G: Oletko pettynyt prinsessa Estellen nimeen?
Kommentit (36)
Jospa se onkin Brasilainen nimi, eikös Silvian äiti ollut sieltä lähtöisin?
aika monella Bernadotten suvun naisella, tosin yleensä toisena/kolmantena nimenä.
Eli siis varsin perinteikäs nimi Bernadotten suvussa :)
Sopii tulevalle kuningattarelle "Drottning Estelle"
Nimi tulee latinankielestä stella joka tarkoittaa tähteä. Näin julkaisutilaisuudessa ilmoitettiin. Tähti jo syntyessään :)
Niin pidän todellakin nimestä. Ruotsissa Estelle nimisiä on noin tuhat.
Victorian isoisän isosetä oli Folke Bernadotte, joka meni naimisiin Estelle-nimisen amerikkalaisen naisen kanssa. Näiden jälkeläisillä tätä nimeä esiintyy enemmänkin.
Jotenkin aika kaukaa haettu sukuyhteys...
Herman Lindqvist sanoikin hyvin: kuulostaa yökerhon kuningattarelta. Nimellä ei ole perinteitä Ruotsissa, lisäksi nimiyhdistelmä ei rimmaa nätisti yhteen.
mun mielestä sen olis pitänyt olla danieliina silviasdottersdotter victoriaana.
Olisi edes eri järjestyksessä noi nimet.
En ole mikään monarkiafanaatikko, mutta jostain syystä on ollut mukava seurata Vickanin edesottamuksia, tietysti tätäkin. Ja tuo nimi on kyllä minun korvaani jotenkin kolho, kömpelö ja ruma. Ei assosioidu suoraan mihinkään kauniiseen tai miellyttävään. Toki Estelle merkitsee tähteä (tai tähtiä monikossa?) ja siitä saa kauniin lempinimen Stella, mutta itse nimi ei ole lainkaan mitä odotin. Ja Mary neljäntenä nimenä tuntuu aivan väkisin lisätyltä.
Mutta se oli kiva, että antoivat molempien mummojen nimen eikä vaan Silvian.
Mistä tuo Ewa tulee? Ja miten ruotsalaiset ääntää koko nimen? "marii"?
Mutta tuo Ewa oli kyllä järkytys tuolla välissä, ihan kuin se Awa-buumi jostain Lordin yhtyeestä.
No, paha mennä sanomaan kun ruotsalainen nimikäytäntö aika mulle aika vierasta.
Joten tämä ihan näin suomalaisen nimimaun mielipiteenä.
Itsellä kun tuli välittömästi mieleen Frendien Joeyn manageri Estelle :D
Siksi petyinkin vähän. Tuo mielikuva kun ei tuo nimeen kuninkaallista arvokkuutta. Ihan nätti nimi se on ja pettymyskin kesti vain pari minuuttia. :)
Ewa on Danielin äiti. Minusta Estelle oli koko nimen kaunein osa. Hyvä etteivät laittaneet perinteistä nimeä eteen, kuten kuninkaallisilla monesti tuntuu olevan. Esim. Astrid tai Ingrid olisi ollut ihan kauhea ensimmäisenä nimenä.
Mistä tuo Ewa tulee? Ja miten ruotsalaiset ääntää koko nimen? "marii"?
Mutta tuo Ewa oli kyllä järkytys tuolla välissä, ihan kuin se Awa-buumi jostain Lordin yhtyeestä.
No, paha mennä sanomaan kun ruotsalainen nimikäytäntö aika mulle aika vierasta.
Joten tämä ihan näin suomalaisen nimimaun mielipiteenä.
kuten Susanne, Marie, Sofie, Laurelle jne. Ehkä siksi, että moni lausuukin sen e:n.
Minusta ei juurikaan kuulosta arvokkaalta kuninkaalliselta nimeltä. Estelle (Lausutaan varmaan Estel) on ihan okei, mutta jotenkin se koko nimirimpsu ei vain rimmaa ja tökkii pahasti kun kaikki nimet on jotenkin erityylisiä.
Lausuttaessa koko nimi kerralla ei kuulosta hyvältä. Tulee enemmänkin mieleen lista muutaman ihmisen etunimistä kuin yksi kokonainen nimi.
Mary kirjoitusasu Ruotsissa taitaa olla myöskin aika outo, joten melko kyseenalainen ruotsin hovissa.
Kyllä läski av-mamma aina psykologin pätevyydessä päihittää...