Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluisi lähteä kahdenkeskiselle matkalle kanssani

Vierailija
28.02.2012 |

mutta en taida pystyä/haluta lähteä.

Matka tarkottaisi että lapset 2,5v ja puolivuotias vauva pitäisi jättää hoitoon.

Onko muut ollut esim viikonloppua poissa lasten ollessa pieniä?

epäilen kyllä että matka saa jäädä väliin...

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseni oli vauva, niin n.2kk ikäisestä eteenpäin on kerran kk jäänyt yökylä hoitoon isovanhemmille, kun vanhemmat ovat "vaihtaneet vapaalle".

Ja hyvin on pärjätty!

Ja hyvin on pärjätty!

Vierailija
42/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan olisi tullut mieleenkään jättää pientä vauvaa vieraalle hoitoon ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että imetin. Käytännön järjestelyt olisivat olleet lähes mahdottomia. Lähipiiristäkään ei tule mieleen ketään, joka olisi lähtenyt pienen vauvansa luota lomailemaan.

Ei siis mitenkään pahalla, mutta minulle ihan vieras ajatus. Millaisessa jamassa parisuhde ylipäänsä on, jos sitä pitää muutaman kuukauden kuluttua vauvan syntymästä lähteä kaksistaan yökaupalla jonnekin "hoitamaan"? Toki omastakin mielestä miehen kanssa on kaksistaan mukava viettää aikaa, mutta ei se itsellä ole tuossa vaiheessa ollut mielessä, vaan perheen huomio on keskittynyt juuri syntyneeseen vauvaan.

Ravinto- ja leffaillat, konsertit ym. ovat hyvin riittäneet tuossa vaiheessa kahdenkeskiseksi ajaksi, ei me kumpikaan olisi suin surminkaan lähdetty lapsiemme luota heidän vauva-aikoinaan pidemmäksi aikaa pois. Lasten kasvettua on ollut eri juttu, lapset mielellään ovat jääneet viikoksikin isovanhempien luoksi, ihan omasta tahdostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en imettäisi

Koska imetän, niin ei kannata edes miettiä asiaa

Vierailija
44/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksei olisi - ap:n mies on itsekäs teini, joka on mustasukkainen lapsilleen, joiden lähellä hän ei halua olla ja näyttää näille kotona hapanta naamaa, kun ei onnistu kiristämään ap:ta lopettamaan imetystä ja lähtemään lomareissulle just nyt heti.

Mun mielestä ap:n pitäisi jättää se sika.

Vierailija
45/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaimmista ja tärkeimmistä asioista, minkä voit lastesi hyväksi tehdä on se että pidät parisuhteesta huolta!

Vierailija
46/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseni oli vauva, niin n.2kk ikäisestä eteenpäin on kerran kk jäänyt yökylä hoitoon isovanhemmille, kun vanhemmat ovat "vaihtaneet vapaalle".

Ja hyvin on pärjätty!

Mun "mummoäiti"kaveripiirissä (vauvat saatu yli 30-vuotiaina, koulutettuina ja maailmaa nähneinä) kuulostaisi naurettavalta selittää jättävänsä vauva kuukausittain yöksi hoitoon, jotta pääsisi "vaihtamaan vapaalle". Harrastavatko tätä nuorena lapsen saaneet, joilla vauvan saanti on katkaissut nuoruuden menovaiheen?

Vai mitä tämä vapaalle vaihtaminen oikein tarkoittaa? Mulle kun tulee siitä mieleen lähinnä joku teinityylinen dokaaminen. Itse on miehen kanssa lasten pikkuvauva-aikanakin käyty yhdessä ulkona (ravintoloissa, leffassa ym kuten yllä totesin), mutta eihän vauvan tarvitse olla silloin yötä hoidossa. Kyllä me aina yöksi ollaan kotiin hyvin ehditty.

95

Vierailija
47/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytää parisuhde uudestaan. Huh huh, mihin jamaan ihmiset itsensä saattavat.

Ja itse asiassa. Kun lopetin imettämisen niin jokaisen lapsen kohdalla olin yön poissa kotoa ja mies hoisi lapset. Oli ihana olla yö kylpylässä ja hemmotella itseään.

teistä mammoista(tai isistä) jättäisi vauvan ja taaperon hoitoon, viettääkseen aikaa puolison kanssa, esim yhden yön ja päivän? Olisiko se niin paha asia olla kahdestaan puolison kanssa viettämässä laatuaikaa, etenkin jos normi arjessa sellaiseen ei ole aikaa tai voimia. Eikö se olisi kaikille hyväksi että vanhemmat löytäisivät taas uudestaan parisuhteensa.

Vierailija
48/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puolivuotias pärjää pitkän viikonlopun mummolassa. Ajattele, miten ihanaa miehelläsi on kun saa rakastella kanssasi monta kertaa päivässä, eikä kakarat ole kinuamassa vieressä. Tällä varmistat sen, että miehesi ei mene vieraisiin kun saa sinut vapaasti omistaa yhden viikonlopun.

Mieti, että vauva pärjää ja viikonloppu on satsaus parisuhteeseenne kun mies saa seksiä vapaasti koko viikonlopun ja monta kertaa. Sinuna lähtisin kyllä. Muuten voi käydä niin, että mies löytää uuden naisen kun paimennat vain kakaroita.

tuo neuvo mitä jotkut ovat ehdotaneet: että mies lähtisi yksin lomalle, niin tuskin olisi se asia mitä mieheni tässä hakee takaa. Eli haluaisi viettää aikaa kanssani. Ei olla esikoisen aikanakaan oltu poissa kauaa, max tyyliin ilta klo18- seuraava aamu klo12. Senkin takia noin pitkä(esim se viikonloppu) poissa olo tuntuu hankalalta. Mutta ehkä se 1vuorokausi maksimissaan... vaikeita asioita! ap

Vierailija
49/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdottomasti lopettaisin imetyksen ja opettaisin pullolle.

Parisuhde on vauvan koti. Mitä tekee vauva ilman isäänsä, vaikka olisi kuinka imetetty.-

Vierailija
50/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hoitoon, edes mummolle. Mutta se olen minä.

Vierailija
51/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdottomasti lopettaisin imetyksen ja opettaisin pullolle.

Parisuhde on vauvan koti. Mitä tekee vauva ilman isäänsä, vaikka olisi kuinka imetetty.-

normaalissa parisuhteessa ei tarvitse tehdä tuollaista valintaa. Normaali isäkin haluaa lapsensa parasta ja tietysti myös viettää aikaansa vauvansa kanssa.

Vierailija
52/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista

Vierailija
53/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee hyvää parisuhteelle, ja kyllä lapset osaavat pari yötä olla tutun hoitajan luona.

Itsekin jaksaa paremmin, kun on pari yötä erossa lapsista ja "tuulettuu" aikuisten kesken.

Vierailija
54/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmastikkin järjestyisi mummolasta tai kummeilta.

Mutta lähinnä se vaivaa kun lapset kuitenkin niin pieniä, että pärjäisikö he??

ap

Vierailija
55/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen lähtenytkin. Edellyttäen, että hoito järjestyy hyvin (meillä isovanhemmat ovat hoitaneet).

Vierailija
56/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmastikkin järjestyisi mummolasta tai kummeilta. Mutta lähinnä se vaivaa kun lapset kuitenkin niin pieniä, että pärjäisikö he?? ap

Niin sitten on ok. Mitä sellaista voi käydä, että ei pärjää. Itse olen ollut hoitajana siskoni lapsille suunnilleen, kun olivat tuossa iässä. Silloin ei ollut omia lapsia. Yhden yön olivat ja isompi ei nukkunut lähes koko yönä. Kun vanhemmat soittivat, niin sanoin kaiken olevan hyvin. Heille tuli hyvä loma ja me oltiin ihan loppu, mutta niin oli ajateltukin =)

Vierailija
57/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmastikkin järjestyisi mummolasta tai kummeilta.

Mutta lähinnä se vaivaa kun lapset kuitenkin niin pieniä, että pärjäisikö he??

ap

mistän hinnasta puolivuotiasta jättäisi. Puoli vuotta myöhemmin viikonloppumatka voisi olla ihan ok minusta jos molemmat sitä haluatte. Itse en kyllä 12kk lastakaan jättäisi kuin korkeintaan yhdeksi yöksi. Me olimme ekan kerran kahdenkeskisellä (3 yön) matkalla kun lapsi oli 2.5v, ja se tuntui juuri sopivalta. Tuuletimme päätämme käymällä vuorotellen kavereitten kanssa pienillä reissuilla.

Vierailija
58/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin lähtisin. ja olen ollutkin. lapsi siitä ei traumoja saa, vaikka joku niin väittääkin. mulle ainakin olleet tärkeitä reissuja. lapset aina viihtyneet hoidossa ja kuulemma nukkuvat NIIIN paljon paremmin mummolassa ettei kotona ikinä :D

ja meillä on ollut se mahdollisuus että pystytään lähtemään, kun mummo on apuna. jos jollekin tuntemattomalle pitäisi jättää, niin ei varmaan sit raskis :) pari päivää max, mutta odotan kyllä sitäkin, että lapset isompia, niin voitaisiin olla viikko etelässä... mutta siihen menee vielä aikaa. ja reissataan myös lasten kanssa, jos joku ehtii luulla, ettei lapsille järjestetä koskaan mitään.

Vierailija
59/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ensimmäisen kerran viikon poissa kun vauva oli 3 kk, sitten seuraavan kerran kun oli 4kk viikonlopun poissa, tuolloin mies hoiti lasta. Ja sitten kun vauva oli 6kk niin mieheni kanssa oltiin lomalla kahdestaan viikonloppu.

Jos luotettava ja tuttu hoitaja, niin lähtekää ihmeessä, tekee hyvää parisuhteelle ja koko perheelle.!

Vierailija
60/101 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskot lasten pärjäävän niin siitä vaan. Jos taas koet olevasi kontrollifriikki tai muuten liian kiinni lapsissasi niin sitten on ehkä parempi jättää ihan johonkin yön yli lähihotellissa-lomaan. Jos tutut hoitajat niin ei siinä mitään ongelmaa pitäis olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi