Surkea rytmitaju. Voiko sitä kehittää mitenkään vai jäänkö seinäruusuksi???
En tajua, miten minulla voi olla niin surkea rytmitaju. Joskus kun yritän taputtaa käsiäni yksinkertaisen kappaleen tahdissa, menen heti sekaisin. Tansseissa olen aivan tampio. Kerran eräs muusikko yritti viedä minua ja hoki koko ajan, että kuuntele rytmiä. Mutta en vain kuule sitä ja siinä sitten talloin miehen varpaille. Nolotti. Koulussa liikunnanopettaja vain katsoi säälivästi, kun oli jotain musiikkijumppaa (ja antoi sitten kutosen todistukseen).
Kaiken lisäksi lapsuudenperheessäni on ammattitanssija. Miksi minusta tuli tällainen? Olisi tosi kiva tanssia kuntoilumielessä, mutta en kehtaa mennä minnekään tanssistudioille. Kotona kuuntelen musaa ja pompin, kun kukaan ei näe, mutta ei sekään kivaa ole.
Siis voiko rytmitajua kehittää?
Kommentit (25)
käy kuntosalilla, kävelemässä, harrastuksia on vaikka mitä.
Etenkin jos ne ei edes kehitä rytmitajua.
ap
Miehen tehvätä on viedä joten aluksi vain seuraat miestä. Et sinänsä tarvitse rytmitajua. Itse huomaan rytmitajun jopa haittaavan kun olen tanssiharrastuksessa pidemmälle edistenyt (paritanssit). En pysy seuraamaan epätahtiin menevää miestä, onneksi niitä ei nyt usein olekaan mutta silti.
Mutta olisi kiva, jos ei heti sekoaisi jalkoihinsa, jos vähän tanssahtelee.
ap
käy kuntosalilla, kävelemässä, harrastuksia on vaikka mitä.
ap
Miehen tehvätä on viedä joten aluksi vain seuraat miestä. Et sinänsä tarvitse rytmitajua. Itse huomaan rytmitajun jopa haittaavan kun olen tanssiharrastuksessa pidemmälle edistenyt (paritanssit). En pysy seuraamaan epätahtiin menevää miestä, onneksi niitä ei nyt usein olekaan mutta silti.
Ajan saatossa opit kyllä kuuntelemaan musiikkia. Tarkoitin vain että pääset alkuun ilman rytmitajuakin mutta kun opit enemmän alat myös kuunnella musiikkia eri tavalla.
siinä koordinaatio voisi kehittyä vähitellen.
Kokeilin joskus ja en tykännyt.
ap
ap
Ajan saatossa opit kyllä kuuntelemaan musiikkia. Tarkoitin vain että pääset alkuun ilman rytmitajuakin mutta kun opit enemmän alat myös kuunnella musiikkia eri tavalla.
Jäi niin huonot muistot kouluaikojen liikunnasta.
ap
silloinkin kun harjoiteltiin vanhojen tansseja, opettaja huusi, että yritä edes!
Kokeilepa alkeissteppiä.
Ainahan sieltä voi jäädä pois, jos ei pysy mukana.
ap
silloinkin kun harjoiteltiin vanhojen tansseja, opettaja huusi, että yritä edes!
Kokeilepa alkeissteppiä.
ap
sikseen jos mikään ei sovi eikä kiinnosta. Avantouinnissa pärjää ilman rytmitajua esimerkiksi.
vaan sitä että osaa ennakoida milloin isku musiikissa tulee. Jos sitä iskua jää odottamaan, niin myöhästyy aina ja se lienee rytmitajuttomien ongelma.
En kyllä osaa sanoa, voiko sitä ominaisuutta mitenkään kehittää, jos sitä ei ole.
mutta ei kai tässä ole pakko mennä lavatansseihin, jos joku sattuu juuri sitä ehdottamaan? Tanssitapoja on kai satoja muitakin?
ap
ap
sikseen jos mikään ei sovi eikä kiinnosta. Avantouinnissa pärjää ilman rytmitajua esimerkiksi.
Onko se se kohta, jossa lyödään käsiä yhteen tms?
ap
vaan sitä että osaa ennakoida milloin isku musiikissa tulee. Jos sitä iskua jää odottamaan, niin myöhästyy aina ja se lienee rytmitajuttomien ongelma.
En kyllä osaa sanoa, voiko sitä ominaisuutta mitenkään kehittää, jos sitä ei ole.
mutta ei kai tässä ole pakko mennä lavatansseihin, jos joku sattuu juuri sitä ehdottamaan? Tanssitapoja on kai satoja muitakin?
ap
ap
joten siitä ajattelin että mikään tanssi ei käy.
Mutta ehkä se on sama asia kuin step. Joka tapauksessa kynnys on korkea. Joistakin on valmiiksi huonoja kokemuksia ja jotkut jutut eivät muuten vain innosta.
ap
ap
ap
joten siitä ajattelin että mikään tanssi ei käy.
ei sitä missä nakutellaan kenkiä :)
Onko siinä siis musiikki taustalla?
ap
ei sitä missä nakutellaan kenkiä :)
Tanssin, jumpan, musiikinkuuntelun ym avulla. Pitää vaan uskaltaa lähteä vaikka jumppatunnille vaikka se ei iskisikään. Eihän roomaakaan rakennettu päivässä...
opetellaan jokin kuviosarja ja jauhetaan sitä.
Jos mä pärjäsin, enkä mokannut itseäni niin varmasti pärjäät sinäkin. Eikä ketään kiinnosta vaikka menisit perusaskeleita sillä aikaa kun muut tekee vaikeampia kuvioita. Kaikki muut keskittyvät etteivät kompastu itse, ei siinä muita ole aikaa tarkkailla. Mä tykkäsin.