Voi jestas kun 6-v tytöt luistelivat huonosti aamulla leikkikentällä!
Pojat peittosivat tytöt mennen tullen. Polvet linkussa, täysin ilman mitään tasapainoa teputtelivat jäällä. Makailivat lumikasoissa kun luistelu tuntui liian työläältä, itkivät kun kaatuilivat koko ajan. Sääliksi kävi.
Opettakaa hei ne tytötkin ihan oikeasti luistelemaan jo ennen tuota ikää! 3-vuotiaatkin osaavat luistella jo ihan hyvin kun vain saavat siihen mahdollisuuden.
Kommentit (75)
lastensa kanssa ulkoilla ja liikkua? Salli mun nauraa! Äkkiä vaan hoitoon ja toivotaan että siellä sitten ulkoilevat.
miksi siihen pitäisi vielä vapaa-aikanakin pakottaa? Kaikki ei katsos pidä samoista lajeista.
Mitä se mua liikuttaa, jos teidän lapset eivät osaa noita taitoja! Mutta HEITÄ ITSEÄÄN HAITTAA tuliko selväksi? Huomasin, koska olin paikalla, olitteko te?
ap
oikeasti KIVA harjoitella lasteni kanssa kaikenlaista? Hiihtoa, luistelua, laskettelua, uintia, heti vaan kun vähänkin voisi olla intoa ja taitoja edes orastavasti.
Sikäli ymmärrän aloituksen oikein hyvin.
samoin kuin hiihto. Se nyt vaan on.
lastensa kanssa ulkoilla ja liikkua? Salli mun nauraa! Äkkiä vaan hoitoon ja toivotaan että siellä sitten ulkoilevat.
opettaa viittäkymmentä nicopetteriä luistelemaan silloin kun omä äippä haluaa niin siitäkös meteli nousee. Mukavahan se on osata luistella mutta kenenkään elämä ei siihen kaadu vaikka ei osaiskaan. Mites on av-akkojen oman luistelutaidon kanssa?
Mutta kun on meitäkin, joiden lapsilla sitä intoa ei ole tiettyyn lajiin sen enempää kuin itselläkään. Monia muita lajeja kyllä harrastetaan.
oikeasti KIVA harjoitella lasteni kanssa kaikenlaista? Hiihtoa, luistelua, laskettelua, uintia, heti vaan kun vähänkin voisi olla intoa ja taitoja edes orastavasti.
Sikäli ymmärrän aloituksen oikein hyvin.
Jotenkin moni pitää poikien maailmaa fyysisenä ja liikuntataitojen vaikuttavan poikien asemaan kaveriyhteisössä. Tytöillä tätä ei ehkä nähdä vanhempien näkökulmasta samoin. Tästä syystä voi olla että moni vanhempi ei välitä tippaakaan osaako tyttö tiettyjä liikunnallisia taitoja vai ei.
Kyllä ne tytötkin muodostavat kuvaa itsestään ja toisistaan liikunnan kautta. Lisäksi liikunnan on todettu tukevan oppimista ja kehittymistä. Liikunnalla ei tarkoiteta vain hiostavaa liikkumista, vaan liikunnan erilaisia taitoja mukaanlukien tasapaino ja koordinaatiokyky yms.
Meillä kaksi tyttöä, jotka osaavat luistella ja hyvin, vaikkeivat mitään jäälajia harrastakaan. Mutta peittoavat vielä nyt eskarilaisena ja neljäsluokkalaisena kaikki luokkansa pojat luistelussa, ainakin nopeudessa (juu kokeiltu on). Tuolla osaamisella ei tarvitse häpeillä tai itkeä osaamistaan, vaan voi nauttia ja ottaa luottavasti luistelussa. Ei se ainakaan pahaa tyttöjemme kehitykselle ja itsetunnolle tee:)
luistimet pitäisi heittää roskiin, jos niiden varsi ei pysy itsekseen pystyssä ja ole tarpeeksi napakka.
Toiset tarvitsevat jotain työnnettävää eteensä toiset lähtevät suoraan kävelemään luistimilla. i kaikilla ole samanlaista tasapainoaistia. Kukin oppii ajallaa, tosin mitä myöhäisemmäksi jättää sitä epävarmemmaksi luistelu jää. Mutta kukin tavallaan.
Nautitteko, jos joudutte esimerkiksi Zumbaamaan työporukassa, ja huomaatte, että lähes kaikki muut osaavat ja teidän taitonne ovat aivan olemattomat. Käsi menee aina väärään suuntaan, lantio ei liiku, koko tunti on yhtä epäonnistumista. Muilla tuntuu sujuvan kuin tyhjää vaan. Onko mukavaa häh?
Ja näissä tunnelmissa sallitte lastenne kuluttaa eskariryhmän liikuntatunteja? Ootte oikeita sadisteja. Vähän eläytymiskykyä lastenne tunteisiin!
Eli jokainen lapsi tulee koulussa törmäämään luisteluun ja hiihtoon tykkäsi tai ei. Se kuinka vaikeaa ja häpeällistä siitä lapselle koulussa tekee/haluaa riippuu jokaisesta vanhemmasta.
Ap:n pointtihan oli että vanhemmat eivät olletkaan katsomassa miten lapset kärsivät taidottomuudestaan. Mutta ehkä näiden lasten vanhempien mielestä se vain karaistaa ja on hyväksi lapselle...
Nautitteko, jos joudutte esimerkiksi Zumbaamaan työporukassa, ja huomaatte, että lähes kaikki muut osaavat ja teidän taitonne ovat aivan olemattomat. Käsi menee aina väärään suuntaan, lantio ei liiku, koko tunti on yhtä epäonnistumista. Muilla tuntuu sujuvan kuin tyhjää vaan. Onko mukavaa häh? Ja näissä tunnelmissa sallitte lastenne kuluttaa eskariryhmän liikuntatunteja? Ootte oikeita sadisteja. Vähän eläytymiskykyä lastenne tunteisiin!
zumbaa 3 veenä ollessani, ei edes eskari-iässä...
tekemässä yhdessä naapurin äidin kanssa reklamaatiota päiväkotiin. Eivät ole riittävästi opettaneet meidän lapsille luistelua ja hiihtoa. Tosi noloa sitten hiihtolomalla Levillä kun Kaarlo ei pysynytkään pystyssä suksillaan. Jouduttiin koko perhe naurunalaisiksi vaikka yritin esittää etten tunne koko Kaarloa.
Siellä ne akat vaan kahvia horii ja olennaiset taidot jää meidän lapsille opettamatta.
olisit vaan tehnyt oman aloituksesi.
Nautitteko, jos joudutte esimerkiksi Zumbaamaan työporukassa, ja huomaatte, että lähes kaikki muut osaavat ja teidän taitonne ovat aivan olemattomat. Käsi menee aina väärään suuntaan, lantio ei liiku, koko tunti on yhtä epäonnistumista. Muilla tuntuu sujuvan kuin tyhjää vaan. Onko mukavaa häh? Ja näissä tunnelmissa sallitte lastenne kuluttaa eskariryhmän liikuntatunteja? Ootte oikeita sadisteja. Vähän eläytymiskykyä lastenne tunteisiin!
Olen tarpeeksi vahvalla itsetunnolla varustettu, että minun ei tarvitsee harrastaa mitään sellaista mitä en halua, vaikka kaikki kunnon av-mammat sitä harrastaisikin.
Pojat peittosivat tytöt mennen tullen. Polvet linkussa, täysin ilman mitään tasapainoa teputtelivat jäällä. Makailivat lumikasoissa kun luistelu tuntui liian työläältä, itkivät kun kaatuilivat koko ajan. Sääliksi kävi.
Opettakaa hei ne tytötkin ihan oikeasti luistelemaan jo ennen tuota ikää! 3-vuotiaatkin osaavat luistella jo ihan hyvin kun vain saavat siihen mahdollisuuden.
kestää se oppiminen kauemmin kuin toisilla. Ei päiväkotiin ole kilpailemaan menty ja eniten oppimista on niillä, joilta on sosiaaliset taidot suossa. Niiden vanhemmat vaan harvemmin tajuaa auttaa kotona oppimaan.
Oliko ketään aikuista heidän mukanaan?
Mulla ei ole minkäänlaista rytmitajua enkä pysy mukana yksinkertaisimmissakaan koreografioissa, joten en todellakaan mene zumbailemaan kuin pakon edessä. Viihdyn kyllä pumpissa ja combatissa erittäin ahkerasti.
Samaa olen lapsillekin sanonut: kukaan ei ole hyvä jokaisessa lajissa. Mun lapset on uimareita, hiihto ja luistelu ei vois vähempää kiinnostaa! Sen toki tekevät mitä päikyssä/ koulussa pitää ja se siitä.
Nautitteko, jos joudutte esimerkiksi Zumbaamaan työporukassa, ja huomaatte, että lähes kaikki muut osaavat ja teidän taitonne ovat aivan olemattomat. Käsi menee aina väärään suuntaan, lantio ei liiku, koko tunti on yhtä epäonnistumista. Muilla tuntuu sujuvan kuin tyhjää vaan. Onko mukavaa häh?
Ja näissä tunnelmissa sallitte lastenne kuluttaa eskariryhmän liikuntatunteja? Ootte oikeita sadisteja. Vähän eläytymiskykyä lastenne tunteisiin!
meillä ei lapsi kuusivuotiaana osannut luistella ollenkaan. Mitä väliä?
Miten lapsella meni liikuntatunneilla luistelu? Jäikö hyvät muistot? Vai tiedätkö itse yhtään mitä lapsi joutui siellä kohtaamaan?
samoin kuin hiihto. Se nyt vaan on.