Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v puheterapiassa, eikä millään keskity ohjeisiin

Vierailija
24.02.2012 |

ja harjoituksiin...tyttö kyseessä, kotona malttaa harjoitella sen 10 min/pv, joskin kaikki ärsykkeet pitää olla poissa silmistä ja mielestä. Joka kerta etukäteen puhuttu miten terapiassa ollaan paikallaan ja keskitytään tädin antamiin ohjeisiin ja toistetaan perässä ja joka kerta on mennyt suoraan sanottuna päin p****ttä :(

Äitinä tunnen, etten saa lastani kuriin ja olen epäonnistunut kasvattaja, mutta en enää tiedä millä keinoin saisin käyttäytymään. Esimerkiksi, jos on luvattu, että jos terapiassa menee hyvin pääsee uimaan ja sitten, kun ei ole päässyt, itkee hetken ja ei muuta..en ymmärrä. Kun kysyn, miksi ei malta keskittyä, ei tyttö osaa vastata.

Jos jollain antaa kokemuksia samanlaisesta tilanteesta tai vinkkejä muuten, otan mieluusti ne vastaan :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 10 min kunnollista harjoitusta on hyvin. Miksi pitäs enemmän tehdä kerralla?

Oota... luinko väärin. Siis siellä terapiassa? Miksi sinä olet paikalla? ja se ei ole sinun ongelma vaan sen terapeutin, se on hänen ammattitaitoaan saada lapsi keskittymään. Ja mene itse sinne odotushuoneeseen.

Vierailija
2/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeutti ei kuule mitä niiden 10 min/pv kotiharjoitukset on menneet. Ja paikalla olen sen takia, että näen miten seuraavat harjoitukset tulisi tehdä. Tänään juuri sovimme, että ensi kerralla jään odotushuoneeseen odottamaan, mutta valitettavaa on, että kertoja on enää 2 jäljellä ja 6 käyntiä on mennyt hölmöilyyn.

Toisaalta olen samaa mieltä, että terapeutin tulisi saada lapsi kiinnostumaan, toisaalta taas odotan, että lapsi tottelee minua, kun olen siinä paikalla tai edes odottaisi sitä luvattua palkintoa ja tekisi hyvin. Mutta ei, kamala sählääminen ja pelleily alkaa heti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan lapsen terapiahuoneeseen, pikainen raportti miten kotiläksyt menny. Jätän lapsen ja terapeutin keskenään ja meen lukemaan niitä vanhoja lehtiä. Kun lopettavat, lapsi hakee minut käytävästä ja terapeutti antaa minulle uudet ohjeet ja tehtävät.

Näin toimittu puhe- ja lukiterapiassa. Aina ja kaikkien terapeuttien kanssa. Ei voi odottaa, että lapsi keskittyis terapeuttiin jos äiti vieressä... on minun mielipide. en ole koskaan kysynyt miksi toimivat noin, koska asia on ollut minulle päivän selvä.

Vierailija
4/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiskos olla ihan että lapsella ei ole vaan puhevikaa vaan esim jonkinlainen keskittymishäiriö...ad/hd tai vastaava..

Vierailija
5/5 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeiden mukaan?

No ehkä et pitänyt riittävästi sulkeisia, kun oli pienempi.

Jos terapeutti ei saa työtään tehtyä niinkuin lukiolaisen kanssa, pitää aloittaa sulkeiset. Laita lapsi piirtämään juuri samat viivat paperille kuin itse piirrät, niin oppii kuria. Sen jälkeen opeta puhumaan VAIN kun annetaan lupa, muuten hänen on istuttava olohuoneen koristeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan