Hyvä hieroja helsingistä? Mielummin
nainen, ja urheiluhieroja; aina parempi. Ja kertokaa hintaakin jos tiedossa!
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2012 klo 15:54"]
Jäänyt vaan kammo semmoisesta ylihyvännäköisestä fyssaristaolin pasajäykkänä koko toimituksen...
Kaivokadulla on hyvä: Simo Lindblom. Urh.hieroja, todella todella hyvä. Osaamyös hermoratahieronnan, akupunktiota ja päähierontaa. Todella kauan tehnyt, ei liian hyvännäköinen.
Suomessa hierojat eivät pääse akupunktiokoulutukseen eikä heillä ole oikeutta näin ollen antaa akupunktiohoitoja laillisesti eli heillä ei esim. ole vakuutusta tältä osin ja ovat ns itse oppineita. Vain fyssarit ja lääkärit pääsevät akupuntiokoulutukseen ja saavat oikeudet antaa akupunktiohoitoja.
Olen käynyt Munkkiniemessä Teamo hyvinvointipalveluissa. Suosittelen! Kaunista kesää!
Työkaveri suositteli: käyn töölössä terveysklinikka lihashuoltamossa. Siel on nainen, joku entinen huippu-urheilija kait, osaa tosi paljon eri asioita. Välillä käyn hieronnassa ja välillä akupunktiossa, siis siellä, samassa paikassa. Muutaman kerran samalla kertaa tehty molempia. Kokeile. Aainakin moni mun ystävä myös tykkää käydä siellä kun oon kertonut missä oon käynyt.
Höpölöpö. Miten niin ei pääse?! Kysyin mun hierojalta ketä tekee myös akupunktiota. Sinne pääsee kuka vaan. Minäkin pääsisin, sanoi hierojani missä itse käyn, ja sanoi myös, että se on sitten eri asia käykö WHON:n hyväksymän koulutusohjelman vai ei, se vastaa kuulemma samaa kuin kiinalaisten akupunktiolääkäreiden koulutus, hän on käynyt semmosen, en muista monta vuotta se koulu kesti vaikka kertoi senkin mutta se oli tosi monta vuotta. Sitten kertoi vielä mulle mistä voi halutessaan kuka tahansa tarkistaa onko joku oikeesti akupunktio asiantuntija vai ei ja se oli www.baihui.fi, ja siellä on semmonen kohta kun asiantuntijarekisteri, ja siellä mun hieroja on asiantuntijana. Kysyin siltä kun olin nähnyt tämän kirjotuksen, niin kertoi nuo asiat ja sanoi, että se on totta, että heillä koulutetuilla hierojilla on potilasvakuutusvelvollisuus mutta akupunktio asiantuntijat eivät saa vakuutuksia Suomesta. Mutta joku vakuutusyhtiö on myöntämässä kohta koska akupunktio on hyväksytty virallinen lääketiede Suomessa ja tulossa KELA:n korvaus-piiriin mutta sitten ei voi olla enää itse-opiskellut akupunktio-hoitaja. Ei minulla muuta. Halusin vain oikaista kun olin nähnyt tämän ja ottanut selvää hierojaltani.
Jäänyt vaan kammo semmoisesta ylihyvännäköisestä fyssaristaolin pasajäykkänä koko toimituksen...
No joo, mulle kans joskus muinoin käynyt naprapaatilla noin.
Nämä kaks viime syksynä kokeiltua ja hyväksi havaittua on Hieronta Täsmä Pietarinkadulla ja Nikotzu Mechelininkadulla.
Kaivokadulla on hyvä: Simo Lindblom. Urh.hieroja, todella todella hyvä. Osaamyös hermoratahieronnan, akupunktiota ja päähierontaa. Todella kauan tehnyt, ei liian hyvännäköinen.
Olikohan 30min 32 ja 45min 39
Niillä on kyllä netti sivut
www.tastiamo.com Hannu osaa hieroa todella hyvin, olen käynyt hänen luonaan jo kymmenen vuotta.
Terveysklinikka Lihashuoltamo Töölöstä: Tuija Pelkonen on mun mielestäni paras lihasten ja kalvojen kesyttäjä. Useamman hierojan olen kokeillut vuosien aikana mutta eniten apua kerralla saan Tuijalta. Ja sitten Tuija on kaiken lisäksi superkiva hieroja. Siellä käy kilpailijoitakin. Kerran näin tosi ison miehen lähtevän sieltä kun itse menin vuorollani. Ihmettelin, että miten se Tuija oikein jaksaa ja kysyinkin siitä niin sanoi, että jos ei muuta niin sisulla jaksaa. Mutta sanoi sitten, että kun on niin kauan tehnyt töitään niin on käsiin kehittynyt hyvän tuntoaistin lisäksi paljon voimaakin. Sitten kertoi, että silloin kun opettaa muita hierojia tai jäsenkorjaajia (ja muita joiden titteliä en muista) lisää oppimaan niin sanoo niille, että hieronta ei ole voimalaji vaan tekniikkalaji mutta että silti sitä voimaakin tarvitaan. Ja minä olen niitä ketä tarvitsee voimakasta hierontaa. Paitsi välillä tarvitaan kevyttä käsittelyä kun mulla on joku paikka niin kipeänä, että yllätyn itsekin. Tai akupunktiota lisäksi. Tai gua sha. Olen iloinen kun löysin työkaverini suosituksesta Tuijan koska hänellä on montaa osaamista. Aina saan apua. Vilpitön suositus kenelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei anna koskaan kuittia.
Tietysti kohtuuhinnat, nyt vaatii k-todistuksia.
Ei ole koulutettu hieroja.
Paras hieroja mun mielestä Milla Lind, ottaa nykyään vastaan Etelä-Haagassa. www.kuntorelax.fi