en välitä hänestä.

Lopulta minä itkin ja mies raivosi. Onneksi kylpylästä löytyi vapaa huone, jonne menin.

Ongelmana oli se, että miehen kanssa odotimme eri asioita. Mies oletti, että olen 100% hänen ja minusta olikin äitiyden myötä tullut enemmän minä kuin me eli olin oppinut asettamaan omat tarpeeni etusijalle miehen sijaan. En suostunut siihen, että kotona olin perheen käytössä ja reissussa miehen käytössä vaan osasin ilmaista sen, että myös minulla on oikeuteni, jos ei muuhun niin uneen.

En ole pelkkä äiti ja vaimo, enkä edes halua olla.

Vierailija
68/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän tuollaista haluaa eli mikä kotona mättää. Minusta ei pidä poistaa oiretta, jos ongelma on jossain muualla eli ei kahdenkeskisiä matkoja ennen kuin on yhdessä mietitty, miksi sinne reissuun pitää lähteä. Ja jos sillä miehellä on selkeä perustelu valmiina, niin voisin lähteä. Hyvä syy voisi olla se, että haetaan purjevene lähisatamaan. Mutta perusteluksi ei kelpaa, että vauva-aika on raskasta (se on sitä yhteisen reissun jälkeenkin eli matka ei poistaisi syytä) tai se, että mies haluaa olla kanssani kahden (vasta-argumenttina on heti, miksi mies ei koe saavansa olla kanssani kahden muuten, olenko väsynyt kotitöistä tms. asioista, joihin mieskin voisi vaikuttaa). Ehdottaisin myös sitä, että menisin yksin viikonloppureissuun, jos mies kokee minun tarvitsevan lomaa.

Rentoutumassa. Ja koska parisuhteessa on kaksi, on luonnollista että lomallekin haluaa joskus päästä puolisonsa kanssa. Vaikka perhettä olisi tusina.

perheen mukaan. Ei perhe kaikille ole taakka ja ahdistus. Parisuhteessa on kaksi, mutta jos toinen haluaa lomaa eikä toinen ymmärrä loman tarvetta, on syytä yhdessä keskustella, miksi näin sen sijaan että suin päin toteutetaan toisen toiveet.

Vierailija
69/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän tuollaista haluaa eli mikä kotona mättää. Minusta ei pidä poistaa oiretta, jos ongelma on jossain muualla eli ei kahdenkeskisiä matkoja ennen kuin on yhdessä mietitty, miksi sinne reissuun pitää lähteä. Ja jos sillä miehellä on selkeä perustelu valmiina, niin voisin lähteä. Hyvä syy voisi olla se, että haetaan purjevene lähisatamaan. Mutta perusteluksi ei kelpaa, että vauva-aika on raskasta (se on sitä yhteisen reissun jälkeenkin eli matka ei poistaisi syytä) tai se, että mies haluaa olla kanssani kahden (vasta-argumenttina on heti, miksi mies ei koe saavansa olla kanssani kahden muuten, olenko väsynyt kotitöistä tms. asioista, joihin mieskin voisi vaikuttaa). Ehdottaisin myös sitä, että menisin yksin viikonloppureissuun, jos mies kokee minun tarvitsevan lomaa.

voi luoja :D tarviiko kotona mättää joku jos haluaa kumppaninsa kanssa hetken kahden keskistä aikaa...

siitä, että yhteistä aikaa ei voi olla muualla kuin kaukana lapsista. Tuossa vaiheessa viimeistään pitäisi miettiä, mikä on perheen ja parisuhteen suhde ja saako nainen olla lainkaan äiti.

Vierailija
70/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lähdet mukaan, olette poissa vaikka vain pari yötä, ei ole liian pitkä aika.

Ja annat huomiota myös miehelle, etkä vain nuku unia pois, niin kuin jotkut täällä.

Eilös se idea ollut kahden keskistä aikaa, ei vain nukkumista?

Vierailija
71/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetätkö. Imettäväkin voi lähteä, jos vauva suostuu ottamaan tuttipulloa ja äiti saa mukaan rintapumpun, jolla voi tyhjentää rinnat (aika vaivalloista mutta mahdollista). Minulta ei olisi onnistunut, koska vauvani teki 3kk jälkeen stopin tuttipullolle ja vain rinta kelpasi. Enkä tiedä olisinko muutenkaan halunnut jättää vauvaani. Pari yötä menee ehkä rintapumppailun kanssa, mutta en varmaan itse jaksaisi yöllä herätä max. 4h välein pumppaamaan, kun mulle tulee rintatulehduskin niin helposti täysistä rinnoista.

jättäisin vaan suosiolla väliin...

Vierailija
72/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen suostuisin. En ikinä jättäisi 6kk ikäistä kahdeksi vuorokaudeksi, en ikinä. Eikä tätä alan ammattilaisetkaan suosittele. 2,5v:lle 2vrk on ok aika, mutta ei 6kk ikäiselle vauvalle.

Vierailija
73/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia ajatuksia.

Eli matka olisi korkeintaan vkl.

Mies ilmeisesti haluaisi lomailla vain kahdestaan ´"rauhassa" ilman mitään sen kummempaa syytä.

Tässä nyt mietiskelin, että jos sitä sitten ehdottaisi yhden yön "lomaa" jossain ihan suomen sisällä.

Olisi luultavasti helpompi(ainekin minulle) jättää muksut hoitoo lyhyemmäksi aikaa.

ap

Vierailija
74/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia ajatuksia.

Eli matka olisi korkeintaan vkl.

Mies ilmeisesti haluaisi lomailla vain kahdestaan ´"rauhassa" ilman mitään sen kummempaa syytä.

Tässä nyt mietiskelin, että jos sitä sitten ehdottaisi yhden yön "lomaa" jossain ihan suomen sisällä.

Olisi luultavasti helpompi(ainekin minulle) jättää muksut hoitoo lyhyemmäksi aikaa.

ap

Yksi yö ei todellakaan ole liian pitkä edes puolivuotiaalle. Lähdette aamulla, ja tulette seuraavana päivänä takaisin.

Eikä ne lapset niistä mitään traumoja saa, eikä siinä ole mitään pahaa mieheltä haluta välillä viettää aikaa kahdestaankin.

Vierailija
75/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisinkö 6kk pariksi yöksi. Vapaaehtoisesti en missään nimessä. Omallani ainakin on vaihe, jossa hyvin tarkasti seuraa minua ja pitemmän poissaolon, eli n. 2h, jälkeen selvästi helpottuu näkemisestäni.

Miksi ette ottaisi puolivuotiasta mukaanne? Jos on jo isompia lapsiakin niin pelkän vauvan kanssa liikkuminen on jo ihanan vapauttavaa.

Vierailija
76/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia ajatuksia. Eli matka olisi korkeintaan vkl. Mies ilmeisesti haluaisi lomailla vain kahdestaan ´"rauhassa" ilman mitään sen kummempaa syytä. Tässä nyt mietiskelin, että jos sitä sitten ehdottaisi yhden yön "lomaa" jossain ihan suomen sisällä. Olisi luultavasti helpompi(ainekin minulle) jättää muksut hoitoo lyhyemmäksi aikaa. ap

Minusta on hullua ajatella, että täytyy saada olla rauhassa perheeltä. Silloinhan sitä voisi miehen kanssa vuorotella viikonloput ja viettää laatuaikaa ilman lapsia ja miestä, jos perhe on asia, josta on saatava lomaa. Ainakin meillä miehen leukapielet kiristyisivät heti, kun kertoisin saaneeni tarpeeksi hänestä ja lapsista ja lähteväni viikonlopuksi yksin lomalle perheestä. Lapsillehan on luvallista sanoa, että ei jaksa niitä, miksi ei siis miehelle? Kyllä se 6 kk ikäisen kanssa pärjää.

Vierailija
77/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ottaisi puolivuotiasta mukaanne? Jos on jo isompia lapsiakin niin pelkän vauvan kanssa liikkuminen on jo ihanan vapauttavaa.

Ja sitten ei voi tehdä mitä huvittaa, kun pitää laskea vauva mukaan.

Vierailija
78/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuraiteelle sen verran että en kommentoi sitä pitäiskö ap:n nyt lähteä, vaan sitä että mikä ihme saa jonkun ajattelemaan että siinä olisi jotain vikaa jos mies haluaa vaimon kanssa kaksin lähteä vaikka kahdeksi päiväksi jonnekin ja laittaa lapset hoitoon!? Sehän on sitä parisuhteen hoitamista että vähän aikaa voi keskittyä vain siihen toiseen aikuiseen ihmiseen!

Vierailija
79/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset kuule siitä pilalle mene. Saatte kahdenkeskistä aikaa joka varmasti tekee hyvää olipa parisuhde millanen tahansa.

Mutta jos sinua kovasti huolettaa jättää lapset matkan ajaksi hoitoon (oletan että olitte ulkomaille lähdössä) niin jospa ehdottaisit miehellesi voisiko suomen sisällä matkustaa johonkin esim. kylpylään, lappiin tai muualle...?

Vierailija
80/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia on sääntö 1v - 1yö erossa jne..?

Oletteko muut olleet lapsista erossa heidän ollessa vauvoja? esim 1kk-9kk? kuinka monta yötä kerralla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän