Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vielä ihmisiä, jotka eivät ole Facebookissa?

Vierailija
24.02.2012 |

Mistä syystä ET ole Facebookissa?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää AIKUISIA ihmisiä, jotka päivittää jotain ruokalistaa tai pikkuprinsessan kommervenkkejä tai omia typeriä ajatuksiaan sinne .. tulee mieleen totta puhuakseni, että se on sellaine nnetin näyttäytymispaikka, jossa ihmiset luo usein (ei kaikki!) jotain harha kuvaa omasta erinomaisesta elämästään päivityksissään.

tyyliin hei, minä olen tällainen tyyppi kun teen sitä ja tätä.

Ja sellaiseen olen liian vanha, vaikka ikää onkin vasta 32v. Ei vaan ole minun juttuni.

Varmasti on järkeviäkin juttuja facebookissa, mutta enpä ole niin innostunut, että oikeasti jaksaisin sinne nokkaani tunkea.

Ihmisten pitäisi viettää enemmän aikaa omien perheiden ja oikeiden läheistensä kanssa eikä istua netissä lapsuuden aikaisten koulukavereiden kanssa tsättäilemässä. Sekin tietenkin voi olla ihan mukavaa joskus, mutta jos oma perhe jää huomiotavaille, niin onhan se nyt ihan hullua.

Vierailija
82/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa en taida ymmärtää koko facebookin pointtia.

Itse jaan kuulumisia mieluummin soittamalla tai tapaamalla juuri niitä ystäviä joille kuulumiseni haluan kertoa.

Minäkin pidän enemmän ihan elävistä ihmisistä. On mukava nähdä kaveri, jutella yhdessä, nauraa, päivitellä, halata, kahvitella, kuljeskella... tai jos on joku kaukaisempi, tuntuu tosi hyvältä kuulla hänen äänensä puhelimessa.

FB on täysin persoonaton. Siellä kaikki omat asiat ovat julkisia, mutta kukaan kaveri ei kerro asiaansa juuri minulle. Olen ihan nobody, yksi kymmenistä, joka saa tiedonmurusia ihmiseltä, joka ei edes halua nimenomaan minulle kertoa itsestään. FB:ssä en ole kenellekään tärkeä, vaikka minulla olisi siellä 500 kaveria.

Kaiken tämän lisäksi karsastan sitä tiedonkeruuta, josta koko ajan varoitellaan uutisissakin. FB:n kautta kerätään jatkuvasti tietoa, kuka mistäkin puhuu, ja ne tiedot voidaan myydä kenelle tahansa. Valokuvianikaan - saati kokemuksiani - en halua mihinkään julkiseen jakeluun, varsinkaan, kun niitä ei saa milloinkaan sieltä poistettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Facebookista koska siellä on kiva pitää yhteyttä sellaisiinkin tuttuihin joita ei ole nähnyt pitkään aikaan mutta kiva tietää mitä esim. entisille luokkakavereille kuuluu. Ihan vaan mielenkiinnosta :)

Ystäviä on ihan livenäkin kyllä, soitellaan ja tapaillaan entiseen malliin. Facebook ja liveystävyys eivät sulje toisiaan pois.

Ja olen kokenut Facen kirpparipalstan (omalla paikkakunnalla toimivan) varsin hyödylliseksi. Paljon olen myynyt itselleni tarpeetonta tavaraa siellä.

Ja kyllä sieltä saa kaikenlaista kivaa pikku tietoa mikä muuten voisi mennä ohi kuten juuri tuo aiemmin mainittu Stokan Muumi-muki, jotain kivoja tapahtumia lähistöllä kun en tilaa paikallislehteä jne.

Vierailija
84/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdestä, joka tulee kanta-asiakkaille. Old schoolia, joo :)

Tässä maailmassa ylipäätään on sellainen paha vaara, että jotain triviaalia tietoa voi mennä ohi.. ja taatusti meneekin, vaikka olisi siellä FB:ssäkin.

Oleelliset asiat ovat sen sijaan ainakin omalla kohdallani hoituneet mainiosti ilman FB:tä.

t. tuo siteeraamasi akateeminen äiti

ei opiskeluun liittyen, ei omiin eikä lasten harrastuksiin liittyen eikä mihinkään muuhunkaan. Kaikissa porukoissa on useita meitä, jotka emme ole FB:ssä, ja tieto kulkee myös sähköposteissa/tekstareilla/soittamalla/sähköisillä ilmoitustauluilla/Moodelessa jne. t. akateeminen toista alaa opiskeleva kahden lapsen äiti

itse en jaa siellä yhtikäs mitään mutta kuulun muutamaan harraste- tai huumoriryhmään joita seurailen päivittäin tai viikottain. Ei FB:ssä oleminen tarkoita sitä että täytyisi kertoa itsestään ja jakaa kuulumisaan jne. Tiedän että monet opiskelu- yms. porukat pitävät yhteistä ryhmää siellä jossa tiedotetaan kyseisen porukan asioista. Mitenkäs nämä live-eläjät saavat tällaiset tiedot?

Stockan muumimukista joita siis keräilen ja tästä keräilyharvinaisuudesta luin FB:n keräilijöiden ryhmästä. Olisi saattanut muuten mennä ohi, kun en itse taas noita muita uutispalveluja jaksa seurailla oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
85/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei opiskeluun liittyen, ei omiin eikä lasten harrastuksiin liittyen eikä mihinkään muuhunkaan. Kaikissa porukoissa on useita meitä, jotka emme ole FB:ssä, ja tieto kulkee myös sähköposteissa/tekstareilla/soittamalla/sähköisillä ilmoitustauluilla/Moodelessa jne.

t. akateeminen toista alaa opiskeleva kahden lapsen äiti

itse en jaa siellä yhtikäs mitään mutta kuulun muutamaan harraste- tai huumoriryhmään joita seurailen päivittäin tai viikottain. Ei FB:ssä oleminen tarkoita sitä että täytyisi kertoa itsestään ja jakaa kuulumisaan jne. Tiedän että monet opiskelu- yms. porukat pitävät yhteistä ryhmää siellä jossa tiedotetaan kyseisen porukan asioista. Mitenkäs nämä live-eläjät saavat tällaiset tiedot?

Stockan muumimukista joita siis keräilen ja tästä keräilyharvinaisuudesta luin FB:n keräilijöiden ryhmästä. Olisi saattanut muuten mennä ohi, kun en itse taas noita muita uutispalveluja jaksa seurailla oikeastaan ollenkaan.

Sain hienon neulontaohjeen FB:n harrastussivuilta. En olisi muuten tiennyt tuollaista olevan olemassakaan, mutta nyt kun sen näin ja sain itsekin tehtyä - voi kuinka ihana se on! Mukava tehdä tytär onnelliseksi :)

Vierailija
86/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdestä, joka tulee kanta-asiakkaille. Old schoolia, joo :)

Tässä maailmassa ylipäätään on sellainen paha vaara, että jotain triviaalia tietoa voi mennä ohi.. ja taatusti meneekin, vaikka olisi siellä FB:ssäkin.

Oleelliset asiat ovat sen sijaan ainakin omalla kohdallani hoituneet mainiosti ilman FB:tä.

t. tuo siteeraamasi akateeminen äiti

ei opiskeluun liittyen, ei omiin eikä lasten harrastuksiin liittyen eikä mihinkään muuhunkaan. Kaikissa porukoissa on useita meitä, jotka emme ole FB:ssä, ja tieto kulkee myös sähköposteissa/tekstareilla/soittamalla/sähköisillä ilmoitustauluilla/Moodelessa jne. t. akateeminen toista alaa opiskeleva kahden lapsen äiti

Näin se menee ja kiva kun on tuollainen "keskitetty palvelu" jonne joku postaa uutisen kuitenkin ilman että mun tarvis itse vahtia kaikenmaailman muumimukeja myyvät kaupat ja niiden mainokset esim. tarjousten varalta...

Vierailija
87/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumimukien ja neuleohjeiden takia, molemmista kun löytyy tarpeeksi tietoa jo ihan internetistä, puhumattakaan muista lähteistä.

Kiva tietysti sinänsä, että FB on tuonut iloa elämään. Itse en kuitenkaan koe jääneeni paitsi yhtään mistään ilman sitä. Ehkä mieli joskus muuttuu, ehkä ei.

Vierailija
88/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumimukien ja neuleohjeiden takia, molemmista kun löytyy tarpeeksi tietoa jo ihan internetistä, puhumattakaan muista lähteistä.

Kiva tietysti sinänsä, että FB on tuonut iloa elämään. Itse en kuitenkaan koe jääneeni paitsi yhtään mistään ilman sitä. Ehkä mieli joskus muuttuu, ehkä ei.

jollakulla muulla se on sitten jotain muuta jos on ollenkaan. Tietoa kyllä löytyy mistä vaan mutta siinäpä se että onko sulla aikaa nähdä se etsimisen vaiva?

Vierailija
89/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla FB:ssä? Ja FB:kö todella mielestänne takaa, että saa kaiken tarvitsemanne tiedon, eikä enää tarvitse lukea laisinkaan esimerkiksi lehtiä?

Olen itsekin FB:ssä, osittain puolipakolla työn puolesta, mutta kyllä se sieltä saatu "info" aika joutavanpäiväistä on suoraan sanoen.

lehdestä, joka tulee kanta-asiakkaille. Old schoolia, joo :) Tässä maailmassa ylipäätään on sellainen paha vaara, että jotain triviaalia tietoa voi mennä ohi.. ja taatusti meneekin, vaikka olisi siellä FB:ssäkin. Oleelliset asiat ovat sen sijaan ainakin omalla kohdallani hoituneet mainiosti ilman FB:tä. t. tuo siteeraamasi akateeminen äiti

Näin se menee ja kiva kun on tuollainen "keskitetty palvelu" jonne joku postaa uutisen kuitenkin ilman että mun tarvis itse vahtia kaikenmaailman muumimukeja myyvät kaupat ja niiden mainokset esim. tarjousten varalta...

Vierailija
90/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla FB:ssä? Ja FB:kö todella mielestänne takaa, että saa kaiken tarvitsemanne tiedon, eikä enää tarvitse lukea laisinkaan esimerkiksi lehtiä?

Olen itsekin FB:ssä, osittain puolipakolla työn puolesta, mutta kyllä se sieltä saatu "info" aika joutavanpäiväistä on suoraan sanoen.

lehdestä, joka tulee kanta-asiakkaille. Old schoolia, joo :) Tässä maailmassa ylipäätään on sellainen paha vaara, että jotain triviaalia tietoa voi mennä ohi.. ja taatusti meneekin, vaikka olisi siellä FB:ssäkin. Oleelliset asiat ovat sen sijaan ainakin omalla kohdallani hoituneet mainiosti ilman FB:tä. t. tuo siteeraamasi akateeminen äiti

Halusin tässä vain kertoa että FB ei ole pelkästään entisten koulukavereiden kanssa juoruamista tai hiekkalaatikkoleikkejä. Ja juu, nuo ryhmät on MUN pääasiallisin syy olla FB:ssä ja käydä siellä. Omalle seinälle en kirjoittele koskaan mitään enkä lue muidenkaan juttuja. Ystävien kanssa soittelen tai tekstailen mutta sitäkin useammin näemme ihan kasvokkain, joten en tarvitse FB:tä kaverisuhteiden ylläpitoon.

Jokaisella on monia eri tyylejä ja syitä olla FB:ssä mutta se sosiaalisten suhteiden ylläpitäminen ei ole kaikille kaikki kaikessa siellä.

Kun tästäkin ketjusta sai aika monia perusteluja ettei sinne mene siksi ettei halua jakaa, tietoturva jne. Sinne ei ole pakko kirjottaa yhtään mitään tai laittaa yhtään kuvaa jos pelkää tietoturvansa puolesta.

Silti voi nauttia eduista - mitä ne sitten kenellekin ovatkaan.

Vierailija
91/104 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittaessa esimerkiksi se juuri sinun kaipaamasi ja ihailemasi neulemalli? Sehän varsinainen ihmepalvelu onkin.

Kyllä minulla on ihan tarpeeksi aikaa hakea sitä tietoa mitä tarvitsen. Sehän on nykyään todella helppoa! En tosin haluakaan tietää kaikkea kaikesta, minulle olennainen riittää. Toki luen myös päivittäin sanomalehden ja seuraan uutisia. Yllättävän monella ei tunnu olevan tähänkään aikaa, mutta varmaan saavat sitten FB:stä senkin tiedon..

Sitä Stockan muumimukia meillä ei muuten ole eikä tule, vaikka sen mainoslehdestä bongasinkin. Eipä sekään haittaisi, vaikken koko kiposta tietäisi mitään.

muumimukien ja neuleohjeiden takia, molemmista kun löytyy tarpeeksi tietoa jo ihan internetistä, puhumattakaan muista lähteistä. Kiva tietysti sinänsä, että FB on tuonut iloa elämään. Itse en kuitenkaan koe jääneeni paitsi yhtään mistään ilman sitä. Ehkä mieli joskus muuttuu, ehkä ei.

jollakulla muulla se on sitten jotain muuta jos on ollenkaan. Tietoa kyllä löytyy mistä vaan mutta siinäpä se että onko sulla aikaa nähdä se etsimisen vaiva?

Vierailija
92/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät ole, on jotain juntteja joilla ei oo kavereita ja jotka ei osaa käyttää tietokonetta.

Minulla on kavereita, ja olen etevä tietokoneiden kanssa, mutta en tarvitse sellaista. Instagram, twitter ja whatsapp ovat paljon parempia, ja niissä on kaikissa se oma juttu. Facebook taas yhdistää kaikki jutut.

Vierailija
93/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en koe että jäisin mistään paitsi. Yhteyttä pidän ystäviin WhatsApilla, yksittäin tai ryhmissä ja tietysti ihan livenä. Mua ei kertakaikkiaan kiinnosta ihmisten päivittäiset asiat, enkä halua jakaa omia asioitani someen. En jää paitsi tapahtumista tai bileistä, enkä jaksa roikkua koneella yhtään enempää kuin jo nyt tulee roikuttua.

Moni ystäväni on itse asiassa lähtenyt facesta viime aikoina.

Vierailija
94/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä ihmisiä, jotka eivät ole lähteneet facebookista?

Vierailija
95/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois kauheeta jakaa joku ruokakuva tai hehkuttaa lasten tekemisiä, on niin noloa! Ja muut tykkäisi, en tarvitse sellaista. Olen kyllä muutenkin omituinen, oon kasvissyöjä ja vihaan koiria. Jostain syystä mulla on kuitenkin ystäviä!

Vierailija
96/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fagbookkia eikä ystäviä. Elämä on paljon helpompaa ja jää itselle enemmän vapaa-aikaa. (Ei, riippuvuus paskanjauhamisesta ei ole vapaa-aikaa vaan kertoo päänsisäisistä ongelmista.)

Vierailija
97/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä harjoitti kaksoiselämäänsä (muun muassa) Facebookissa. Tiedän että olen lapsellinen, kun eihän se Facebookin syy ole ja pettämismahdollisuuksia riittää muutenkin, mutta silti inhottaa koko naamakirja.

Vierailija
98/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä ET ole Facebookissa?

Koska en keksi ainuttakaan syytä miksi pitäisi tai miksi haluaisin olla Facebookissa. Arvostan yksityisyyttäni joten minä en aio siihen liittyä jatkossakaan.

Vierailija
99/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun mies ei olla ja tunnen muitakin jotka eivät ole. Käytän tietokonetta, tablettia ja puhelinta aivan normaalisti päivittäin, mutta en naamakirjaa. Minulla ei ole mitään tarvetta saada julkisuutta tai muiden ihmisten kommentteja esim siihen mitä laitan ruoaksi tänään tai minkälaisia vaatteita ostan tai miltä perseeni näyttää jossain farkuissa tai näkyykö sikspäkki vai ei. Tätähän se suurimmaksi osaksi on täynnä. Lisäksi arvostan yksityisyyttäni enkä halua jakaa sijaintitietojani tai ostostietojani tai sitä olenko lomalla vai ei. Voin pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin muutoinkin, en tarvi siihen facebookia.

Vierailija
100/104 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteenkään ystävääni Suomessa yhteyttä tietokoneen kautta. Soitellaan ja nähdään usein. Ulkolaisten kaverien kanssa lähetellään sähköposteja. Facebook on täysin hyödytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi