Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: Oletko koskaan lyönyt lastasi?

Vierailija
21.02.2012 |

Minä olen. Väsymys, jatkuva kiukuttelu ja jalassa roikkuminen. Olen huutanut 1,5-vuotiaalle kurkku suorana keskellä yötä, kun herää vain huutamaan ja kerran olen lyönyt. Huono omatunto. Mies ei auta, vaikka kuulee minun huutavan lapselle, että turpa kiinni kun olen niin lopen uupunut.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua.

Vierailija
2/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua.

Jatkuva 3h yöunet, kun todellakaan kukaan ei minua auta. Mies vain tekee omiaan kotona eikä osallistu, vaikka näkee univajeeni ja mitä se tekee. KERRAN olen lyönyt, en kovin kovaa, lapsi vain pelästyi. Tiedän, että se oli liian väärin tehty ja kannan siitä syyllisyyttä lopun elämääni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lyönyt, vaikka olen heräillyt vuosia lapsen yölliseen nenäverenvuotoon, neljäkin kertaa yössä kaikki veriset lakanat pyykkiin ja lapsen pesu ja rauhoittelu

hae apua, ei ole normaalia

Vierailija
4/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli pahimmassa uhmaiässä, istuin tuolissa ja yhtäkkiä lapsi tarrassi (pitkiin) hiuksiini kiinni ja heittäytyi niiden varaan roikkumaan. Sattui aivan saatanasti suoraan sanottuna, pääni roikkui taaksepäin, ja kun kijaisuistani ja muusta yrittämisestä huolimatta saanut lasta irrottamaan otettaan huitaisin lapsen suuntaan - en täysiä, tarkoitus oli säikäyttää irrottamaan ote eikä satuttaa. Se onnistui, enkä sen jälkeen ole lasta läpsinyt eikä lapsi ole vastaavia temppujakaan tehnyt.

Vierailija
5/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis lyönyt lastani.

Vierailija
6/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko miehelle lyönnistä? Mies auttamaan! Ei lapsenhoidosta saa lusmuilla ja rasituttaa toista kohtuuttomasti. Saisitko neuvolasta perhetyöntekijän arkeen jos olet kotiäitinä? Saisit siitä hyvän avun ja juttukaveria. Jaksamisia ja se mies puhutteluun.

Vierailija
7/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko miehelle lyönnistä? Mies auttamaan! Ei lapsenhoidosta saa lusmuilla ja rasituttaa toista kohtuuttomasti. Saisitko neuvolasta perhetyöntekijän arkeen jos olet kotiäitinä? Saisit siitä hyvän avun ja juttukaveria. Jaksamisia ja se mies puhutteluun.

Minun pitää vain jaksaa, kun hän tekee töitä ja tuo rahaa taloon että me pärjäämme. Valittaa jos huudan väsymyksestä sekaisena lapselle. Joskus laitan vain korvatulpat ja annan lapsen huutaa yksinään kunnes nukahtaa itkuun. Mies ei lapsen luo mene. Pakko olla hoitovapaalla,kun ei työtäkään ole. Neuvolassa en voi asiasta puhua. Pelästyin itsekin tuota lyömistä niin paljon, sillä rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta.

ap

Vierailija
8/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neuvolassa en voi asiasta puhua". Miksi et? Ymmärrätkö, että käyttäytymiselläsi aiheutat tai olet jo aiheuttanut lapselle perusturvallisuuden tunteen puuttumisen, kun äiti ei reagoi lapsen hätään ja jos reagoi, niin huutaa ja lyö.

Hae apua, jos todella rakastat lastasi (mitä epäilen suuresti viesteistäsi päätellen). Rakastava vanhempi laittaa lapsen etusijalle ja hakee apua, ei toimi kuten sinä.

Vierailija
9/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse sitten siitä, että ollaan unohdettu 1 käynti kun lapsi on sairaana tai sitten siitä, kun lopetin imetyksen ennen vuoden ikää. Ei sille voi puhua mistään. Olen syyllistänyt itseäni ihan riittävästi tästä jo ja tiedän olevani maailman paskin äiti. Luultavasti olisi parempi lapselle, että häipyisin ja saisi isänsä etsiä sille paremman äidin. Kyllä rakastan lastani aivan yli kaiken, mikään muu ei ole tärkeää.

Tiedostan myös sen, että tarvitsen unta mitä en saa. Lapsi heräilee öisin milloin mistäkin syystä ja ei suostu nukkumaan omassa sängysään, ei ole ikinä suostunut. Rankka univaje on aiheuttanut sen, että en siedä mitään kosketusta ympärilläni, kun kaikki energia menee päivästä selviämiseen.

Lapsen kanssa vietän aikaa lukemalla yms päivän aikana kumminkin.

Vierailija
10/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerran pari tarttunut niskavilloihin. Lapsi on 2v. Olen myös huutanut joskus niin, että ääni on mennyt. Ihan selkeitä ylilyöntejä ja olen pyytänyt anteeksi.

Rakastan lasta aivan hirmuisesti, mutta omat kasvattajan taidot eivät aina vain riitä. Pääsääntöisesti kasvatan muulla kuin huudolla tai läppäisyillä. Rajojen asettaminen ei ole vain aina kovin helppoa, kun lapsi on keskimääräistä vilkkaampi, kaoottisempi ja omapäisempi. Joistakin rajoista on pidettävä.

Nykyään tyydyn kantamaan riuskasti sohvalle istumaan, jos hermo on mennä. Siitä tukistamisesta ja läpsimisestä tulee itsellekin paha olo, olenko todella näin alhainen?

Vierailija
11/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lyönyt, vaikka olen heräillyt vuosia lapsen yölliseen nenäverenvuotoon, neljäkin kertaa yössä kaikki veriset lakanat pyykkiin ja lapsen pesu ja rauhoittelu

hae apua, ei ole normaalia

Lapselta voidaan polttaa nenästä suoni, joka vuotaa.

En minäkään tuollaisesta hermostu!

Vierailija
12/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias sai eilen läppäsyn takapuolelleen.

Vierailija
13/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta vain väsyneeltä vaan myös masentuneelta. Ja tosiaan pistä se ukkosi eli lapsen ISÄ hommiin...ei kukaan tee töitä 24/7. Kyllä isältä täytyy löytyä tunti-pari omalle lapselle vaikka joka ilta...tekee vaikka iltapalan,hoitaa iltapesut ja lukee sadun.

Saat hetken rauhan katsoa vaikka telkkaa,lukea lehden,nukkua tai käydä kävelyllä nollaamas pääs. Yhdessä se lapsi on tehty ja myös hoidetaan! Ei ne bisnekset lapsen kanssa olemiseen kaadu... pelkkää laiskuutta sanon minä ;)

Vierailija
14/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lyönyt ketään.

En myöskään huuda lapsille.

Vierailija
15/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta vain väsyneeltä vaan myös masentuneelta. Ja tosiaan pistä se ukkosi eli lapsen ISÄ hommiin...ei kukaan tee töitä 24/7. Kyllä isältä täytyy löytyä tunti-pari omalle lapselle vaikka joka ilta...tekee vaikka iltapalan,hoitaa iltapesut ja lukee sadun.

Saat hetken rauhan katsoa vaikka telkkaa,lukea lehden,nukkua tai käydä kävelyllä nollaamas pääs. Yhdessä se lapsi on tehty ja myös hoidetaan! Ei ne bisnekset lapsen kanssa olemiseen kaadu... pelkkää laiskuutta sanon minä ;)

Olen sanonut nätisti ja vähemmän nätisti miehelle, mutta se ei tee mitään lapsen kanssa kuin korkeintaan 2 minuuttia. Ei ole ketään muuta kuin minä. En todellakaan koe olevani masentunut vaan ihan vain univelkainen. Melkein vuosi menty jo kolmen tunnin yöunilla.

Vierailija
16/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän "syyllistyvät" niin äidit kuin isätkin. Mutta näin käyttäytymällä ei herätä puolisossaan sympatiaa. Parempi on sanoa toiselle suoraan olevansa väsynyt ja pyytää apua lapsen hoitoon. Jos et saa apua mieheltäsi, voisitko pyytää sitä vaikkapa sukulaisilta, tai jos heitäkään ei ole, niin neuvolan kautta?

Tsemppiä, tiedän millaista on olla äärimmäisen väsynyt. Nyt on tärkeää, että koetat huolehtia omasta jaksamisestasi.

Vierailija
17/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset apua, usko minua. Olen ollut vastaavassa tilanteessa, ja psykologin kanssa jutteleminen auttoi jo tosi paljon eteenpäin.

Vierailija
18/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset apua, usko minua. Olen ollut vastaavassa tilanteessa, ja psykologin kanssa jutteleminen auttoi jo tosi paljon eteenpäin.

Mikä varmaan on yksi syy miksen saa itsestäni irti tarpeeksi,että aktiivisesti etsisin jotain jolle puhua. En vain osaa. Joskus olen psykologin luona käynyt ja istuin siellä tunnin hiljaa.

ap

Vierailija
19/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neuvolassa en voi asiasta puhua". Miksi et? Ymmärrätkö, että käyttäytymiselläsi aiheutat tai olet jo aiheuttanut lapselle perusturvallisuuden tunteen puuttumisen, kun äiti ei reagoi lapsen hätään ja jos reagoi, niin huutaa ja lyö.

Hae apua, jos todella rakastat lastasi (mitä epäilen suuresti viesteistäsi päätellen). Rakastava vanhempi laittaa lapsen etusijalle ja hakee apua, ei toimi kuten sinä.

kuinka kurjasti on käyttäytynyt, niin muut alkaa väistämättä vetämään johtopäätöksiä, että ei rakasta lastaan.

Ap, älä pelkää sitä neuvolassa asian puheeksiottamista. Sinä saat apua ja lapsesi taatusti kiittää, kun saa myöhemmin ehkä kuulla miten vastuullisesti toimit. Kyllä ihminen voi väsyä todella pahasti ja toisilla hermo palaa herkemmin kuin toisilla. Mutta lyödä ei saa, se on väärin ja sen sinä itsekin tiedät. Kyllä se vaan on niin, että kerrot asiasta ja sanot, että haluat väsymyksesi loppuvan ja apua tilanteeseen. Jo keskustelu auttaa. Ja ennen kaikkea missä ovat läheiset muut. Soita heti jollekin tutulle, joka sinut tuntee hyvin ja kerro tästä tilanteesta. Kerro, että olet hurjan väsynyt ja tarvitset unta.

Sitäpaitsi voit saada parempia vinkkejä lapsesi nukkumisvaikeuksiin. Nyt voi olla, että tilanne aiheuttaa lapselle hirmuisia paineita ja siitä johtuen hänen on vaikea nukahtaa. Lapsi pelkää ja te tarvitsette selvästi ulkopuolisen apua. Jonkun joka kertoo miten teidän pitää toimia. Kyllä asiat kääntyvät parempaan, kunhan vain haet nyt sitä apua.

Vierailija
20/59 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä sainkin lapseni aikuisena aikuisen miehen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan