Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä pakkausten availu kaupassa ei ole sopivaa?

Vierailija
20.02.2012 |

Olen viime aikoina ihmetellen useammankin kerran kaupassa huomannut, kun joku aukoo pyykinpesu-tai huuhteluaineita, shampoita, käsivoiteita jne. ja työntää niihin kiinni nenänsä. Ei tulisi mieleenkään, en kehtaisi. Enkä edes ymmärrä, miksi pitäisi. Jos joku pesuaine ei niin tuoksultaan miellytä, kohta se on kuitenkin käytetty.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan te säilötte jotain shampoota kaapissa, tai kuinka kauan sellaisen käyttäminen kestää? Koska veikkaan että useimmat shampoopullot joku ostaa samana päivänä kun joku toinen on niitä nuuhkinut, eli tuskin ne samat pullot siellä kaupassa yleensä kovin kauaa pyörivät. Jos se ostaja sitten ottaa tuotteen käyttöön saman päivänä tai esim. viikon sisällä, niin uskotteko että se on jo merkittävästi ehtinyt pilaantumaan?

Tuli vaan mieleen. Itse en nuuhki mitään, kun mulle ei niillä tuoksuilla ole niin väliä.

Vierailija
42/51 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuotteiden haistelussa mitään pahaa! Haistelen yleensä shampoot ja hoitoaineet sekä pesuaineet, jos aion kokeilla jotain uutta merkkiä. Tuote ei mitenkään mene pilalle, jos sen avaa muutamaksi sekunniksi. Avaan yleensä korkin ja puristan pullon kylkiä hellästi muutaman kerran, että ilma pullon sisältä lähtee liikkeelle. En kuitenkaan (tietenkään!) purista tuotetta ulos pakkauksesta tai jätä pakkausta auki.

joka kertahan sinne pölähtää ilmaa ja likaa sen mukana. Ja kosteutta pääsee pois. Kannattais sunkin ajatella mitä jos kaikki tekis samalla tavalla. Olen melko varma että usein saataisiin huonoksi menneitä tuotteita. Mutta samat oikeudethan ne on oltava meillä kaikilla. Jos sinä saat avata, sen saa tehdä myös tukka liimaisena heiluva känninen pultsari. Hällä se nyt vaan ei ehkä käy niin hellästi ja työntämättä jotain ruumiinosaa sinne.. Tai ainakin kunnon hönkäyksen nenästään.. Yök!

Niin no, tuotteiden haisteluun on paha tehdä ihmisryhmärajauksia. Uskon kuitenkin, että tuotteiden vaihdunta kaupassa on tarpeeksi suurta, etteivät avatut & nuuhkitut tuotteet jää hyllyyn toivottoman pitkiksi ajoiksi. Shampoopullokaan ei yleensä kestä keskivertoihmisellä säilymisaikaansa pidempää, säilynevätkö nyt kuusi vai kaksitoista kuukautta. Jos pullo x on avattu kaupassa kuukausi ennen sen käyttöönottoa, ei tämä vie sen käyttöajasta mitään pois.

On kyllä omituista, miten erilaisia käsityksiä ihmisillä voi olla näinkin vähäpätöisestä asiasta! Minulle pesuainepullot ovat vain pesuainepulloja. Ei minua haittaa, jos joku on haistellut ostamaani tuotetta jo kaupassa ja todennut sen sopimattomaksi. Se ei ole minulta mitenkään pois. En myöskään osaa ahdistua mahdollisista pulloon lentäneistä bakteereista tai liimatukkaisten pultsarien ruumiinosista. Phyf.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän pikkukaupoissa vaihdu tavara niin tiheään. Veikkaan monessakin seisovan samojen pullojen kuukausia, jollei pidempään. Ja siinä ajassa ne pulloon päästetyt basillit ovat jakautuneet jo aika monta kertaa, joten niistä voi olla jo haittaa esim. ihorikkoiselle käyttäjälle. Saati että montako kertaa se ilma siellä on vaihtunut, ja miten koostumus muuttunut.

Hassua, kaupat ilmoittavat ettei mitään vaate- tai käyttötavarapakkauksiakaan saa avata, niin joidenkin mielestä hygieniatuotteet saa.

Voi elämän kevät. Tästä lähtien menen kielimään myyjälle aina kun näen tuollaista, jospa jotain tapahtuisi kun kaikki toimisivat samoin.

Vierailija
44/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hygieniatuotteeni eli saippuat ja shampoot Lushista. Shampoot ja saippuat ovat paloina näkyvillä ja tuoksuteltavina, joten ei tarvitse availla eikä myöskään tehdä virheostoksia (tuoksun suhteen). Purkeissa olevista tuotteista on AINA testeri ja jos ei ole, myyjä avaa uuden pullon testeriksi.

Ei ole tullut enää tehtyä virhehankintoja.

Vierailija
45/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauan te säilötte jotain shampoota kaapissa, tai kuinka kauan sellaisen käyttäminen kestää? Koska veikkaan että useimmat shampoopullot joku ostaa samana päivänä kun joku toinen on niitä nuuhkinut, eli tuskin ne samat pullot siellä kaupassa yleensä kovin kauaa pyörivät. Jos se ostaja sitten ottaa tuotteen käyttöön saman päivänä tai esim. viikon sisällä, niin uskotteko että se on jo merkittävästi ehtinyt pilaantumaan?

Tuli vaan mieleen. Itse en nuuhki mitään, kun mulle ei niillä tuoksuilla ole niin väliä.

esim viikon-kahden sisällä, niin tarttee olla melko tampio, että se pitää testata ennakkoon.

Vierailija
46/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkua jostain halpis-Pantenesta testeriä ettei tarvi mua syyttää enää purkkien availusta. S-Marketissa tuskin antavat testeriä ollenkaan.

Vierailija
47/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä tullut mieleenkään etteikö sellaista putelia mitä ei ole mitenkään erikseen sinetöity/paketoitu voisi raottaa ja nuuhkaista !

Eihän se dödö tai huuhteluaine tai shampoo siitä miksikään mene jos joku napsauttaa korkin auki kahdeksi sekunniksi ja haistaa!?

Vai onko tää nyt taas sitten näitä kuuluisia palstan provoja...?

Vierailija
48/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis

esim viikon-kahden sisällä, niin tarttee olla melko tampio, että se pitää testata ennakkoon.

Vierailija
49/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö niihin laitettaisi samanlainen metallipala sinne korkin alle kuin vaikka hammastahnoihin?

Vierailija
50/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle sano mitkään "kevään kirsikankukkaset" tai "alppien valkovuokot" yhtään mitään.

Luin "Alppien valkoVUODOT"... mikäköhän mua vaivaa :D

Vierailija
51/51 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä tullut mieleenkään etteikö sellaista putelia mitä ei ole mitenkään erikseen sinetöity/paketoitu voisi raottaa ja nuuhkaista !

Eihän se dödö tai huuhteluaine tai shampoo siitä miksikään mene jos joku napsauttaa korkin auki kahdeksi sekunniksi ja haistaa!?

Vai onko tää nyt taas sitten näitä kuuluisia palstan provoja...?

että nanosekuntikin riittää. kas kun tuote on sen jälkeen avattu, ottanut ilmaa sisäänsä ja alkaa esim. kuivua. ihan kuten ruokakin. tomaattimurska säilyy huoneenlämmössä parikin vuotta avaamattomana, mutta kas, jos avaat sen sekunniksi ja suljet pikapikaa vaikka kuinka ilmatiiviisti - se homehtuu alle viikossa. jännä juttu, eikö?