missä välissä te äidit kuntoilette?
Kommentit (60)
Käyn muutamana iltana viikossa puolen tunnin juoksulenkin. Muuhun ei oikein kerkeä. Ja järjestely vaatii tietenkin miehen, joka on paikalla vahtimassa niitä nukkuvia lapsia.
Sillä väännän silloin kun lapset nukkuu.
Ennen kuntopyörän hankkimista liikkuminen jäi vähemmälle. Ei yksinkertaisesti onnistunut ajan puutteen takia.
Käyn muutamana iltana viikossa puolen tunnin juoksulenkin. Muuhun ei oikein kerkeä. Ja järjestely vaatii tietenkin miehen, joka on paikalla vahtimassa niitä nukkuvia lapsia.
Monelta käyt ja vaikuttaako negatiivisesti yöuniin?
tai silloin kun liikumme yhdessä koko perhe, lapset hiihtäneet jo 3 v. asti kunnon lenkkejä.
No sillon kun haluan jumppaan tai hiihtämään mennä! Mies on vauvan kanssa..viikonloppuna yleensä sovimme etukäteen tulevan viikon osalta miten mennään.. Pari kolme kertaa viikossa urheilen yksin.
Ei ole koskaan lapset ollu esteenä. Nyt olen viimmesillään raskaana ja kun mahasta pääsen, niin starttaan tuon juoksumaton :) Se on täällä sisällä työhuoneessa. Todella kätevää.
toki kun lapset pieniä on paljon vaikeampaa toteuttaa kun eivät ole vielä päiväkodissa mutta uskon että useimmiten se onnistuu kunhan suunnittelee hyvin päivänsä. Itselläni on 4 lasta ja teen 3vuorotyötä, silti treenaan 4-5 kertaa viikossa (spinning, pumppi ja powerwalki, joskus myös pilatesta). Joka sunnuntai suunnittelen viikkoni, laitan ensin ylös omat työvuoroni ja sit kaikkien harkat, mahd kokoukset ym ja sen jälkeen katson missä saan treenitunnit mahtumaan. Esim eilen kävin bodypumpissa ja tänään powerwalkilla 1,5t, huomenna vielä vapaata ja nuorin koulussa klo 08-13, sitten menen klo 11 spin-pump tunnille ja ehdin hyvin kotiin kunnes hä saapuu taksilla 13:40. Tiistaina menen iltavuoroon ja sitten menen uimaan ennen työhönmenoa (vaikka harvoin käyn uimassa), keskiviikkona vedän crossarilla illalla klo 18 aamuvuoron jälkeen, nuorin silloin joko kotona isompien sisarusten kanssa tai iskän kanssa tai tulee ehkä mukaan, sen näkee sitten. To bodypumppaan taas klo 9 kun on vapaata jne jne....että kyllä onnistuu jos haluaa kovasti..
Crosstrainerilla kotona Pikku Kakkosen aikaan tai illalla 20 jälkeen, kun lapset nukkuvat.
Lenkkeilen/pyöräilen/rullaluistelen miehen vapaapäivinä
olen usein niin väsynyt, ettei tule lähdettyä mihinkään. Toisaalta lasten kanssa vietetty aika iltaisin on aika lyhyt, enkä haluaisi siitä nipistää enempää.
Pari kuukautta sitten ostin tunnarit kotijumpat.fi -palveluun ja olen iltaisin jumppaillut niitä. Jos olen väsynyt, valitsen 20 minuutin jumpan, jos virtaa on enemmän, jumppaan pidemmästi. Säästää aikaa siinä, ettei siirtymiin mene aikaa (esim. kotoa salille).
Kun ei ole sitä miestä, että pääsis harrastamaan milloin haluaa. Ja lapsi vielä pieni (alle 4-vuotias) ja ei voi siis yksinkään jättää. Lapsi on aina minulla eli vapaita viikonloppuja ja -päiviä ei ole niitäkään. Joku tylsä kuntopyöränveivuu ei kiinnosta, koska siitä ei luultavasti ole mitään hyötyä ja perse vain puutuu.
Kun ei ole sitä miestä, että pääsis harrastamaan milloin haluaa. Ja lapsi vielä pieni (alle 4-vuotias) ja ei voi siis yksinkään jättää. Lapsi on aina minulla eli vapaita viikonloppuja ja -päiviä ei ole niitäkään. Joku tylsä kuntopyöränveivuu ei kiinnosta, koska siitä ei luultavasti ole mitään hyötyä ja perse vain puutuu.
on vain tekosyy. Osta kuntopyörä niin huomaat. Meillä kuntopyörä on television ääressa, katson hömppäsarjat yleensä polkien samalla.
Naiset, harrastakaa liikuntaa. Siitä tulee ihan oikeasti hyvä olo. Jaksaminen paranee, liikkuvuus paranee, koko yleinen olotila paranee. Joku laihtuminen, jos sellaista tapahtuu, on vain positiivinen sivutuote.
tulee harrastettua hyötyliikuntaa. Taapero rattaisiin, ja sitten kävellään kauppaan tai muille asioille, joskus ihan vain huvikseen. Yleensä kävelyä kertyy vähintään tunti-pari per päivä. Kesäisin käymme myös pyöräilemässä niin, että lapsi on turvaistuimessa tai peräkärryssä. Näiden lisäksi tulee välillä iltaisin joogattua tai venyteltyä. Olen myös harkinnut kahvakuulailun aloittamista, silläkin voisi treenata kotona iltaisin ja tulisi harjoiteltua myös vähän lihaskuntoa.
Me käymme yhdessä uimassa, pyöräilemässä, kävelyillä, rakennamme lumilinnoja, hiihdämme, luistelemme ja käymme pulkkamäessä yhdessä. Käymme myös liikuntapuistoissa, jossa yritän vähän myös liikkua itsekin. Yleensä pe, la ja su.
Maanantaisin lapsi on yhdessä harrastuksessa ja kävelen reippaan lenkin sillä aikaa ja tiistaisin lapsi menee toiseen harrastukseen ja mä menen salille. Lauantaisin käymme aamupäivällä naapurin rouvan ja lapsien kanssa salilla yhdessä, lasten leikkiessä yhdessä leikkihuoneessa.
Käyn siis lenkillä noin kahdeksalta. Meillä lapset menee ajoissa nukkumaan. Ja mulla ainakaan ei vaikuta yöuniin, mutta oon kyllä poikkeuksellisen hyvä nukkumaan.
Ja yh:lle ja muille, jotka ei pääse muuten minnekään, niin hyötyliikunta lasten kanssa on parempi kuin ei mitään. Esim. kun lumet sulaa, niin lapsi pyöräilemään ja itse juoksemaan vierellä/perässä. Jos lapsi ei osaa pyöräillä, niin rattaiden kanssa sitten. Ja talvella pulkanveto käy urheilusta, samoin pulkkamäessä laskeminen ja kiipeäminen. Jne.
Ja tiedoksi, että olen itsekin laiska, ja joudun pakottamaan itseni jokaiseen liikuntasuoritukseen, lasten kanssa tai ilman.
Meillä isommat jo sen ikäisiä, että vahtivat kuopusta, jos mies ei ole tullut vielä töistä kotiin. Tosin isompien harrastuspäivinä en pääse lenkille, jos mies ei ole kotona. Viikonloppuisinkin yritän liikkua, kun mies on kotona.
Liikun 1-6krt/vko eli en ole mitenkään fanaattinen, vaan katson tilanteen ja fiiliksen mukaan. Miehellä reissutyö eli sen ja lasten harrastusten mukaan pääosin mennään.
vuorotellen viemme lapsia harrastuksiin ja urheilemme. Viikonloppuisin molemmat aina kipaisevat jumppaan jossain välissä ja sitten yhdessä hiihdämme, luistelemme ja käymme pulkkamäessä tai sienimetsässä perheenä. Vietämme paljon aikaa ulkona retkellä metsässä ja mies käy salilla BodyCombatissa tai jossain jumpassa, kuten minäkin.
Ja kyllä näiden perässä juokseminen käy jo urheilusta. Ihan tavallista arkea eletään, mutta ulkoillaan ja touhataan paljon. Tehdään esim metsäretkiä, joissa sitten kannan vuorotellen nuorimmaista ja keskimmäistä. Kyllä muutaman kilometrin jälkeen jo tuntuu urheilulta. Ja kun lapset olivat vauvoja, tein pitkiä kävelylenkkejä tuplarattaita työntäen...
Osa äideistä vaan tuntuu olevan niin laiskoja, että ollaan lapsen kanssa sisällä kaiket päivät ja ainut kuntoilu on kerran viikossa salille...
Voin mennä harrastuksiini silloin kun haluan, mulla on harkat 3 krt/vko ja lisäksi käyn kerran puntilla ja kerran vesijuoksemassa/uimassa ja kävelyllä.