Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako joku keskituloinen lapsiperheellinen kalliita vaatteita?

Vierailija
23.02.2012 |

Lähes kaikki vaatteeni ovat kirpputoreilta ja jostain halpakaupoista, vaikka ikää itsellä on jo yli 40v. Nyt näin yhdessä blogissa puseron, johon ihastuin suuresti, ja ajattelin, että josko minäkin ostaisin kerrankin jotain tuollaista itselleni. Ajattelin, että kallis se varmaan on, mutta jos vaikka johonkin 50 euroon venyisin kerrankin elämässäni. Meinasin pudota tuoliltani, pusero maksaa 195 euroa. Ostaako joku teistä tosiaan tuollaisen hintaluokan vaatteita?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit, kengät, laukut, juhlapuvut ( viimeiseen jos monikäyttöinen, kuten pikkumusta).

Nuo kestävät vuosikausia, ja siinä se kallis hinta ei enää olekaan kallis kun jakaa käyttövuosille sen ostohinnan. Halpa takki kestää ehkä pari vuotta hyvänä, kallis takki kestää helposti yli 10 vuotta hyvänä =kallis pitkässä juoksussa edullisempi vert. pino halpoja takkeja samassa ajassa.

Laukuissakaan en osta mitään super kalliita merkkilaukkuja, mutta jo vähän hinnakkaampi nahkalaukku kestää ja on vuosikaudet kuin uusi. Sama pätee kenkiin, toki joskus korkolappuja pitää vaihtaa ja kenkiä muutekin huoltaa oikein.

Mutta paidasta en maksaisi 200euroa. Se on liikaa. Minulla on tietyt rajat joiden puitteissa ostan, esim. farkut max 100€, alutoppi max 10€ (yleensä ostan n. 5€ H&M:ltä) kunnon VILLAneule max 100€, perustrikoopaita max 20€, kauluspaita max 50€ jne. Yleensä ostan alennuksista, ja silloin saan merkkivaatteita edullisesti. Ihastuin esim. yhteen kaulahuiviin joka maksoi 50€, en raaskinut ostaa, sitte alessa oli -50% ja silloin ostin sen :)

Vierailija
22/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"köyhän ei kannata ostaa halpaa" eikä edes keskituloisen eli joo, panostan aina laatuun ja se maksaa.

en kyllä usko hetkeäkään että 200 euron pusero olisi samassa suhteessa ladukkaampi kuin esim 50 euron pusero! Mulle todennäköisesti riittäisi se 20 euron laatukin, koska ensimmäisenä puseroista menee piloille kainalot, oli pusero sitten kallis tai halpa!

Hmm, no minä uskon. Yleensä se muutaman kympin euron pusero on valmistettu esim. polyesteristä tai akryylistä tai ainakin mukana on usein jotain keinokuitua.

Eron huomaa etenkin neulepuseroissa. Itselläni on joitakin sataprosenttisesta villasta tai kasmirvillasta valmistettuja neuleita, jotka vain kestävät ja kestävät ja kestävät. Eikä niitä tarvitse edes pestä - sen kun tuulettaa välillä. Villa kun puhdistaa itse itsensä.

Myös nahalla ja tekonahalla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Laadukas nahkakenkä vain paranee käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit, kengät, laukut, juhlapuvut ( viimeiseen jos monikäyttöinen, kuten pikkumusta).

Nuo kestävät vuosikausia, ja siinä se kallis hinta ei enää olekaan kallis kun jakaa käyttövuosille sen ostohinnan. Halpa takki kestää ehkä pari vuotta hyvänä, kallis takki kestää helposti yli 10 vuotta hyvänä =kallis pitkässä juoksussa edullisempi vert. pino halpoja takkeja samassa ajassa.

Tuo on kyllä totta. Itselläni tällä hetkellä H&Mstä ostettu villakangastakki käytössä neljättä-viidettä vuotta, ja se on kyllä kulahtanut takapuolesta ja olkapäistä, johon reppu hankaa. Siskolla mun vanha villakangastakki, joka oli laadukkaampi, on vielä hyvässä kunnossa melkein 8 vuoden jälkeen.

Muista vaatteista en kyllä maksa niin paljoa. Yleensä ostan esim. farkut 30 €, paita 20-30 €. Viimeksi ostin syksyllä villaneuleen n. 25 €, kesällä puuvillahousut varmaan 30 €. Muutenkin ostan vaatteita tosi vähän, vaikka halpaa ostankin. Yleensä, harvoin ostan uusia vaatteita siksi, että vanhat olisi kuluneita, vaan ennemminkin vaihtelun vuoksi. Ehkä sitten olen niin juntti, etten huomaa vaatteitteni huonoa kuntoa.

Toisaalta, en näe mitään järkeä panostaa esim. farkkuihin kovin paljoa, koska ne kuluvat kuitenkin lahkeista puhki. Lyhyet jalat ja leveä takamus takaa sen, että tismalleen istuvia on hankala löytää. Useimmiten ostan vaatteita Seppälästä, H&Mstä, Lindexiltä ja Prismoista tai Halpa-Hallista.

Vierailija
24/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä jonkun kalliimman, jos tiedän että se on laadukas ja pitkäikäinen. Eli osa arkivaatteista joita pidän vuosikausia, voi olla joskus kalliimpia. Samoin ulkoiluvaatteet, joita pidän lähes joka päivä kun olen tällä hetkellä hoitovapaalla kahden lapsen kanssa. Tekniset materiaalit on niin käteviä ja miellyttäviä, että ne maksavat itsensä takaisin ajan saatossa. Merkkivaatteista en välitä, mutta joskus ostan merkkiotteen, jos se on parhaimman näköinen ja hyvänlaatuinen. Farkuissa merkkituote on yleensä paras vaihtoehto. Juhlavaatteissa kallista ostan vain jos löytyy joku klassinen malli jota voi pitää piiitkäään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän