"Supermarjo/tiikeriäiti" - auttakaa ymmärtämään!!!
Olen tässä tämän päivän aikana törmännyt tällä palstalla Livin uuteen tv-ohjelmaan "Supermarjo ja tytöt" (tms.). Ohjelma kertoo Niittyviidan perheestä, jossa on vanhemmat ja 3 lasta. Erikoiseksi perheen tekee se, että perheen lapsilla on todella paljon harrastuksia. Lapset musisoivat ja hiihtävät.
Tältä palstalta sain myös tietää, että perhe on ollut toisessakin tosi-tv-ohjelmassa, siinä Tuurin kyläkaupasta kertovassa.
En olen perheen ystävä, mutta tiedän heidät, koska myös meidän lapsemme harrastavat hiihtoa ja olen törmännyt Niittyviitoihin kisoissa. Vaikuttavat kisoissa aika normaaleilta, tosin vaatteet ja meikit on yleensä viimeisen päälle laitettu.
Katsoin Livin nettisivuilta sarjan mainoksen ja erityisesti siinä ärsytti se, miten äiti oli sitä mieltä, että he ovat jotenkin erikoinen perhe, koska ovat perhekeskeisiä ja ajattelevat lapsen etua. Huh-huh... mitähän he oikein meidän muiden perheistä ajattelevat?
Mutta auttakaa siis ymmärtämään, miksi ihmeessä
-äiti haluaa tuoda lapsensa julkisuuteen jonkun tosi-tv-ohjelman kautta?
-miksi äiti haluaa tehdä itsensä superäidiksi halventamalla muita? (ei luulisi olevan kivaa lapsistakaan..)
-onko kaiken takana vain raha ja voidaanko lapset myydä mihin hintaan hyvänsä?
Olen ihmeissäni..
Kommentit (82)
Mielestäni aika harvoilla 10-vuotiailla ja vanhemmilla lapsilla perusilme on positiivinen ja hymyilevä, kuten näillä tytöillä. Sitä tarkoitin!
tiesitkö että hymynkin voi harjoitella? Ja sinnikkäällä harjoittelulla saa pysyvän kestohymyn kuten tässä kuvassa: <a href="http://www.google.fi/imgres?q=child+miss&hl=fi&noj=1&tbm=isch&tbnid=P4U…" alt="http://www.google.fi/imgres?q=child+miss&hl=fi&noj=1&tbm=isch&tbnid=P4U…">http://www.google.fi/imgres?q=child+miss&hl=fi&noj=1&tbm=isch&tbnid=P4U…;
se hymytyttö ja miellyttäjä. Itsetuntoni on aika nollassa.
Aika säälittävää porukkaa näyttää tällä sivustolla olevan. Varmaan just sellasta tuulipukukansaa, joilla ei ole omaa elämää, vaan aika käytetään muiden arvostelemiseen. Ällöttää.
Aika säälittävää porukkaa näyttää tällä sivustolla olevan. Varmaan just sellasta tuulipukukansaa, joilla ei ole omaa elämää, vaan aika käytetään muiden arvostelemiseen. Ällöttää.
ole tarvetta arvostella ketään? Tai aikaa säästääksesi linttasit koko av:n kerralla? :)
En ikinä katsoisi sellaista turhaa ohjelmaa, kuin mitä mainosten perusteella tuo Tiikeriäiti vaikuttaa olevan. Ei paljoa kiinnosta jonkun tantan elämä ja lapset.
Mutta ihmettelenpä vaan, millainen ihminen haluaa ehdoin tahdoin tunkea tavallisen perheensä ja pienet lapsensa julkisuuteen retosteltaviksi. Kai he kuvittelevat siitä jotain hyötyvänsä. Jotkuthan ovat julkisuudenkipeitä.
Mutta herättää kyllä vähän ajatuksia, haluaako sellainen ihminen oikeasti tarjota lapsilleen parhaan mahdollisen lapsuuden, kun tahtoo väkisin tunkea heidät telkkariin ja julkisuuden armoille?
Monet oikeat ja vähän fiksummat julkkikset haluavat visusti pitää perheensä, kotinsa ja varsinkin lapsensa poissa julkisesta tietoisuudesta.
Kummastelen todella motiiveja lähteä tuollaiseen ohjelmaan. Ja jos vielä ovat jossain Tuuri-ohjelmassakin olleet... No, omapahan on elämänsä.
Jos telkkariin väen väkisin haluaa, niin kestäköön myös sen myötä tulevan kritiikin. Kukaan tuskin on pakottanut häntä sinne.
Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, niinhän se menee - ja jos olen oikein käsittänyt rouvan luonteenlaatua trailerin perusteella, niin häntä ei yhden Vauva-palstan aavee-mammojen anonyymi kritiikki paljoa häiritse, kun hän mennä suorittaa elämäänsä.
Jottei totuus kuitenkaan unohtuisi, niin tuulipukukansallehan tuo ohjelma lähinnä lienee suunnattu, joten ällöttäköön ketä huvittaa... :D
meitä ilahdutti ja vihastutti Kaisa, nyt on vuorossa Marjo. Onneksi saamme valita, mitä katsomme. Eikö vaan :)
Mä kuulun itsekin siihen porukkaa jossa se herättää ärsytystä. Mä en vaan oikein jaksa sellaisia ihmisiä.
Yritän ymmärtää siltikin ymmärtää että kaikki ei olla samanlaisia.
pitää olla ruma, läski ja laiska, jottet saa paheksuntaa.
Niinpä. Suomessa pitää olla ruma, läski ja laiska, jottet saa paheksuntaa.
1993 eli on todennäköisesti 1974 syntynyt.
1993 eli on todennäköisesti 1974 syntynyt.
No, olenpa yllättynyt. Kasvojen perusteella voisi luulla, että on yli 45 v.
"älä kokeile tätä kotona" -teksti kohdissa, joissa äiti kertoo raskausjutuistaan. Siis nämä paino ei saa nousta kuin tietyn määrän, punnitukset, kuinka nopeasti painon on laskettava ja lenkkeilystä synnytyksen jälkeen. Terveydenhoitajan korvaan kuulostaa tosi pahalta. Onneksi ei ole asiakkaani, olisin tosi huolissani.
pitkälti yli nelikymppiseltä. Itse olisin veikannut syntymävuodeksi joko 1966 tai 1967..
Ja ärsytyskynnys on ylittynyt jo nyt, tämä rouva menee samaan kastiin marbellan (muka)miljonäärirouvien kera. Kaisastakaan en oo kertaakaan saanut näin negatiivisiä viboja kuin tästä supermarjosta;-)
Tässä faktaa: Anna Perho liviltä on ehdottanut perheelleohjelman tekoa. Marjo kieltäytyi ensin, mutta lapset olivat siitä innoissaan ja niin sarja päätettiin tehdä. Alunperin sarjan nimiehdotuskin oli niin hirveä, että Marjo ei sitä hyväksynyt, koska siitä olisi kärsinyt koko perhe. Marjo kyllä kestää kritiikin eikä lue näitä kirjoituksia.
Ekassa jaksossa on on pari kohahduttavaa kohtaa, mutta muuten jaksot ovat ihan normaaleja juttuja, joita yrittäjäperhe tekee.
Onko se väärin, jos joku haluaa lastensa menestyvän ja kannustaa esiintymään? Suomessa on ihan tarpeeksi huonon itsetunnon omaavia nuoria, joita vanhemmat ovat kannustuksen sijaan lannistaneet.
Luuletteko todella, että sarja myy, jos äiti vääntäisi vaan pullia ja vaihtaisi kakkavaippoja.
Ja Marjo mitä tuo linkin kuva muka kertoo liiasta auringon otosta. Se kertoo kyllä urheilevasta ulkoilmaihmisestä tässä tapauksessa.
Tälle keskustelupalstalle en halua osallistua juuri näiden räksyttävien, ilkekämielisten ja kateellisten kotiäitien takia.
Ihmiset, jotka eivät tunne näitä ihmisiä kuvittelevat kaiken olevan totta.
Tottakai inserttien pitää olla shokeeraavia, jotta sarjaa katsotaan. Kun sopivasti pätkitään ja näytetään vaan tietyt asiat, saa kenet tahansa näyttämään hölmöltä.
Tämän perheen olen tavannut useissa eri tilanteissa ja he ovat todellakin ihania ja tavallisia ihmisiä. Tytöt ovat hyvin kasvatettuja ja sosiaalisia lapsia. Harvoin näkee noin perhekeskeistä porukkaa. Itse en ainakaan ole ollut omia lapsiani noin paljon kannustamassa enkä usko tämän palstan kirjoittajienkaan kovin monen olevan.
Huom! Jos joku nyt luulee, että olen sukua, niin voin kertoa, etten ole.
pitkälti yli nelikymppiseltä. Itse olisin veikannut syntymävuodeksi joko 1966 tai 1967..
Ja ärsytyskynnys on ylittynyt jo nyt, tämä rouva menee samaan kastiin marbellan (muka)miljonäärirouvien kera. Kaisastakaan en oo kertaakaan saanut näin negatiivisiä viboja kuin tästä supermarjosta;-)
ainakin sen perusteella mitä häntä töllöstä oon nähnyt ja kuullut. Vaikuttaa ihan normaalijärkiseltä ihmiseltä. On ottanut mm. hienosti miehensä pienen tytön "omakseen" ja näkee tärkeänä sen, ettei tyttö joudu julkisuuden valokeilaan hänen takiaan. Upeaa minusta. Sitäpaitsi Kaisa on tuhat kertaa kauniimpikin kuin tuo tiikeriem...o koskaan on tai tulee olemaan (haluatko ostaa vokaalin ja kaksi konsonanttia?). Sen näkee naamasta. :)
T. Tuulipukukansalainen
tämä Marjo on energinen ja urheillut koko ikänsä. Hän kyllä osaa kuunnella kehoaan eikä ole tottunut makaamaan sohvaperunana. Luulisi sinunkin tajuavan, että tämä on tv-viihdettä etkä "alan ammattilaisena" tekisi diaknoosiasi yhden mainoksen perusteella. Oletko edes töissä vaan kirjoitteletko työksesi näille palstoille?
Kantaisit huolta alkoholistiäideistä, jos kerran niin huolettaa!
Luin nämä asiat paikallisen lehden haastattelusta, jossa Marjo kertoi ohjelman synnystä.
Tunnen hänet kyllä ja hän ei todellakaan ole noin hirveä, kun tämän keskusteluketjun ihmiset väittävät.
Joku toivoi Marjolle jopa rintasyöpää! Ihan sairasta kateutta ja jos on vielä pienen lapsen äiti, niin mitä lie lapselleen opettaa...
mä uskon vilpittömästi, että tällä perheellä on kivaa keskenään ja siellä on kaikki hyvin. Kuten tuhansilla muillakin suomalaisilla perheillä. Mun mielestä tämän sarjan puffikuvat on osoittanut sen, mitä olen sen Tuuri- sarjan perusteella meinannutkin. Marjo sanoo mitä tehdään ja perhehän suostuu. Huumoria jos haetaan, että liian laiha, eikä niinkään kaunis, vielä sitten karistaa ne olemattomat raskauskilot kolmessa viikossa... Hullua. :D