Pitäisikö lohtusyöjän jättää ruokavaliostaan ahmittavat ruuat kokonaan pois?
jotta onnistuisi laihdutuksessa. Mulla on vain herkut ongelma, ei perus ruoka. Vähänniinku alkkis jättää alkoholin kokonaan?
Kommentit (6)
ahmisi :D mulla on ihan todettu ahmimishäiriö mutta ahmin ns herkkuja
Itse olen huomannut, että minun pitää jättää kokonaan kaikki sokerinen pois ja ensimmäisestä viikosta kun selviää, niin alkaa helpottaa. Toiset voivat syödä esim. rivin suklaata ja se jää siihen, mutta minulla menee kyllä koko levy, joten en voi palaakaan ottaa. Itse olen miettinyt, että minulla ainakin makean kanssa käy, kuten varmaan alkoholistilla alkoholin tai tupakoitsijalla tupakan kanssa.
Tässä nyt pari viikkoa olen yrittänyt alkaa laihduttaa, mutta vielä en kyllä ole ensimmäisestä viikosta selvinnyt ilman makean syömistä. Maanantaina alkaa uusi yritys...
sopiiko niitä juoda vai herättääkö nekin sen himon? tavallaan kuin alkoholistille juottas alkoholitonta olutta?
Minulla ainakin suklaa, jäätelö, pulla yms. kiinteä makea on se pahin, mitä en voi ollenkaan ottaa tai muuten karkaa syöminen käsistä. Mehua olen joskus laihduttaessa sallinut yhden lasillisen esim. aamulla tai illalla ihan C-vitamiininkin takia ja hedelmillä korvannut tilanteita, missä normaalisti olisin sortunut makeaan (esim. illalla telkkaria katsoessa yksi hedelmä ennen nukkumaan menoa). Minulla nuo ei laukaise niin pahasti, mutta kaipa se kokeilemalla kullekin selviää.
Yksi muuten mikä minulla on auttanut makean himoon on purkan syöminen ja touhuaminen. Puolessa tunnissa pahin himo menee ohi, joten sen kun pystyy pitämään ajatukset jossakin muussa ja tehdä jotakin, niin ei niin sorru.
Tsemppiä.
Joillain auttaa vain makean jättäminen kokonaan. Osa kokee saavansa karppauksesta apua, jossa jätetään pois myös iso osa hiilihydraatteja ja etenkin kaikki nopeasti verensokeria kohottavat hiilihydraatit.
Oma kokemukseni on, että mitä tiukempi kuri sen suurempi repsahdus. Paras dieettini onkin ollut "pakollinen munkki päivässä" eli samaan aikaan joka päivä, esim. iltapäivällä, söin munkin, mitä törkeämpi sen tehokkaampi. Kun sallii itselleen jonkun jutun kerran päivässä on helpompaa kieltää itselleen ne muut paheet. Tämä sopi minulle, mutta ei ehkä kaikille.
kaikkea ruokaa ei voi jättää pois, koska syömattä ei elä, minä voin ahmia mitä vaan vaikka kaurahiutaleita jos ei muuta kotona ole.