Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt lukiolaistytö ja somen kirous

Vierailija
27.02.2012 |

Tyttö ei pääse eroon Facebookista, Demistä yms jutuista. Mitäs tehdä??

Jäi syksyllä kiinni pari kolme kertaa "dataamisesta" klo 01 jälkeen. Nyt neiti tekee sitä pimeässä huoneessaan yhtä pitkään, ellei pidemmin. En kuvittele omia, näen tytön koneen aktiivisena kodin wlan-verkossa. Kun kömmin yläkertaan, tyttö leikki nukkuvansa jne..

On tietysti väsynyt, ei jaksa harrastaa tanssia enää eikä muutakaan urheilua. Suklaa ja karkit maistuvat, painoakin on tullut lisää...

Kaveritkin vähenee. Ei kuulemma tartte pitää yhteyksiä ku Facesta näkee kaikki. Esimerkiksi tänä vuonna neidin synttäreille tuli 2 tyttöä, toissavuonna oli 6.

Vähä on kädetön olo. En haluais viedä neidin laitteitakaan pois tai katkaista nettiyhteyttä iltaisin. Ollaan puhuttu asiasta, viimeksi tänää aamulla, mutta ei mene perille..

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan samaa mieltä muutamien kanssa, että netti poikki arkisin klo 22. Ihan turhaa valvomista sen jälkeen.

Itse olen nettiaddiktoitunut aikuinen ja yritän koko ajan keksiä keinoja millä vähentää netin käyttöä. Välillä onnistun paremmin, välillä huonommin. Mutta lukiolainen on taatusti kiitollinen jälkikäteen vanhemmille, jotka uskaltavat ajatella hänen parastaan.

Vierailija
62/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveritkin vähenee. Ei kuulemma tartte pitää yhteyksiä ku Facesta näkee kaikki. Esimerkiksi tänä vuonna neidin synttäreille tuli 2 tyttöä, toissavuonna oli 6.

Mulla on sellaine tunne et Facebook vaa lisää tiety luonteisten tyttöjen ja poikien erakoitumista. Ne jotka on muutenki sosiaalisii pärjää FB:ssä paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei netti itsessään ole mitenkään pahasta. Riippuu täysin millä sivuilla surffailee. Jos teini haluaa iltaa myöten lukea vaikka Der Spiegelin sivuilta saksalaisia näkemyksiä eurokriisin ratkaisemisesta, niin en mä kyllä laittaisi nettiyhteyttä poikki... :D

Vierailija
64/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lukiolainen on taatusti kiitollinen jälkikäteen vanhemmille, jotka uskaltavat ajatella hänen parastaan.

Että se on oikeasti tosi rankkaa ja raskasta, kun on pakko pistää niitä rajoja. Sen takia moni vanhempi sen jättääkin tekemättä. Mahdolliset nuoret lukijat: vanhempanne joutuvat tekemään ihan hemmetin isoja henkisiä ponnistuksia että jaksavat olla se aikuinen talossa. Silti he tekevät sen, koska rakastavat ja välittävät. Ei se silti vanhemmalle mitään nautinnollista piknikkiä ole.

Vierailija
65/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti (esim. klo 22). Uni on teinille sen verran tärkeää, että edes kansainvälisen politiikan seuraaminen ei sitä korvaa.

Sen kyllä myönnän, että tällaisella teinillä se netinkäyttö ei ehkä liity noihin keskittymiskyvyn ja pitkäjänteisyyden ongelmiin :D (mutta taitaa olla aika harvinainen tyyppi).

Ei netti itsessään ole mitenkään pahasta. Riippuu täysin millä sivuilla surffailee. Jos teini haluaa iltaa myöten lukea vaikka Der Spiegelin sivuilta saksalaisia näkemyksiä eurokriisin ratkaisemisesta, niin en mä kyllä laittaisi nettiyhteyttä poikki... :D

Vierailija
66/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähes joka postauksessa lukee tyttö tai neiti, nii onks tää vaan tyttöjen ongelma??

Eiks pojat ole riippuvaisii??

Vierailija
67/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muutenkaan ole mitään erityisiä sääntöjä, tupakkaa ja alkoholia on vapaasti saatavilla. Silti lapset eivät polta eivätkä ainakaan kotona juo.

No sittenhän kaikki ovat hyvin kun eivät kotona juo... o_0

3 teiniä, jokaisella keskiarvo yli 9. Hrarastukset vapaaehtoistoiminnasta tenniksen kautta kirjallisuuteen. Kun vanhemmat ovat töissä, lapset voisivat periaatteessa vetää viinaan kaksin käsin, vaan eivätpä sitä tee.

En mene 18v:n kanssa iltarientoihin, joten en voi tietää, juoko siellä vai ei. Omalla autolla on yleensä liikenteessä, joten 0 lienee toleranssina.

Vierailija
68/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä mammat! taas te teitte maailmasta paremman paikan.

Vierailija
69/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähes joka postauksessa lukee tyttö tai neiti, nii onks tää vaan tyttöjen ongelma??

Eiks pojat ole riippuvaisii??

mutta kyllä tuolla välissä pojistakin kommentteja on. Totta kai on poikien ongelma ihan yhtä lailla.

Vierailija
70/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No TÄMÄHÄN se nyt vasta auttoikin.

Keskustelupalsta, jolla keskustellaan? Well I never!!!

Vierailija
71/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukioikäisellä ei ole välttämättä vielä sellaista arviointikykyä, että itse ymmärtäisi laittaa koneet kiinni ja mennä ajoissa nukkumaan.

Itse valvoin lukioikäisenä omassa huoneessani telkkaria katsellen jotain klo 22-23:een. Olin aivan sippi. Mun mutsi heivas sen telkkarin mäkeen. Olin silloin kiitollinen ja olen sitä edelleen. Fiksu mutsi mulla.

Vierailija
72/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa jankkauksesta ja toisen kirjoittajan nimittelystä on keskustelusta kaukana. vai oletko toinen nimittelijöistä/arvostelijoista ja kuvittelet tuota keskusteluksi?

Vierailija
73/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valvoin lukioikäisenä omassa huoneessani telkkaria katsellen jotain klo 22-23:een. Olin aivan sippi. Mun mutsi heivas sen telkkarin mäkeen. Olin silloin kiitollinen ja olen sitä edelleen. Fiksu mutsi mulla.

Meillä ysiluokkalainen menee sänkyyn noin klo 22. Siellä hän katselee nettiä ja mesettää kaveriensa kanssa ehkä keskiyölle saakka.

Kysyin että mistä puhe käy. Tytöt kommentoivat tuttujen kuvia ja antavat muotikuvablogi-vinkkejä.

Tuttujen kuvakommentointi :) Varmaan ylistävät joka kuvaa :D

Vierailija
74/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa jankkauksesta ja toisen kirjoittajan nimittelystä on keskustelusta kaukana. vai oletko toinen nimittelijöistä/arvostelijoista ja kuvittelet tuota keskusteluksi?

Mutta seassa on erittäin hyviä näkökulmia joista varmasti riittää pohdittavaa. Etkä lukenut niitä lainkaan?

Joskus se menee kyllä niinkin ikävästi, että keskustelija joka on kanssasi samaa mieltä = hyvä keskustelija, ja se joka on eri mieltä = jankkaaja...

Vierailija
75/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa johtua ihan siitä, että muilla on elämää kodin ulkopuolella, sinun lapsellasi ei. Voit vakuutella itsellsi, että kyllä se teini aikanaan kiittelee siitä, että oli kuria ja rajat, mutta voi olla, että nyt olisi mieluummin enemmän ihmisten kanssa ja vähemmän yksin kotona.

Miten usein tyttö on kavereitten kanssa ulkona vaikka elokuvissa, harrastuksissa jne. ? 2 krt/vko vai harvemmin? Kannustatko lasta laajentamaan elämänpiiriään ja olemaan viikonloppuisin yökylässä, bilettämässä jne. vai onko teillä muutenkin tiukat säännöt, että kotona on oltava aikaisin ja elämää saa seurata varovaisesti verhonraosta+

Vierailija
76/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika istuu koneella varmaan kello 2-3 saakka. Sitten hän nukkuu muutaman tunnin, menee lukioon ja nukkuu sen jälkeen alkuiltaan. Sitten pelit taas alkavat :(

Vierailija
77/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa johtua ihan siitä, että muilla on elämää kodin ulkopuolella, sinun lapsellasi ei. Voit vakuutella itsellsi, että kyllä se teini aikanaan kiittelee siitä, että oli kuria ja rajat, mutta voi olla, että nyt olisi mieluummin enemmän ihmisten kanssa ja vähemmän yksin kotona.

En kyllä mitenkään saanut ap:n tekstistä sitä kuvaa, että äiti olisi kieltänyt ulkona käymistä ja liikkumista, eli aktiivisesti sitä pyrkinyt rajoittamaan. Pikemminkin niin, että äiti on huolissaan kun ennen aktiivinen tyttö on vetäytynyt takaisin enemmän kodin piiriin.

Vierailija
78/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on huolissaan kun ennen aktiivinen tyttö on vetäytynyt takaisin enemmän kodin piiriin.

Vierailija
79/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitenkään saanut ap:n tekstistä sitä kuvaa, että äiti olisi kieltänyt ulkona käymistä ja liikkumista, eli aktiivisesti sitä pyrkinyt rajoittamaan. Pikemminkin niin, että äiti on huolissaan kun ennen aktiivinen tyttö on vetäytynyt takaisin enemmän kodin piiriin.

viimeinenkin yhteys ulkomaailmaan?

Seuraavana on vuorossa viiltelyt ja sitten vakavampi masennus.

Eli miksi tuijottaa oiretta, ei syytä?

Vierailija
80/99 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä kaverit löytävät uusia kavereita ja solmivat uusia suhteita. Siinä moni vanha yläasteelainen ystävyys jää taakse.