Päiväkodin keräykset ja kerjäykset
Lastemme päiväkodissa kerätään vähän väliä euroa tai viittä, milloin mihinkin tarkoitukseen.
Viime viikolla oli nyyttikestit, ja lapsi kivenkovaan väittää ettei siellä edes syöty herkkuja joita sinne perheet veivät.
Voiko 5-vuotias puhua totta?
Kommentit (9)
Ja tuntuu kyllä vaikealta uskoa, että "tädit" keräisivät vanhemmilta rahaa herkkuihin, eivätkä sitten antaisin niitä lapsille! Mun eikä mun työkavereiden moraali kyllä antaisi myöten tehdä noin...
mutta jokin syy siíhen perumiseen on, joka sun täytyy selvittää sen pk:n kanssa.
Lastemme päiväkodissa kerätään vähän väliä euroa tai viittä, milloin mihinkin tarkoitukseen. Viime viikolla oli nyyttikestit, ja lapsi kivenkovaan väittää ettei siellä edes syöty herkkuja joita sinne perheet veivät. Voiko 5-vuotias puhua totta?
rahoja keräillä. Nyyttäreille jokainen vie mitä vie ja sitten ne myös syövät.
Itse epäilisin kyllä ennemmin lapsen muistikuvaa asiasta, kuin sitä että tädit olisivat herkut syöneet. Meillä ainakin tuli aina ylimääräiset herkut takaisin kotiin, jos niitä oli jäänyt.
Olen itse ihan mielelläni antanut rahaa, jos ovat menneet vaikkapa nukketeatteria katsomaan tai pyytäneet taikurin tarhalle esiintymään. Ja tämä siis ihan yksinhuoltajan budjetista. Tarharyhmäthän pääsevät huomattavasti edukkaammin esim. teatteriin, kuin jos menisin itse lapsen kanssa noita esityksiä katsomaan.
saisi kerätä.
Täysin varma en kyllä ole.
saisi kerätä.
Täysin varma en kyllä ole.
Saa kyllä kerätä, mutta pakko ei niihin ole osallistua. Esimerkiksi xylitol-pastilleja ei olisi lapsille lainkaan, jos vanhemmat eivä niitä maksaisi.
Jospa ap nyt puhuisi sinne lapsens apäiväkotiin ja sanoisi, että hänen kukkarolleen noita keräyksiä on vähän liikaa eikä tunnu kivalta. Jos sitten lopettavat xylitol-pastillien ostamisen, eivät käy teattereissa yms. enää loppuvuonna.
3€ työpajaan, joka tapahtuu päiväkodin ulkopuolella esim. museoissa. Vanhemmat ovat toivoneet vanhempainillassa, että lapsia vietäisiin tällaisiin vaikkei päiväkotia voi niitä kaikkia kustantaa. Kerran syksyssä ja kerran keväässa päiväkoti maksaa teatterin tai musiikkiesityksen kaikille. Muuten teemme maksuttomia retkiä ja niiden lisäksi näitä vapaaehtoisia työpajoja, joihin tosin kaikki haluavat osallistua.
tätä varten perustetiin vanhempainyhdistys, joka kerää rahaa vanhempilta, ja sekin vapaaehtoiselta pohjalta.
Tarhaan pätevät samat rahankeräyssäännöt kuin kouluihinkin. Kaikkien on päästävä mukaan / saatava sama asia, vaikka ei antaisi rahaa/ toisi tavaraa kuten pyydetään.
päivökodissa ja mikset sano ettet tykkää keräyksistä?