Kuukautiset kestäneet jo kaksi viikkoa, mikä avuksi? (cerazetestä asiaa)
Moi!
Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?
Eli synnytin 1v3kk sitten. Jälkitarkastuksesta saakka olen syönyt cerazettea, eikä vuotoja ole aiemmin ollut. Nyt kaksi viikkoa sitten vuoto alkoi, eikä tunnu loppuvan. En vuoda paljoa, välillä vain tiputtelee. Mutta välillä taas ns. normaaleja kuukautispäiviä ja vuotomääriä.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?
Imetän edelleen, mutta tarkoitus lopetella piakkoin. Sitten voisin siirtyä taas tavallisiin yhdistelmäpillereihin. Jos lopetan cerazeten syönnin, loppuukohan vuotokin sitten?
Kommentit (6)
alkoi 7vkoa kestäneet kuukautiset. Tämän jälkeen lopetin tabletit, sitten loppui vuotokin. Ei sopinut mulle...
No, nyt mulla on kierukka ja sama homma, jatkuvaa vuotoa 5kk. Ehkä mun nyt pitäis vaan uskoa, että hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle.
ja varaan gynelle ajan kun saan imetyksen lopetettua. Sitten voisin taas pahata tavallisiin pillereihin... Mieluummin vuodan kerran kuussa säännöllisesti, kuin tällein viikko tolkulla tietämättä milloin tämä mahtaa loppua... :-/
ap
Vuoden verran otin Cerazettea ilman ongelmia, sit alkoi verilöyly... Vuotoa vaan kesti ja kesti, gyne oli ensin vaan et "Eihän sulla VOI olla minkäänlaista vuotoa, kun kerran Cerazettea syöt..."
Vaihdoin pillerit ja ongelma päättyi siihen. :)
Lopetin cerazeten syönnin ja vuoto loppui. Sitä ennen sitä vuotoa kestikin yli kolme viikkoa... :(
Vai muuttuiko jokin synnytyksen jälkeen? Itse olen ennen raskauksia syönyt vuositolkulla Harmonettea, ainakin aikaisemmin ne sopivat minulle hyvin (ei välivuotoja, ei kuukautiskipuja, niukat tyhjennysvuodot väliviikolla).
- Ap
alkoi 7vkoa kestäneet kuukautiset. Tämän jälkeen lopetin tabletit, sitten loppui vuotokin. Ei sopinut mulle...
No, nyt mulla on kierukka ja sama homma, jatkuvaa vuotoa 5kk. Ehkä mun nyt pitäis vaan uskoa, että hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle.
pillereistä 7 viikkoa kestävät kuukautiset. Alusta asti mua vaivas kans se, että mulle tuli lämpöä ja päänsärkyä. Ehdin sietää tätä tilannetta 2 kuukautta, kunnes lopetin pillerit.
Sinne loppui vuoto ja kuumeilu. Ainoa vaan että kuukautiset on sen jälkeen tulleet miten sattuu.
Tarkoituksena oli laittaa keltarauhashormonia sisältävä kierukka 3kk pilleri kokeilun jälkeen. (kokeiltiin ensin pillereitä pahan migreenin takia)En uskaltanut laittamaan enää kierukkaa.
Aiemmin ennen synnytyksiä olen käyttänyt samoja pillereitä (ja muutamia muitakin) ja aina olen saanut päänsärkyä ja kuumetta. Tuo vuoto asia tuli ihan uutena tällä kertaa.
Vuoden verran otin Cerazettea ilman ongelmia, sit alkoi verilöyly... Vuotoa vaan kesti ja kesti, gyne oli ensin vaan et "Eihän sulla VOI olla minkäänlaista vuotoa, kun kerran Cerazettea syöt..."
Vaihdoin pillerit ja ongelma päättyi siihen. :)