Onko vielä ihmisiä, jotka eivät ole Facebookissa?
Kommentit (104)
mutta juuri kukaan sukulaiseni, kaverini, työkaverini tai tuttuni ei ole. En tiedä, että miksi he eivät ole, kun joukossa on kaiken ikäistä porukkaa, että ei ainakaan voi sanoa, että he ovat niin vanhoja, ettei heitä kiinnosta oppia käyttämään tietokoneita, internettiä tai Facebookkia.
Jos koko muu lähipiirisi ei ole? Kenelle sinä siellä sitten asioistasi levittelet?
Google yhdistää kaikki tietonsa eri palveluista samaan rekisteriin. Joka paikassa yritetään kerätä tiedot kaikista yhteen ja samaan rekisteriin.
Tämän kaiken takana on pyrkimys täydelliseen kontrolliin kansalaisista. Vielä puuttuu yksi hallitus, yksi raha ja mikrosiru.
Tämän kaiken takana on pyrkimys täydelliseen kontrolliin kansalaisista. Vielä puuttuu yksi hallitus, yksi raha ja mikrosiru.
Kuulostaa skitsolle, mutta...
on sellaista miksi pitäisi olla? Tähän mennessä en ole sitä tarvinnut enkä tiedä mihin tarvitsisin. Voitko kertoa miten mä siitä hyötyisin?
Paranoidista ajattelua, mutta totta
Kuulostaa skitsolle, mutta...
Mutta eikö maailma olekin aika hullu paikka? Eli sinänsä ei ollenkaan kaukaahaettua.
Eniten kuitenkin ärsyttää nämä jotka lähes aggressiivisesti tulevat kyselemään miksen ole Facebookissa. Heitä tuntuu ärsyttävän kun kaikki eivät halua elää heidän tyylillään. Jotkut jopa vaikuttavat siltä, että olisivat katkeria minulle kun en ole liittynyt Facebookiin. Vähän sillä tyylillä, että itse ovat paineen alla liittyneet ja nyt vituttaa. Heitä ärsyttää, kun joku pärjää ilman Facea...
Ja ei, en koe olevani mitenkään tosi hieno erilaisuudentavoittelija.
en halua jakaa mielipiteitäni enkä tietojani kaikkien luettavaksi
En oo jääny mistään paitsi kaikkien näiden facebookin vuosien aikana. Tuskin jään tulevaisuudessakaan.
en halua jakaa mielipiteitäni enkä tietojani kaikkien luettavaksi
Niin samaa mieltä!
näytäkää edes yksi vakavasti otettava ihminen joka chättäilee naamakirjassa
mutta perheen teinit on :) Mua ei kiinnosta ja eihan tarpeeksi tulee muutenkin netissä surffattua.
Ei tulisi mieleenikään. Kukaan oikeasti moderni edelläkävijä ei ole siellä. Kukaan, joka vähänkään tietää enemmän asioista ja tietoturvasta ei siellä ole.
Käytän sähköpostia, puhelinta ja ihan naamatusten tapaamista yhteydenpitovälineinä. En nyt ole mitenkään fb vastainen mutta ei vaan ole kiinnostanut tippaakkaan, mitä minä siellä?? Periaatteessa voisin vastustaa kaikkia "epäaitoja" yhteydenpitotapoja, mutta vähäinenkin yhteydenpito on yhteydenpitoa joten kaiketi hyväksi.
Itse olen viimeksi päivittänyt seinääni vuosi sitten, en ymmärrä niitäkään jotka kauhealla tohinalla ja vohkaamisella lopettavat palvelun käyttämisen. Tai vielä suuremmalla äänellä eivät kuulu siihen ollenkaan.
myös esim. dementoitunut 98-vuotias mummoni ja 1-vuotias lapseni.
En ole FB:ssa enkä aio liittyä ellei ole jostain syystä joskus pakko. Ei kiinnosta. Olen koneella muutenkin ihan tarpeeksi. Lisäksi FB tuntuu olevan monenlaisten harmien lähde.
Olemme hieman päälle kolmekymppisiä, lapsettomia ja sosiaalisia ihmisiä pk-seudulta. Mutta eipä naamakirja kiinnosta.
En omistanut 150 kaverin piiriä kouluaikona, en halua nytkään (virtuaalisesti). Kammoan kaikkea virtuaalihömppää, johon painostetaan.
tai oikeastaan juuri siksi ei olekaan (tietää FB:n taustoista enemmän kuin kadulta reväisty ummikko).
Miksi ylipäätään pitäisi olla FB;ssä, jos ei itse sille mitään tarvetta koe? Näin nelikymppisenä osaa onneksi miettiä ihan itse sitä, mitä sitä elämässään tarvitsee ja mitä ei. Jos jonain päivänä koen FB:n välttämättömäksi, niin ehkä sitten liityn, muuten en.
En ole FB:ssa enkä aio liittyä ellei ole jostain syystä joskus pakko. Ei kiinnosta. Olen koneella muutenkin ihan tarpeeksi. Lisäksi FB tuntuu olevan monenlaisten harmien lähde.
ja tiedustelupalvelut tietävät minut nimeltä ja naamalta.
Olette kai kuulleet kasvojentunnistusohjelmasta? Jos teidän kuvanne on omalla nimellä olevassa profiilissanne, teillä ei ole enää yksityisyyttä. Olette myyneet itsenne FB:lle.
Teidät voidaan jäljittää joka paikkaan. Jos teillä on vielä älypuhelin, siinä olevan GPS:än avulla myös reaaliaikainen olinpaikkanne on yleistä tietoa.
Minä pidän yksityisyydestäni kynsin ja hampain kiinni.