Entisiä kauppojen nimiä:
Kommentit (91)
Tarmo lähivalinta tai jokin muu sellainen oli lopussa.
Sellainen tavaratalo oli Kajaanissa kuin HEPS josta sitten joku vääräleuka keksi :
H uomasitko
E ttä
P etimme
S inua
Sitten oli sellainen ruokakaupaa kuin Sinun kauppa.
Ja noi Centrumit , Sparit, T-kaupat, Sateenkaarikaupat ym. muistan myös.
Sellainen tavaratalo oli Kajaanissa kuin HEPS josta sitten joku vääräleuka keksi :
H uomasitko
E ttä
P etimme
S inuaSitten oli sellainen ruokakaupaa kuin Sinun kauppa.
Ja noi Centrumit , Sparit, T-kaupat, Sateenkaarikaupat ym. muistan myös.
Prismat oli ennen sokosmarketteja
Sellainen kauppa tosin oli joskus kuin Sokos-halli.
erotuksena Sokoksesta
Prismat oli ennen sokosmarketteja
Sellainen kauppa tosin oli joskus kuin Sokos-halli.
Heps nykyinen Anttila
Anttilan perusti 1952 Kalle Anttila, taisi olla silloin joku postitusliike Salpa, tai joku sellainen.
Anttila osti Heps-tavaratalot, ja niistä tuli sitten Anttiloita.
Euromarketteja enää missään?
Espoosta ainakin kadonnut.
muistaako kukaan T-kauupan?
olisiko entinen siwa vai?
HEPS tavaratalon, Centrumin, Kinon (täällä oli ihania vaatteita)
muistaako kukaan T-kauupan?
olisiko entinen siwa vai?
Se oli Tuko. Ei sillä ollut mitään tekemistä Siwojen tai Tradekan kanssa muutenkaan.
"Ajatar on Foorumissa" laulettiin tv-mainoksessa 80-luvullaa.
Kyllä se oli jo 70-luvun alussa ellei peräti 60-luvun puolella...
70-luvulla, muistan sen biisinkin vielä:
"Ajatar on Foorumissa/Foorumissa Mannerheimintiellä/auki joka ilta kello kahdeksaan/Ajatar on Foorumissa!" :D :D
Minä olen Rauman seudulta kotoisin, siellä päin vaikutti E-liike Suoja. Kotikyläni Suojan ulko-ovi näkyi huoneeni ikkunasta ja siksipä kaksi kaveriani notkui 80-luvun alussa aina meillä odottamassa, josko heidän yhteinen ihastuksensa, eräs Rauman Lukon juniorimaalivahti, sattuisi saapumaan kaupalle. Oi niitä aikoja. :D :D
Pukeva, Vestio. Ja tietenkin Ajatar, joka tosiaan on edelleen Forumissa, mutta oliko se välillä (joskus 80-90 luvun vaihteessa pois?).
Karkkipussista käytiin ostamassa leffakarkit.
Ihan pienenä muistan Hakaniemestä sellaisen lastenvaateliikkeen kuin Muorinpuoti, se oli kai suunnilleen ainoita lastenvaatteisiin erikoistuneita kauppoja silloin 70-luvulla ja sieltä haettiin haalarit ja kevätjuhlahepeneet.
Lähikaupoista just Kukkura ja T-kauppa. Ja pienimmällekin lähiöostarille mahtui ainakin 4 ruokakauppaa, vähintään K-kauppa, Elanto ja Osuuskauppa.
Maxi- ja Ekamarket olivat silloisia Prismoja joista haettiin isommat viikonloppuostokset :)
Oi niitä aikoja!
Aholaita, Elanto, Osula, E-myymälä, Pusa (vaatekauppa Kuopiossa), Pukeva
Kalla eli työväenliikkeen kauppa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 15:48"]
Aholaita, Elanto, Osula, E-myymälä, Pusa (vaatekauppa Kuopiossa), Pukeva
[/quote]
Mä niin muistan Pusan! kävin siellä aina, kun kävin kaupungissa; olen siitä jostain maalaiskylästä ympäriltä kotoisin. Olin vähän erikoinen, moni muu nuori tyttö ei siellä käynyt. Sitten yksi kerta kun olin jo muuttanut pois aioin mennä Pusaan, eikä sitä enää ollutkaan siinä :(.
Ketään vaasalaista paikalla? :)