Mirtazapin tms. psyykelääke unettomuuteen?
Olen ensi viikolla menossa lääkärille, olen kärsinyt jo 3kk unettomuudesta, johon ei "enää" nukahtamislääkkeet auta.
Olen kuullut/lukenut, että esim. mirtazapiiniä pieninä annoksina voidaan määrätä unettomuuteen. Hirveästi pelottaa nuo psyykenlääkkeet; en ole mielestäni masentunut, mutta unettomien öiden takia melko lopussa... Noh, ensi viikolla tiedän enemmän, mutta olisi kiva kuulla, onko kellään kokemusta tästä...
Kommentit (68)
Vanha ketju ,mutta nostin ylös siis.
Eli sain lekurilta ohjeeksi että 3,75mg unettomuuteen, ja ei kuulemma tolla annoksella pitäisi tulla oikeastaan mitään sivuvaikutuksia.
Ei ole muuta lääkitystä minulla .
Mietin vaan että miten muilla auttanut ja yleensäkin kuinka monta päivää kannattaa syödä ja kuin pitkiä taukoja ?
Nyt kahtena iltana olen ottanut tuon enkä huomannut mitään vaikutusta,edelleen valvon ja heräilen.
Joskus söin viikon verran ja ei vaikutusta, pahaakaan.
Ehkä ois pitäny pidempään kokeilla.
Itselläni on päinvastoin kuin monella muulla, eli pienempi annos ei nukuta. Otin aluksi 7.5mg, nukahdin nopeasti mutta ei auta ongelmaani,eli ei pidä unessa,heräilen ja pyörin. Pari päivää olo kaamea, lihakset voimattomat, epätodellinen olo. Edelleen heräilin yöllä, kokeilin pienentää annosta kun kehuivat että pienemmällä nukuttaa paremmin. Niin ei, ei tullut edes sitä voimakasta väsymystä tunti lääkkeen oton jälkeen,mikä tuolla 7.5 mg tuli. Nyt aion kokeilla 15mg, koska luulen että mulla auttaa isompi annos. Olen lukenut että kaikilla tuo käänteinen annos ei toimi. Jos 15mg ei toimi, otan yhteyttä lääkäriin ja pyydän jotain muuta. Mitähän muuta ne määrää?
Kärsin viime vuonna stressin aiheuttamasta unettomuudesta; en nukkunut kokonaista yötä n. kolmeen kuukauteen ja siinä vaiheessa menin lääkäriin. Mirtazapin pienellä annoksella teki ihmeitä! Nukahdin nopeasti ja nukuin läpi yön. Ainoa lievä haittavaikutus oli ”käynnistymisvaikeudet” aamulla, mutta päivät sujuivat niin paljon paremmin levänneenä. Luovuin lääkityksestä asteittain muutaman viikon jälkeen stressitekijän väistyttyä, enkä kokenut minkäänlaisia vierotusoireita tms. Nämä on tosi yksilöllisiä asioita, joillain toimii ja toisilla ei, mutta oman kokemukseni perusteella suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
pienellä annoksella mirtatzapinia käytetään nukahtamiseen (7,5mg).
Yleensä kyllä puolet tuosta. Nukuttaa paremmin ku ottaa vähemmän.
Ketipinor voi muutenaiheuttaa hyvin inhottavia sähköiskuja sekä ne voi jäädä päälle, jolloin jotkut päätyneet i-m kun eivät kestäneet jatkuvia säväreitä. Olen ne itse kokenut myös, onneksi loppuivat. Ja ihan 25mg annostuksella.
Mirta 7,5mg toiminut hyvin mulla, ei lihota yms.
Ei kimingillä kuten ei muillakaan lääkäreillä ole (tai on harvoin)omakohtaisia kokemuksia lääkkeistä joita tietävinä määräävät !!
Vain omakohtainen kokemus
antaa oikeaa tietoa ja silloinkin vain kyseiselle henkilölle koska olemme erilaisia myös lääkkeitten vaikutusten suhteen !
Todella huono lääke. Saa kyllä nukuttua mut on kyllä seuraava päivä myös pilalla zombiuden takia!