Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metsola, Albababy yms lastenvaaatefriikit alkaa jo käymään pelottaviksi.

Vierailija
20.02.2012 |

facebookissa on suljettu ryhmä Metsolan kirpputori. Juu, mäkin liityin sinne kun halusin muutaman vaatteen ostaa.

Mut nyt viimeajat vain katsellut touhua ihan ihmeissäni.

Naiset hamstraa kaupoista/nettikaupoista vaatteita ja sitten myyvät huomattavaan ylihintaan niitä palstalla. Joo no ei oo tyhmä joka pyytää, vaan maksaa. 50, jopa 80 euroa maksetaan käytetyistä housuista.

Ja muutenkin käytetyistä vaatteista pyydetään ihan järjettömiä hintoja. Jopa reikäisistä.

Melkein verissäpäin tapellaan lastenvaatteista.

Ja auta armias jos uskallat olla valtaapitävien ryhmäläisten kanssa eri mieltä asioista su tynkataan heti ja tulee huutoja, mä en leiki sun kans kun oot niin tyhmä yms.

Mä ja mies tienataan nettona yhteensä liki 10 000 euroa kuussa ja ei tulis mieleenkään laittaa lasten vaatteisiin tuollaisia summia kuin jotkut tuolla. Me käyteään vaan yli 50 € maksavia housuja, yli 30€ maksavia paitoja tai ompelijalla teetettyjä julistaa monikin ja kaapit tursuaa vaatteista. Ja moni on kotiäiti. Pitääkö sitä viel alkaa lisää muksuja väsään kun kotiäitinä tienaa tuollaiseia summia rahaa, jotta voi ostella tuhansilla euroilla kasvaville lapsille vaatetta.

Tai sit puhuvat läpiä päähänsä. Yksikinjulisti ettei käytä kuita kuin kalliita merkkivaaatteita lapsillaan. Eli h&m, lindex yms ehdottomasti pannassa. Mutta kas kummaa, kun katsoo lastensa kuvia, kummasti niillä on päällä lindexiä yms.

No joo, en oo koskaan katsonut kauniita ja rohkeita, enkä salkkareita. Tuon palstan suraaminen käy parhaimamstakin saippuaoopperasta :)

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse vakikävijä täällä. Muuten ei tietäisi asioista mitä täällä on :DDD

Ei kannata julistaa, ettei käy jollakin palstalla ja sitten suu, tässä tapauksessa näppis vaadossa kertoa mitä palstalla tapahtuu.

Vierailija
42/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksujen pitää seisoa ojennuksessa ettei vaatteet vaan kulu, et niistä saa saman tai enemmän takaisin kuin mitä itse on maksanut.

Jotkut näistä friikeistä jopa ihan kirkkain silmin selittävät, miten eivät ole antaneet lapsen kontata jotkut "ihanuudet" päällä, ettei polvet vaan kulu!!! Saa sellaisen kuvan vahvasti, että lapset ovat heille esineitä, ikäänkuin nukkeja, joita on kiva esitellä ja pukea kauniisti. Aivan järjetöntä!

Itse ostan lapsilleni kyllä myös metsolaa, småfolkia ym. ja myös ihan tuttaa ja lindexiä, mutta vaattet on ostettu käytettäväksi, ei niiden jälleenmyyntiarvon vuoksi! Jos lapsi konttaa ihanatn Äggit paskaksi, niin lapsi konttaa ne paskaksi! En minä ala murehtimaan joitain haalarin polvia tai varsinkaan rajoittamaan lapseni liikkumista niiden vuoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oiski tonneja rahaa käyttää mihin vaan niin Ite ainakin oon jättänyt ylihintaset ostamatta ja ostanu tarpeeseen ja käyttöön ihania vaatteita. Ei valittamista. Kyseisellä sivulla on mielestäni ollut hyvä meininki ja toivottavasti pysyy. Peace mammat.

Vierailija
44/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa menoa täällä. Ihan mielenkiinnosta oli tultava lukasemaan tää ketju :)

Itse olen aivan tavallisesta keskiluokkaisesta kolmenhengen perheestä. Käyn töissä, kuten miehenikin, mutta pääasiassa minä olen meillä se joka vaatettaa lapsen. Harrastan facen kirppareita lähinnä siitä syystä, etten yksinkertaisesti ehdi tai halua vapaa-ajallani juosta kaupoissa, vaan haluan tehdä vaateshoppailun itselleni helpoksi. Samasta syystä suosin myös nettikauppoja.

Minun lapseni ryömii, könyää ja tekee kaiken minkä mielii oli sitten kuraista tai ei.

Harrastan taiteita, ja varmasti siitä syystä olen mieltynyt väreihin ja erilaisiin kuoseihin. Ja tällaisia erilaisia kuoseja löytyy meidän muksun vaatekaapista, sekä Metsolan, Albababyn, että Lindexin, H&m:n tuotannoista... ja mistä ikinä miellyttäviä sattuu vastaan tulemaankaan.

Pukeudun myös itse vaatteisiin, en jätesäkkiin ;) Työnikin puolesta pukeutumiseni tulee olla siistiä ihan joka päivä.

On siis varmasti todettava, että olen aivan normaali ihminen. Puistossa jos tapaisimme, tuskin erottaisit, muuten kun mahdollisesti kuvan perusteella olenko asioinut Metsolan kirpputorilla :)

On hassua miten asiat kärjistyvät. Ja niin suomalaista olla kiinnostunut noin rankallakädellä toisten asioista. Mutta annettakoon se anteeksi, se kuuluu mentaliteettiimme :)

Mutta yksi tykkää lastenvaatteista. Toinen ostaa kalliin laukun. Yksi auton ja siihen erilaisia viritysosia. Yksi ratsastaa ja ostaa hevoselleen kalliita tarvikkeita. Joku ehkä kalliin kattilan tai kaksi. Jokaisella meillä on mieltymyksemme ja hullutuksemme. Vai olenko väärässä?

Joku herranjestas kerää muumi-astioita :O

vaikka halvemmalla saisi hienoja astioita cittarista.

Olemme erilaisia ja arvostuksemme ja mieltymyksemme koostuu eriasioista. Emmekä mitenkään voi ymmärtää kaikkien arvostuksia. Mutta missään nimessä se ei tee toisesta ihmisestä huonompaa ihmistä tai äitiä tai isää.

Miksi ihmeessä sitten tämä ketju on tällaista luettavaa?

Vierailija
45/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat pukea lapsensa kalliisiin vaatteisiin, koska niille 50€:n haalareille löytyy kotioloista ainakin se 5 käyttää ja jopa enemmän.

Ei tule kalliiksi vaate yhtä lasta kohden, kun perhe on iso.

Vierailija
46/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei..ihan oikesti aikuiset ihmiset!

Vierailija
47/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvit minullakin kuin niin monella muullakin tuntuu olevan; eniten seuraan POPin vaatteiden myyntiryhmiä ja välillä on käynyt mielessä onko niillä kotiäideillä salaisia tulonlähteitä (vaatteiden trokauksen lisäksi) vai kaikilla järjettömän hyvätuloiset miehet.

"Pari reikää, kuva halkeillut, haaleita tahroja ja ommel purkautunut helmasta" ja vaatteen hinta nouseen huutokohteissa näköjään aina ovh:n yli, joskus reilustikin. Toisaalta ei se minua haittaa, ostan lapselleni vaatteet kaupasta ja myyn käytön jälkeen ehjät & puhtaat hyvään hintaan.

Metsolan, Meandin ja monien muiden suosittujen merkkien ihannointia en ymmärrä, rumia ovat lähes kaikki.

Vierailija
48/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh!! Sulla on sama oikeus hankkia niitä lapsia kun lestadiolaisilla! Ja eikö se ole hyvä, että vaate kierrätetään aina seuraavalle! Kateellisen panettelua :D :D :D :D :D

T. 4:n pienen lapsen äiti

Vierailija
49/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis sinulle: "Metsolat on lestojen firma ja lestasisaret"

Vierailija
50/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en sijoitusmielessä, vaan lapsille mukavaa käyttövaatetta joissa saa temmeltää ja remuta mielen mukaan. Kontata nurmikolla polvet vihreiksi jne.

Juhlavaatteet sitten erikseen. Ei me juhlita froteemekoissa = arkivaatemateriaali.

Joku mietti mihin laitan rahani. Paljon lapsiin, itseeni toki myös ja säästöön. Koko perheen hyvinvointiin.

Mutta kuten Metsola-palstalla käyvästä kuhinasta ja parahtelusta näkyy, sohaisin muurahaispesän todella arkaan paikkaan.

Jatkakaa te vaan ihan rauhassa:)

Mä päätän keskustlun asiasta tällä erää tähän.

Vierailija
51/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiketju ole tämän ap:n tekemä.

Pitääkin lähteä etsimään ko. ketjua.

Vierailija
52/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenvaatteilla haluis rikastua niin täytys olla aikamoinen profeetta että tietää mikä millonkin on hurahduksen aiheena. Ja en kyllä usko että kukaan tekee suuren suuria voittoja noilla metsolan vaatteilla vaikk yhen mekon joskus saisikin kaupaksi 40 eurolla. Ja kyllä minäkin ostan vaatteet käyttöön ja sen perusteella että ne a)mukavantuntuisia päällä b)hyvlaatuisia c)kivannäköisiä. Ja meillä kyllä mennään juhliin froteemekossa jos se on siihen tilaisuuteen sopiva. Mut mee sä niiden tonnies kaa muille feissarisivuilla ja jätä metsola rauhaan ni pysyy mukava henki siellä ku tollaset peepäät on poissa :D

Vierailija
53/71 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään vikaa jos tykkää lastenvaatteista, jokaisellahan meistä on omat suosikkimerkit ja valmistajat. Järjetöntä on mielestäni se että niistä käytetyistä vaatteista pyydetään ja maksetaan yhtä paljon kuin uusista, joskus jopa enemmän. Kirpparin idea on mielestäni ekoilu ja se että tavara kiertää ja käytetyn tavaran pitää silloin olla luonnollisesti uutta edullisempaa. Itse ostaisin mielelläni kirpparilta, mutta kun hinnat alkaa olla käytetylle tavaralle kirpparilla niin korkeita niin mieluummin ostan sitten suoraan uutena kaupasta ne samat tuotteet.

Vierailija
54/71 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa menoa täällä. Ihan mielenkiinnosta oli tultava lukasemaan tää ketju :) Itse olen aivan tavallisesta keskiluokkaisesta kolmenhengen perheestä. Käyn töissä, kuten miehenikin, mutta pääasiassa minä olen meillä se joka vaatettaa lapsen. Harrastan facen kirppareita lähinnä siitä syystä, etten yksinkertaisesti ehdi tai halua vapaa-ajallani juosta kaupoissa, vaan haluan tehdä vaateshoppailun itselleni helpoksi. Samasta syystä suosin myös nettikauppoja. Minun lapseni ryömii, könyää ja tekee kaiken minkä mielii oli sitten kuraista tai ei. Harrastan taiteita, ja varmasti siitä syystä olen mieltynyt väreihin ja erilaisiin kuoseihin. Ja tällaisia erilaisia kuoseja löytyy meidän muksun vaatekaapista, sekä Metsolan, Albababyn, että Lindexin, H&m:n tuotannoista... ja mistä ikinä miellyttäviä sattuu vastaan tulemaankaan. Pukeudun myös itse vaatteisiin, en jätesäkkiin ;) Työnikin puolesta pukeutumiseni tulee olla siistiä ihan joka päivä. On siis varmasti todettava, että olen aivan normaali ihminen. Puistossa jos tapaisimme, tuskin erottaisit, muuten kun mahdollisesti kuvan perusteella olenko asioinut Metsolan kirpputorilla :) On hassua miten asiat kärjistyvät. Ja niin suomalaista olla kiinnostunut noin rankallakädellä toisten asioista. Mutta annettakoon se anteeksi, se kuuluu mentaliteettiimme :) Mutta yksi tykkää lastenvaatteista. Toinen ostaa kalliin laukun. Yksi auton ja siihen erilaisia viritysosia. Yksi ratsastaa ja ostaa hevoselleen kalliita tarvikkeita. Joku ehkä kalliin kattilan tai kaksi. Jokaisella meillä on mieltymyksemme ja hullutuksemme. Vai olenko väärässä? Joku herranjestas kerää muumi-astioita :O vaikka halvemmalla saisi hienoja astioita cittarista. Olemme erilaisia ja arvostuksemme ja mieltymyksemme koostuu eriasioista. Emmekä mitenkään voi ymmärtää kaikkien arvostuksia. Mutta missään nimessä se ei tee toisesta ihmisestä huonompaa ihmistä tai äitiä tai isää. Miksi ihmeessä sitten tämä ketju on tällaista luettavaa?

jotka aina vetoatte, et tämä on niin tätä suomalaista mentaliteettia ja tapaa.

Itse olen asunut kymmenessä eri maassa ja ei ne ihmiset niin paljoa toisistaan eroa maasta riippumatta. Väitän jopa, että suomessa ihmiset on vähemmän kiinnostuneita toistensa asioista kuin monessa muussa maassa.

Maailmastahan loppuisi keskustlun aiheet, jos ei saisi olla mistään mitään mieltä.

Tällaiset palstat on oiva paikka purkaa kärjistetysti mielipiteitään asiasta kuin asiasta.

Ja tässäkin asiassa näköjään vanha sananlasku pitää paikkaansa, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Jokainen tehkään niinkuin tykkää, kunhan ei toisille pahaa tee. Toiset ihmetelköön, toiset ihmetelköön ihmettelijöitä.

Vierailija
55/71 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täällä Suomessa katsellut ihmetellen lapsia jotka on puettu tuollaisiin isokuvioisiin ja todella värikkäisiin vaatteisiin. Ovat mielestäni usein todella rumakuosisia. En tosiaankaan tajunnut että ovat jotain hienoa ja tavoittelemisen arvoista, päinvastoin. No, onneksi minun ei ole pakko lapsiani sellaisiin pukea.

Tansakassa (sukuloimassa) usein käyvänä olen huomannut tavarataloissa ne jättiosastot noita kirjavia riepuja, sekä kiinnittänyt huomiota siihen, että lapset siellä puetaan Hilfigeriin, Armaniin, Laureniin, Lacosteen jne. Noita Moloja ja muita ei näy ikinä kenenkään päällä. Suomalaisetko ne sieltä käy ostamassa?

.. tässäkin asiassa!

Minä henk.koht. inhoan esim. juurikin noita mainitsemiasi merkkejä. Voiko tylsempiä olla? Ja tämä on minun mielipide, enkä arvostele ketään ketkä niistä tykkäävät, mut itse inhoan niitä.

Minä tahdon pukea lapseni värikkäisiin, söpöihin ja mukavan tuntuisiin vaatteisiin. =) Ja meiltä löytyy myös Lindexiä ja Tuttaa.

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta kyllä elämä olisi välillä tylsää jos näitäkään keskusteluita ei olisi.

Mitä sitten jos toinen ostaa 60€ haalarit? Minä tiedän oman kipurajani ja sen mihin minulla on varaa. =)

Vierailija
56/71 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun eräs toinen firma ei ole siihen puuttunut...

Vierailija
57/71 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko ihan mielenkiinnosta lukee tääkin keskustelu. En ymmärrä miks jotain haittaa se että joku haluaa maksaa vaikka tuplahinnan uuteen verrattuna haluamastaan vaatteesta. Itsekin olen tuolla kyseisellä palstalla ja sieltä olen ostanut vaatteita, osan kalliillakin jos oon vaan kovasti halunnut tuotteen ja ei enään myydä uutena missää. Ja myös myynyt kohtuu hintaan meidän käytettyjä vaatteita. Enkä ymmärrä kyllä miks jonkun tänne tarvii tulla haukkumaan noita vaatteita, jokainen pukee lapsensa niinkö haluaa ja mikä niiden tyyliin sopii. Itse kovasti tykkään niistä kuoseista, mun mielestä lapset saa olla lapsia ja pukeutua värikkäästi, ei kaiken tarvi olla vaan pinkkiä ja vaaleensinistä. Meillä ei käytetä H&M vaatteita ihan siitä syystä että mää en halua laittaa lapselleni päälle mitään minkä on lapsi tehnyt saadakseen kupin riisiä, enkä itsellenikään niitä osta, meillä boikotoidaan myös Nikea, Adidasta yms. Suurimman osan vaatteista ostan kirppareilta. Metsolaa, Kameleont Desingiä ym verratessaan mm. lindexin vaatteisiin niin huomaa ensimmäisen pesun jälkeen jo että kumpaa kannattaa ostaa. Ja en todellakaan osta "kalliita" vaatteita mieheni rahoilla, semmosta ko mulla ei edes ole, itsekin minimi kotihoidontuella olen kotona, että tulot ei oo tonniakaan kuussa mitä käteen jää. Mutta oon todennu sen että kyseiset merkit kestää vaan pidempään, eli se tulee halvemmaksi loppupelissä. Ja poika kyllä menee hiekkalaatikollakin Metsolan vaatteissa, mutta niin menee myös juhlissakin.

Vierailija
58/71 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä omistajalla ole kuin 3 lasta ja on varmaan 30-v., eikö kaikilla lestoilla oo jo ainakin 6 siinä vaiheessa?

Meilläkin on vain 3 lasta ja ollaan lestoja ja jopa 3-kymppisiä ja nuorin lapsikin jo useamman vuoden.

Vierailija
59/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä omistajalla ole kuin 3 lasta ja on varmaan 30-v., eikö kaikilla lestoilla oo jo ainakin 6 siinä vaiheessa?

Vierailija
60/71 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee ostoksia lainkaan Huuto.netissä?? Mulla olis vaikka kuinka myytävänä näitä, mutten ole huomannut, että huutiksessa saisi kovin hyvää hintaa metsolasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan