"Supermarjo/tiikeriäiti" - auttakaa ymmärtämään!!!
Olen tässä tämän päivän aikana törmännyt tällä palstalla Livin uuteen tv-ohjelmaan "Supermarjo ja tytöt" (tms.). Ohjelma kertoo Niittyviidan perheestä, jossa on vanhemmat ja 3 lasta. Erikoiseksi perheen tekee se, että perheen lapsilla on todella paljon harrastuksia. Lapset musisoivat ja hiihtävät.
Tältä palstalta sain myös tietää, että perhe on ollut toisessakin tosi-tv-ohjelmassa, siinä Tuurin kyläkaupasta kertovassa.
En olen perheen ystävä, mutta tiedän heidät, koska myös meidän lapsemme harrastavat hiihtoa ja olen törmännyt Niittyviitoihin kisoissa. Vaikuttavat kisoissa aika normaaleilta, tosin vaatteet ja meikit on yleensä viimeisen päälle laitettu.
Katsoin Livin nettisivuilta sarjan mainoksen ja erityisesti siinä ärsytti se, miten äiti oli sitä mieltä, että he ovat jotenkin erikoinen perhe, koska ovat perhekeskeisiä ja ajattelevat lapsen etua. Huh-huh... mitähän he oikein meidän muiden perheistä ajattelevat?
Mutta auttakaa siis ymmärtämään, miksi ihmeessä
-äiti haluaa tuoda lapsensa julkisuuteen jonkun tosi-tv-ohjelman kautta?
-miksi äiti haluaa tehdä itsensä superäidiksi halventamalla muita? (ei luulisi olevan kivaa lapsistakaan..)
-onko kaiken takana vain raha ja voidaanko lapset myydä mihin hintaan hyvänsä?
Olen ihmeissäni..
Kommentit (82)
BOIKOTTIIN KOKO SARJA! juuri näkyvyyttä --> katsojia hakevat tällaisella raflaavalla tyylillä. Paras tapa esittää kantansa on boikotoida koko roskaa
ja haluaa julkisuuteen hinnalla milä hyvällä.
Säälittää tuolaliset ihmiset ja vielä enemmän heidän lapsensa:/
TV:ssä työskennelleenä voin kertoa, että tv-yhtiö määrää, mitä sarjassa puhutaan, tehdään ja näytetään. Suurin osa näistä tapahtumista sekä tässä että muissa sarjoissa on ihan bluffia.
Esim. kun tämä perhe lähtee lenkille, niin ei ne oikeasti lähde vaan näytetään lähtö, sammutetaan kamerat ja perhe palaa pihaan.
Suodattakaa nyt vähän näkemäänne ja koittakaa kestää vaikkette itse pääsekään telkkariin :).Täydellinen kroppa? liian laiha ja luurankomainen minusta. Ei ole terveen näköinen, anorektinen lähinnä.
..osaan kertoa sinulle, että tämä perhe kyllä oikeasti lähtee sinne lenkille. Kyllähän sen jo päällekkin päin näkee. Ei täydellistä kroppaa synny jossei sen eteen tee töitä.
Muutenkin aika pimeää touhua koko heidän elämä näin tavallisen tuulipukukansalaisen näkökulmasta tarkasteltuna.
Kummasti tuli tuo lyhyt kappale eli kommenttini väliin.
Mammat: käsittämätöntä kateutta ja kiusaamista! Miksi te ette hyväksy, että asiat voi tehdä eri tavalla?
Oletteko noin mustavalkoisia? En ole pätkääkään huolissani heidän lapsistaan. Päin vastoin, uskon heistä kasvavan fiksuja, itseensä luottavia ja osaavia nuoria.
Paljon enemmän olen huolissani saamattomista sohvaperunoista, joita kotonanne sikiää!
Kärkevät kommenttinne täyttävät kiusaamisen kriteerit? Vai onko sallittua kiusata netissä? Onko se peruste kiusaamiselle, että joku esiintyy tv:ssä?
HÄVETKÄÄ SENKIN HYEENAT!
Toi Supermaario kestänee itseensä kohdistuvaa kritiikkiä paremmin kuin sinä.
Marjoa saa kyllä haukkua suu vaahdossa, mutta kun joku on eri mieltä ja sanoo sen äänen, niin sitten "ei mukamas kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä".
Aika lapsellista touhua: kun ko. naista haukkuu, se on ok, mutta kun ei niele kaikkea häneen kohdistuvaa soopaa ja tuo vähän toisenlaisen mielipiteen esiin, se ei olekaan ok?
Sopii siis kysyä, KUKA EI TÄSSÄ TAPAUKSESSA KESTÄ KRITIIKKIÄ: Marjon haukkujat vai hänen puolestapuhujat? Marjon haukkujat eivät pysty järkisyillä asiattomia kommentteja puolustamaan, niin sitten pitää heittää tällaisia onnettomia henk.koht. solvausyrityksiä.
Säälittävää!
TV:ssä työskennelleenä voin kertoa, että tv-yhtiö määrää, mitä sarjassa puhutaan, tehdään ja näytetään. Suurin osa näistä tapahtumista sekä tässä että muissa sarjoissa on ihan bluffia.
Esim. kun tämä perhe lähtee lenkille, niin ei ne oikeasti lähde vaan näytetään lähtö, sammutetaan kamerat ja perhe palaa pihaan.
Suodattakaa nyt vähän näkemäänne ja koittakaa kestää vaikkette itse pääsekään telkkariin :)...osaan kertoa sinulle, että tämä perhe kyllä oikeasti lähtee sinne lenkille. Kyllähän sen jo päällekkin päin näkee. Ei täydellistä kroppaa synny jossei sen eteen tee töitä.
Muutenkin aika pimeää touhua koko heidän elämä näin tavallisen tuulipukukansalaisen näkökulmasta tarkasteltuna.
Oikeesti??? Kenellä heistä on se täydellinen kroppa?
Kun heidädn ympärillä hääsätään, vanhemmat innostuu aivan täpöllä heidän harrastuksistaan, pitää heitä suurina tähtinä... Varmasti on lapsilla hyvä itsetunto ja tulevat pärjäämään elämässä. Murrosiässä saattaa tosin tulla kovat kapinoinnit.
ne vanhemmat on selkeästi jotain maalaisjunttipyrkyreitä. Oma integriteetti on niin hauras, että pitää pönkittää omia valintoja tuomalla ne noin vulgääristi julki.
Säälittävää. Ei muuta sanottavaa.
Katsoin jonkun mainoksen ohimennen ja olin kuulevinani, että sai vauvan, mutta ymmärsinkö väärin?
Ei näyttänyt ihan vauvaikäisen äidiltä.
Mammat: käsittämätöntä kateutta ja kiusaamista! Miksi te ette hyväksy, että asiat voi tehdä eri tavalla?
Oletteko noin mustavalkoisia? En ole pätkääkään huolissani heidän lapsistaan. Päin vastoin, uskon heistä kasvavan fiksuja, itseensä luottavia ja osaavia nuoria.
Paljon enemmän olen huolissani saamattomista sohvaperunoista, joita kotonanne sikiää!
Kärkevät kommenttinne täyttävät kiusaamisen kriteerit? Vai onko sallittua kiusata netissä? Onko se peruste kiusaamiselle, että joku esiintyy tv:ssä?
HÄVETKÄÄ SENKIN HYEENAT!
Toi Supermaario kestänee itseensä kohdistuvaa kritiikkiä paremmin kuin sinä.
mua lähinnä nauratti kun luin meidän perheestä marjon haastattelun. Hänen äitiyden sääntö numero yksi on, että lapsia ei hankita enempää kuin pystyy itse hoitamaan, että miten kamalaa kun lapsi joutuu päiväkotiin.
No minusta hän pyörtää tuon lauseensa jo sillä, että isovanhemmat hoitavat pienintä lasta päivät, sekä illat kun isompia lapsia kuskataan harrastuksiin.
tää on sarjassamme samaa kuin Anni sinnimäen naimalakko (juu en mene naimisiin...) joka sitten puolen vuoden päästä onkin hupsista taas naimisissa ja raskaana.
Suodattakaa nyt vähän näkemäänne ja koittakaa kestää vaikkette itse pääsekään telkkariin :).
..osaan kertoa sinulle, että tämä perhe kyllä oikeasti lähtee sinne lenkille. Kyllähän sen jo päällekkin päin näkee. Ei täydellistä kroppaa synny jossei sen eteen tee töitä.
Tämä "tiikeriäiti" tuntuu pelkkien tv mainosten perusteella tuhoavan minun sielunrauhani.
Koko perhe on yhtä kaunista kiiltokuvaa, lapset liikkuvat ja ilmaisevat itseään musiikilla, isillä ja äiskällä on heille aina kiireistä huolimatta aikaa
superäiti yrittää,synnyttää,urheilee,pitää ulkonäöstä huolta, laihduttaa, elää terveellisesti, hoitaa lapsia ja parisuhdettaan, on mukavaa seuraa, ei kiihdy eikä huuda ja auttaa maailmaa.
Koko perheen elämä on istutettu yhteen kalenteriin joka on varmaan ymmärrettävää, sillä onhan supermarjo trendikkään kiireinen yrittäjä jolle julkisuuskin on vain pelkkä hyvänpäivän tuttu.
Perhe on niin hieno että tekisi mieli ripustaa se seinälle ja katsella heidän täydellistä elämäänsä
Mietityttääkin että mikä tämä superäiti on kun hänestä tuntuu puuttuvan kaikki inhimilliset viat tai siltä se ainakin televisiokameroille esiteltynä annetaan näyttää.
Katsoin jonkun mainoksen ohimennen ja olin kuulevinani, että sai vauvan, mutta ymmärsinkö väärin?
Ei näyttänyt ihan vauvaikäisen äidiltä.
jonka kerran katsoin aikaa sitten. Siinä kuvattiin jotain amerikkalaisäitejä pynttäämässä ja meikkaamassa omia lapsiaan aikuisten naisten näköisiksi, tais olla jotain lapsimissejä.
Minusta tämä on ihan järkyttävää, ihan järjellä ajateltuna. Nämä vanhemmat voivat kuvitella olevansa lapsilähtöisiä, mutta todellisuudessa nämä vanhemmat tyydyttävät omia tarpeitaan elämällä elämäänsä lapsen/lapsien kautta. Omia unelmia jne. Kuinka monta kertaa olemmekaan saaneet lukea psykologien haastatteluita ja kommentteja siitä, kuinka lapsia kuormitetaan harrastuksilla. Itse olen supersuorittaja äidin lapsi. Minun piti olla kaikessa hyvä, kaikessa erikoinen. Piti olla musiikkiluokalla, musiikkiopistossa, soittaa soitinta, käydä musiikinteoriassa, kuorossa, olla paras kilpavoimistelija, paras koulussa... Ja nyt aikuisena ymmärrän, että vaikka nämä harrastukset eivät aina olleet pahasta, olivat ne silti äidin kunnianhimoa, ei minun parastani. Kauheinta oli aika 11-14-vuotiaana kun koulupäivät olivat jo pitkiä ja harrastukset täyttivät illat. Olisin joskus toivonut ihan vain vapaata aikaa paljon, omien ystävien kanssa. Lapsen tehtävä on olla vapaa ja leikkiä. En minä osannut lapsia sanoa, etten halua tätä. Tai osasin 14-vuotiaana ensimmäisen kerran, mutta äitini pakotti jatkaaman ja sanoi ettei hän hyväksy luovuttamista, se mikä aloitetaan ,hoidetaan loppuun. Oman lapseni kohdalla olen hyvin tarkkana siitä, että hän itse haluaa mennä harrastukseensa ja valita ne. Hän on käynyt kokeilemassa pallopelejä, eikä tykännyt niistä joten en pakottanut jatkaan. Nyt hän käy baletissa ja rakastaa sitä, ei ole yhtäkään kertaa ettei hän haluaisi mennä. Samoin kuvataidekoulu on hänelle tärkeä. Mutta tämä 2xviikossa harrastaminen on meille riittävä. Olen silti lapsilähtöinen. Annan silti lapselleni aikaa, huomiota ja rakkautta. En tiedä millainen reikä vanhempien sielussa täytyy olla, että sitä pitää lähteä täyttämään elämällä noin vahvasti lasten kautta. Nämä lapset eivät varmasti edes tiedä mitä haluavat, koska heidät on niin aivopesty elämään äidille mieluista "hyvää elämää". Sääliksi käy.Ja kaikille, joiden tekee mieli sanoa, että tämä on kateellisen puhetta, niin voin itseäni hyvin tarkkaan analysoineena sanoa, että en ole kateellinen. Kun nään suorituskeskeisen äidin- tunnistan sen. Ja tässä on kyse juuri siitä ja se saa karvat pystyyni.
