Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumpat ja ylipainoiset

Vierailija
24.01.2012 |

Olen pohtinut, miksei useimmilla les mills -tunneilla, kuten esim. bodypumpissa, käy juurikaan ylipainoisia vaan ennemminkin hoikkia ihmisiä? Itse nyt jo lähes normaalipainoisena kävin jumpissa kyllä aiemminkin ja aloin nyt vain miettiä tätä. Kahvakuulassa ja zumbassa ylipainoisia on näkynyt. Vai voiko tämä olla sattumaa/paikkakuntakohtaista? Vai laihduttavatko monet ennen jumppia/kuntosalia, kuten radiossa sanottiin.

Tietenkin laihtuminen lisää intoa liikkua, mutta toimii se myös ylipainoisella laihtumisen tukena. Millaisia ihmisiä teidän liikuntaryhmissänne käy?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan katso pahalla ylipainoista jumpassa, itse ainakin kunnioittaisin tällaista! Kunto ei aina katso kokoa ja pumpissa tehoja on helppo itse säädellä ilman, että kukaan kiinnittää siihen huomiota. Ja muista 2, että moni nyt normaalikokoinen (kuten esim. minä!) on voinut joskus olla ylipainoinen! Ja ihmisten koot muuttuu muutenkin usein elämän aikana eri asioista johtuen. Ja vielä, jos siellä joku sua katsoisi, se katse ei välttämättä johtuisi koostasi, ja sitten katsot vain takaisin. :) Ja esim. pump on kyllä niin nopeatempoinen tunti, ettei siinä paljon ehdi muita seurata jos itse kunnolla treenaa. Mukaan vaan, jos yhtään kiinnostaa! Kannattaa ainakin kokeilla! :)

-ap

Vierailija
2/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ylipainoinen. Kattoshan ne ihmiset jo heti, että meinaako tuo tosiaan jaksaa täällä?? Vaikka ois ihana rääkätä itseään, niin teen sen kotona. Tällaisia "ihania" mielikuvia siis ainakin minulla on.

Bodypumpissa voi itse valita painot. Ja usein niillä hoikillakin ihmisillä on todella pienet painot, joilla tekevät. Eli kyllä tunnin jaksaa tehdä kuka tahansa. Ehkä suurempi ongelma on se, kuinka ne säännöllisesti käyvät, hoikat jaksaisivat joskus haastaa itseään.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli just bodypumpissa, bodycombatissa, bodystepissä ja bodyattackissa. Pukuhuoneissa näkee pyyleviä naisia, mutta ne menee joko salille tai muokkaukseen, zumbaan, bodyviveen tai pilatekseen. Ehkä ne aattelee, että noi konseptitunnit on liian rankkoja. Tai sit ne ei vaan tykkää hikoilla ja tekee siksi kevyemmin.

Vierailija
4/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulo:)

Olen siis ylipainoinen. Kattoshan ne ihmiset jo heti, että meinaako tuo tosiaan jaksaa täällä?? Vaikka ois ihana rääkätä itseään, niin teen sen kotona. Tällaisia "ihania" mielikuvia siis ainakin minulla on.

Bodypumpissa voi itse valita painot. Ja usein niillä hoikillakin ihmisillä on todella pienet painot, joilla tekevät. Eli kyllä tunnin jaksaa tehdä kuka tahansa. Ehkä suurempi ongelma on se, kuinka ne säännöllisesti käyvät, hoikat jaksaisivat joskus haastaa itseään.:)

Eli mikä on sun mielestä "pienet painot"?

t. hoikka, joka käy pumpissa pari kertaa viikossa ja tekee vissiin pienillä painoilla

Vierailija
5/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittynee tuohon les mills -lisenssiin. Itse olin satsilla 2 vuotta asiakkaana, mutta kyllästyin siihen, että jumppien vetäjät olivat hiukan epäasiallisia.. Eräskin tuli body pumpissa aina viereen ohjastamaan miten liikeet tehdään, siis joka kerran, jokaisella tunnilla. Ei ollut mukavaa, olisin halunnut sulatella läskejä enimmäkseen sivussa. :)

Kaverikin sanoi, että ohjaaja oli outo minua kohtaan! Paikkana oli elielin sats.. Tuon kahden vuoden pumpin jälkeen menin muualle ja aloin harrastamaan pelkkää salia ja zumbaa. Kammottaa juuri pump, koska inhoan sellaista kädestä pitämistä ihan hirveästi nykyisin!

Vierailija
6/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulo:)

Eli mikä on sun mielestä "pienet painot"? t. hoikka, joka käy pumpissa pari kertaa viikossa ja tekee vissiin pienillä painoilla

Alkulämppä alle 6 kg

Kyykky alle 16 kg

Rinta 6 kg tai alle

Selkä 14 kg tai alle

Ojentaja alle 6 kg tai ei jaksa tehdä 5kg kiekolla vikaa liikettä (ei muuten tarvi jaksaa loppuun, riittää, että yrittää)

Hauis alle 6 kg

Kyykyissä paino ei mielestäni ole välttämätön, tärkeämpää on tekniikka

Olkapäät, ainakin nyk. ohjelmassa on erilaisia liikkeitä, ehkä olettaisin, että säännöllisesti käyvä jaksaa tehdä biisin painavammilla kuin 1-2kg

Niin ja tämä on minun mielipiteeni. Ihmisillä voi joku lihasryhmä olla heikompi ja toinen vahvempi. Luonnollisesti ymmärrän, jos joku tekeekin rintabiisin 12 kg:n painoilla ja selän seuraavana 10 kg:lla. Mutta sitä en oikein jaksa ymmärtää, jos säännöllisesti käyvällä treenissä ei tule hiki ollenkaan ja koko ohjelma vedetään kevyillä painoilla.

Vierailija
7/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitääkö kertoa kahdella, että saa kokonaispainon?

t. se pieni ja vissiin kevyillä painoilla pumppaava

Alkulämppä alle 6 kg

Kyykky alle 16 kg

Rinta 6 kg tai alle

Selkä 14 kg tai alle

Ojentaja alle 6 kg tai ei jaksa tehdä 5kg kiekolla vikaa liikettä (ei muuten tarvi jaksaa loppuun, riittää, että yrittää)

Hauis alle 6 kg

Kyykyissä paino ei mielestäni ole välttämätön, tärkeämpää on tekniikka

Olkapäät, ainakin nyk. ohjelmassa on erilaisia liikkeitä, ehkä olettaisin, että säännöllisesti käyvä jaksaa tehdä biisin painavammilla kuin 1-2kg

Niin ja tämä on minun mielipiteeni. Ihmisillä voi joku lihasryhmä olla heikompi ja toinen vahvempi. Luonnollisesti ymmärrän, jos joku tekeekin rintabiisin 12 kg:n painoilla ja selän seuraavana 10 kg:lla. Mutta sitä en oikein jaksa ymmärtää, jos säännöllisesti käyvällä treenissä ei tule hiki ollenkaan ja koko ohjelma vedetään kevyillä painoilla.

Vierailija
8/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää painot lueteltu tässä per pääty vai yhteensä?

Mun salilla on ainakin 1kg, 2,5kg ja 5kg kiekkoja noihin päätyihin. Eli kyykkypainot olis 2 x 5 + 2 x 2,5 + 2 x 1 = oho, laskin näköjään edelliseen väärin eli 17 kg on mielestäni realistinen paino säännöllisesti treenavalle.

Kysehän on viime kädessä siitä, muistuttaako treenisi mummojen taukojumppaa vai tuntuuko treeni jopa:) Painot nyt voi olla yksilöllisiä per henkilö. Esim. yksi pumppiohjaajani sanoi, että pikkulasten vanhemmilla voi olla hauiksissa paljon voimaa.

Vierailija
9/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit mulla ei olekaan pienet painot. Tässä mun yleisin setti:

Lämppärit 10kg

Kyykyt 20kg

Rinta 15kg

Selkä 15kg

Ojentaja 12kg

Hauis 9kg

Askelkyykky (ohjelmasta riippuen) 10-15kg

Olkapäät 4kg irtopainot, tangossa 7kg

t. 160cm ja 54kg

Vierailija
10/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit mulla ei olekaan pienet painot. Tässä mun yleisin setti: Lämppärit 10kg Kyykyt 20kg Rinta 15kg Selkä 15kg Ojentaja 12kg Hauis 9kg Askelkyykky (ohjelmasta riippuen) 10-15kg Olkapäät 4kg irtopainot, tangossa 7kg t. 160cm ja 54kg

Miten olet voinut ajatella, että painosi ovat pienet, varmaan ymmärrät, että pumpissa näkee välillä sellaisiakin, jotka tekevät hauista 4 kg:lla tai selkää 5 kg:lla. Ettei ne lihakset kasva.:)

Vierailija
11/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit mulla ei olekaan pienet painot. Tässä mun yleisin setti: Lämppärit 10kg Kyykyt 20kg Rinta 15kg Selkä 15kg Ojentaja 12kg Hauis 9kg Askelkyykky (ohjelmasta riippuen) 10-15kg Olkapäät 4kg irtopainot, tangossa 7kg t. 160cm ja 54kg

Miten olet voinut ajatella, että painosi ovat pienet, varmaan ymmärrät, että pumpissa näkee välillä sellaisiakin, jotka tekevät hauista 4 kg:lla tai selkää 5 kg:lla. Ettei ne lihakset kasva.:)

Omat painoni on sieltä pienimmästä päästä :)

Vierailija
12/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Les Mills -konseptiin kuuluu juuri se, ettei ketään saa nostaa esiin porukasta. Eli ohjaaja saa sanoa "katsokaapa että on selät suorassa" mutta ei saa sanoa "hei sinä punapaitainen, suoristapa selkäs". Tunnin jälkeen saa sitten antaa asiakkaalle palautetta kahden kesken.

Liittynee tuohon les mills -lisenssiin. Itse olin satsilla 2 vuotta asiakkaana, mutta kyllästyin siihen, että jumppien vetäjät olivat hiukan epäasiallisia.. Eräskin tuli body pumpissa aina viereen ohjastamaan miten liikeet tehdään, siis joka kerran, jokaisella tunnilla. Ei ollut mukavaa, olisin halunnut sulatella läskejä enimmäkseen sivussa. :) Kaverikin sanoi, että ohjaaja oli outo minua kohtaan! Paikkana oli elielin sats.. Tuon kahden vuoden pumpin jälkeen menin muualle ja aloin harrastamaan pelkkää salia ja zumbaa. Kammottaa juuri pump, koska inhoan sellaista kädestä pitämistä ihan hirveästi nykyisin!

Vierailija
13/15 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ylipainoinen. Kattoshan ne ihmiset jo heti, että meinaako tuo tosiaan jaksaa täällä??

Vaikka ois ihana rääkätä itseään, niin teen sen kotona.

Tällaisia "ihania" mielikuvia siis ainakin minulla on.

Vierailija
14/15 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikä estää sinne tällä hetkellä menemisen on että mun polvet ei yksinkertaisesti kestä sitä. Käyn siis sitten zumbaamassa, gymstickissä jne. vähän kevyimmissä

Vierailija
15/15 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen vähän ylipainoinen. Juoksen juoksumatolla, spinnaan jne, mutta pelkään että tuolla tunnilla en jaksais tehdä mitään. En edes osaa käyttää niitä tankoja, joita siellä nostellaan, laitteilla painoja nostelen kyllä. En siis osaa yhtään arvioida, kuinka hyvä kunto siellä pitäs olla että pärjäis :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi