Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metsola, Albababy yms lastenvaaatefriikit alkaa jo käymään pelottaviksi.

Vierailija
20.02.2012 |

facebookissa on suljettu ryhmä Metsolan kirpputori. Juu, mäkin liityin sinne kun halusin muutaman vaatteen ostaa.

Mut nyt viimeajat vain katsellut touhua ihan ihmeissäni.

Naiset hamstraa kaupoista/nettikaupoista vaatteita ja sitten myyvät huomattavaan ylihintaan niitä palstalla. Joo no ei oo tyhmä joka pyytää, vaan maksaa. 50, jopa 80 euroa maksetaan käytetyistä housuista.

Ja muutenkin käytetyistä vaatteista pyydetään ihan järjettömiä hintoja. Jopa reikäisistä.

Melkein verissäpäin tapellaan lastenvaatteista.

Ja auta armias jos uskallat olla valtaapitävien ryhmäläisten kanssa eri mieltä asioista su tynkataan heti ja tulee huutoja, mä en leiki sun kans kun oot niin tyhmä yms.

Mä ja mies tienataan nettona yhteensä liki 10 000 euroa kuussa ja ei tulis mieleenkään laittaa lasten vaatteisiin tuollaisia summia kuin jotkut tuolla. Me käyteään vaan yli 50 € maksavia housuja, yli 30€ maksavia paitoja tai ompelijalla teetettyjä julistaa monikin ja kaapit tursuaa vaatteista. Ja moni on kotiäiti. Pitääkö sitä viel alkaa lisää muksuja väsään kun kotiäitinä tienaa tuollaiseia summia rahaa, jotta voi ostella tuhansilla euroilla kasvaville lapsille vaatetta.

Tai sit puhuvat läpiä päähänsä. Yksikinjulisti ettei käytä kuita kuin kalliita merkkivaaatteita lapsillaan. Eli h&m, lindex yms ehdottomasti pannassa. Mutta kas kummaa, kun katsoo lastensa kuvia, kummasti niillä on päällä lindexiä yms.

No joo, en oo koskaan katsonut kauniita ja rohkeita, enkä salkkareita. Tuon palstan suraaminen käy parhaimamstakin saippuaoopperasta :)

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenvaatteilla haluis rikastua niin täytys olla aikamoinen profeetta että tietää mikä millonkin on hurahduksen aiheena. Ja en kyllä usko että kukaan tekee suuren suuria voittoja noilla metsolan vaatteilla vaikk yhen mekon joskus saisikin kaupaksi 40 eurolla. Ja kyllä minäkin ostan vaatteet käyttöön ja sen perusteella että ne a)mukavantuntuisia päällä b)hyvlaatuisia c)kivannäköisiä. Ja meillä kyllä mennään juhliin froteemekossa jos se on siihen tilaisuuteen sopiva. Mut mee sä niiden tonnies kaa muille feissarisivuilla ja jätä metsola rauhaan ni pysyy mukava henki siellä ku tollaset peepäät on poissa :D

No mä kommentoin vaan palstalla kerrottu. "Saa saman tai enemmänkin"...

Juri sun kaltaisia ihmisiä siellä pyörii, sisäpiir on tiukka ja muut haukutaan peepäiksi, tätä kirjoittajaa lainatakseni.

Ja säkin tod. näköisesti oot mielin kielin tehnyt kauppaa mun kanssa :)

Joo, voidaan mekin mennä froteemekossa jonnekin ranta- tai puutarhalettukesteille.

Ja kyllä näkyy monia kiukuttava kun joillain on kunnolliset tulot. Ap viestissä tulot mainitsin siksi, että ei tarvitsisi vetää kateuskorttia esiin, mutta se näköjään on pakko vetää aina mukaan. Pakkohan sitä on olla kateellinen, vaikka pystyy itse ostamaan juuri ne jotka haluaa.

Juu, rahalla ei saa onnea kuten joku täälläkin tiesi. Mutta anteeksi, sitäkään ei meiltä puutu :D

Läysätkäähän niitä ruttupipojanne vähän ja älkää tuhlatko kaikkia lapsilisänne. Ei tarvi olla niin kiukkuinen kun ei tarvi penniä venyttää ja pipo ei kiristä :)

Vierailija
62/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täällä Suomessa katsellut ihmetellen lapsia jotka on puettu tuollaisiin isokuvioisiin ja todella värikkäisiin vaatteisiin. Ovat mielestäni usein todella rumakuosisia. En tosiaankaan tajunnut että ovat jotain hienoa ja tavoittelemisen arvoista, päinvastoin. No, onneksi minun ei ole pakko lapsiani sellaisiin pukea.

Tansakassa (sukuloimassa) usein käyvänä olen huomannut tavarataloissa ne jättiosastot noita kirjavia riepuja, sekä kiinnittänyt huomiota siihen, että lapset siellä puetaan Hilfigeriin, Armaniin, Laureniin, Lacosteen jne. Noita Moloja ja muita ei näy ikinä kenenkään päällä. Suomalaisetko ne sieltä käy ostamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun miettii, taitaa meilläkin olla joku niitten potkari, mutta niin huono malli, ettei kyllä kertaa enempää ollut päällä. Kirpparilta löytyy käytännöllisempiä lindexin ym. vaatteita

Vierailija
64/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että en ap:n kanssa oo kauppaa tehnyt koska en omista juuri yhtään metsolan vaatetta ja niitä mitä omista en oo myyny ko foorumilla.

Vierailija
65/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja huomaatko ap että kukaan muu ei oo tehny tarpeelliseks tuloilla rehvastella ;) ne kellä on oikeesti rahaa ei siitä puhu.

Vierailija
66/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kumma, uteliaisuusko ? on saanut liittymään tommoseen ryhmään, jossa kaupataan ylihinnalla rikkinäisiä ja haisevia vaatteita ?

Vierailija
67/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en liity edes tuollaisiin. Vien vaatteet kirpparipöytään ja laitan sen hinnan mikä mua huvittaa. Ei tuu kukaan sanomaan mitään.

Miksi asiasta pitää nostaa joku haloo, sillä moni nuori kotiäiti oikeasti elää niistä ihanista vaatteista ja siitä muusta lapsiin liittyvästä rojusta. Mutta se on ohimenevää. Annetaan äitien taistella ja maksella, pienethän nuo asiat on :) Ja jos lompakko kestää.

Vierailija
68/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla muutama Metsolan vaate, ja muitakin sellaisia merkkejä, joita tuollakin facebook-kirppiksellä myydään. Ei tosin mitään noista superkalliista saalistuskohteista, koska en raaski niin kalliita ostaa.

Liityin ryhmään saadakseni kivaan kirpparihintaan laadukkuutensa takia vielä hyvin kiertoonkin kestäviä, mutta uutena kovin kalliita vaatteita. Ja kivalla kirpparihinnalla en toki odottanut että neljänkympin haalarit saisi eurolla tai parilla, mutta sen sijaan että niitä olisi siellä 10-20 euron hintaan, niin saisikin maksaa käytetyistä tuplahinnan uuteen verrattuna. Eli kyllä siellä on touhu monelta mammalta karannut lapasesta pahemman kerran, mikä on oikeasti tosi harmi niiden kannalta, joilla pääasiallinen halu olisi nimenomaan kierrättää eikä maksimoida voittoa.

Kyllä mä tuota ryhmää melkein päivittäin seuraan, mutta ei siellä oikein mitään annettavaa minulle ole. Eikä mua oikeastaan huvita sinne mitään pistää myyntiinkään, koska tuo touhu sotii niin pahasti vastaan sitä, minkä mä käsitän kirpparin ideaksi. Ehkä pitäisi vaan jotenkin kehittää ahneuttaan uudelle tasolle :>

Kyllä mua harmittaa, jos lapsi rikkoo tai pysyvästi likaa kivoja vaatteitaan. Mutta harmistus ei todellakaan johdu vaatteen jälleenmyyntiarvon romahtamisesta, vaan siitä että kiva vaate on pilalla, oli se sitten Metsolaa tai Lindexiä. Tästä huolimatta lapsillani on oikeus olla lapsia: kontata, kiivetä, syödä ja maalata. Siitä riemusta jotkut kuluneet haalarinpolvet on kuitenkin aika halpa hinta. Kunhan ne haalarit on ostettu kaupasta, eikä tuplahintaan käytettyinä ;)

Vierailija
69/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kommentoin vaan palstalla kerrottu. "Saa saman tai enemmänkin"...

Juri sun kaltaisia ihmisiä siellä pyörii, sisäpiir on tiukka ja muut haukutaan peepäiksi, tätä kirjoittajaa lainatakseni.

Ja säkin tod. näköisesti oot mielin kielin tehnyt kauppaa mun kanssa :)

Joo, voidaan mekin mennä froteemekossa jonnekin ranta- tai puutarhalettukesteille.

Ja kyllä näkyy monia kiukuttava kun joillain on kunnolliset tulot. Ap viestissä tulot mainitsin siksi, että ei tarvitsisi vetää kateuskorttia esiin, mutta se näköjään on pakko vetää aina mukaan. Pakkohan sitä on olla kateellinen, vaikka pystyy itse ostamaan juuri ne jotka haluaa.

Juu, rahalla ei saa onnea kuten joku täälläkin tiesi. Mutta anteeksi, sitäkään ei meiltä puutu :D

Läysätkäähän niitä ruttupipojanne vähän ja älkää tuhlatko kaikkia lapsilisänne. Ei tarvi olla niin kiukkuinen kun ei tarvi penniä venyttää ja pipo ei kiristä :)

Tarvitseeko onnellisen ihmisen tulla aukomaan päätään muiden vaatemausta? Olet joko huomionkipeä tai sitten muuten vain ilkeä ja ikävä ihminen. :)

Onkohan muissa maissa näin pikkusieluista ja ilkeämielistä porukkaa äitien foorumeilla?

Vierailija
70/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkönen on minusta hienosti kirjottanut jossain kolumnissaan tmv. joskus. Että hän ei ymmärrä äitejä, jotka pukee lapsensa merkkivaatteisiin ja kulkee ite halpahallikamoissa. Kannattee ennemmin tehä toisinpäin, niin kauan kun se on mahdollista koska jossain vaiheessa se lapsi on teini ja sille kelpaa vain ne kalleimmat merkkifarkut ja sitten äidin on pakko kulkea halpisvaatteissa.

Noin niinku tiivistettynä :) Ai, että tää teksti sai mut hyvälle tuulelle joskus :)

Mutta hei, esim. ap:llä tätä ongelmaa ei siis ole koska on varaa pukea sekä itsensä, että lapsensa kuin haluaa. Ja kyllä meillä kaikilla muillakin siihen on oikeus, siis pukea perheemme -ja käyttää vähät tai paljot rahamme- miten halutaan.

Makuasioista voi kiistellä, mutta se on eri asia johtaako se mihinkään ;)

Vierailija
71/71 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä! Kenelle se kuuluu, miten lapsensa pukee ja miksi toisten valintoja pitää parjata ilkeämielisesti ? Ja TOIVOTTAVASTI myös mies osallistuu kustannuksiin! Minusta on erityisen fiksua, miten sivustolla voi vaihtaa vaatteita; lapselle saa "uutta", mukavaa päällepantavaa postareiden hinnalla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi