Minkä ikäisenä kannattaa aikaisintaan aloittaa laskettelu?
Mielipiteesi? Tänä talvena tytöt 2v ja 7kk eikä vanhempikaan minusta vielä lasketteluiässä, vaikka on motorisesti taitava. Nuorempi nyt lähinnä konttaa ja seisoa tönöttää :D
Kommentit (8)
tuon ikäisinä laskivat pulkalla pikku mäkeä...
Onkohan sulla joku juttu hukassa?
Eihän se mitään käännöksiä osannut tehdä mutta nautti vauhdin hurmasta täysillä.
Olen itse nähnyt 2-3v lapsia Alpeilla vanhempien jalkojen välissä tekemässä pikku laskuja, mutta kysyinpä nyt täälläkin :) ihan mielipidettä :)
Ap
ja hoksasi homman heti. Vuotta myöhemmin meni jo lujaa, kulki yksin ankkurihisseillä, laski punaisiakin rinteitä.
Kuopus aloitti 2v10kk, nautti vauhdista vanhempien jalkojen välissä, muuten laski valjailla ja vihreissä rinteissä riitti lihakset kääntämiseen, muuten ei. Nappulahissillä oppi kulkemaan itse nopeasti.
Enemmän kuin ikä ratkaisee lapsen motoriikka muuten ja kiinnostus hommaan - sekä tietysti pienten varusteiden saatavuus. Omat lapsemme ovat olleet pienijalkaisia ja ongelma on ollut riittävän pienten monojen löytäminen.
Olen itse nähnyt 2-3v lapsia Alpeilla vanhempien jalkojen välissä tekemässä pikku laskuja, mutta kysyinpä nyt täälläkin :) ihan mielipidettä :)Ap
ei kummankaan selällä olla kumarassa rinnettä alas.
Mutta ei sinne mitään kiirettä ole :D
Ei vaikka nämä ovatkin alkaneet laskea noin pieninä... mutta kukin tavallaan. Jos vanhemmille laskettelu tosi tärkeää niin kyllä kai sitä voi sitte kiirehtiä, että pääsee ajoissa laskemaa. Meille ei ollut.
Hiihtokeskuksesta. Olimme siellä miehen isompien lasten kanssa, jotka aloittivat "vasta" kun olivat 7v ja 9v. Olemme menossa uudestaankin paikan päälle. Tämän talven olin lähinnä mökissä pikkuisten kanssa, mutta se on hieman tylsää..
Ap
riittää vielä tänä talvena mutta 3v. voi jo aloittaa jos itse haluaa...