Surkea rytmitaju. Voiko sitä kehittää mitenkään vai jäänkö seinäruusuksi???
En tajua, miten minulla voi olla niin surkea rytmitaju. Joskus kun yritän taputtaa käsiäni yksinkertaisen kappaleen tahdissa, menen heti sekaisin. Tansseissa olen aivan tampio. Kerran eräs muusikko yritti viedä minua ja hoki koko ajan, että kuuntele rytmiä. Mutta en vain kuule sitä ja siinä sitten talloin miehen varpaille. Nolotti. Koulussa liikunnanopettaja vain katsoi säälivästi, kun oli jotain musiikkijumppaa (ja antoi sitten kutosen todistukseen).
Kaiken lisäksi lapsuudenperheessäni on ammattitanssija. Miksi minusta tuli tällainen? Olisi tosi kiva tanssia kuntoilumielessä, mutta en kehtaa mennä minnekään tanssistudioille. Kotona kuuntelen musaa ja pompin, kun kukaan ei näe, mutta ei sekään kivaa ole.
Siis voiko rytmitajua kehittää?
Kommentit (25)
Koulusta jäi todella huonot muistot, koska liikunnasta annettiin numerokin. Nyt olisi eri tilanne.
ap
opetellaan jokin kuviosarja ja jauhetaan sitä.
Jos mä pärjäsin, enkä mokannut itseäni niin varmasti pärjäät sinäkin. Eikä ketään kiinnosta vaikka menisit perusaskeleita sillä aikaa kun muut tekee vaikeampia kuvioita. Kaikki muut keskittyvät etteivät kompastu itse, ei siinä muita ole aikaa tarkkailla. Mä tykkäsin.
et opi, rytmitaju joko on tai ei.
surkeaa katseltavaa juurikin lavatansseissa nuo koheltajat- ja aina tiellä tai väärään suuntaan menossa.
Unohda ja keksi joku muu harrastus.
Mun veli kuuluu teikäläisiin ja jumaleissön kun meinasin sille valssia opettaa meinas tulla ruumiita...
Ei tanssi ole aikuisen ihmisen harrastus
Esimerkiksi salsa on taatusti omiaan herättämään sisäisen tanssipedosi!
Se ei ainakaan ole vaikeaa.
ap