Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttynyt lastenvaateblogeista!

Vierailija
26.02.2012 |

Ei herranen aika, mitä tämä nykymeno on lastenvaatteiden kanssa! Eksyin muutamaan lastenvaateblogiin, esim. sellaiseen kuin Minean uudet vaatteet, enkä voi muuta kuin ihmetellä ihmisten intoa lastenvaatteisiin. Tällä pienellä tytöllä oli ehkä 6 erilaista kevättakkia, kaikki hienoja ja kalliita söpöstelytakkeja. Miten niitä ehtii kaikkia käyttää? ja miten lapsi saa sellaisissa leikkiä, möyriä maassa, olla lapsi?

Ymmärrän sen, että juhliin, kyläreissuille tms. pukeudutaan paremmin, mutta ehkä 1 parempi takki siihenkin riittäisi. Jotenkin irvokasta on, että lapsi laitetaan malliksi sovittamaan lukuisia vaatekokonaisuuksia ja kaikki kuvataan nettiin.

Tämä ei koske vain nimeltä mainittua blogia, vaan kymmeniä, kenties satoja muita samanlaisia. Miksi meihin äiteihin on mennyt?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuvat ahneuteen. Mikään ei riitä, aina vain pitää saada lisää ja lisää, hienompaa ja kivempaa

Se on surullista, yritetään täyttää jotain tyhjää kohtaa ylettömällä ostamisella.

Vierailija
2/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kuinka joku äiti altistaa lapsensa sellaiseen, kun lapsi ei osaa itse sanoa haluaako olla kuvissa vai ei. Ne kuvat säilyy ikuisesti, ihmiset arvostelevat sumeilematta lasten ulkonäköä, kuten vaikkapa tuon mainitsemasi blogin tyttöä on haukuttu täälläkin tosi rumasti :(

sinänsä se ja sama, mitä ihminen harrastaa. Jos on rahaa ostaa kuusi kevättakkia pikkulapselle niin kaipa sillä on varaa ostaa se seitsemäskin, jolla se lapsi saa sitten leikkiä ulkona. Toivotaan ainakin ;)

Älytöntä kulustusjuhlaahan tämä on, tasan ei käy nallekarkit maailman lapsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen huolissani siitä, että jotkut lapset saavat sylin sijasta nyrkkiä ja lämpimän aterian vain koulussa/päiväkodissa.

Aika mitätön elämä täytyy olla, että jaksaa surra sitä kuinka joku ostaa enemmän ja kalliimpia lastenvaatteita kuin itse ja harrastaa bloggausta.

Vierailija
4/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lähinnä noita AIKUISIA naisia. Tärkeä elämänsisältö on _ostelu_ ja vaatteiden esittely muille.

Lahjoittaisivat edes jotain vaatteista vaikka vähävaraisille. Ihan pimeetä, että joillakin on monia hienostelutakkeja ja 60 paitaa, joita ei ehditä kaikkia edes käyttää.

Vierailija
5/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen huolissani siitä, että jotkut lapset saavat sylin sijasta nyrkkiä ja lämpimän aterian vain koulussa/päiväkodissa.

Aika mitätön elämä täytyy olla, että jaksaa surra sitä kuinka joku ostaa enemmän ja kalliimpia lastenvaatteita kuin itse ja harrastaa bloggausta.

Vierailija
6/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pyrkinyt siihen, että vaatteita on kohtuumäärä. Ja ne vaatteet ovat laadukkaita ja kivannäköisiä. Ihmettelen mihin valtavat vaatemäärät mahtuvat. Jos vaikka lapsia 4 ja jokaisella 6 kevättakkia, niin aika kasahan niitä on.

Vierailija
7/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ajatus tässä takana ja se on päästä haukkumaan TAAS tätä samaa blogia. Voi voi voi, jankuti jankuti, miten ne toiset ostaa.

Maailmassa on oikeasti paljon lapsia joilla on asiat huonosti, sure mieluummin niitä.

Vierailija
8/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tiettyä yksittäistä blogia tai varsinkaan blogin lapsia, lasten ulkonäköä tms. Mainitsin nimeltä tämän yhden blogin, mitä ei olisi ehkä kannattanut tehdä.

Ajatukseni oli laajempi kuin yksi, yksittäinen blogi, enkä ole täällä av:llä koskaan tästä aiheesta kirjoittanut, enkä mahdollisia aikaisempia keskusteluja lukenut. Olen vaan niin ihmeissäni tästä miten elämänmeno on muuttunut viime vuosina, ei kai tällaista lastenvaatemeininkiä ollut vielä esim. 10 vuotta sitten? Tuntuu pahalta, että lapset esineellistetään näin. Mallinukeiksi, se on tärkeää miltä ulkokuori näyttää. Kengät sävy sävyyn ulkohaalarin hupun vuoren kanssa.

Arvostan itsekin kaunista pukeutumista, mutta tässä mennään mielestäni aivan liian pitkälle.

Vierailija
9/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tolla kyseisellä AP:n esimerkki blogistilla olla oma nettivaateputiikki, joten kuuluu hänen hieman tuotekokeillakin noita vaatteita.

Itse ihailen kauniisti puettuja lapsia, mutta kohtuuden nimissä on minun tunnustettava, että joillakin se vain menee överiksi. Ei se ole minulta pois, mutta mielestäni monet blogistit ovat "riippuvaisia", vähän niinkuin alkoholistit, menee nautintoaine liiallisuuksiin, kuten lasten pukeminen (överikaalliilla merkeillä esim. neljät talvihaalarit, kaikki sisävaatteet burberrya, Ralph Laurenia jne)

Mieleeni tällaisissa tapauksissa tulee se, että yritetään paikata elämässä jotankin tällä "riippuvuudella" ja blogistin ihailuntarpeella.

Ihminen voi olla riippuvainen niin monesta asiasta, syömisestä, shoppailusta, alkoholista, bilettämisestä ja brändäilystä.

Vierailija
10/20 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap:n pointin,mutta itse olen vähän kateellinen etten kauniina ihmisenä voi pukeutua kauniisti,ja sama pätee lapsiini.Oikeasti tunnen vääryyttä kun lihava,sikanaamainen kaverini ostelee hienoja vaatteita,ja itse sinnittelen ikivanhoissa köyhän vaatteissa.

Vierailija
11/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä myös hyviä lastenvaateblogeja, joista saa hyviä ideoita ja vinkkejä.

Ja jos joku oikeasti jostain lastenvaateblogista _järkyttyy_ ei ole kaikki palikat ihan kohdillaan.

Vierailija
12/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tolla kyseisellä AP:n esimerkki blogistilla olla oma nettivaateputiikki, joten kuuluu hänen hieman tuotekokeillakin noita vaatteita.

Itse ihailen kauniisti puettuja lapsia, mutta kohtuuden nimissä on minun tunnustettava, että joillakin se vain menee överiksi. Ei se ole minulta pois, mutta mielestäni monet blogistit ovat "riippuvaisia", vähän niinkuin alkoholistit, menee nautintoaine liiallisuuksiin, kuten lasten pukeminen (överikaalliilla merkeillä esim. neljät talvihaalarit, kaikki sisävaatteet burberrya, Ralph Laurenia jne)

Mieleeni tällaisissa tapauksissa tulee se, että yritetään paikata elämässä jotankin tällä "riippuvuudella" ja blogistin ihailuntarpeella.

Ihminen voi olla riippuvainen niin monesta asiasta, syömisestä, shoppailusta, alkoholista, bilettämisestä ja brändäilystä.

Välillä tuntuu, että maaninen shoppailu on jotain oikeasti riippuvaista. Yksi bloggaja ostaa 6-vuotiaan poikansa kalsarit kansainvälistä kallista merkkiä postimyynnistä, koska nämä istuvat niin hyvin meidän hoikalle xx:lle (=ihan tavallinen poika) - en vielä ole kolmen hoikan pojan kanssa törmännyt kalsareiden istuvuusongelmaan, mutta ehkä sekin on ongelma. Tai että bloggaaja postasi innoissaan kun oli "ihan vaan ruokakauppareissulla" huomannut että Prismassa myydään vaaleanpunaisia leggingsejä ja osti sitten vähän tällaista edullisempaa kokeeksi, kun näissä tuppaavat polvet kulua puhki niin nopsaan. Jotenkin tulee ajatelleeksi, että onko tällainen ihminen jotenkin hieman yksinkertainen vai vaan ihan oikeasti sokaistunut siihen maniaansa ettei enää tajua käyttävänsä rahaa monin kerroin siihen labeliin aivan tasan saman tasoisessa käyttötavarassa - ikään kuin se olisi hienompaa kun siinä lukee Tommy Hillfiger kuin House Collection.

Vierailija
13/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap:n pointin,mutta itse olen vähän kateellinen etten kauniina ihmisenä voi pukeutua kauniisti,ja sama pätee lapsiini.Oikeasti tunnen vääryyttä kun lihava,sikanaamainen kaverini ostelee hienoja vaatteita,ja itse sinnittelen ikivanhoissa köyhän vaatteissa.

Itse olen sitä mieltä, että kaunis ja sopusuhtainen pystyy pukeutumaan sata kertaa kauniimmin ihan vaikka marketista ostamiinsa vaatteisiin, jos on yhtään silmää yhdistellä kuin ylipainoinen merkkiä merkin vuoksi ostettuun kamaan.

Valkoinen paitapusero on valkoinen paitapusero ja sopivan kokoisena se istuu ja on edukseen kantajalle, oli se sitten Ralph Lauren tai H&M.

Itse olen lyhyt ja persjalkainen ja näen kaupassa vaikka mitä ihanaa mallinuken päällä, hyvinkin edullista, mutta eihän ne mulle istu...

Vierailija
14/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla on kaikkea X-tra kalsareista (yllättävän hyvälaatuiset!) Lingon & Blåbär ym. suosittuihin merkkeihin enkä huomaa mitään oleellista eroa eri merkkien välillä vaikka vissiin pitäisi.

Vierailija
15/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pääsee TAAS kauhistelemaan toisten elämää mieluummin kuin eläisi sitä ainutta omaansa. Hoh hoijaa.

Vierailija
16/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

possuks

Siis mistä sä nyt puhut?

Vierailija
17/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

possuks

Siis mistä sä nyt puhut?

vaaleenpunanen saa ton lapsen näyttämään porsaalta

Vierailija
18/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kulutan järkevästi, ja niin varmaan suuri osa muistakin suomalaisista.

Vierailija
19/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää haukkua possuksi yms. Mutta totuus on, että tuollainen kuluttaminen on typerää. Lapsia voi pukea kauniisti, mutta jokin kohtuus siinäkin tulisi olla.

Eniten säälittää ne blogistit, joilla oikeasti ei ole varaa tuohon touhuun, mutta sosiaalinen paine pakottaa. Noloja ovat ne muutama "kerjäävä blogisti", joistä täälläkin on puhuttu.

Vierailija
20/20 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee lähinnä mieleen, että äiti-parat jatkaa niitä lapsena kesken jääneitä nukke-ja barbileikkejä. Olisko ne kannattanu leikkiä loppuun, niin jäis näin isona aikaa muullekin elämälle :) Toisinaan oikeastaan ihan kiva lukea noita blogeja, saahan niistä silmänruokaa ja vinkkejäkin. Mut mun aika ja mielenkiinto ei kertakaikkiaan riittäis blogeja pitämään pelkistä vaatteista...