Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis häh, pullojenpalautus systeemi kaupoissa?!

Vierailija
23.02.2012 |

Palautin pullot kauppareissulla. Kun maksoin, otin ensin kortilla s-bonukset ja sitten annoin rahat ja pullonpalautuskuitin. Kassa kysyi että vähennetäänkö suoraan summasta. Sanoin että juu, vähennä vaan. Sitten sanoi naama nyrpeänä että bonukset olisi sitten pitänyt ottaa vasta jälkeenpäin jos ei ota pullonpalautuksia erikseen rahana. Eli oisko se sitten fiksumpaa että annan ensin kuitin, otan rahat, lyön ostokset tiskiin ja palautan samat äsken saamani rahat kun olen bonukset ottanut? O_O

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä ostan yhdellä kauppareissulla limpparia ja sipsejä, saan niistä bonukset.

Seuraavalla kauppareissulla palautan tyhjät limpparipullot ja ostan maitoa ja leipää. Eikö mun pitäis saada bonukset niistä maito+leipä -ostoksista riippumatta siitä, millä mä sen loppusumman kuittaan (käteisellä, kortilla, pullokuitilla...)?

Tyhmä olen ehkä, mutta en ymmärrä.

Ja jos tää on niin hiton vaikeeta, niin eikö bonusta voisi sitten maksaa täyttä pulloa ostettaessa vain pullon sisällön hinnasta, eikä siitä panttiosuudesta? Kyllä niissä kassakoneissa sen verran fiksut järjestelmät on, että ne kykenisi sen laskemaan.

Vierailija
2/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakoneet, ja näissä koneissa on monesti ohjelma. Ja tämä ohjelma määrää tietyssä vaiheessa ostotapahtumaa tietyn toiminnon.

Esimerkki: Jos ostat 100€ takin, menet kassalle, vedät kortin, maksat;saat 100€:lle bonukset.

Jos maksatkin 50€ pullonpalautuksilla, ja vedät kortin ensin, ajattelee kassakone sun saavan alennusta 50€, joten bonukset tulee vain 50€:n edestä.

Jos käytät kortin myöhemmin, laittaa kassa sen "käteisenä" sen 50€ ja loput maksut joko käteisenä tai kortilla tai oravan nahoilla, ja näin saat bonukset 100€:n edestä.

Tuossa alkuperäisessä viestissähän kortti oli vedetty ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä annoin kassalle ensiksi pullokuitin, kysyi sitten että onko s-etukorttia ja annoin. Veti s-etukortille bonukset ennenkuin löi summaan sen pullokuitin.

Itse nääs ajattelin että niistä ei bonuksia saa, mutta ehkä oli 'reilumpi' kassakyseessä vain?

Miten voi olla noin vaikea tajuta, että ne bonukset tulee siitä loppusummasta kassatädin reiluudesta riippumatta?

Ei ole mitään väliä missä vaiheessa sen bonuskorttisi laitteessa käytät. Miten kuvittelit viime hetken suklaapatukkaostoksen kohdalla käyvän? Jännä miten et vedä korttia enää uudestaan mutta siinä se näkyy kuitissa korjauksesta bonuksissa. Jos noin tollo olet, voit tarkastaa sulle kirjatut bonukset S-kanavan tai S-pankin kautta. Taitaa tulla yllätyksenä, että pullokuittisi summa on vähennetty bonuksista.

Tätä samaa hoetaan täällä säännöllisin väliajoin. Pistää oikeasti ihmetyttämään että onko kassoillakin niin paljon systeemiä ymmärtämättömiä ihmisiä töissä, kun ilmeisesti osa heistäkin kuvittelee että sillä on jotain väliä missä vaiheessa pullokuitti ja bonukset kirjataan.

Huh.

Miksi ap:n kassatäti raivosi sitten ap:lle? Kun minun kanssani teki aivan samoin mulle, mutta ei mun tahdostani vaan omasta. ps. s-ryhmillä ne kassat vetävät ne bonukset ihan sieltä kassan kautta. Eli mä en vetänyt omaa korttiani.

ei lisättävää, mutta mulla ainakin s-ryhmän kortti tungetaan siihen masiinaan, painetaan nappia ja otetaan bonukset ja sen jälkeen maksetaan. Eli ihan ite niinku pankkikortillakin. On kyllä se sirullinen kortti.

Vierailija
4/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei sitä vissiin tarvi niiden rahojen kans alkaa vispaamaan. Voi järjen köyhyys..

Enpä taidakaan palata töihin enää...

Vierailija
5/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat infopisteestä..se on sen "jobi", eikä tarvi stressata bonusten menetyksestä!;)

Vierailija
6/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi en saa bonuksia sitten koko summasta? Olisi pitänyt ensin vähentää se 20e pullojen palautusta ja ottaa lopuista 10e bonusta. Mieluummin otan sen koko kolmestakympistä.

Vierailija
7/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei sitä vissiin tarvi niiden rahojen kans alkaa vispaamaan. Voi järjen köyhyys..

Enpä taidakaan palata töihin enää...

Ihan aiheellinen kysymys AP:llä

Vierailija
8/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonpalautus on osa ostostapahtumaa, eli se vaikuttaa loppusummaan. Nyt sait siis bonukset "väärästä" summasta.

Vierailija
9/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa bonuksia enään pullonpalautus rahoista :D

Voi kiesus että ihmiset ovat kummallisia. Lisäksi ei ole mitään merkitystä missä vaiheessa annat pullonpalautus kuitin ja missä vaiheessa menee bonuskortti.. Loppusummasta saat bonukset..

Vierailija
10/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kannattaa kiertää ensin infosta hakemassa rahat ennen kauppaan menoa ja pyörittää sitten samat rahat kaupan sisällä. Fiksua.

Vierailija
11/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn aina infossa ensin hakemassa pullorahat, tosin meillä ne pullonpalautukset on aina vähintään 50e.

Vierailija
12/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi en saa bonuksia sitten koko summasta? Olisi pitänyt ensin vähentää se 20e pullojen palautusta ja ottaa lopuista 10e bonusta. Mieluummin otan sen koko kolmestakympistä.

Minä käyn ostamassa 200 euron takin ja saan siitä bonukset. Sitten alkaakin kaduttaa ja palautan takin kauppaan. Samalla menetän takin ostosta saamani bonukset. Onko tässä mielestäsi jotain väärää, vai olisiko minun pitänyt saada pitää bonukseni?

Vierailija
13/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä järki siinä on, eikö se ole aivan sama saanko ne rahat 5min aiemmin infosta vai sitten ostosten yhteydessä.

Vierailija
14/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kassa voi niitä antaa?

Vierailija
15/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kannattaa kiertää ensin infosta hakemassa rahat ennen kauppaan menoa ja pyörittää sitten samat rahat kaupan sisällä. Fiksua.

Tällainen tyhmempikin tuon ymmärtää...

Vierailija
16/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä käyn ostamassa 200 euron takin ja saan siitä bonukset. Sitten alkaakin kaduttaa ja palautan takin kauppaan. Samalla menetän takin ostosta saamani bonukset. Onko tässä mielestäsi jotain väärää, vai olisiko minun pitänyt saada pitää bonukseni?

[/quote]

Pullot olen voinut ostaa vaikka K-kaupasta tai Lidlistä eikä silloin ole S-ryhmä mitään poonuksia mulle maksanut. Jos nyt ne sinne palautan, niin ottavat muista ostoksista ansaitsemiani poonuksia pois. Ei ole oikein.

Vierailija
17/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kassa voi niitä antaa?

voi jos otat ne rahat ennenkuin lätkit ostokset tiskille.

Vierailija
18/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ei meidän S-marketissa mitään infoa edes ole, mutta mä ainakin teen aina niin, kun olen palauttanut pullot, että kassalla ensin maksan ostokset ja otan ostoksista tietysti bonukset ja sitten kaivan esiin pullonpalautuskuitin ja pyydät rahat siitä. Ei ole vaikeeta, ja ihan normaali käytäntö!

Vierailija
19/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä annoin kassalle ensiksi pullokuitin, kysyi sitten että onko s-etukorttia ja annoin. Veti s-etukortille bonukset ennenkuin löi summaan sen pullokuitin.

Itse nääs ajattelin että niistä ei bonuksia saa, mutta ehkä oli 'reilumpi' kassakyseessä vain?

Vierailija
20/28 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kassa kysyy vähennetäänkö summasta jos niin ei voi tehdä. Olis antanut rahana sitten.