Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako joku keskituloinen lapsiperheellinen kalliita vaatteita?

Vierailija
23.02.2012 |

Lähes kaikki vaatteeni ovat kirpputoreilta ja jostain halpakaupoista, vaikka ikää itsellä on jo yli 40v. Nyt näin yhdessä blogissa puseron, johon ihastuin suuresti, ja ajattelin, että josko minäkin ostaisin kerrankin jotain tuollaista itselleni. Ajattelin, että kallis se varmaan on, mutta jos vaikka johonkin 50 euroon venyisin kerrankin elämässäni. Meinasin pudota tuoliltani, pusero maksaa 195 euroa. Ostaako joku teistä tosiaan tuollaisen hintaluokan vaatteita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti monikin, jopa pienituloisetkin ostavat kalliita. Toisille on tärkeintä minkä merkkiset vaatteet on päällä itsellä ja lapsilla (sillä on harvoin niin suurta väliä mitä miehellä on päällään).

Minä köyhäilen kotihoidontuella, miehellä on hyvät tulot. Ostamme vaatteet ihan tavallisista kauppakeskuksista, ei mistään luxuskaupoista. Lisäksi perusvaatteet (t-paidat, farkut ym.) ostetaan yleensä alennusmyyntien aikaan. Ei niitä halvimpia HM ja Lindex vaatteita, mutta ihan tavallista massatuotantoa esim. esprit ja lapsille poppia.

Vierailija
2/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko minä, mutta silloin harvoin kun löydän jotain mistä todella pidän ja minkä koen sopivat itselleni, ostan hinnasta välittämättä.

Kirpputorilla en ole ikinä edes käynyt. Veloissa en silti ole kuin asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes keskituloisen eli joo, panostan aina laatuun ja se maksaa.

Vierailija
4/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeen mukaan, mutta en todennäköisesti olisi valmis maksamaan pelkästä puserosta 195€. Täytyisi kyllä olla todella nätti. Jostakin windstopper fleese takista olen sen joskus maksanut.

Vierailija
5/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten tykkään panostaa vaatteisiin. Mieluummin olen ostamatta, jos ei ole varaa tai en löydä juuri oikeanlaista ja merkkista vaatetta. Kirpputoreilta ei tulis mieleenkään ostaa mitään, mutta saatan mä jostain halpakaupasta ostaa jotain, jos oikeasti tykkään siitä. Lapsille ostin aina kalliita vaatteita, nyt ovat henkkamaukka iässä, joten heille on pakko ostaa niitä kertakäyttövaatteita, kun kerran tykkäävät niistä.

Vierailija
6/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan normaalia vila/esprit yms vaatteita. Ostan myös kirppikseltä jonkin verran, en säästösyistä vaan koska sieltä tekee joskus kivoja ja persoonallisia löytöjä. Ei tulisi mieleenkään ostaa 195e puseroa. Jostain goretex-puvusta voisin tuon summan maksaa. Minulle merkit eivät ole tärkeitä ja tyylini ei ole mitenkään erityisen hieno. Käytän farkkuja ja neuleita pääasiassa, niitä saa kyllä ihan edullisesti. Mieheni laittaa ehkä helpommin enemmän rahaa yksittäiseen vaatteeseen mutta hän sitten taas ostaa niitä harvoin, satsaa laatuun mielummin kuin määrään. Mutta ei hänkään noin kalliita osta. Keskituloisia olemme.

Vierailija
7/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut noin kallista paitaa. Jokunen juhlavaate on maksanut tuon ja enemmänkin. Ja ollaan hyvätuloisia, tilastojen mukaan ainakin.

Ostamme kaikki vaatteet ketjuliikkeistä, eniten varmaan Lindexistä, Zarasta ja POPista. Ulkovaatteita lukuun ottamatta tuskin koskaan maksan yli satasta yhdestä vaatteesta.

Vierailija
8/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helposti tuota hintaluokkaa. Mut mä en osta niitä kovin usein - ehkä vain pari kertaa vuodessa. Siksi mulla oikeasti menee vaatteisiin keskivertoa vähemmän rahaa. Toisethan ostaa joka kuukausi jotain halpisrättiä ja niihin yhteensä menee paljon enemmän.

Vierailija
9/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-nettotuloni ( yksi teini-ikäinen lapsi ) ovat 1400. Ostan hyvälaatuista ja vähän. Mutta nuuskin alennusmyyntejä. Nytkin ostin tunikan, joka maksoi 45 euroa, ovh 160.

Vierailija
10/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan kalliita erikoisia paitoja, sillä ne kestävät vuodesta toiseen. Puuvillaisia toppeja ostan aina mahdollisimman halvalla (yleensä gina tricotista), sillä niissä kalliit eivät kestä yhtään kauemmin kuin halvat. Housuista sensijaan en suostu maksamaan enää kauheasti, sillä omassa käytössäni ne kestävät enintään vuoden.

Laukkuihin, kenkiin, takkeihin ja paitoihin käytän kyllä ihan naurettavia summia rahaa, mutta kyllä ne sitten kestävätkin kymmeniä vuosia hyvinä. Esimerkkinä pitkä kashmervillakangastakkini joka maksoi 699, ja se on edelleen 7 vuoden runsaan käytön jälkeen loistavassa kunnossa (ei nukkaa tai muutakaan kulumisen jälkiä). Joistain asioista vaan kannattaa maksaa..

Vierailija
11/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät, takit, laukut, ulkoiluvaatteet yms. pidempikestoiset vaatteet, niissä ostan vaan laatua ja se maksaa. Esim. takki 500 e, kengät 200 e, laukku 150 e, toppahanskat 80 e.

Tykkään myös kierrellä välillä kirpputoreja tekemässä vintage-löytöjä. Nuhjuiset trikoovaatteet ei kiinnosta. Viimeksi löysin aidon mustan minkkikaulurin alle 20 eurolla. Vanha, mutta erittäin hyväkuntoinen. Miksi se menisikään (ellei kettutytöt yllätä). ;)

Ja olen keskituloinen.

Vierailija
12/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi jotenkin spesiaali, voisin max. 70 e maksaa. Mulla on pääosin H&M:n, Benettonin ja Eapritin vaatteita.

Kirppiksiä ei oo aikaa kierrellä enkä halua kenenkään hiostamia vaatteita sieltä, halpakaupoista saatan jotain t-paitoja joskus ostella.

Vierailija
13/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin 40+ ja lasten kanssa kotona. Keskiluokkaan kai kuulumme, asuntovelkaa.

Ostan kallistakin ja myös edullista. Kalliin ja edullisen tuotteen eron huomaa kyllä jo ensi katselulla. Mikäli ostaa pitkään käyttöön ja kovalle kulutukselle ei edullista kannata ostaa. Olen haka löytämään hyviä juttuja edullisesti. Laatutavarasta saa myös hyvän hinnan kun myy eteenpäin kunhan hoitaa hyvin eikä rikkoudu eli käyttöhinta jää siten edullisen tasolle.

Tuollaisen summan voisin laittaa esim. takkiin, mutta en ehkä puseroon. Aikoinaan ostin kyllä erään amerikkalaisen yöpuvun ja aamutakin joiden hinta oli 200 euroa ja sitä pidin aika kalliina kokonaisuutena luokassaan. Oli aivan mahtava unelma ja vieläkin tallessa.

Vierailija
14/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta on aika suhteellinen käsite ilmeisesti, sillä monikin kertoo ostavansa "ihan tavallisia vaatteita", kuten esim. Espritin vaatteita. Minusta ne ovat jo kalliita, jokin neule maksaa helposti 70-100 euroa. Ehkä voisin sellaisen ostaa, jos siihen olisi rahaa. ap

Vierailija
15/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihan sitä keskituloista sakkia ollaan. Kai meillä sitten on liian isot menot tuloihin nähden, kun ei ole varaa kalliisiin juttuihin.

Vierailija
16/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"köyhän ei kannata ostaa halpaa" eikä edes keskituloisen eli joo, panostan aina laatuun ja se maksaa.

en kyllä usko hetkeäkään että 200 euron pusero olisi samassa suhteessa ladukkaampi kuin esim 50 euron pusero! Mulle todennäköisesti riittäisi se 20 euron laatukin, koska ensimmäisenä puseroista menee piloille kainalot, oli pusero sitten kallis tai halpa!

Vierailija
17/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan ehkä 70€ voisin maksaa. Käytän kyllä muutenkin "halpisvaatteita" (Esprit, H&M, Vedo Moda jne.) En tajua, miksi maksaisin vaatteista paljon, kun en kuitenkaan halua käyttää samoja vaatteita vuositolkulla. Töiden takia en tarvitse mitään kunnon vaatteita enkä sellaisia käytä vapaa-aikanakaan.

Sama linja on lasten vaatteissa. Ostan käytännöllistä ja halpaa vaatetta (jota itsekin haluavat.) Ulkovaatteista ja kunnon kengistä olen valmis maksamaan enemmän, mutta nekin ovat käytännöllisiä. Mihinkään hienosteluvaatteisiin en laita isoja summia.

Kirppareita me emme käytä ajanpuutteen ja laiskuuden takia.

Vierailija
18/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta on aika suhteellinen käsite ilmeisesti, sillä monikin kertoo ostavansa "ihan tavallisia vaatteita", kuten esim. Espritin vaatteita. Minusta ne ovat jo kalliita, jokin neule maksaa helposti 70-100 euroa. Ehkä voisin sellaisen ostaa, jos siihen olisi rahaa. ap

Siis mä esim. ostan sitä Esprittiä. Mut en mä mitään neuleita ostele kun en käytä. Farkkuja, hameita ja t-paitoja. Ja ne on mun mielestä "ihan tavallisia" myös hinnaltaan.

Vierailija
19/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin päällystakit ovat heikko kohta ja alesta voi saada tosi upeita jopa 250 eurolla.

Paidasta en maksasi yli 80€

Vierailija
20/24 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin päällystakit ovat heikko kohta ja alesta voi saada tosi upeita jopa 250 eurolla. Paidasta en maksasi yli 80€

Mielestäni keskituloinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan