Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis häh, pullojenpalautus systeemi kaupoissa?!

Vierailija
23.02.2012 |

Palautin pullot kauppareissulla. Kun maksoin, otin ensin kortilla s-bonukset ja sitten annoin rahat ja pullonpalautuskuitin. Kassa kysyi että vähennetäänkö suoraan summasta. Sanoin että juu, vähennä vaan. Sitten sanoi naama nyrpeänä että bonukset olisi sitten pitänyt ottaa vasta jälkeenpäin jos ei ota pullonpalautuksia erikseen rahana. Eli oisko se sitten fiksumpaa että annan ensin kuitin, otan rahat, lyön ostokset tiskiin ja palautan samat äsken saamani rahat kun olen bonukset ottanut? O_O

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettelisitte käyttäytymään kaupassa oikein.

Eli kun panteista ei bonusta saa, pyydätte kassalta heti ne rahana ja maksatte sitten. On minustakin vähän tyhmää jos maksaa käteisenä, mutta se on tavallaan silti "eri raha" millä maksat. Maksankin usein kortilla jos saan pullonpalautuskäteisiä.

Näin se homma kuitenkin toimii. Ne on kaksi eri tapahtumaa jos otat pullopanteista rahat. Sen jälkeen ei voi kontrolloida mitä niillä rahoilla teet.

Vierailija
22/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pullolapun, sitten bonnuskortin ja sitten maksat mitä jää.

Sen takia se on noin koska sä oot kerran jo saanut niistä pulloista bonukset, ei kai niitä kahta kertaa samasta ostoksesta makseta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä annoin kassalle ensiksi pullokuitin, kysyi sitten että onko s-etukorttia ja annoin. Veti s-etukortille bonukset ennenkuin löi summaan sen pullokuitin.

Itse nääs ajattelin että niistä ei bonuksia saa, mutta ehkä oli 'reilumpi' kassakyseessä vain?

Miten voi olla noin vaikea tajuta, että ne bonukset tulee siitä loppusummasta kassatädin reiluudesta riippumatta?

Ei ole mitään väliä missä vaiheessa sen bonuskorttisi laitteessa käytät. Miten kuvittelit viime hetken suklaapatukkaostoksen kohdalla käyvän? Jännä miten et vedä korttia enää uudestaan mutta siinä se näkyy kuitissa korjauksesta bonuksissa. Jos noin tollo olet, voit tarkastaa sulle kirjatut bonukset S-kanavan tai S-pankin kautta. Taitaa tulla yllätyksenä, että pullokuittisi summa on vähennetty bonuksista.

Tätä samaa hoetaan täällä säännöllisin väliajoin. Pistää oikeasti ihmetyttämään että onko kassoillakin niin paljon systeemiä ymmärtämättömiä ihmisiä töissä, kun ilmeisesti osa heistäkin kuvittelee että sillä on jotain väliä missä vaiheessa pullokuitti ja bonukset kirjataan.

Huh.

Vierailija
24/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pullolapun, sitten bonnuskortin ja sitten maksat mitä jää.

Sen takia se on noin koska sä oot kerran jo saanut niistä pulloista bonukset, ei kai niitä kahta kertaa samasta ostoksesta makseta...

Tossahan menettää bonukset niistä uusista ostoksista! Ei mitään tekoa pullokuitin ja sen olemattomien bonusten kanssa. Siwasta ostettujen pullojen palautuksesta ei sun mielestä saa S- marketissa ottaa rahaa kun kerran on saanut jo bonukset pulloista? Mitkä bonukset?

Vierailija
25/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakoneet, ja näissä koneissa on monesti ohjelma. Ja tämä ohjelma määrää tietyssä vaiheessa ostotapahtumaa tietyn toiminnon.

Esimerkki: Jos ostat 100€ takin, menet kassalle, vedät kortin, maksat;saat 100€:lle bonukset.

Jos maksatkin 50€ pullonpalautuksilla, ja vedät kortin ensin, ajattelee kassakone sun saavan alennusta 50€, joten bonukset tulee vain 50€:n edestä.

Jos käytät kortin myöhemmin, laittaa kassa sen "käteisenä" sen 50€ ja loput maksut joko käteisenä tai kortilla tai oravan nahoilla, ja näin saat bonukset 100€:n edestä.

Vierailija
26/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisen kokematon kassa ollut kyseessä (kuten monesti marketeissa onkin) kun ei ole tätä osannut sulle selvittää.

Sun siis kuuluu saada bonukset ostoistasi, mutta tuo kortti ja palautuskuitti on koneella vähän ongelmallisia.

Vierailija
27/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakoneet, ja näissä koneissa on monesti ohjelma. Ja tämä ohjelma määrää tietyssä vaiheessa ostotapahtumaa tietyn toiminnon.

Esimerkki: Jos ostat 100€ takin, menet kassalle, vedät kortin, maksat;saat 100€:lle bonukset.

Jos maksatkin 50€ pullonpalautuksilla, ja vedät kortin ensin, ajattelee kassakone sun saavan alennusta 50€, joten bonukset tulee vain 50€:n edestä.

Jos käytät kortin myöhemmin, laittaa kassa sen "käteisenä" sen 50€ ja loput maksut joko käteisenä tai kortilla tai oravan nahoilla, ja näin saat bonukset 100€:n edestä.

Opiskeluaikoina tuli oltua töissä kahdessa näistä bonuksia tajoavista ketjuista ja molemmissa pullonpalautus miinustui bonuksista, ei käsitelty samalla tavalla kuin osan käteisellä ja loput kortilla maksaneita.

Vierailija
28/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä annoin kassalle ensiksi pullokuitin, kysyi sitten että onko s-etukorttia ja annoin. Veti s-etukortille bonukset ennenkuin löi summaan sen pullokuitin.

Itse nääs ajattelin että niistä ei bonuksia saa, mutta ehkä oli 'reilumpi' kassakyseessä vain?

Miten voi olla noin vaikea tajuta, että ne bonukset tulee siitä loppusummasta kassatädin reiluudesta riippumatta?

Ei ole mitään väliä missä vaiheessa sen bonuskorttisi laitteessa käytät. Miten kuvittelit viime hetken suklaapatukkaostoksen kohdalla käyvän? Jännä miten et vedä korttia enää uudestaan mutta siinä se näkyy kuitissa korjauksesta bonuksissa. Jos noin tollo olet, voit tarkastaa sulle kirjatut bonukset S-kanavan tai S-pankin kautta. Taitaa tulla yllätyksenä, että pullokuittisi summa on vähennetty bonuksista.

Tätä samaa hoetaan täällä säännöllisin väliajoin. Pistää oikeasti ihmetyttämään että onko kassoillakin niin paljon systeemiä ymmärtämättömiä ihmisiä töissä, kun ilmeisesti osa heistäkin kuvittelee että sillä on jotain väliä missä vaiheessa pullokuitti ja bonukset kirjataan.

Huh.

Miksi ap:n kassatäti raivosi sitten ap:lle? Kun minun kanssani teki aivan samoin mulle, mutta ei mun tahdostani vaan omasta. ps. s-ryhmillä ne kassat vetävät ne bonukset ihan sieltä kassan kautta. Eli mä en vetänyt omaa korttiani.