Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan tällaisia asiakkaita ketju asiakaspalvelijoille

Vierailija
24.02.2012 |

Vihaan äitejä jotka odottavat että kaikki palvovat heidän ipanoitaan, kassat mukaan lukien.

Eilen tuli taas tälläinen äiti, oli vauva rintarepussa ja kun mamma tuli kassalle lätisi koko ajan vauvalle ja vilkuili minua samalla. Juuri sellaisella ilmeellä että "voi että, katon nyt kun meiän nuutti on niin söpö tuossa pupupipossaan, sano nyt sääkin että onpa lutunen".

En sitten vaivautunut ees hymyilemään, totesin vaan että "5,50 kiitos."

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.notalwaysright.fi/

Sinne sopii valituksensa kirjata, jos ei aina kaikki mene kuin toivoisi.

Vierailija
2/42 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle:

Inhoan asiakkaita jotka länttää korttinsa siihen tiskiin ja olettavat käsi ojossa että ojennan sen heille.

Olen tehnyt tätä. Anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-avautujat - pitää aina niristä ja narista jostain mutta kehote laittaa palautetta ylemmälle taholle, jotka voivat vaikuttaa näihin asioihin, joista niristään, ei tuota tulosta. Siis mieluummin asioidaan säännöllisesti ja urputetaan joka kerta kuin että annettaisiin joskus palautetta sinne päättäville tahoille

että on olemassa sellainen asiakastyyppi, joka joka kerta löytää jotain vikaa ja manaa tyyliin "tää teidän pulju on niin pa***ka paikka" - ja silti käy siellä säännöllisesti melkein joka päivä.

Vierailija
4/42 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee sellainen halpa olo että ok, olen ihan vitun komea ja suurimunainen uros, mutta antakaa hengittää!!!

Tulin ostoksille en naimaan. Ette arvaa miten paljon olen kärsinyt ulkonäköni puolesta. Ei ole kivaa näyttää mallilta ja olla silmänruokana kaikenmaailman "kassoille".

Lapsenikin häpeävät silmänsä päästä. Eivätkä mieluusti lähde isän kanssa ostoksille.

T: Ex

Vierailija
5/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan kassalle ja puhutaan koko ajan puhelimessa, ei tervehditä, ei sanota sanaakaan koko kassatapahtuman ajn muuhun kuin puhelimeen, tästä vielä ärsyttäväpää on se, että tullaan kassalle puhumaan puhelimeen mutta ei makseta, vaan jäädään siihen jorisemaan ja muut saa odottaa.

Toinen versio ekasta on, että suoritetaan maksutapahtuma täydellisessä hiljaisuudessa ilman puhelinta, kuin oltaisi mykkiä, ei sanota ole hyvä, kun ojennetaan rahat tai kortti, ei kiitetä ei mitään.

Sitten on nämä koko perheen voimalla shoppailijat. Perhe tulee ostamaan esim. joululahjaa ja se halutaan lahjapakettiin, sitten asetutaan siihen kassalle koko perheen voimin ja kytätään myyjän jokaista liikettä, jonka hän tekee lahjaa paketoidessaan. On se ihmeellistä se paketointi.

Olin siis erikoisliikkeessä töissä, jossa palveluna oli lahjapaketointi.

Vierailija
6/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaat, jotka kyselevät jäkättäen, mutta eivät kuuntele vastauksia eivätkä suostu antamaan omia yhteystietojaan vaan jatkavat päälle puhuen jäkättävää kysymystulvaansa (=asia ei etene eikä ongelma ratkea)

ja asiakkaat, jotka pyytävät neuvoa netissä asioimiseen, mutta väittävät kivenkovaan, ettei yrityksen x sivuilla ole sitä tai tätä tietoa tai maksuvaihtoehtoa vaikka nämä tiedot ovat heidän silmiensä edessä:

"Ei täällä voi maksaa edes Nordean tunnuksilla!"

"Kyllä Nordea on vaihtoehtona, ei mitään kiirettä, katsokaa rauhassa."

"Ei ole."

"Se on siellä alhaalla oikealla."

"Ei täällä mitään ole!"

"Alhaalla oikealla."

"Ei minun koneellani."

"Alhaalla oikealla."

"Ei... Ai, alhaalla oikealla, aivan."

Vierailija
7/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös erikoisliikkeessä töissä,ollaan pienempi yritys meidän isosta ketjusta jossa tietenkin laajempi valikoima.

Monesti asiakas tulee etsimään meiltä jotain mitä myydään vain isossa myymälässä,ei meidän myymälässä. Asiakkaat menevät jotenkin pois päältä kun selitän että valitettavasti meidän valimoimissa ei tätä tiettyä tuotetta ole,jäävät inttimään asiasta ja luulevat että voin asialle jotain tehdä. Usein myös sanovat että lehdessä niin lukee,no joo,lehdessä lukee pienellä präntillä missä myymälöissä tätä kyseistä tuotetta on ja kun näytän että meidän myymälää ei siinä ole niin alkavat syyttämään lehteä.

Miksi pitää jäädä inttämään? Miksi ei voi vaan hyväksyä sitä että jos sanon ettei meillä sitä ole ja voin vaikka tarjota tilalle samanlaista/tyylistä?!

Toinen ikävä asiakasryhmä on nämä mammat jotka tulevat ostamaan teinilleen ensimmäisiä "tarpeitaan". Mammat selittävät minkälaisia niiden pitää olla ja torppaavat ammattilaisen neuvot tyystin. Niin,kummalle tässä nyt niitä hankintoja tehdään? Teinit yleensä ovat hiljaa koko tapahtuman ilman omaa mielipidettä.

No siinä nyt pari esimerkkiä,olisi lisääkin näitä mutat en jaksa kirjoittaa...

Vierailija
8/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että ihmiset unohtaa kokonaan käytöstavat, jotenkin humalassa ollessa on ihan ok olla täys pa#ka.

Tiskillä huudetaan "täällä näin, ota tää eka!!" ihan kun mulla ei olis minkäännäköstä logiikkaa siinä, missä järjestyksessä niitä asiakkaita palvellaan.

Sit on ne tyypit kun änkee itsensä keskelle jotta olisivat "seuraavia". Sitten kun hyppään tällaisen yli ja palvelen tyyppiä joka on oikeasti odottanut siinä jo hetken, alkaa niin kamala vinkuminen "hei nyt kyllä hyppäsit mun yli! mä olin seuraava!! mun vuoro, minäminäminä!!" ja siinä taas sitten homma hidastuu huomattavasti kun en kuule asiakkaan tilausta tän idiootin mölytessä.

SITTEN kun päästään siihen tilauksentekoon, niin aina pitäis olla sitä ja tätä ja tota ja hedelmiä ja liekkiä ja röyhelöö ja hieno juoma ja paljon viinaa (huom, suomessa on ihan lailla säädetty paljon mä sitä viinaa saan myydä. eli vaikka miten intettäis niin sitä ei yhdessä lasissa ole enempää kuin se 4cl (poikkeuksia pari)). Sitten kun olen sitä hienoa ybermahtavaa juomaa väsännyt sen 5min. kun normaalisti yhden asiakkaan kohdalla menee alle minuutti, niin voi että kun siitähän pitäis maksaakkin!! mitä helvettiä??!! maksaa nyt juomasta ja työstä. kauheen kallista!

huh, ja paljon muuta... näitä vois vuodattaa romaanin verran.

Vierailija
9/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tämä: Kassalle sattuu myyjälle tuttu asiakas, jonka kanssa myyjä jää tietysti suustaan kiinni. Olen seuraavana vuorossa tuon tutun jälkeen. Onko fiksua, että myyjä edelleen, minun ostoksiani käsitellessään ja rahastaessaan, juoruaa tuttunsa kanssa eikä sano minulle mitään. Kassatapahtuma menee täysin automaattisesti kohdallani.

Vierailija
10/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee baareissa, eka ei millään jaksettaisi jonottaa, puhustään ja koputetaan baaritiskiä kärsimättömänä ja sitten kun tulee oma vuoro, ei enää olekaan mitään kiirettä, kysellään kaikkea mahdollista ja halutaan kaikkea mahdotonta.

Mikä siinä on niin vaikea miettiä omaa vuoroa odottaessa että mitähän sitä haluaisi, ihan kuin monet olisivat ihan ensimmäistä kertaa baarissa. No varmaan jotkut ovatkin, ei silti tartte käyttäytyä kuin idiotti.

Vierailija
11/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vihaan näitä jotka ovat niin fiinejä herroja puvut päällä tärkeillä bisnespalavereissaan

ja tilaavat sitten sen avecin kahvinkanssa.

''Otetaan tuo Monopolyn XO, laita tuplana samantien''

Aina en jaksa edes kommentoida että en voi tuoda sitä tuplana, ja pöytään saapuessa ihmetellään että onko tuo nyt tuplamäärä. JA kun kommentoin että se on laissa kielletty myydä tuplina väkevää niin aletaan kinaamaan mun kanssa. ''No tuo samantien toinen lasi'' Joo, sekin on kielletty laissa.

Lopulta sitten tekevät niin että se joka ei alunperin halunnut avecia niin tilaa sitten ''itselleen'' sen saman konjakin ja siirtää pöydän päähän tälle tuplan haluavalle. Huoh, oikeesti miksi halutaan että mä rikon lakia? JA aletaan vielä kinaamaan siitä munkanssa.

Myöskin se ylimielinen käytös ärsyttää. Kerran eräs mies valitti kun sanoin ''anteeksi'' liian monta kertaa. Nauratti kun yleensä valitetaan ylimielisistä asiakaspalvelijoista. Kultainen keskitie löytyy mistä?

(ja tyyliin olin puhumassa erään asiakkaan kanssa päällekkäin niin pyysin anteeksi sitä. sen jälkeen pyysin anteeksi kun en muistanut päivän kalaa ja jouduin menemään keittiöön kysymään asiaa)

Kerran mulla oli asiakkaina nuoria. Siinä sitten sanoivat että yhdellä heistä on syntymäpäivä, saako he alkoholillisia drinkkejä ilmatteeksi.. olin vain että joo ette saa, voitte kahvia saada jos välttämättä haluatte:DDD (kuinka monelle joutuisi antaa ilmatteeksi drinkkejä jos jokainen perustelisi samalla syyllä!!)

No nää nuoret keksi sitten ''no ollaan näitä ruokia venattu jo tosi kauan, saadaanko drinkkejä hyvitykseks?''

Joo, ei olleet venanneet ruokaa yhtään kauempaa mitä sen kokoisella porukalla joutuvatkin. SAnoin sitten tämän niin hetken päästä nää nuoret menivät mun pomolleni valittamaan että tarjoilija on törkee halutaan alennusta!

Hitto että vtutti kun näin nää nuoret odottamassa henkilökunnan tilojen edessä mun pomoa, ja kysyin vielä että onko jokin hätänä ja vastaus oli että ''ei ole''. Pomo anto tietenki alennusta ja sen jälkee kieltäydyin menemästä enään koko pöytään koska toi oli jo hävytöntä toimintaa oikeesti! Pomo vaa naureskeli ja sano että monet tulee syömään ja tajuavat vasta ruoan jälkeen että se ei oo mitään halpaa lystiä juomien kera.

eli vihaan myös köyhiä.

Eräs tapaus myöskin, oli polttariseurue. Eli änkyrässä olivat. Oli mukavat asiakkaat, KUNNES maksutilanteessa yksi heistä eka alkoi jankata ettei eräs alkuruoka hänelle kuulunut! Jonkin ajan jankattuamme luovutin ja poistin sen ruoan hänen laskustaan. Vein uuden laskun, mies kaivoi rahat kouraansa kunnes yhtäkkiä alkoi raivoamaan mulle että oli jo maksanut laskunsa, että mä yritän kusettaa häneltä rahaa kahdesti! Katsoin huulipyöreänä, niinkuin herran kaveritkin. Se tuli niin yhtäkkiä että jäädyin totaalisesti, ja hetken siinä yritin ystävällisesti toitottaa ''herralla on kyllä rahat kourassaan...'' ja huutoa vaan päälle asiakkaan puolesta. Pomoni kävi sitten lopulta rahastamasta hänet, ja tän herran kaverit pahotteli tapahtumaa tosi paljon ja kehuivat palvelua. En itse siis enään mennyt kyseiseen pöytään. Hämmästytti vaan että mikseivät hänen kaverinsa minun ollessa vieressä sanoneet kyseiselle miehelle mitään. Katsoivat vain.

Tulipa pitkä sepostus, mutta kun tuli taas mieleen noita asioita. TUollaisia asiakkaita vihaan, eli jos menet raflaan syömään ja juomaan niin se lasku ei ole ihan pieni, olut tuoppikin maksaa useimmissa paikoissa sen 6e tai yli. Juo niitä sitten 3 tai yli, niin on jo parikymppiä pelkistä juomista. Siihen päälle alkuruoat, pääruoat ja jälkkärit niin ei se alle satasen se lasku ole :)

Vierailija
12/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mulle on aina tiskillä myyty mukisematta useampi annos, ja joskus jopa brikallinen shotteja.

Miksei voisi ostaa kahta konjakkia?

Vierailija
13/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä puhut, nimittäin minulla on tällainen kaveri. Hän ihan oikeasti on sitä mieltä, että kaikki ovat aivan haltioituneita hänen lapsestaan.

Kerran meni esim. "ohikulkumatkalla" esittelemään vauvaansa neuvolaan vaikkei hänellä ollut sinne aikaa eikä mitään asiaa! Oli siis sitä mieltä, että neuvolan th varmaan ilahtuu kun hän käy ohi kulkiessaan esittelemässä vauvaansa. Aivan kun terkka ei näkisi päivittäin kymmeniä vauvoja...

Samoin kun asioi sairaalassa jossa oli synnyttänyt kävi esittelemässä synnytysosastolla vauvaansa ja kätilöt tietysti muistivat tämän niin erityisen ja unohtumattoman synnyttäjän ja vauvan...

Ja olettaa tosiaan, että jokainen kaupan myyjä tms. on aivan innoissaan hänen lapsestaan. Tekee juuri noin, että lepertelee vauvalleen ja vilkuilee myyjää tms. ja esittelee vauvaansa ja olettaa, että henkilö on aivan sydän sykkyrällään lepertelemässä.

Lähes aina kun puhumme tulee häneltä lause: "siis se kaupan myyjä/postimies/huoltomies/naapuri oli ihan otettu meijän Maijasta ja ihasteli sitä tosi pitkään" tms.

Vihaan äitejä jotka odottavat että kaikki palvovat heidän ipanoitaan, kassat mukaan lukien.

Eilen tuli taas tälläinen äiti, oli vauva rintarepussa ja kun mamma tuli kassalle lätisi koko ajan vauvalle ja vilkuili minua samalla. Juuri sellaisella ilmeellä että "voi että, katon nyt kun meiän nuutti on niin söpö tuossa pupupipossaan, sano nyt sääkin että onpa lutunen".

Vierailija
14/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mulle on aina tiskillä myyty mukisematta useampi annos, ja joskus jopa brikallinen shotteja.

mutta suomen Alkoholilaki kieltää tuplien myynnin, syynä on ettei edesauteta päihtymistä. Eihän se niin toimi, mutta onpahan vain tehty. Suomessa on aika tiukka alkoholilaki, joka perustettiin sen jälkeen kun suomessa taas laillistettiin alkoholi.

Mä en ota sitä riskiä että joskus mun asiakkaana onkin Elviiran työntekijä salakatsauksella, ja oonkin myynyt tuplia laista huolimatta. Se tulisi olemaan kyseiselle paikalle aivan pskamainen temppu, ja myös mun anniskelupassilleni.

Joskus nuorena tein sen virheen että kaadoin tuplat asiakkaalle, erilaseihin. Sillonen pomo sattu olla takana ja piti kyllä semmoset saarnat että en ole toiste kyseistä virhettä tehnyt.

Baareissa, varsinkin yökerhoissa jotka tupaten täynnä, niin on tätä todella mahdoton tarkkailla, tuplien myyntiä siis. Mutta niitä ei saisi myydä.

Vierailija
15/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuplien myynti yhdelle asiakkaalle on siis kiellettyä.

Ruokaravintolassa tätä on helpompi vahtia kuin baareissa, varsinkin jos ruokaravintola on ala carte eli pöytiin tarjoilu.

Vierailija
16/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapsista, mutta töissä niitä näkee niin paljon ettei jokaiseen tule kiinnittäneeksi huomiota.

Eräs mies on jäänyt mieleeni: hän kulki usein taaperolapsensa hartioillaan ja hymyili minulle vilkuillen "ihanaa" lastaan, juuri tuohon tyyliin kun kerrot. Sinisissä silmissä oli uskoon tulleen euforinen katse. Käyttäydyin häntä kohtaan kuin ketä tahansa, enkä alkanut leperrellä lapselle, joten mies alkoikin tuijotella minua ivallinen hymy naamallaan ja kulmiaan nostellen tyyliin "just, mikä kuiva ämmä".

Kerran sanoin tutulle asiakkaalle miehen ollessa vieressä, että " kaikkiin lapsiin ei jaksa ottaa kontaktia, että olen kaupan kassa, en mikään lapsia ilahduttava pelle. " Sen jälkeen mies ei enää hymyillyt ivallisesti tai kalastellut kehuja jälkikasvustaan.

Vierailija
17/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä puhut, nimittäin minulla on tällainen kaveri. Hän ihan oikeasti on sitä mieltä, että kaikki ovat aivan haltioituneita hänen lapsestaan.

Kerran meni esim. "ohikulkumatkalla" esittelemään vauvaansa neuvolaan vaikkei hänellä ollut sinne aikaa eikä mitään asiaa! Oli siis sitä mieltä, että neuvolan th varmaan ilahtuu kun hän käy ohi kulkiessaan esittelemässä vauvaansa. Aivan kun terkka ei näkisi päivittäin kymmeniä vauvoja...

Samoin kun asioi sairaalassa jossa oli synnyttänyt kävi esittelemässä synnytysosastolla vauvaansa ja kätilöt tietysti muistivat tämän niin erityisen ja unohtumattoman synnyttäjän ja vauvan...

Ja olettaa tosiaan, että jokainen kaupan myyjä tms. on aivan innoissaan hänen lapsestaan. Tekee juuri noin, että lepertelee vauvalleen ja vilkuilee myyjää tms. ja esittelee vauvaansa ja olettaa, että henkilö on aivan sydän sykkyrällään lepertelemässä.

Lähes aina kun puhumme tulee häneltä lause: "siis se kaupan myyjä/postimies/huoltomies/naapuri oli ihan otettu meijän Maijasta ja ihasteli sitä tosi pitkään" tms.

Nämä ihmiset eivät ole koskaan päässeet sisäpiiriin, missä tuollaiset itsekeskeiset kantturat haukutaan. Hyvä niille silti, että ovat kyenneet säilyttämään naiiviutensa ja uskonsa ihmisten pohjattomaan hyvyyteen! :D

Vierailija
18/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suomen Alkoholilaki kieltää tuplien myynnin, syynä on ettei edesauteta päihtymistä. Eihän se niin toimi, mutta onpahan vain tehty. Suomessa on aika tiukka alkoholilaki, joka perustettiin sen jälkeen kun suomessa taas laillistettiin alkoholi.

Mä en ota sitä riskiä että joskus mun asiakkaana onkin Elviiran työntekijä salakatsauksella, ja oonkin myynyt tuplia laista huolimatta. Se tulisi olemaan kyseiselle paikalle aivan pskamainen temppu, ja myös mun anniskelupassilleni.

Joskus nuorena tein sen virheen että kaadoin tuplat asiakkaalle, erilaseihin. Sillonen pomo sattu olla takana ja piti kyllä semmoset saarnat että en ole toiste kyseistä virhettä tehnyt.

Baareissa, varsinkin yökerhoissa jotka tupaten täynnä, niin on tätä todella mahdoton tarkkailla, tuplien myyntiä siis. Mutta niitä ei saisi myydä.

Vierailija
19/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tämä: Kassalle sattuu myyjälle tuttu asiakas, jonka kanssa myyjä jää tietysti suustaan kiinni. Olen seuraavana vuorossa tuon tutun jälkeen. Onko fiksua, että myyjä edelleen, minun ostoksiani käsitellessään ja rahastaessaan, juoruaa tuttunsa kanssa eikä sano minulle mitään. Kassatapahtuma menee täysin automaattisesti kohdallani.

asiakkaalle perustervehdyssanat ym. Mutta varmaan ymmärrät, että samalla tavalla käy myös, jos sillä edellisellä asiakkaalla on oikeasti jotain asiaa tyyliin, onko teillä sitä tuotetta, tuleeko milloin jne., olisi myös epäkohteliasta jättää asia selvittämättä.

Vierailija
20/42 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle vaikka yksin myydään lärvilauta, ja siinä vedän naamaani 6 alkoholiannosta kerralla? Tai joku kannu sangriaa, kokonainen viinipullo jne... jotenkin outo laki, ei ihme että asiakkaat on hämillään.