Täydellisesti sanottu, juuri näin! Kaikki tuo suorittaminen ja hössötys voi kostautua myöhemmällä iällä, vaikka kuinka tuikkisi silmissä ilo.
Äitinä olemisesta ei palkintoja heru eikä palkka juokse, joten jos joku megaäiti nyt pääsee telkkariin sitä palkintoa hakemaan niin heti on suomalaiset arvostelemassa. Urheilu ja liikuntakeskeisyys kuuluu heidän perheeseen ihan samallalailla kuin saamattomuus toisiin perheisiin ja useimmiten nää laiskemmat ovatkin niitä arvostelijoita. Ja ketä se haittaa jos lapset on vimpan päälle laitettu (kateutta?), toisissa meissä asuu pieniä taikka suuria perfektionisteja. Mitä jos Marjon elämä oli nuorempana rankempaa ja tämä olisikin hänen H-hetkensä.
kuin asianosaiset joten tervepä terve tikruäiti.
Tässä faktaa: Anna Perho liviltä on ehdottanut perheelleohjelman tekoa. Marjo kieltäytyi ensin, mutta lapset olivat siitä innoissaan ja niin sarja päätettiin tehdä. Alunperin sarjan nimiehdotuskin oli niin hirveä, että Marjo ei sitä hyväksynyt, koska siitä olisi kärsinyt koko perhe. Marjo kyllä kestää kritiikin eikä lue näitä kirjoituksia.
Ekassa jaksossa on on pari kohahduttavaa kohtaa, mutta muuten jaksot ovat ihan normaaleja juttuja, joita yrittäjäperhe tekee.
Onko se väärin, jos joku haluaa lastensa menestyvän ja kannustaa esiintymään? Suomessa on ihan tarpeeksi huonon itsetunnon omaavia nuoria, joita vanhemmat ovat kannustuksen sijaan lannistaneet.
Luuletteko todella, että sarja myy, jos äiti vääntäisi vaan pullia ja vaihtaisi kakkavaippoja.
Ja Marjo mitä tuo linkin kuva muka kertoo liiasta auringon otosta. Se kertoo kyllä urheilevasta ulkoilmaihmisestä tässä tapauksessa.
julkisuus on varmaan houkuttelevaa, samoin bisneksen kasvumahdollisuudet. Viihdebisneksessä nämä asiat kulkevat käsi kädessä.
Eiköhän siinä ole ihan onnellinen, hyvä perhe kyseessä. En välttämättä tekisi samoja ratkaisuja, muta kyllä meitä monenlaisia maailmaan mahtuu, Enemmän olisin huolissani huumeperheistä, perheistä joissa lapset kokevat ja näkevät jatkuvaa väkivaltaa jne.
Vähän suhteellisuudentajua hei!
Lisäksi olen huolissani tästä kiusaamiskulttuurista. Miten lapsiaan voi koskaan suojella kun aikuiset eivät ole kasvaneet aikuisiksi tässä yhteiskunnassa. Kaikkea haukutaan, leimataan ja riepotellaan, provosoidutaan median johdolla tuomitsemaan ihmisiä joita emme tunne.
En usko että kauheesti hetkauttaa, koska niin kauan kuin sitä palautetta ylipäänsä tulee (oli se hyvää tai huonoo) niin näitähän tulee lisää. Jos sarja puhuttaa niin se pääsee eetteriin.