Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei ole neuvolapakkoa!

Vierailija
25.02.2012 |

Rokotteet ja kasvunseuranta voidaan suorittaa myös lääkärillä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä vuosittaisissa mittauksissa katsotaan MUUTAKIN kuin painoa ja pituutta.

Lapsen kehitys voi hinnata, enkä ihmettele että teidän lapsia katsotaan vähän pidempään!

9

Vierailija
22/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana jo kypsyin siihen negatiivisten asioiden tonkimiseen ja tuntui, että minulle tuputetaan "huolia" ihan piittaamatta minun omasta kokemuksestani ja positiivisesta asenteestani. Elämäni ei ole ruusuilla tanssimista, kaukana täydellisestä, silti rakastan lastani yli kaiken ja iltatähteni on minulle maailman suurin ihme. Neuvolatätsyköiden ja muiden typerysten mielestä minun olisi kuulunut parkua surkeuttani, että he olisivat saaneet tuntea ITSENSÄ tärkeiksi. Kertaakaan ei yksikään näistä tätsyköistä edes onnitellut raskaudesta, tai ottanut osaa ilooni! Onneksi minulla on paljon hyviä ystäviä, joiden kanssa pääsin nauttimaan raskaudesta! Ja nyt kun pikkuinen on syntynyt, niin haastan oikeuteen jokaikisen joka yrittää paasata jotain negatiivista tuntekseen itsensä tärkeäksi.

oli just kun mun suusta!!

Kävisin yksityisellä jos olis vähän enemmän rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lastasi, oikeasti. Toivottavasti neuvolassa täti juttelee sun kanssasi vähän pidempään.

Kotonasi ei varmaan kaikki ole lapsille asiat kunnossa kun tollasta mietit.

Kaikki mitä lauot on pois lapseltasi, mutta hei, ei se mitään jos ei kiinnosta. Toivottavasti neuvolasi kiinnostuu teistä.

9

Vierailija
24/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireessä kirjoitettuna...

12

Vierailija
25/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja johan se nyt todellakin olisi aivan sairasta ihmisten väärää hallintaa, jollei perhe saisi oman harkintansa mukaan itse valita vaikkapa niitä yksityisiä lääkäripalveluita ensin naisen raskausajalle, sekä sitten myöhemmin sen lapsensa kasvua ja kehitystä seuraamaan ja turvaamaan! Täällä pidetään ihmisiä niin tyhminä että se todellakin alkaa raivostuttaa. Tämä maa ahdistaa minua vuosi vuodelta enemmän ja todellakin tiedän, etä joissakin muissa maissa elämä vaan on enemmän... elämää.

Mietittekö oikeasti koskaan millaisessa kohtalaisen matalan koulutuksen omaavien (vaikkei koulutus aina älyn kanssa niin korreloikaan) henkilöiden masinoimassa kyttäysyhteiskunnassa nykyään elämme koko ajan enenevässä määrin? Eivätkä ole aina tosiaankaan niitä laatikon terävimpiä vaikkapa nämä neuvolan kyttäyskätyrit ja joukossa siellä sitten tyhmyys tiivistyy. Iso osa kansasta näköjään vaan myötäilee lammasamaisen tyytyväisenä kontrollinfriikkien ainaisille lisäkontrollointitoimille, eivätkä monet raukat edes tajua mihin tällainen lopulta vielä johtaa. :( Kohta tosiaan ollaan lähes siinä tilanteessa että siru niskaan ja seurantapanta jalkaan jokaiselle. Ja tottakai myös ajatusrikoksista vankilaan jokainen vähänkin niskuroiva itse omia aivojaan käyttävä älykkäs yksilö. Näin hieman kärjistettynä.

täysin samaa mieltä!!

helvetinmoista kyttäystä nnykyään joka asiassa.

Ihmekkään kun ihmiset voi huonosti, on masentuneita ym

Vierailija
26/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ihan liukuhihnamittauksia. Ei ole edes rokotuksia.

Minulla se neuvolaterkka itse sanoi, että riittää, että lapsi käy oman lääkärinsä luona mittauksissa - ei siis tarvitse olla erikseen eskarista pois sitä varten, että saadaan pituus ja paino.

Ja mitä on hinnata?

11

Vierailija
27/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lastasi, oikeasti. Toivottavasti neuvolassa täti juttelee sun kanssasi vähän pidempään.

Kaikki mitä lauot on pois lapseltasi, mutta hei, ei se mitään jos ei kiinnosta. Toivottavasti neuvolasi kiinnostuu teistä.

9

Sun kirjoitus on kuin malliesimerkki sanonko mistä. Kun et muuta osaa sanoa, niin sä leimaat aivan syyttä anonyymejä ihmisiä huonoiksi vanhemmiksi heti kättelyssä. :( Kuten sanoin, kärjistin tekstissäni aikalailla, koska herättelin ajattelemaan! Ja kuten huomaamme, niin sehän ei nykyään enää mm. "hyvin huolekkaiden tätien" mielestä ole oikein sallittua se ihmisen oma ajattelutoiminta, muutenhan sitä on heti ihan huono ihminen, ihan täysin huono vanhempi ja sietäisi tulla suunnilleen lopetetuksi. Ja ymmärrä nyt kultapieni, että tämäkin on sitten hieman kärjistettyä tekstiä. ;)

Sulla ei siis ole mitään syytä alkaa tässä ketjussa esiintyvien anonyymien ihmisten vanhemmuutta epäillä. Teet siinä kohtaa itsestäsi ihan aidosti vaan tyhmän pellen.

12

Vierailija
28/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma kuopus on jo rippikouluikäinen, te nuoret saatte olla vain kateellisia meille vanhuksille. Tai oikeastaan teidän etunne se oli, että teidän lapsuudessanne oli oikeastaan ihan kiva käydä neuvolassa.

Tädit sattuivat olemaan täysiä palvelulisiä saavia ja (melkein) kaiken kumman nähneitä. Ei suotta kauhistelua, ei ihmettelyä ja niin asiakkaat kuin henkilökunta suhtautuivat asiallisesti "turhiinkin" tutkimuksiin, tulipa toive kummalta suunnalta tahansa.

Vierailija
29/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otan osaa, vaikka en voi edes kuvitella, miltä tuntuu olla lammas...

Vierailija
30/30 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

joka oli ehkäpä laitattamassa jotain hiuslisäkettä itselleen silloin, kun älykkyyttä jaettiin. Ihan loistava taito hänellä keskustella asioista, kun jo hänen ensimmäinen tekstinsä sisältää toisen ihmisen mitätöimisen kokonaisuudessaan. Eihän siinä sitten enää auta kuin poistua tai vajota samalle tasolle. Vajosin tällä kertaa ihan huvikseni samalle tasolle. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan