Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaa kun en laihdu! Mistä voimia ja motivaatiota?! Auttakaa.

Vierailija
21.02.2012 |

Painan 72 kg ja olen 165 cm pitkä. Tiedän, en ole mikään kauhea läski, mutta haluan olla hoikka!

Liikun riittävästi mutta syön liikaa ja epäsäännöllisesti.

Antakaa neuvoja.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kiinnosunut 80/162

Vierailija
2/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletteja 5pss/vrk vaikka 3 viikkoa,pääset alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Kertoisko 2 kuinka peilillä laihtutetaan? t. Kiinnosunut 80/162

vatsamakkaroiden näkeminen luulis vievän ruokahalun.

Tai laita kuvasi yleiseen jakoon nettiin ja lue kommentit. Ruokahalu katoaa iäksi.

Vierailija
4/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaksaa 3 viikkoa.

Vierailija
5/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aloittaa nutrauksen maanantaina. Kahdessa viikossa saa jo noin 6 kiloa pois. Jos nutraan 4-6 vkoa, lähtee 10 kg?

Motivoi ap. itsesi niinkuin minäkin, kesä tulee, haluat näyttää hyvältä ja voida hyvin? Kivoja vaatteita palkinnoksi ja näytät nuoremmalta, miellytät miestäsi enemmän...yms!

Vierailija
6/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aloittaa nutrauksen maanantaina. Kahdessa viikossa saa jo noin 6 kiloa pois. Jos nutraan 4-6 vkoa, lähtee 10 kg? Motivoi ap. itsesi niinkuin minäkin, kesä tulee, haluat näyttää hyvältä ja voida hyvin? Kivoja vaatteita palkinnoksi ja näytät nuoremmalta, miellytät miestäsi enemmän...yms!

Olen kuvitellut, että nutraamalla lähtee ihan tosissaan, mutta ei näköjään. Karppaamalla tuo 6kg reilussa viikossa ja helposti 10kg 4-6 viikossa, mutta ei tarvi olla nälissään, ei liikkua ja mikä parasta, ne ei tule takaisin heti. Ja nutraus on vaarallista kaikenlisäksi, enkä mä haluais kyllä nälissäni olla ja saaha vielä ihoani huonoon kuntoon. Nälkiintynyt laiha läski, noup, mielummin hyvässä kunnossa oleva terve hoikka nainen.

Vierailija
8/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun tehdään mm. lääkärin valvonnassa sairaalan laihdutusryhmissä.

Vierailija
9/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi nyt -1 kg, kun olin hiljattain neljä päivää lentoemäntädieetillä. Poistaa lähinnä nestettä, mutta lähtipä siinä kilo läskiäkin!

Olen nyt miettinyt, että jatkaisin parantamalla ruokavaliotani, eli lähinnä jättämällä pois makeat ja osan hiilareista muutenkin. Mutta olen paha lohtusyöjä, ja makean syömisen lopettaminen kokonaan tuntuu liian rankalta, joten ensin yritän vain selvästi vähentää.

Viimeisen vuoden aikana olen syönyt päivittäin tai lähes päivittäin 1-2 pussia karkkia (suosikkiejani ovat Polly-suklaat ja Pätkis-pussit), ja joskus vielä noiden lisäksi jäätelöä, keksejä tms. Näin nämä kiloni ovatkin kertyneet. Aamiaisella olen syönyt kaksi ruisleipää leikkeleillä ja salaatilla, ja kaksi paahtoleipää hillolla. Loppuvuodesta ruisleivätkin jäivät ja paahtoleipien määrä kasvoi.. Muuten ruokailutottumukseni ovat suht. terveellisiä, siis silloin kun karkin mussutukselta vielä pääsee nälkä tulemaan ja päädyn ihan oikeaa ruokaakin syömään.

No nyt olen sitten alkanut syödä aamiaisella pelkästään ne kaksi ruisleipää ja lisäksi jonkun hedelmän (esim. greippi). Karkkia olen ostanut viimeisen parin viikon sisällä kerran, tosin isomman rasiallisen lentokentältä, jonka söin parin seuraavan päivän aikana (palasin matkalta, jonka aikana kulutin paljon tavallista enemmän energiaa). Jäätelöä olen syönyt noin joka toinen päivä pienehkön annoksen. Aion kuitenkin tämän herkkumäärän itselleni sallia, onhan se huomattavasti aiempaa vähemmän, ja katsoa vähän aikaa mitä painolleni nyt tapahtuu.

Jos painon nousu pysähtyy, tiedän löytäneeni tason, johon voin palata laihdutuksen jälkeen. Sitten alkaa laihdutus; menetelmää pohdin vielä. Tuo lentoemodieetti oli elämäni ensimmäinen dieetti, ja toimi kyllä ihan hyvin. Yksi vaihtoehto voisi olla sen toistaminen kerran kuussa, jolloin olisin vuoden kuluttua taas ihannepainossani. Mutta mietin vielä muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
10/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinpiirtein karppaamalla? Voitko antaa esimerkin?

ap

Vierailija
11/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun tehdään mm. lääkärin valvonnassa sairaalan laihdutusryhmissä.

Ihminen tarvii rasvaa ja kitukuurilla ei pitkälle pötkitä. Ja ihminen ei pysty loppuelämäänsä nutraamaan. Sitten lihoo takaisin ja taas heilahti kaikki arvot päin vittua. Kohta on kolesteroolia ja diabeetesta. Ja nälkä.

Vierailija
12/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki proteiinit, vitamiinit jne. turvataan kun noudattaa kuuria kirjaimellisesti. Pääsee paastotilaan ja voi paremmin kuin koskaan. Vain rasva palaa ketoosin takia, lihakset säästyvät.

Mutta voihan sitä tietenkin rasvassa makkaroitakin paistella ja kiskoa juustoa, jos haluaa? Itse en kyllä tuota tekisi.

Vierailija
13/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..karpisti näin:

Aamulla kahvi kookoskermalla, macadamia pähkinöitä

Lounas: salaatti (tomaatti, kurkku, jääsalaatti,paprika, macadamiaöljy) paistettua kanaa ja halloumia maustettuna, päälle ranskankermaa

Päivällinen: jauhelihakasvis"risotto", eli jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, chiliä, paprikaa, sieniä, tomaattimurskaa ja kukkakaalia hienonnettuna.

Vierailija
14/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävikö minulle noin kuin povasit. Olen 10 viikon nutrauskuurilla lääkärin seurannassa ja tarkoitus on nimenomaan estää diabeteksen puhkeaminen. Rasva-arvot olivat aloittaessani kunnossa.

Vierailija
15/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu

2 keitettyä munaa

2 tomaattia mikrossa mozzarellan kanssa

Kahvia kermalla

Lounas

Uunilohta ja kukkakaaliparsakaalimuussi

Maitoa

Iltapalanen

Raakana porkkanaa, kaalia ja sinihomejugurttikastiketta :)

Vierailija
16/41 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet kokeillit kaikkea ja mikään ei toimi pitkässä juoksussa, niin mikset kokeilisi jotain ihan uutta? Ihmedieetit on epäterveellisiä, eivätkä edesauta pysyvän muutoksen syntymistä, joten kannattaa yrittää löytää ruokavalio, jolla pysyy normaalipainossa ilman kituuttamista.

Vaihda vegaaniselle ruokavaliolle ainakin joksikin aikaa. Samalla opit paljon maustamisesta ja avarrat käsitystäsi ruuasta. Vegaaninen ruoka voi olla tosi hyvää ja myös täyteläistä, mutta energiaa on yleensä aina paljon vähemmän, samoin myös kaikki rasvat on lähestulkoon vain niitä hyviä rasvoja (melkeimpä kaikki länsimaiden kuolemaan johtavat elintasotaudit ovat hyvin harvinaisia vegaaneilla). Myös lisäaineet ym. vahingolliset elementit jää automaattisesti aika vähälle, ellei nyt ihan yrittämällä yritä syödä van vamisranskalaisia ym.

