Jätin henkistä ja muutakin väkivaltaa käyttävän miehen, otin lapset
ja häivyin (taas kerran, tällä kertaa viimeistä kertaa. Olen vanhemmillani kahden alle 3v lapsen kanssa, vaihtoehtoja ei enää jäänyt kun mies lutkitteli lasten kuullen, huusi kuin hullu mitättömästä syystä, katkaisi nettiyhteyden kodistamme (sanoin meneväni tekemään asuntohakemusta kaupungille).
Nyt sitten mies ja anoppini soittelevat, mutta en uskalla edes vastata enää miehelleni eikä huvita vastata anopillekaan. Mitäs tässä juridisesti pitää tehdä, laittaa tietysti avioerohakemus mutta sitten erikseen huoltajuuspaperit?
Pian minua aletaan syyttää lasten viemisestä isältään, mutta kun ne olosuhteet EIVÄT olleet hyvät lapselle, ja olen edelleen niin järkyttynyt ja loukattu, etten ole pariin päivään edes harkinnut puhumista miehelle.
Lasten elatus on siis minun harteillani kotihoidontuella, vai alanko anelemaan mieheltä ruokarahaa lapsille? mies jää asumaan omistusasuntoomme, omistaa siitä (velasta) 60%.
Tyhmiä kysymyksiä, mutta olen vieläkin shokissa, monen vuoden yhteiselon jälkeen tuntui että mies tuli todella HULLUKSI vaikka on ennemminkin ollut vaikea ja ilkeä, empatiakyvytön, halveksiva, kontrolloiva jne. Mustasukkaisuus aiheutti ilmeisesti tuon lutkittelun koska kävin baarissa viikko sitten..
Kommentit (22)
rakas ap, olet mahtava äiti ja teit todella hyvän teon lapsillesi, ja he tulevat siitä sinua vielä aikuisena kiittämään. Älä vain missään nimessä vastaa miehellesi ja päästä häntä manipuloimaan itseäsi, miehessäsi on selkeästi narskun piirteitä.
Oma isäni oli samanlainen, ja mukana oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Äiti ei lähtenyt vaan alistui, jäi, ja antoi isäni rääkätä lapsiaan.
Nyt aikuisena en ole missään tekemisissä isäni kanssa, en kertakaikkiaan voi edes nähdä häntä "julkisilla" paikoilla ilman riidan ja väkivallan vaaraa. Samassa syssyssä välit ovat tavallaan poikki äitiinikin, ei minun toimestani, vaan isän, joka ei anna äitini tavata minua.
Teit aivan oikein, ja jos et olisi lähtenyt, niin lapsesi olisivat kärsimyksistään antaneet palautetta viimeistään aikuisena - todennäköisesti samoin kuin minä eli jättämällä yhteydenpidon lapsuudenkotiin täysin.
Olet sankarini, pelastit lapsesi ja itsesi! Olisipa oma nyhveröäitini tehnyt samoin ja säästänyt meidät lapset vuosien kidutukselta!
sieltä saat parhaan mahdollisen avun
ihmettä teen kun mies nyt soittelee ja tivaa "lasten kuulumisia" kumma että tähän aikaan, ei esim. aikaisemmin illalla. Ties mitä epäilee taas mustasukkaisuuksissaan, ei yllättäisi. Siis pitää kai hänen saada tietää lasten kuulumiset, mutta pelkään hänen kanssaan kommunikointia koska se menee usein riitelyksi (paitsi nyt taitaa olla häntä koipien välissä kun ollaan oikeasti häivytty)...
Pakkohan se on olla tekemisissä jonkun verran mutta miksi on niin vaikeaa (julma käytös tietysti aiheuttaa), tämä on niin uutta, erota kun on lapsia :(
juuri mietin, kuka edes uskoo miehestä mitään mitä kerron kun esittää kaikille ulkopuolisille niin ihanaa ja mukavaa (mua kohtelee kuin koiraa). En olisi IKINÄ uskonut että minulle käy näin, vahvatahoinen itsekin ja jostain syystä viime aikoina ollut apaattinen, passiivinen ja masentunut. Kaikki on hyvin kun herralla on hyvä päivä jos ei, nalkuttaa, haukkuu, ivaa, huutaa. Ap
Oih kun kuulostaa omalta eksältäni. Narsistiksihan ihmistä on hankala (suorastaan kiellettyä, ainakin tällä palstalla =D ) sanoa, mutta kyllä tietyt piirteet on helppo tunnistaa. Kuulostaa niin tutulta, just tuo että kukaan ulkopuolinen ei uskoisi millainen sika äijä osaa olla kotona, kun on niin seuramiestä ulospäin. On korkeassa asemassa eikä epäröi käyttää hyväkseen kaikkia lain porsaanreikiä ja toisten ihmisten hyvyyttä ja vilpittömyyttä edetäkseen vielä korkeammalle. Väkivaltaa on, mutta sellaista, ettei siitä jää jälkiä, ja siihenkin olen "itse yllyttänyt"... Pahinta on kuitenkin se henkinen väkivalta, taloudellinen uhkailu, negatiivinen ilmapiiri ja itsetunnon nujertaminen. Näin sulle on nyt käynyt. Tosiaan, mihin katosi se vahva, itsevarma nainen, ja missä vaiheessa suhdetta kuvioon astui se kynnysmatto naiseksi?
Olen NIIN onnellinen että sinä(kin) olet päässyt nyt pois. Näille tyypeille ominaista on tosiaankin syyllistäminen ja eron syiden kaataminen naisen niskaan. Ikäväkseni on varoitettava, että tulet luultavasti joutumaan melkoiseen pyöritykseen, mies saattaa keksiä vaatia lapsen huoltajuutta (ei sillä että se lapsi oikeasti välttämättä kiinnostaisi, onpahan vaan melkoisen tehokas kiristyskappale), uhkaa kuinka et tule saamaan mitään yms. Mutta pysy lujana lähtöpäätöksessäsi, muista, että mies ei voi tehdä sellaisia päätöksiä, vaikka kuinka uhkailee! Tulet kokemaan varmasti rankkoja aikoja, mutta palkinnon saat myöhemmin. Se on ihana miehenrauha. Mieti sitä hetkeä, kun saat OMASSA kodissasi käpertyä ihan rauhassa teekupin kanssa sohvannurkkaan, eikä sinun tarvitse pelätä. Kukaan muu ei tule määrittämään teidän kotinne ilmapiiriä, ei tarvitse olla varpaillaan, ei miettiä mistä seuraavaksi tulee sanomista. On vaan ihana rauha.
Voimaa!
Loistava taito.........Kehuu itseään.
Kunnon narsku.
yhteys lastenvalvojaan ja sieltä aika. Lastenvalvoja kertoo kyllä, mitä hän tarvitsee sitä käyntiä varten. Ja jos mies laittaa tekstareita, säästä KAIKKI. Jos soittaa ja vastaat, pidä huoli että joku toinenkin kuulee KOKO keskustelun.
Jos sulla on pelko väkivallasta tms. voi lähestymiskieltoa hakea (sitä varten ei tarvitse olla nenä poskella ja silmä mustana), poliisi auttaa tuossa. Muutenkin jos mies käyttäytyy nyt uhkaavasti, on hyvä olla yhteydessä poliisiin.
Älä lähde yksin kaupungille.
Avioeron ehtii laittaa vireille.
Ensin lastenvalvoja.
puhumaan tilanteesta.Sinulla ei oleyksin oikeus päättää lastenne tapaamisista. Haet apua raha-asioihin ja psyykellesi.
Koska miehesi varmasti yrittää saada sinut näyttämään kelvottomalta ja itsensä puhtaalta pulmuselta.
Tietääkö anoppisi todellisen tilanteenne?
Kannattaisi ehkä heti puhua sos.viranomaisten kanssa, jotka joutuvat antamaan lausunnon huoltajuusasioissa, ennen kuin miehesi ehtii sinne ensin?
väkivallan käytöstä. Noin vain et voi lapsia viedä, jos sulla ei ole mitään todisteita että mies on kohdellut teitä huonosti. Ja kun olet itse häipynyt niin veikkaan että sun on turha anella mieheltä elatusta. Nyt takaisin kotiin ja aloitat koko prosessin alusta. Ilmoitat ukolle, että eroat ja muutat pois. Jos saa raivarit ja alkaa uhkailla, niin poliisit paikalle. Sen jälkeen oikeusaputoimistoon ja lakimiehen puheille ja ero vireille ja asunnon ja omaisuuden ositus käyntiin. Et sä voi hoitaa asioita poukkoilemalla tuolla tavallaa tai pian huomaat, että sä olet se kelvottomaksi luokiteltu aikuinen....
väkivallan käytöstä. Noin vain et voi lapsia viedä, jos sulla ei ole mitään todisteita että mies on kohdellut teitä huonosti. Ja kun olet itse häipynyt niin veikkaan että sun on turha anella mieheltä elatusta. Nyt takaisin kotiin ja aloitat koko prosessin alusta. Ilmoitat ukolle, että eroat ja muutat pois. Jos saa raivarit ja alkaa uhkailla, niin poliisit paikalle. Sen jälkeen oikeusaputoimistoon ja lakimiehen puheille ja ero vireille ja asunnon ja omaisuuden ositus käyntiin. Et sä voi hoitaa asioita poukkoilemalla tuolla tavallaa tai pian huomaat, että sä olet se kelvottomaksi luokiteltu aikuinen....
ap:ta palaamaan väkivaltaisen miehen luokse? Ei jeesus sentään....Noh, sen jälkeen voipi ne todisteet löytyä...
Ei nämä jutut ole koskaanmitenkään yksiselitteisiä. Niin että unohda se oman käden oikeus ja toteuta asiallinen marssijärjestys kuten ylläneuvottiin. Viranomaiset mukaan riitaiseen eroon ja huoltajuusasioihin.
pyörä" -blogi. Siinä "Mikolle" ja hänen vaimolleen oli tullut ero. Tiedä, vaikka olis sun miehesi..
kiitos vinkeistä, pakko ottaa siis yhteyttä sos.tstoon, mieshän on sellainen ettei tekisi mitään istä jäisi jälkiä, menettäisi ammattiarvonsa ja paljon muutakin, mutta tarkoitin muulla väkivallalla mm. taloudellista väkivaltaa (tekee suuria päätöksiä ottamatta kertomatta minulle, sanoo vaan että se ei sulle kuulu ja mä en sun neuvojas kaipaa).
Älä murehdi taloudellista pärjäämistä ja muuta vielä tässä vaiheessa, koska ilmiselvästi sinulla ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Teit aivan oikein itsesi ja lastesi takia. Rauhoitu, kerää voimiasi ja vakauta päätöksesi kaikessa rauhassa seuraavien parin päivän aikana. Mies, ja ilmeisesti myös anoppi, alkavat täydellä teholla pyörtää päätöstäsi ympäri. Pysy tiukkana.
Sitten kun olet saanut hetken huokaista, laita avioeroanemus vireille ja soita lastenvalvojalle ja selitä tilanteesi. Laita vuokrahakemus kaupungille vetämään. Varmasti edässä on henkisesti ja taloudellisesti stressaavaa aikaa, mutta lopussa kiitos seisoo. Tsemppiä!
tsemppiä sulle, ihanaa, että olet niin fiksu ja hyvä äiti, että ymmärsit tehdä oikein :)
anteeksi en osaa neuvoa, mutta tsemppiä :) toivottavasti oikeasti et mene enää takaisin, koska huomaat kyllä myöhemmin, että elämä on elämisen arvoinen :)
Sieltä saat apua kätännön asioissa. Kokemusta on.
tosiaan ei taida olla oikea mies minulle kun olen välillä tosi jännittynyt hänen seurassaan ja pelkään vaan seuraavaa raivokohtausta...ja paras on se, että hänen mielestään minun hyvinvoinnillani ei ole mitään väliä vain lasten!! ja olen kahden pienen lapsen äiti joiden mielialaan vaikuttaa suoraan oma jaksamiseni, joka on tehnyt kaikkensa miehen tehdessä pitkälti uraansa ja paljon poissa kotoa muutenkin. Ap
mistä puhuu.
Tottakai voit viedä lapset pois, haet avioeroa, siinä ei mitään lakimiestä vielä tarvitse, omaisuuden ositus sitten eri juttu. Älä nyt sen hullun armoille enää mene, voi sattua kauheita jos täysin pimahtaa. Lastenvalvojalla sovit lasten asumisesta ja tapaamisista. Ja elatustuen tietenkin saat, se sovitaan lastenvalvojalla ja jos mies ei suostu maksamaan se peritään häneltä väkisin.
Jos mies ei suostu että lapset asuvat sinulla voi viedä asian oikeuteen ja asia ratkaistaan siellä. Paikallisesta turvakodista voit varmaan kysellä myös, heillä on kokemusta miten tehdä eroa väkivaltaiseen mieheen.
taas täällä nyt mies yllättäen laittoi viestin että hänellä on huomenna vapaapäivä ja hakisi lapset kotiin hoitoon. Uskallanko antaa lapsia? Mistä näitä voi kukaan tietää kuka pimahtaa, sitten en taas voi pimittääkään heidän tapaamistaan, tänään yritin soittaa lastenvalvojalle eikä siellä vastattu hyvää valvontaa tosiaan...huomenna taas.