Vaikea irrottautua lapsesta
Lapseni on nyt 2v ja hänen syntymästään lähtien en ole koskaan ollut erossa hänestä paria tuntia pitempään. Minua jotenkin pelottaa jättää häntä muiden hoidettavaksi. Tiedän, että olen vähän ylisuojelevainen ja yritän koko ajan olla tosi tarkkana kaikkien vaarojen kanssa. Mieheni on hyvä isä ja luotettava hoitaja sinänsä, mutta usein tuntuu, että hän saattaa tehdä joitain hassuja virheitä ihan ajattelemattomuuttaan. Äitiini hoitajana kyllä ehkä luottaisin, mutta hän asuu todella kaukana. Appivanhemmista ei enää ole hoitajiksi ja ystäviä minulla ei juurikaan ole. Myös täysin vieraan hoitajan järjestäminen kotiin tuntuu liian pelottavalta. Nyt vaan alan todella väsyä, kun tuntuu, ettei ole hetken rauhaa, eikä mitään omaa elämää. Eniten kaipaisin yhteistä aikaa mieheni kanssa. En viihdy yksin kaupungilla haahuilemassa. Miten olette oppineet luottamaan siihen, että lapsi pärjää ja kaikki menee hyvin, vaikka et itse olisi koko ajan vieressä?
Kommentit (24)
Jotenkin olisin halunnut yhdessämiehen kanssa sopia, kuinka lasta hoidetaan.. ihan perusjuttuja, mutta mies haluais tehdä kuten oma äitinsä neuvoi, keskustelematta edes minun kanssani.
Tässä näin pähkinänkuoressa. Ja sanottakoon, että anopin kasvatusmetodit hyvin vanhanaikaisia.
Eli koin tavallaan tulleeni ylikävellyksi + huoli lapsen hyvinvoinnista. Näin pähkinänkuoressa. Pitkä juttu oikeasti ja prosessina kehittynyt.
jäädä kotiin jotta voisit ihan itse ja yksin päättää miten toimit lapsesi kanssa. Ja voisit tarvittaessa konsultoida omaa äitiäsi!
Kaikesta sitä ongelmia tehäänkin! Ensin valitetaan siitä, että miehet ei hoida lapsiaan ja sit ku ne hoitaa, niin ollaan avioeron partaalla kun ne hoitaa väärin! :O
Mutta kyllä olen kuitenkin sitä mieltä, että mies ja vaimo yhdessä sopivat lapsen hoidosta eikä niin, että tehdään kuten äiti sanoo vaikka vaimo olisi eri mieltä.
varmistella sulta asioita? Tai miksi mies ei saisi tehdä oman päänsä mukaan?
Et varmaan itsekään varmistele mieheltä asioita ja teet itsekin oman pääsi mukaan?
Sun viimeisestä lauseesta saa sen kuvan, että teidän liitto on kriisissä juuri tuon takia.