Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin asioiden vakoilu - kommentteja puolesta ja vastaan

Vierailija
26.02.2012 |

Lähtökohta minulla on, että luotan ja uskon, jos ei muuta ilmene. Meillä on kuitenkin teini, jonka kanssa olen joutunut toteamaan, että valehtee. Tämän vuoksi olen tilanteessa, jossa en voi luottaa lapsen sanaan. Ainoa keino saada totuus selville on vakoilla lasta, mm. tutkia huone välillä. Olen tämän myös lapselle kertonut eli niin kauan kuin minulla on epäilys, voi tulla ja penkoa hänen tavaroitaan. Tällä tavalla myös moni ikävä asia on paljastunut.

Tiedän siis aika paljon teinini asioista mm sen, että alkoholia kuluu. Hämmästyttävää on se, miten sinisilmäisiä lapsen kavereiden vanhemmat ovat lastensa menoista ja tekemisistä. Olen ottanut myös heihin yhteyttä ja kukaan ei tahdo uskoa mitä on tässä kaveripiirissä meneillään.

Täällä aina tuomitaan lasten asioiden urkkiminen. Mutta kertokaa mitä muuta keinoa minulla on, kun lapsi itse on käytöksellään osoittanut, että hänen puheisiinsa ei voi luottaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tupakkaa ja alkoholia ei saisi kokeilla.

Ongelma on vaan se, että teini kyllä keksii keinot, kuinka juoda tai polttaa, jos haluaa. Vaikka vanhempi tekisi selväksi, että kotona ei ainakaan voi olla alkoholia tai tupakkaa, kyllä teini voi niitä muualla käyttää. Hänestä vaan kehkeytyy mestarisalailija. Vanhempana minusta pitäisi puhua riskeistä ja vanhemman huolesta asiaan ja yrittää saada teini siten ymmärtämään vanhemman kanta.

Teini kokeilee em. asioita myös ryhmäpaineen takia, ei ole kiva hengailla kavereiden kanssa, joista kaikki muut ovat kokeilleet noita asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän