Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on ystävä, joka ei edes vaivaudu edes kysymään masentuneelta ystävältään kuulumisia?

Vierailija
01.04.2024 |

En tarkoita, että pitäisi edes viikottain kysyä. Kuitenkin minulla on niin sanottuja ystäviä, joista kukaan ei ole ottanut yhteyttä kuukausiin. Tietää vaikean tilanteeni ja etten ole ihan kunnossa. Enkä minä halua niin vaivatakaan mutta olisi kiva jos edes välillä soittaisi. 

Olen itse laittanut muutaman kerran kyselyä mitä kuuluu mutta ollut kiire aina. Lisäksi ei edes maksa lyhennystä eräästä hankinnasta vaikka tietää, että minulla on äärimmäisen hankala taloudellinen tilannekin.

Tiedä oikein, mikä tuon takana on? Enkö vain merkkaa mitään heidän elämässään? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkopuolinen ihminen ymmärrä mitään siitä mitä joku toinen käy läpi. Masennus näyttää ulkopuoliselle ihmiselle enemmänkin siltä että tämä masentunut on vaan itsekäs itse. Se johtaa useinmiten siihen, että hekään eivät enää jaksa pitää yhteyttä. 

Masentuneen ihmisen on hyvä ymmärtää se, että hän on itse avaintekijä omassa parannuksessa. Sehän koko masennuksen perimmäinen tarkoitus on, mitä ihmiset eivät ymmärrä ollenkaan, edes ne masentuneet. Masennus on ihmisen mielen oma keino aloittaa parannustehtävä itsessä ja uudistus sen myötä. Sen takia ihminen yleensä erakoituu masentuneena. 

Se on kaikki laitettu näyttämään siltä, että masennus on joku "sairaus" vaikka se on yksinkertaisesti vain ja ainoastaan ihmisen oman mielen käsittelemättömiä asioita. 

Vierailija
2/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkopuolinen ihminen ymmärrä mitään siitä mitä joku toinen käy läpi. Masennus näyttää ulkopuoliselle ihmiselle enemmänkin siltä että tämä masentunut on vaan itsekäs itse. Se johtaa useinmiten siihen, että hekään eivät enää jaksa pitää yhteyttä. 

Masentuneen ihmisen on hyvä ymmärtää se, että hän on itse avaintekijä omassa parannuksessa. Sehän koko masennuksen perimmäinen tarkoitus on, mitä ihmiset eivät ymmärrä ollenkaan, edes ne masentuneet. Masennus on ihmisen mielen oma keino aloittaa parannustehtävä itsessä ja uudistus sen myötä. Sen takia ihminen yleensä erakoituu masentuneena. 

Se on kaikki laitettu näyttämään siltä, että masennus on joku "sairaus" vaikka se on yksinkertaisesti vain ja ainoastaan ihmisen oman mielen käsittelemättömiä asioita. 

Luitko edes sisältöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan kauheasti merkkaa. Mulla sama tilanne ja siihen olen päätynyt. Toivottavasti sulla on kuitenkin edes joku joka oikeasti välittää.

Vierailija
4/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi siihdn että toinen oikeasti tietää tilanteesi. Vai oletko sanonut suoraan? 

Vierailija
5/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua joutua tulemaan vyörytetyksi vaivojesi alle. Siihen heillä on oikeus. Jos joku on velka sinulle rahaa, siihen kyllä puuttuisin vähän tiukemmin. Toivottavasti teillä on lainasta jokin kirjallinen sopimus, edes tekstiviestillä.

Vierailija
6/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita, että kukaan muu olisi vastuussa minun olotilastani. Ihmettelen vain, etteivät he edes silloin tällöin ota yhteyttä. Ei edes tarvitse puhua yhtään mistään masennuksesta tai muusta vaan ihan ylipäätään mitä heille kuuluu ja vastavuoroisesti. Ihan normaalia keskustelua. 

Ehkä sitten olen rasittavaa seuraa mutta kyllä raha on kelvannut. Joululahjaa ei edes hankkinut. Eikä silläkään väliä mutta tarkoitan ylipäätään millaista tämä ystävyys olevinaan on jos toista ei kiinnosta? 

Ymmärrän, että kaikilla on oma elämänsä mutta edes joskus olisi ihan mukava kuulla. 

Niin tässä olen miettinyt, ovatko he ystäviäni sitten kuitenkaan. Ap 

Vierailija
7/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekin kun sairastuin enkä päässyt enää rientoihin etc. niin eipä kukaan kuulemisia juuri kysele.

Ei ole syynä kyllä masennus. Kai se on kun on poissa silmistä niin on poissa mielestä tms.

Vierailija
8/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi siihdn että toinen oikeasti tietää tilanteesi. Vai oletko sanonut suoraan? 

Tietää kyllä. Olemme kuukausia sitten keskustelleet asiasta. Ap 

Vierailija
9/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluat, että joku maksaa osamaksujasi?

Vierailija
10/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ystävä. 

Vierailija
11/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, ei kukaan kuulumisia kysele. Olettavat kai, että haluan olla rauhassa tai sitten eivät välitä.

Vierailija
12/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua joutua tulemaan vyörytetyksi vaivojesi alle. Siihen heillä on oikeus. Jos joku on velka sinulle rahaa, siihen kyllä puuttuisin vähän tiukemmin. Toivottavasti teillä on lainasta jokin kirjallinen sopimus, edes tekstiviestillä.

Pakko kysyä muuten. Oletko sitä mieltä,että jos joku sairastuu niin on yleisesti ok vaan jatkaa elämää kuin näitä ihmisiä ei olisi ollutkaan?

Sivuun ja syrjään.

-eri

Vierailija
13/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen hallituksen aikana ihmisillä on niin paljon tuskaa ja murhetta, että kukaan ei enää halua että sinäkin lastaat murheesi heidän hartioilleen.

Valita Juusolle, Satoselle ja Purralle, jos masentaa.

Vierailija
14/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluat, että joku maksaa osamaksujasi?

Hän halusi ja minä taivuin ostamaan sillä ehdolla, että maksaa takaisin. Ap

Vierailija
15/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu. Ei kannata laiskottelijalta kysellä mitään.

Vierailija
16/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen antaa tilaa tässäkin asiassa. Kun ei ole antaa ratkaisua toisen ongelmaan, annetaan olla rauhassa.

Tai sitten ne ihmiset on vaan huonoja kavereita ei oikeita ystäviä. 

Monella on omassa elämässäkin ongelmia eikä ole siksi empatiaa toisten murheille

Vierailija
17/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei välitä sinusta paskan vertaa ja on tyytyväinen, ettet ota enää yhteyttä. 

Vierailija
18/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä muuten. Oletko sitä mieltä,että jos joku sairastuu niin on yleisesti ok vaan jatkaa elämää kuin näitä ihmisiä ei olisi ollutkaan?

Sivuun ja syrjään.

-eri

En ole. Mutta masentuneet ja "masentuneet" (=yleisruikuttajat) pitävät usein ystäviä henkilökohtaisina terapeutteinaan, ja se on todella raskasta.

Vierailija
19/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi joka on rahaa velkaa niin voi vältellä sen takia. 

Muista vaikea sanoa. No kaverisuhteet/ystävyyssuhteet monille ehkä kertakäyttötavaraa kuitenkin. En tiedä.

Vierailija
20/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen.