Tunnustan vain täällä: kaduttaa et olen tehnyt 2 lasta näin nuorena :(
Täytän syyskuussa 21, ja musta tuntuu kuin olisin vankilassa näiden kahden lapsen kanssa. Muut mun ikäiset bilettää ja nauttii, mä vaihdan vaippoja ja vihaan elämääni! Kaikille näyttelen et tää on hienoo, mut tää on niin perseestä, et jos voisin nyt tehdä toisella tavalla niin en todellakaan hankkis näitä huutavia pentuja!
Kommentit (38)
kyllä pikkulapsiaika on joka iässä aika rankkaa... tosin sun tilanne nyt tietysti on vielä raskaampi, kun poikaystävä on vielä lapsi ja itselläsikin menojalka vipattaisi.
Mutta kyllä se perusarki on rankkaa näin 3-kymppisenäkin, sellaista kitinän ja huudon ja tahmaisen puuron yhdistelmää, välillä höystettynä korvatulehduksella ja uusilla hampailla ja sellaisilla juhlahetkillä kuten lähipuisto tai huoltoaseman leikkipaikka ;).
Lapset ovat ihania, mutta luojan kiitos, ne kasvavat nopeasti. Ja pian sä et enää edes muista, kuinka epätoivoinen ja väsynyt ja yksinäinen silloin olit.
Kun sinä olet 40 niin saat mennä vapaasti. Monet kaverisi vaihtavat silloin vaippoja tai ovat pienten lasten vanhempia.
Pitääkö nelikymppisenä ruveta hengailemaan bilettävien kakskymmpisten kanssa? Samanikäset kaverit ei taatusti enää jaksa lähteä mukaan.
että olet onnellinen vaikka niin sanot?
Ei iällä ole merkitystä, sinä olet vaan lapsi aikuisen kropassa. Jos lapset ei nappaa ja sua kiinnostaa enempi baarit niin anna lapset jonnekin.
En usko hetkeäkään että olet hyvä näyttelijä, sulla siis on hankittuna peruskoulun päästötodistus? :)
Tuntuu hyvältä huomata olevansa oikealla tiellä: Ei lapsia ennen 30 v.
Kun sinä olet 40 niin saat mennä vapaasti. Monet kaverisi vaihtavat silloin vaippoja tai ovat pienten lasten vanhempia.
vanhenee. Silloin susta on ihanaa kun teit lapset nuorena.
Ite tein kans liian nuorena, halusin vielä bilettää. Mutta mulla oli sellainen tilanne, että pääsin oikeestaan milloin vaan halusin. Tosin en vielä silloin kun imetin.
Voisko sun lasten isä hoitaa lapsia, että pääsisit bilettää, tai vaikka lasten mummot? Voin kertoa, että bilettääkään ei jaksa aina. Ite käyn baareissa enää pari kertaa vuodessa. Neuvoisin sua kuitenkin, että lähde bilettää jos vaan pystyt. Olet nuori vain kerran.
sillon ku muut vasta saa niitä lapsia, kaikki kaverit on nyt biletysiässä, ei lohduta ajatella et mäkin voin sit reilun 10 vuoden päästä. Mä voisin antaa noi pennut vaikka pois, ei kiinnosta yhtään! Niin kohta joku sanoo et se mies sit varmaan niitä hoitaa, mut ei hoida, kun sekin saatana bilettää, eihän sen tarvii lapsia hoitaa kun jätkien kans baaris on paljon kivempaa :(
Mutta usko pois, se helpottaa tosi paljon kun kasvavat! Ja voithan sä käydä nytkin ulkona silloin tällöin! Ei elämän tarvitse loppua lapsiin. Ja ajattele sitten kun olet 3-kymppinen, kavereittesi kersat ovat niitä huutavia ja haisevia kääröjä, omasi ovat jo isoja koululaisia, elämäsi on helppoa ja mukavaa, voit bilettää jos haluat ja olet hehkeän kaunis, kun he taas lihovat kodeissaan likaisissa paituleissaan. :DD
Tein omat lapseni suunnilleen sinun iässäsi ja olen nyt 3-kymppinen yh ja oikeesti, en olisi koskaan kuvitellut näin ihanaa elämää! Mutta varoituksen sana, niitä lapsia on kasvatettava vaikka vituttaisikin. Sitten voit nauttia työsi hedelmistä kun ne käyttäytyvät hyvin, menestyvät koulussa ja kasvavat onnellisiksi, vahvoiksi ihmisiksi.
Kyllä sinä siihen pystyt! :)
Mä voin hoitaa sun huutavia pentujas kyllä. Kunhan vaan tuot heidän ruoat tai annat rahat ruokiin.
Itse tullut nuorena äidiksi ja mulla oli tosi hyvä tukiverkosto, sain lapsen hoitoon milloin vaan halusin.
Ja vielä tuollaisen miehen kans, huh. No, nyt 3-kymppisenä taaperon äitinäkin on omat ongelmansa sopeutumisessa jne. mut olen silti tiettyihin valintoihini oikein onnellinen. Lapsi on ihana, mies on ihana ja oikea.
Kuulostaa siltä puolet pahasta mielestäsi johtuu miehestä. Jätä se ja hanki parempi. Yh:n sulla on joka toinen viikonloppu vapaata. ;)
Mä olen saman ikänen ku sä. Ja ikäsistäni poiketen haaveissa mm. suurperhe.
Mut en löydä miestä. Pitää tyytyy bilettämiseen ja hauskanpitoon kavereiden kanssa, ja opiskella alaa josta en nauti. Tiedän jo nyt että esim lomaviikoilla koulusta/töistä kodinhoito ja kotona puuhailu on asia jota RAKASTAN.
Mä antaisin mitä tahansa jos saisin lapsia jo nyt :/ Mulle se olisi unelmien täyttymys.
Ajattele ap, sun elämälläsi on jotain tarkotusta! Olet äiti... Joillekin maailman tärkein.
Mä olen kateellinen sulle ap.
nyt niin nuori, ettet osaa vielä nähdä asiaa kokonaisuutena ja elämääsi pitkällä tähtäimellä. Tuskin ihan oikeasti haluat luopua lapsistasi sen vuoksi, että pääsisit baariin.
Ajattele, 10 vuoden kuluttua olen VASTA 31 vuotias. Ja lapsesi ovat jo todella omatoimisia, heistä on oikeasti seuraa ja heitä voi huoletta jättää hoitoon. Itse sain lapset vasta reilusti yli 30-vuotiaana, joten voin kertoa, että kyllä sinä biletysseuraa saat 10-vuoden kuluttuakin.
Jos saisin itse valita, olisin halunnut tehdä lapset nuorempana. Nyt olisi aikaa enemmän jo itselle, omille menoille ja olisi jaksamista vielä tehdä vaikka mitä, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Miksi miehesi saa käydä baareissa, mutta sinä et? Nyt sovitte niin, että ainakin kerran kuussa isä hoitaa lapsia ja sinä menet kavereidesi kanssa. Onko sinulla omat vanhemmat lähellä, voisivatko he ottaa lapset joskus hoitoon?
Pikkulapsiaika kestää todella vain hetkisen. Ymmärrän, että nyt tuntuu juuri rankimmalta, mutta pian se helpottaa ja lupaan, että myöhemmin tulet olemaan hyvin tyytyväinen siihen, että teit lapset nuorena!
nyt niin nuori, ettet osaa vielä nähdä asiaa kokonaisuutena ja elämääsi pitkällä tähtäimellä. Tuskin ihan oikeasti haluat luopua lapsistasi sen vuoksi, että pääsisit baariin.
Ajattele, 10 vuoden kuluttua olen VASTA 31 vuotias. Ja lapsesi ovat jo todella omatoimisia, heistä on oikeasti seuraa ja heitä voi huoletta jättää hoitoon. Itse sain lapset vasta reilusti yli 30-vuotiaana, joten voin kertoa, että kyllä sinä biletysseuraa saat 10-vuoden kuluttuakin.
Jos saisin itse valita, olisin halunnut tehdä lapset nuorempana. Nyt olisi aikaa enemmän jo itselle, omille menoille ja olisi jaksamista vielä tehdä vaikka mitä, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Miksi miehesi saa käydä baareissa, mutta sinä et? Nyt sovitte niin, että ainakin kerran kuussa isä hoitaa lapsia ja sinä menet kavereidesi kanssa. Onko sinulla omat vanhemmat lähellä, voisivatko he ottaa lapset joskus hoitoon?
Pikkulapsiaika kestää todella vain hetkisen. Ymmärrän, että nyt tuntuu juuri rankimmalta, mutta pian se helpottaa ja lupaan, että myöhemmin tulet olemaan hyvin tyytyväinen siihen, että teit lapset nuorena!
Jätä se ja hanki parempi.
Tällainen ajattelu on niin tätä päivää. Huoh.
pitää saada omaa aikaa, kerta mieheskin saa. Keskustelun paikka!
Voi, vaihdetaan osia :) Itse olen kolmekymppinen lapseton, mutta oon jo nuoresta asti toivonut lapsia, mutten ole saanut. Koita ajatella asioita toiselta kannalta, jotta voit nähdä ne hyvät puolet perhe-elämässä. Toivottavasti ajan myötä tilanne helpottaa!
pitää kiinni siitä, että sullakin täytyy olla vapaa-aikaa ja mahdollisuus bilettään. Mä tulin äidiksi sun iässä, kaverit ei. Mä sitten jämähdin kotiin ja nyt, kun voisin ja haluaisin bilettää, niin niitä biletyskavereita ei enää olekaan. He ovat nyt vaihtamassa vaippoja kotona eikä heitä biletys enää juurikaan kiinnosta. He kun harrastivat sitä jo ihan tarpeeksi, toisin kuin minä.
Että älä odota sitä 10 vuotta, ei se tilanne ole sitten sen parempi.
Mua kaduttaa lasten teossa vain se, että lopetin elämisen, vaihdoin vain niitä vaippoja ja kaverit katosi siinä huomaamatta.