"Supermarjo/tiikeriäiti" - auttakaa ymmärtämään!!!
Olen tässä tämän päivän aikana törmännyt tällä palstalla Livin uuteen tv-ohjelmaan "Supermarjo ja tytöt" (tms.). Ohjelma kertoo Niittyviidan perheestä, jossa on vanhemmat ja 3 lasta. Erikoiseksi perheen tekee se, että perheen lapsilla on todella paljon harrastuksia. Lapset musisoivat ja hiihtävät.
Tältä palstalta sain myös tietää, että perhe on ollut toisessakin tosi-tv-ohjelmassa, siinä Tuurin kyläkaupasta kertovassa.
En olen perheen ystävä, mutta tiedän heidät, koska myös meidän lapsemme harrastavat hiihtoa ja olen törmännyt Niittyviitoihin kisoissa. Vaikuttavat kisoissa aika normaaleilta, tosin vaatteet ja meikit on yleensä viimeisen päälle laitettu.
Katsoin Livin nettisivuilta sarjan mainoksen ja erityisesti siinä ärsytti se, miten äiti oli sitä mieltä, että he ovat jotenkin erikoinen perhe, koska ovat perhekeskeisiä ja ajattelevat lapsen etua. Huh-huh... mitähän he oikein meidän muiden perheistä ajattelevat?
Mutta auttakaa siis ymmärtämään, miksi ihmeessä
-äiti haluaa tuoda lapsensa julkisuuteen jonkun tosi-tv-ohjelman kautta?
-miksi äiti haluaa tehdä itsensä superäidiksi halventamalla muita? (ei luulisi olevan kivaa lapsistakaan..)
-onko kaiken takana vain raha ja voidaanko lapset myydä mihin hintaan hyvänsä?
Olen ihmeissäni..
Kommentit (82)
että kyseessä on oikeat, todelliset ihmiset, jotka osaavat suomen kieltä ja joilla on tunteet. On varmasti kymmenvuotiaasta tytöstä kurjaa löytäää tällaisia viestiketjuja, joissa haukutaan hänen perhettään.
Tästä syystä ei lapsia kannattaisi tuoda julkisuuteen.
Mies muuten näyttää vaimon pikkuveljeltä promokuvissa.
Parhaat naurut tuli kuitenkin siitä, että perheen isä saa esittää koiraa. :DD
Näyttää siltä, että tätä naista on jäänyt kaduttamaan ja harmittamaan se, että niistä ihan hyvistä yo-arvosanoista (hänen kertomaa) huolimatta jäi varsinainen koulutus hankkimatta ja perheen "liiketoimintakin" on kaikkea muuta kuin vakavasti otettavaa bisnestä -tällaisella hömpänpömpällä nyt sitten pyritään pätemään.
T: vierailija, jolla on ne yo-arvosanat, akateeminen koulutus, ulkonäkö ja ihan oikea bisnes - ei tarvitse päteä tositv:ssä
uutiskommentit on kirjoittanut? Ei ihan vaikuta tytön itsensä kirjoittamilta, vaikka niin annetaan ymmärtää.
TV:ssä työskennelleenä voin kertoa, että tv-yhtiö määrää, mitä sarjassa puhutaan, tehdään ja näytetään. Suurin osa näistä tapahtumista sekä tässä että muissa sarjoissa on ihan bluffia.
Esim. kun tämä perhe lähtee lenkille, niin ei ne oikeasti lähde vaan näytetään lähtö, sammutetaan kamerat ja perhe palaa pihaan.
Suodattakaa nyt vähän näkemäänne ja koittakaa kestää vaikkette itse pääsekään telkkariin :).
TV:ssä työskennelleenä voin kertoa, että tv-yhtiö määrää, mitä sarjassa puhutaan, tehdään ja näytetään. Suurin osa näistä tapahtumista sekä tässä että muissa sarjoissa on ihan bluffia.
Esim. kun tämä perhe lähtee lenkille, niin ei ne oikeasti lähde vaan näytetään lähtö, sammutetaan kamerat ja perhe palaa pihaan.
Suodattakaa nyt vähän näkemäänne ja koittakaa kestää vaikkette itse pääsekään telkkariin :).
Et sä varmaan voi oikeesti olla niin tyhmä että luulet suurimman osa oikein haluavan telkkariin???!!??
En helvettissä usko että sä missään tv:ssä olet työskennellyt, koska silloin tietäsit että suurin osa ainakin lapsiperheen äideistä ei halua tuoda itseään/perhettään telkkariin.
Kukahan noi Saran nettisivujen
uutiskommentit on kirjoittanut? Ei ihan vaikuta tytön itsensä kirjoittamilta, vaikka niin annetaan ymmärtää.
Veikkaan että tuon julkisuudentulon tarkoitus on saada lisää näkyvyyttä ja keikkoja pariskunnan hollolalaiselle mallitoimisto Model Acelle sekä heidän omistamalle tanssiryhmä Lamourettesille.
Miksiköhän siitä Lamourettesista muuten aina tytöt lähtee muihin tanssiryhmiin saatesanoin "halusin tehdä asiat paremmin"?
että kyseessä on oikeat, todelliset ihmiset, jotka osaavat suomen kieltä ja joilla on tunteet. On varmasti kymmenvuotiaasta tytöstä kurjaa löytäää tällaisia viestiketjuja, joissa haukutaan hänen perhettään.
Voisitteko muistaa, että kyseessä on oikeat, todelliset ihmiset, jotka osaavat suomen kieltä ja joilla on tunteet. On varmasti kymmenvuotiaasta tytöstä kurjaa löytäää tällaisia viestiketjuja, joissa haukutaan hänen perhettään.
Jos tyttö yhtään nettimaailmaa tuntee, niin hän löytää taatusti vielä paljon pahempiakin sivuja, joissa häntä ja hänen perhettään ruoditaan, valitettavasti.
Siksi toiseksi, koska koko hela perhe-elämä koteineen päivineen tulee ulos kaiken kansan nähtäville, niin kotinurkille ja koulutielle saattaa ilmestyä jos jonkinlaista hiipparia ja nuuskijaa, keikoista puhumattakaan. Ollaanko perheessä varauduttu yhtään tällaiseen ikävään seikkaan?
En nyt todellakaan toivo, että mitään pahaa tapahtuisi, mutta riski suurenee pirusti (anteeksi ruma sana), kun on julkisuudessa.
Kaikkihan sen tietää, jopa me tavikset.
Toivon, että noita lapsia ihan oikeasti "valmennettaisiin" muuhunkin kuin söpöstelyyn, kun heidät kohta tunnetaan enemmän tai vähemmän kaikkialla.
Varmasti vanhemmillakin olisi turvallisempi olo, jos tietäisivät, että tytöt osaisivat tarpeen vaatiessa puolustautua, eikä alistua.
Kannattaisi opettaa tytöille hiihdon lisäksi itsepuolustusta: esim. Skidikantti on hyvä vaihtoehto. Noiden tyttöjen äitinä ottaisin sinne yhteyttä pikimmiten.
Kas tässä: http://www.skidikantti.com/index.htm
Kaikkea hyvää tytöille ja heidän perheelleen, mutta älkää eläkö enää ruusunpunaisten lasien takana, etenkin äiti! Toivottavasti tämä viesti nyt menee perille itse kyseiselle perheelle.
Tälle keskustelupalstalle en halua osallistua juuri näiden räksyttävien, ilkekämielisten ja kateellisten kotiäitien takia. Ihmiset, jotka eivät tunne näitä ihmisiä kuvittelevat kaiken olevan totta. Tottakai inserttien pitää olla shokeeraavia, jotta sarjaa katsotaan. Kun sopivasti pätkitään ja näytetään vaan tietyt asiat, saa kenet tahansa näyttämään hölmöltä. Tämän perheen olen tavannut useissa eri tilanteissa ja he ovat todellakin ihania ja tavallisia ihmisiä. Tytöt ovat hyvin kasvatettuja ja sosiaalisia lapsia. Harvoin näkee noin perhekeskeistä porukkaa. Itse en ainakaan ole ollut omia lapsiani noin paljon kannustamassa enkä usko tämän palstan kirjoittajienkaan kovin monen olevan. Huom! Jos joku nyt luulee, että olen sukua, niin voin kertoa, etten ole.
Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Tuo suorittajaäiti on varmasti sen verran kovaksikeitetty, että on tiedostanut etukäteen myös julkisuuden pimeän puolen ryhtyessään toteuttamaan tytärten toivetta päästä telkkariin.
Etukäteiskritiikki anonyymilla keskustelupalstalla lienee yksi lievimmistä sivuilmiöistä. Business is business ja there's no business like show business.
Toivotaan että kaikki menee nappiin ja perheen bisnekset lähtee luistamaan kunnolla, sillä mitä virkaa ohjelmalla muuten olisi? Onko sen tarkoitus tarjota viihdettä räksyttäville, ilkeämielisille ja kateellisille kotiäideille, kenties? Siinä tapauksessa ohjelma on onnistunut jo ennen ensimmäistä jaksoa! Miksi siis kirjoitat noin nyrpeästi?
Luulisi sinun tajuavan, että tällainen valtava kritiikin aalto tarkoittaa vain korkeita katsojalukuja heti ekalle jaksolle (jatko nähdään sen jälkeen) ja sehän tässä on pääasia; ei suinkaan keidenkään yksilöiden omat, henkilökohtaiset mielipiteet ohjelman pääesiintyjistä. Tuotetta pitää (osata) myydä (oikein). Yleisöä pitää olla.
Tuottajapuolta tuskin kiinnostaa av-mammojen jutut, toisin kuin Iltalehteä ja IltaSanomia, tv-käsikirjoittajia sekä Anna-Leena Härköstä, joiden hampaissa me jatkuvasti ryvemme. Money talks and av-mammat talks too. Sellaista se elämä on. Jaadijaadijaa.
tähän porukkaan. tuolta linkistä kun katsoi niin äitihän haluaa tuotteistaa lapsensa. Lapset on hänen ja hänen oman uransa jatke ja koriste. kertoo aika paljon äidistä. Mut jos osaa olla lataamatta omia suorituspaineita lasten niskaan niin mikäs siinä niin kauan kuin lapsilla on hauskaa. Mut siinä vaiheessa kun lapset toteuttaa äitinsä tarpeita toi on törkeetä. Ja siinä vaiheessa kun lapsi saa plussaa suorittamisesta ja näkyvyydestä vanhemmiltaan, vielä törkeempää. Onhan noita yhdysvallatkin täynnä kaikenmaailman missejä ja muita, jotka on ihmisarvonsa menettäneitä vanhempiensa leluja- ja sillä tiellä tuhoutuvat. Mut toivotaan ettei näin käy. Näiden kirjoitusten perusteella on kyllä pohjanoteeraus ylentää itsensä alentamalla muita- niinkuin mikkosetkin tekivät tosiaan. Mun kaikki tietämäni äidit laittaa lapsen edun etusijalle. Lapsen etu ei ole suoritus tai julkisuus- ne on vanhempien narsistisia etuja.
Tälle keskustelupalstalle en halua osallistua juuri näiden räksyttävien, ilkekämielisten ja kateellisten kotiäitien takia. Ihmiset, jotka eivät tunne näitä ihmisiä kuvittelevat kaiken olevan totta. Tottakai inserttien pitää olla shokeeraavia, jotta sarjaa katsotaan. Kun sopivasti pätkitään ja näytetään vaan tietyt asiat, saa kenet tahansa näyttämään hölmöltä. Tämän perheen olen tavannut useissa eri tilanteissa ja he ovat todellakin ihania ja tavallisia ihmisiä. Tytöt ovat hyvin kasvatettuja ja sosiaalisia lapsia. Harvoin näkee noin perhekeskeistä porukkaa. Itse en ainakaan ole ollut omia lapsiani noin paljon kannustamassa enkä usko tämän palstan kirjoittajienkaan kovin monen olevan. Huom! Jos joku nyt luulee, että olen sukua, niin voin kertoa, etten ole.
mun tuttavapiirissä on paljonkin perhe-keskeistä porukkaa- heitä ei vaan näytetä tv,ssä. Lasten tuotteistaminen ei ole perhe-keskeistä-se on julkisuushakuista eli kaikkea muuta.
Mä kuulun itsekin siihen porukkaa jossa se herättää ärsytystä. Mä en vaan oikein jaksa sellaisia ihmisiä. Yritän ymmärtää siltikin ymmärtää että kaikki ei olla samanlaisia.
mut kannattaa miettiä mihin sen touhunsa ja energiansa laittaa. Onko siinä mitään mieltä- mikä elämässä on oikeesti tärkeää? Touhukkuus ja energisyys vai?
keskeistä lapsuutta vietä! heidät opetetaan suorittamaan!! Ainoa mitä lapsi vanhemmiltaan tarvitsee on viesti siitä että hän on hieno ja hyvä lapsi sellaisenaan eikä hänen tarvitse olla tai tehdä mitään ihmeellistä; siitä kasvaa itsetunto ja sillä pärjää elämässä. Suorittajalapset kasvatetaan siihen ettei mikään riitä ja pitää olla parempi kuin muut ja että hyväksyntä pitää hakea tuloksista ja toisten mielipiteistä. Mitä hienoa on myöskään lähteä lenkille suoraan synnytyssalilta? mitä hienoa on olla jotain niin hirvittävän erityistä? Eikö se mitä on ole tarpeeksi hyvää ja riittävää? Jutut varmasti kärjistää- mutta ei tuo vaikuta ollenkaan hyvältä- saati perhe-keskeiseltä.
Ei ole aikaa rauhoittua ja vain olla. Kyllä sitä vielä pienenä jaksaa kun ei edes tajua miten järjetöntä se on ja lapsi haluaa miellyttää vanhempiaan. Suorituskeskeisessä perheessä harrastuksen lopettaminen voi olla liian vaikea tehtävä lapselle. Lapsi ei yksinkertaisesti uskalla kertoa että haluaa lopettaa jonkun harrastuksen koska kokee sen olevan vanhemmilleen pettymys.
Kannattaisi Niittyviidan perheen vanhempienkin lukea vaikka Manuela Boscon kirja Ylitys, jossa kuvaa ajautumistaan itsemurhan partaalle kun elämä oli yhtä harrastamista ja koulunkäyntiä.
Tälle keskustelupalstalle en halua osallistua juuri näiden räksyttävien, ilkekämielisten ja kateellisten kotiäitien takia.
Ihmiset, jotka eivät tunne näitä ihmisiä kuvittelevat kaiken olevan totta.
Tottakai inserttien pitää olla shokeeraavia, jotta sarjaa katsotaan. Kun sopivasti pätkitään ja näytetään vaan tietyt asiat, saa kenet tahansa näyttämään hölmöltä.
Tämän perheen olen tavannut useissa eri tilanteissa ja he ovat todellakin ihania ja tavallisia ihmisiä. Tytöt ovat hyvin kasvatettuja ja sosiaalisia lapsia. Harvoin näkee noin perhekeskeistä porukkaa. Itse en ainakaan ole ollut omia lapsiani noin paljon kannustamassa enkä usko tämän palstan kirjoittajienkaan kovin monen olevan.
Huom! Jos joku nyt luulee, että olen sukua, niin voin kertoa, etten ole.
En siedä enää yhtään tällaisia turhia julkkiksia, Kiinteistö-Kaisa, Tuurin kyläkauppa ja turhat Miljonäärimammat saivat sappeni kiehumaan tarpeeksi. Tuskin ohjelmapäällikköä kauheasti hetkauttaa mielipiteeni, mutta palautteessani toivoin edes hieman parempaa ideakritiikkiä tulevaisuudessa, etteivät kaiken maailman idiootit pääsisi eetteriin.
Tehdään siksi että niitä on todella halpa tuottaa, mutta katsojia riittää silti.
Äänestäkää kaukosäätimillänne. Vaikka pakkohan se on kai katsoa mitä Supermarjo puuhaa ;)
että lapsen urheiluharrastus saattaa olla jopa hengenpelastaja teini-iässä. Ei ajaudu välttämättä huonoon seuraan, kun on oma tärkeä harrastus mielessä...
Miksi te ette hyväksy, että asiat voi tehdä eri tavalla?
Oletteko noin mustavalkoisia? En ole pätkääkään huolissani heidän lapsistaan. Päin vastoin, uskon heistä kasvavan fiksuja, itseensä luottavia ja osaavia nuoria.
Paljon enemmän olen huolissani saamattomista sohvaperunoista, joita kotonanne sikiää!
Kärkevät kommenttinne täyttävät kiusaamisen kriteerit? Vai onko sallittua kiusata netissä? Onko se peruste kiusaamiselle, että joku esiintyy tv:ssä?
HÄVETKÄÄ SENKIN HYEENAT!