Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä laihduttaja syö karkkipäivänä?

Vierailija
24.01.2012 |

Mikä olisi hieman vähäkalorisempi herkku/karkki?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ihan samat herkut ko ennnekin. Karkki/herkkupäivä on tärkeä mielelle ja aineenvaihdunnalle :)

Vierailija
2/21 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan kaipaa sellasta.? Synttäreillä otan kakkua ym. mutta ei niitäkään kekkereitä kovin usein ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaan 150g pussin normaalin 400g sijaan;) lakut, siis tavalliset ilman täytteitä ovat varmaan karkeista se paras valinta, tai kunnon tumma suklaa jos osaa syödä maltilla..ja suukoissahan on vähän kaloreita mutta ei niitäkään voi ahmia.

Vierailija
4/21 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunajaa lusikallisen (enempää ei pysty syödä kerralla, on niin äkki-imelää) tai sit kuivattuja hedelmänpaloja

En tiedä onko tää terveellistä, mutta karkkinarkkina en voi ottaa yhtään karkkia. Täytyy kieltäytyä vaan kaikesta.

Vierailija
5/21 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitä karkki jos mieli tekee. Onhan niitä kaiken maailman diatorellejä mutta mun mielestä ne maistuu paskalle.

Vierailija
6/21 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaan 150g pussin normaalin 400g sijaan;) lakut, siis tavalliset ilman täytteitä ovat varmaan karkeista se paras valinta, tai kunnon tumma suklaa jos osaa syödä maltilla..ja suukoissahan on vähän kaloreita mutta ei niitäkään voi ahmia.

Ei ihme, että ihmiset lihoo. Mun karkkipäivä on aina tarkoittanut yhtä suklaa patukkaa tai pientä karkki pussia.

Muinaisina aikoina lapsena jaettiin kolmistaan lauantai pussi....

Vierailija
7/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmän pussin

Jos liikaa kieltää itseltään, siihen tulee himo

Psykologisesti viisaampaa sallia pieniä määriä

Vierailija
8/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan kaipaa sellasta.? Synttäreillä otan kakkua ym. mutta ei niitäkään kekkereitä kovin usein ole.

tai et ole ollenkaan lihava?

Kävikö mielessä, että et ole silloin oikea ihminen vastaamaan kysymykseen?

Vierailija
9/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heldelmä- ja salmiakkikarkit yleensä sisältää n. 350 kaloria per sata grammaa. Eli pikkupussi ei vie laihdutusta hunningolle :)

Vierailija
10/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai et ole ollenkaan lihava?

Kävikö mielessä, että et ole silloin oikea ihminen vastaamaan kysymykseen?

ole tuo joka sanoi ettei kaipaa herkkuja, mutta siis minä olen 115-kiloinen, enkä tosiaan syö mitään karkkia. Olen lihottanut itseni ihan vaan syömällä ruokaa liian paljon, ja roskaruualla. En siis kaipaa mitään karkkeja koskaan. Viimeksikin kun oltiin miehen kanssa reissussa, ostin 3 pussia karkkia, yks miehelle, yks mulle ja yks kaappiin. No, se mun ja se kaapissa oleva on edelleen avaamatta, reissusta aikaa useampi kuukausi. Ei vaan tee mieli.

Vierailija
11/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sellaisen pikkupussin karkkihyllystä (n. 100g)

Totaalikieltäytyminen on pahasta. Sitä vaan sortuu sitten mässäämään ja paljon. Tuo pikkupussi lauantaisin on itselleni hyvä kannustin ja palkinto olla viikolla syömättä herkkuja. Ja vaikka määrä tuntuisi nyt pieneltä ja mitättömältä, niin vatsa tottuu äkkiä siihen, että tulee kylläiseksi pienemmästä määrästä. Ja itselleni käy usein niin, että jos pussissa on lähemmäs 150g, niin osa jää syömättä kun ei vaan pysty.

Vierailija
12/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että on ylipainoa jos aikuisen ihmisen pitää karkkia pupeltaa.

Vierailija
13/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten nuudeleita. Ne on mun karkkeja.

Vierailija
14/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä mieleen, että kuivatuissa hedelmissä on useinkin enemmän kaloreita kuin esim hedelmäkarkeissa. Siis ihan tavallisissa eikä missään sokerittomissa. Suosisin siin ihan tavallisia karkkeja, ei mitään toffeita tms, vaan hedelmäkarkkeja.

Vierailija
15/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä totaalikieltäytyminen on paljon helpompaa kuin vähän salliminen

että opittais syömään oikein ja niin, miten pystyy syömään aina jatkossakin. Eli karkit ja herkut ovat herkkuja eivät energian lähteitä. Oikeasta ruuasta saadaan tarvittava energia ja sen päälle vähän herkkuja.

Siksi on tärkeää syödä tarkasti kasvikset ja lihat ja leivät myös karkkipäivänä. Että ei vedetä niitä herkkuja nälkään.

Edelleen ihmettelen miksi ketjuun jossa kysellään laihduttajan karkkipäivästä vastaa ihmiset,joille se karkki ei ole se lihottava tekijä. Eihän heillä ole siitä silloin mitään kokemusta.

Vierailija
16/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä aikuisellakin karkkipäivä kuuluu olla!"

Syö ruokaa riittävästi ja vähemmän herkkuja, minäkin kuulun noin laihduttaneisiin!

Vierailija
17/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se on helpompi tapa kuin vähän salliminen, on se silloin hyvä tapa. Ja minä olen lihonut etenkin karkkia syömällä.

Vierailija
18/21 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ole tuo joka sanoi ettei kaipaa herkkuja, mutta siis minä olen 115-kiloinen, enkä tosiaan syö mitään karkkia. Olen lihottanut itseni ihan vaan syömällä ruokaa liian paljon, ja roskaruualla. En siis kaipaa mitään karkkeja koskaan. Viimeksikin kun oltiin miehen kanssa reissussa, ostin 3 pussia karkkia, yks miehelle, yks mulle ja yks kaappiin. No, se mun ja se kaapissa oleva on edelleen avaamatta, reissusta aikaa useampi kuukausi. Ei vaan tee mieli.

Sama homma! Ennen söin karkkia lähes joka päivä ja etenkin sipsejä dippeineen. Olin normi- ja alipainon rajoilla. (191/68)

Nykyisin en syö lähes ikinä karkkia. Ei tee mieli ollenkaan. Nyt olenkin sitten sieltä 116 kilossa enkä edes mitään karkkipäivää kaipaile. Mäkin oon lihonut syömällä kaikkia ihania roskaruokia, hampurilaisia, pitsoja, voileipäkakkuja.. alkaa ihan kuola valua jo kirjoittaessakin noiden ruokien nimiä! Mut jooh.. karkkia ei tee mieli.. siitä tulee vain huono olo eikä voi syödä loppupäivänä mitään muuta.

Vierailija
19/21 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeuttini sanoi, että joka päivä voi syödä pari palaa suklaata.

Vierailija
20/21 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouskuttaa juureksia. Osa niistä makutuu, jos ne kuivaa uunissa miedolla lämmöllä. Kuivatut porkkanaviipaleet olivat sota-aikana karkkien korviketta.