Itse ryhdyin puuhaan n. 15 vuotta sitten ja laihduin 20 kiloa! Myöhemmin, kun opin kokkaamaan ja löytämään kaupasta vegaanisia herkkuja, tuli niistä n. 7 takaisin, mutta jäin siis pysyvästi normaalipanon puolelle. Myös urheilullinen mieheni on vegaani; 198cm, 90 kg ja hyvin lihasta :)

Hyvä puoli on myös se, että kun pitää kiinni vegaanisuudesta, ei tule ostettua mitään "paskaa"; suurin osa valmismätöistä ja perinteisistä herkuista kun ei ole vegaanisia. Ja toki myös luonto kiittää :)

Minulle tämä on paras vaihtoehto (myös) painonhallinnan kannalta: saan syödä paljon hyvää ruokaa ja herkutellakin, kun perusenergian saanti pysyy suht kohtuullisena melkeimpä itsestään :)

http://www.vegaaniliitto.fi/vegaia/1995/talvi/vegaia495ruokinta.html

Vierailija
17/41 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempään ruokavalioon liittyy minulla se ongelma, että en ole ollenkaan kekseliäs ja luova ruuan suhteen. Sitten päädyn aina syömään karkkia nälkääni!

Olisi kiva kerätä enemmänkin ehdotuksia vähähiilarisista päivämenuista, niin karppauksen kokeileminen onnistuisi helpommin meiltä tampioiltakin. Jos joku viitsii kirjoitella ylös näitä, kiitän!

t. 11, jolta olikin lähtenyt lentoemodieetillä kaksi kiloa (selvisi kun menkat viimein loppuivat ja paino normalisoitui)

Vierailija
18/41 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut, että nutraamalla lähtee ihan tosissaan, mutta ei näköjään. Karppaamalla tuo 6kg reilussa viikossa ja helposti 10kg 4-6 viikossa, mutta ei tarvi olla nälissään, ei liikkua ja mikä parasta, ne ei tule takaisin heti. Ja nutraus on vaarallista kaikenlisäksi, enkä mä haluais kyllä nälissäni olla ja saaha vielä ihoani huonoon kuntoon. Nälkiintynyt laiha läski, noup, mielummin hyvässä kunnossa oleva terve hoikka nainen.

Multa ei lähtenyt alun nestepudotusta (2 kg) lukuunottamatta karppaamalla yhtään 3 kuukaudessa joten lopetin sen. Nutriletteilla sitten lähti, kilon verran viikossa (laihdutin normaalipainon sisällä joten ei nopeaa pudotusta). Iho ei mennyt huonoon kuntoon eikä ekaa 3 päivää lukuunottamatta Nutreilla ole nälkä koska keho menee ketoositilaan. En myöskään ole "laiha läski" eikä lihakset ole minnekään havaittavasti kadonneet. Eikä ole edes paino tullut takaisin minkä nutreilla laihdutin.

Vierailija
19/41 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän tutkimaan karppaus.infoa, siellä on kaikki aloitusohjeet yms. paljon reseptejä, satoja ruokapäiväkirjoja kommentteineen, ja suosittelen jopa hankkimaan jonku asiaa koskevan kirjan. Alku voi olla vähän sekavaa ja hämmentävää, mutta sen sisäistää nopeasti. Kunhan ei sitä rasvaa alussa pelkään yhtään.

Vierailija
20/41 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva keino on liittyä kiloklubiin (kiloklubi.fi). Se on ilmainen Painonvartijoiden vastike. Vaatii toki motivaatiota, mutta kun sen aloittaa, niin se pitää kurissa. Motivoi myös liikkumaan. Toinen vastaava on Keventäjät (maksaa jotain kymppejä), jossa olen myös ollut, toimi sekin. Sain raskauskilot pois ja elämäntavat säilyttäen olen melko samoissa pysynytkin.

Mitkään superdieetit tai Nutriletit ei mitään ratkaise. Olen ehdottomasti tuollaisten Kiloklubien yms. kannalla, motivaattoreita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan