Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on normaalia mustasukkaisuutta?

Vierailija
20.02.2012 |

Pohdin mieheni käyttäytymistä. Käyn harvoin juhlimassa, mutta tuntuu että kun menen,niin ei siitä kotona ainakaan mitään suitsutusta saa. Minulla on poika, jonka vien tällöin mummulaan yms. hoitoon, miestäni en pyydä poikaa hoitamaan (ei ole isä eikä taatusti tarjoutuisi vahtimaan jotta pääsen bailaamaan). Tuntuu etten pääse yksin bailailemaan lainkaan. Kun lähden, mies saapuu jossain vaiheessa omien kavereidensa kanssa baariin. tulee ihan kyttäyksen maku koko hommasta.Minä en kiellä häntä menemästä, lähinnä kannustan että menisikin joskus. Ikäerokin voi olla syynä, ettei meneminen enää maita. minä 26 ja mies 36v. yhteiseksi sopimukseksi ollaan tehty,että jos toisella on yövuoro, niin tällöin ei mennä juhlimaan. tämä sopi minulle hyvin, koska en itsekään pitäisi,jos mies hilluisi baarissa kun olen töissä. Periaatteessa miehen saapuminen baariin ei haittaa, mutta toisaalta tuntuu siltä ettei minuun luoteta. epäluottamukseen en ole aihetta antanut.

jaksaa myös olla huolissaan osasta ystävistäni,mikä on mielestäni täysin vajaata toimintaa. enhän minäkään ajattele hänen olevan samanlainen kuin joku hänen esim.pettävä ystävänsä. mikä teidän mielestä on normaalia mustasukkaisuutta?

Haaveilen toisesta lapsesta, mutta jokin pistää vastaan. pelkään että menetän vapauteni. Jos mies ei kotona olisi nytkään kun minä menen niin olisiko silloinkaan?? kerran olen menettänyt vapauteni ja toista kertaa en halua samaan vankilaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei siis omaaloitteisesti lähde kavereidensa kanssa baariin,mutta kummasti silloin lähtee kun minäkin.ei vaan osaa jäädä kotiin.

Vierailija
2/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole täysin varma siitä, että miehestä olisi isäksi, niin ei kannata edes yrittää. Ellet sitten pahimmassa tapauksessa olisi valmis pitämään huolta yksin kahdesta lapsesta.. Joskus hyvältäkin tuntuva isä-ehdokas voi osoittautua täysin toisenlaiseksi, joten voi miettiä millaista on jos etukäteen hälytyskellot soivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerrot, ettei mies tarjoutuisi poikaasi hoitamaan. Jos perheen perustatte, siinä pitäisi kaikilla olla hyvä asema - ei siis niin että sun lapsi ja sit meidän lapsi ja sä hoidat omasi...

Luottamuskin pitäisi olla kunnossa, jotta olisi pohjaa millä rakentaa yhteistä elämää.

Kannattaa luottaa vaistoon, se ei turhasta varoittele. Ehdit kyllä hankkimaan lapsen sellaisen miehen kanssa ja sellaisissa olosuhteissa, jossa asiat ovat kunnossa.

N36

Vierailija
4/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lastani esim. jos on vapaalla kun minulla työpäivä, jos menen ystävälleni, parturiin tms. tekevät paljon asioita yhdessä. Mutta jos asiaan liittyy alkoholi, niin en usko vahtivan. Kerran jäi tuohtuneena ja tiuskivana vahtimaan kun ystäväni oli yökylässä ja haluttiin käydä parilla.tästä jäkätti sitten aika tovin. Edellinen suhteeni päättyi juuri siihen että mies oli liian mustasukkainen eikä antanut vapauksia. itse en ole mustasukkainen, kunhan luottamustani ei petetä.

muuten mies on hyvä,luotettava, huumorintajuinen ym. mutta en siltikään ole valmis vaihtamaan vapauttani pois. uskon että kun olisi minun aikani lähteä juhlimaan, niin mies jäisi,mutta isojen motkotusten ja pitkän mökötyksen kera.ja se ei mielestäni ole normaalia. Kaikille kuuluu oikeus omaan aikaan ystävien kanssa.

Vierailija
5/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei jäisi vahtimaan lastasi, silloinhan se ei itse pääsis paikalle kyttäämään.

Sitäpaitsi oisko tuossa joku alintajunta kertomassa sulle ettet ole kysynytkään, ettei lasta ois turvallista edes hänelle jättää jos viihteelle lähdet, oisko mahdollista että hän sitten kotona kiehuis mustasukkasuuksissaan ja kilahtais ja vahingoittais lasta?

Vierailija
6/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taatusti vahingoittaisi lasta, pahaa ei tekisi kärpäsellekään. en olisi todellakaan sellaisen kanssa jonka edes epäilisin lapselle tekevän jotain.kiltti mies siis on, mutta liian mustasukkainen. lähinnä haluan tietää, paljonko itse siedätte muuten toimivassa suhteessa mustasukkaisuutta? ja onko ainoa vaihtoehto ero? muuten meillä asiat toimii. kummatkin urheillaan paljon, sama huumorintaju, hyvät duunit, keskustellaan paljon ja ollaan tosta mustasukkasuudestakin pystytty puhumaan, mutta muutosta asiaan ei ole tullut..

Vierailija
7/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä enää paina jos pimahtaa mustiskohtauksessa.

Sori en nyt halua pelotella mut useinhan kun jotain tosi kauheata tapahtuu niin tekijä on just semmonen josta sanotaan ettei ois tehny pahaa kärpasellekään.

Mustasukkainen ihminen on arvaamaton ja siinä lentää normipersoona ikkunasta kun mustispiru ottaa vallan.

Voitko sinä luottaa häneen? Ja tarkoitan nyt vakavammassa mielessä kuin jossain naisten tiirailussa.

Oletteko olleet pitkään yhdessä? Mitä tiedät hänen entisistä suhteistaan?

Voisit tietenkin kokeilla häntä, eli lähdet viihteelle mutta menetkin eri paikkaan kuin mihin oli aikomus,jos hän tulee paikalle taas kyttäämään ja olettekin kaverisi kanssa vaihtaneet paikkaa tai menneet vaikka heselle niin miten hän reagoisi?

Vierailija
8/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä joku trauma voi olla takana jos on kamala kyttääjä. Silloin miehen olisi parempi käsitellä asia mistä tunne tulee ja hoitaa se siten menneisyyteen.

Eli ei ero tietenkään ainoa ratkaisu ole. Luulisi että häiritsisi miestäsikin tuo tunne, että sen kanssa olisi epämiellyttävää elää.

Käykää läpi asiaa, mistä johtuu, haluaako muuttua, onko valmis näkemään vaivaa asian käsittelyyn...

Vierailija
9/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen edellinen suhteensa päättyi niin,että nainen petti ja ero tuli tätä myöten. olivat olleet yhdessä baarissa josta uuden miehen löysi. Silti en ole valmis kantamaan edellisen suhteen traumoja.On niitä kamalia kokemuksia itsellänikin,mutta ei ne tähän suhteeseen liity.

aion ottaa sopivan tilaisuuden tullen asian puheeksi ja toivon että mies haluaa asialle tehdä jotain.

ei mies baarin tarkkudella koskaan ole tiennytkään missä olen,mutta kylä on aika pieni ettei ole montaa vaihtoehtoa minne mennä, joten varmasti samaan osuu. ja kyllä, luotan mieheen 100% ettei ole psykopaatti edes mustasukkaisena.

on myös vienyt minut esim.toiselle paikkakunnalle ystävälleni juhlimaan ja hakenut sitten pilkun aikaan kyytiin, mutta tällöin vaikuttaa täysin masentuneelta ja apaattiselta, samaten tiuskii.

tarkemmin muistellen, kerran on vahtinut lastani kun menin sukulaisteni kanssa istumaan iltaa. jälleen tiuskien. yhdessä ollaan oltu 2,5 vuotta.

on itse sanonut, että pelkää kovasti jotain tapahtuvan kun lähden,vaikkakin että luottamus on kasvanut suhteen edetessä,olenhan aina ollut sen arvoinen. on itse sen parttista tyyppiä ettei kaipaa niin paljon omaa aikaa kuin minä, ei esim. kaipaa yksinoloa jota taas minä säännöllisesti kaipaan. pitää ns. normina,että pariskunta tekee kaiken yhdessä. se taas ei ole minulle normia lainkaan.

Vierailija
10/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkaisuus, joka rajoittaa toisen tai itsen elämää tai jota ei ymmärrä hävetä, on pahasta.

On asioita, joita ei ole kohteliasta, huomaavaista tai kunnioittavaa tehdä puolisolle, puolison edessä tai puolison kanssa, mutta tällä ei taas ole mitään tekemistä mustasukkaisuuden kanssa.

Vierailija
11/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa, tuollainen ei ole ihan normaalia.

Minulla oli nuorena poikaystävä, jonka kanssa olin vajaa 3 vuotta (en tiedä mitä silloin oikein ajattelin, en varmaan mitään).

Tällä miehellä oli hyivn outoi tapa seurata minua baareihin, jos kävin työkavereiden ja muidenkin kanssa ulkona. Olin sellaisessa työpaikassa, jossa meitä oli samanikäinen porukka ja oli töihin liittyviä iltamenoa ym. Jotenkin tämä mies aina sai selville missä baarissa olen, vaikka en mitenkään ollut sitä hänelle kertonut, enkä aina välttämättä edes tiennyt minne päädytään. Oli melkoisen friikkiä ja jälkeenpäin ajateltuna pelottavaakin, että jokaikinen kerta, kun olin jossain, ilmaantui hän aina paikalle, eikä monestikaan tullut heti edes tervehtimään, vaan väijyi minua jonkun matkan päästä.

Nolotti hänen puolestaan , kun työkaverit ihmetteli mikä tyyppi minulla oikein on poikaystävänä. Syy miksi hän tällaista stalkkaamista tekin ,oli se että hän itse oli patologinen pettäjä, ja uskoi näköjään minusta samaa.

Hullu hän oli, enkä todellakaan jäänyt häntä kaipaamaan kun viimein tajusin jättää hänet.

Ap:n mies ei tietenkään vaikuta näin sekopäiseltä, mutta kannattaa miettiä vaikuttimet, mikä saa ihmisen käyttäytymään noin.

Vierailija
12/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on AINA epäluottamusta. Miehesi ei luota sinuun. En katsoisi päivääkään.

Vierailija
13/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se miehesi pitäisi tiedostaa ihan ensi alkuun, että eksän synnit eivät ole sinun syntejäsi ja on erittäin loukkaavaa osoittaa epäluottamusta sinua kohtaan eksän tekojen vuoksi!

Sille kannattaa laittaa ihan selvä raja: et suostu tuollaiseen kohteluun ja mies käsitelköön traumansa jotta yhteiselo teillä voi jatkua.

Kannattaa muistaa että sinä et voi miehesi traumaa parantaa. Olisit vaikka kuinka uskollinen ja kynnysmatto tahansa, hän elää uskottoman vaimon puolisona traumaansa päivä toisensa jälkeen ja kohtelee sinua sen mukaisesti jos ei käsittele asiaa omassa päässänsä.

Miehesi kannattaisi hankkia jotain keskusteluapua, terapiaa tms. jotta pääsisi asian yli.

Ymmärtäisin tuon mustasukkaisuuden instant-tunteena, mutta nyt kun teidän suhde on kestänyt jo 2,5 vuotta niin kuulostaa siltä että siitä on tullut ihan pysyvä olotila.

Eihän tuollainen mustasukkaisuus normaalia ole. Jos miehesi on samaa mieltä, hän voi työstää ongelmansa ja päästä sen yli. Jos hän taas ei näe ongelmaa tai näkee sen sinussa, suhteenne tulevaisuus ei näytä kovinkaan hyvältä.

Vierailija
14/14 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko valinnut vääränlaisen miehen avokiksi? Miksi pitää olla vaki jos hamuaa jotain lisuketta? En todellakaan ymmärrä! Eikä ymmärrää avokkisikaan.

Arvomaailma uusiksi ja elä sitten sen mukaan!