Onko vielä ihmisiä, jotka eivät ole Facebookissa?
Kommentit (104)
Minä liityin pari kuukautta sitten ja on riittänyt riemua tästä naamakirjasta :)
Olen liittynyt muutamaan suljettuun ryhmäänkin ja ihmiset kirjoittavat todella avoimesti asioitaan sellaisiin:D
Täällä luen niitä aina iltalukemisiksi ja repeilen täysillä
Toiseksi, olen kahminut kaikki vanhat koulukaveritkin kavereiksi ja heidän jutuissaan olen saanut myös paljon hupia.
Ihmisten kuvat ovat kyllä parasta:D
Moni ihminen on niiiiiiiiin nolo. Ja niiden kakaroiden kuvat...ahahaaaaaaaa
En vain tarvitse Facebookia. Olin 6 vuotta facessa, mutta koin, ettei anna minulle mitään. Pidän yhteyttä naamasta naamaan (ihan kirjaimellisesti), skypessä, sähköpostilla, puhelimella, tekstareilla, korteilla ja kirjeillä. Minun valintani. Olen muuten aika korkeassa asemassa myös työn puolesta, mutta meidän alalla/firmassa ei tarvetta faceen. Ymmärrän niitä, jotka esim. työn puolesta ovat "pakotettuja" käyttämään. Onneksi oma ´voi itse valita:).
lopetin sen käytön, koska se vei liikaa aikaani.
Totta!
ystäviä, kukaan lähisukulainen ei ole siellä ja en voisi kuvitellakaan, että hyväksyisin saati pyytäisin jotain puolituttua ihmistä kaveriksi. Mitä sinne sitten mennä? En näe kertakaikkiaan yhtään ainutta syytä!!
suljin tilini jatkuvien kännipäivityksien takia, kavereiden pakkomielteinen seuraaminen(tykkääkö vai ei) toisten mielten pahoittelu ja tietysti siksi että yhteydenpito muuttui pinnalliseksi.
Eihän FB:ssä ole mikään pakko jakaa mitään vaikka sinne olisi rekisteröitynytkin? Itse olen viimeksi päivittänyt seinääni vuosi sitten, en ymmärrä niitäkään jotka kauhealla tohinalla ja vohkaamisella lopettavat palvelun käyttämisen. Tai vielä suuremmalla äänellä eivät kuulu siihen ollenkaan.
No mikä järki sinne on rekisteröityä jollei mitään tahdo päivittää?
t. ei Facebookissa oleva
En näe mitään syytä olla facebookissa. Mulla on vallan toimiva sähköposti, puhelinnumero sekä kotiosoite. Muhun saa yhteyttä näiden kautta.
mutta en ole kirjoittanut kuin kaksi päivitystä. Olen parin ryhmän tiedoituksen takia liittynyt.
Mutta käyn välillä lapseni fb:n kautta katsomassa sukulaisten kuvia:)
Sanotaan nyt että Jäniksen vuosi on hyvä kirja ja siinä on hieno filosofia Ei minun tarvitse muuta sanoa.
Minäkin menisin mielelläni painamaan sitä nappia mistä häviäisi kaikki mun tiedot eri rekistereissä :)
Tavallaan en halua olla "olemassa" ja ehkä pelkään, että joku vanha luokkakaveri tms. haluaisi kaveriksi. Mitään kommunikaatiotakaan en jaksaisi.
Just oli lehdessä semmonen juttu että tämmöset epänormaalit ei fb:ssa ole.
Mäkään en ollu, mutta asiaan tuli muutos... nyt olen normaali, annoin nimittäin suurelle yhdysvaltalais yhtiölle kaikki yhteystietoni plus paljon hyvin markkinoitavaa materiaalia, toisinsanoen liityin fb:n... tunnen oloni normaaliksi :)
itse en jaa siellä yhtikäs mitään mutta kuulun muutamaan harraste- tai huumoriryhmään joita seurailen päivittäin tai viikottain.
Ei FB:ssä oleminen tarkoita sitä että täytyisi kertoa itsestään ja jakaa kuulumisaan jne. Tiedän että monet opiskelu- yms. porukat pitävät yhteistä ryhmää siellä jossa tiedotetaan kyseisen porukan asioista.
Mitenkäs nämä live-eläjät saavat tällaiset tiedot?
ei opiskeluun liittyen, ei omiin eikä lasten harrastuksiin liittyen eikä mihinkään muuhunkaan. Kaikissa porukoissa on useita meitä, jotka emme ole FB:ssä, ja tieto kulkee myös sähköposteissa/tekstareilla/soittamalla/sähköisillä ilmoitustauluilla/Moodelessa jne.
t. akateeminen toista alaa opiskeleva kahden lapsen äiti
itse en jaa siellä yhtikäs mitään mutta kuulun muutamaan harraste- tai huumoriryhmään joita seurailen päivittäin tai viikottain. Ei FB:ssä oleminen tarkoita sitä että täytyisi kertoa itsestään ja jakaa kuulumisaan jne. Tiedän että monet opiskelu- yms. porukat pitävät yhteistä ryhmää siellä jossa tiedotetaan kyseisen porukan asioista. Mitenkäs nämä live-eläjät saavat tällaiset tiedot?
Tavallaan en halua olla "olemassa" ja ehkä pelkään, että joku vanha luokkakaveri tms. haluaisi kaveriksi. Mitään kommunikaatiotakaan en jaksaisi.
Olen aika erakko enkä todellakaan halua että mut löytää jostain netistä ja voi ottaa yhteyttä. En ole siis missään sosiaalisessa mediassa enkä aio koskaan mennä. IT-alan ammattilainen olen.
ei opiskeluun liittyen, ei omiin eikä lasten harrastuksiin liittyen eikä mihinkään muuhunkaan. Kaikissa porukoissa on useita meitä, jotka emme ole FB:ssä, ja tieto kulkee myös sähköposteissa/tekstareilla/soittamalla/sähköisillä ilmoitustauluilla/Moodelessa jne.
t. akateeminen toista alaa opiskeleva kahden lapsen äiti
itse en jaa siellä yhtikäs mitään mutta kuulun muutamaan harraste- tai huumoriryhmään joita seurailen päivittäin tai viikottain. Ei FB:ssä oleminen tarkoita sitä että täytyisi kertoa itsestään ja jakaa kuulumisaan jne. Tiedän että monet opiskelu- yms. porukat pitävät yhteistä ryhmää siellä jossa tiedotetaan kyseisen porukan asioista. Mitenkäs nämä live-eläjät saavat tällaiset tiedot?
Stockan muumimukista joita siis keräilen ja tästä keräilyharvinaisuudesta luin FB:n keräilijöiden ryhmästä. Olisi saattanut muuten mennä ohi, kun en itse taas noita muita uutispalveluja jaksa seurailla oikeastaan ollenkaan.
ja energiaa viestitellä kaiken maailman vuosien koulukaverien kanssa. Jos jollain on, fine, mutta minulle riittää tämänhetkinen tilanne. Ja koneella tulee oltua ihan tarpeeksi muutenkin. It-alalla minäkin.
Olen aika erakko enkä todellakaan halua että mut löytää jostain netistä ja voi ottaa yhteyttä. En ole siis missään sosiaalisessa mediassa enkä aio koskaan mennä. IT-alan ammattilainen olen.
Vasta viime vuoden lopulla aloin käyttämään. Aiemmin en kokenut tarvetta enkä halunnut yhtään lisää juttuja joita tuntuisi tarpeelliselta koneella tehdä. Mutta lopulta liityin siksi että harrastusasioista sovitaan niin paljon fb:n kautta että on yksinkertaistanut elämää aika paljon.