Tukien alentaminen johtanut siihen etten enään voi pitää asuntoa jossa on ompeluhuone. Missä ompelet jatkossa?
Kommentit (11)
Minä ompelen edelleen omassa ompeluhuoneessani.
Tarkoitit varmaan kysyä, missä sinä tulevaisuudessa ompelet. todennäköisesti keittiön pöydällä. Tai ehkä olohuoneessa. Monissa kirjastoissa ja kangaskaupoissa on myös ompelukoneita, samoin kansalaisopistoilla. Mutta koska sulla todennäköisesti on jo kone, ei vaan enää omaa huonetta sille, on helpompi käyttää sitä jäljelläolevissa omissa tiloissa.
Minä olen vuosia asunut omassa asunnossa, enkä saa latin latia tukea. Ompelen siis olohuoneen pöydällä. Kankaat ja kone on säilytyksessä makuuhuoneen kaapeissa. Ehkä joku tällainen ratkaisu toimii?
Jouduin muuttamaan tilavammasta asunnosta ahtaampaan ja tavarat ei sovi kunnolla tähän pieneen kämppään. Olen koettanut myydä tavaroita, mutta mikään ei mene kaupaksi. Rahanarvoista tavaraa ei kannata romuksikaan pistää.
Kirjastossa on ompeluhuoneita ja muuhun harrastukseen sopivia tiloja. Ainakin Oodissa on. Olen 3d tulostanut lukuisia osia joita olen sitten myynyt Torilla alkuperäisinä varaosina...
Mulla on sentään vielä harrastushuone kaikenlaiseen rassaamiseen ja liikuntahuone voimannostoa varten. Välillä mietityttää miten lattia kestää mutta eipä kukaan ole tullut vielä valittamaan. Kiitos Kela kaikesta.
Ompelen edelleenkin työhuonessani, pöytä on niin iso, että siihen mahtuu läppäri, skanneri, tulostin ja vielä ompelukonekin. Kankaiden leikkaamiseen, (tilkkutyöt) ja silittämiseen on tilaa, eikä tarvitse edes tuolista nousta. Yläkerrassa on vielä makuuhuoneeni ja kylppäri. Alakerrassa olohuone, vierashuone, keittiö, kodinhoitohuone, vaatehuone ja varastoja 2 kpl. Yksin asun, en saa sosiaalitukia, joten pärjättävä on näillä. Miten pääsisin nauttimaan sosiaalituista? Siis omakotitalo keskellä kaupunkia järven rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vuosia asunut omassa asunnossa, enkä saa latin latia tukea. Ompelen siis olohuoneen pöydällä. Kankaat ja kone on säilytyksessä makuuhuoneen kaapeissa. Ehkä joku tällainen ratkaisu toimii?
Sama, keittiön pöydällä ompelee kun maksaa itse omarahoitusosuutta neliönsä
Olohuoneen ruokapöydällä. Ei ole omeluhuonetta ollut ja keittiöönkään ei pöytää mahdu.