Ärsyttääkö Jutta Gustavsberg ketään muuta?
Sinänsä varmaan hyvällä asialla ja oikeassa mutta lööppi " jos herkuttelee, ei saa valittaa läskeistä" ärsytti.... Miksei voinut muotoilla " jos syö liikaa, ei saa valittaa läskeistä"? Miksi herkuttelu on se kielletty asia; eikö ihminen voi olla normaalipainoinen jos herkuttelee kohtuudella? Syömishäiriöt on niin turha mutta tappava tauti että niitä ei nyt pitäisi kenenkään erikseen lietsoa.
Kommentit (23)
Juoksen itse noin sata kilometriä viikossa ja siihen koiranlenkitykset kävellen päälle.Eli ei voi kukaan tulla huutelemaan että pitäisin Juttaa jotenkin ärsyttävänä siksi että tykkään maata sohvalla ja keksiä tekosyitä (täällähän on automaattisesti läski sohvaperuna jos erehtyy olemaan eri mieltä kuin joku fitnessguru).
Valitettavasti vain kyseinen Juttakin yleistää kaikki muut paitsi fitnesstä intohimoisesti harrastavat ja kehoaan palvovat ihmiset sohvaperunoiksi. Olen liikuntatieteellisestä valmistunut, ja mielestäni Jutan kirjoitukset ovat toisinaan vähän kyseenalaista terveysviestintää, välillä jopa naistenlehtien huuhaajuttujen tasoista.
Tämä nyt on jo vanha viestiketju, mutta oli pakko tulla kommentoimaan kun sattui tulemaan vastaan.
Jutta puhuu asiaa! Ei hän tällä sanomallaan lauseella ole varmastikkaan tarkoittanut totaalisesti kieltää kaikkea herkuttelua, mutta täysin samaa mieltä siitä, että ei ole varaa valittaa niistä ylimääräisistä renkaista vyötäröllä jos JATKUVASTI mättää ylimääräistä ja herkuttelee LIIKAA. Jokainen on itse vastuussa siitä mitä suustansa alas laittaa.
Täällä huudellaan hirveästi siitä kuinka Jutta mukamas on hirveän pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen ihminen. Tämähän on juuri päin vastoin! Siinä missä muut fitnessvalmentajat ynnä muut jauhavat siitä kuinka laihduttaminen on tärkeää ulkonäön kannalta, Jutta nimenomaan korostaa sitä miten tärkeää ne ylimääräiset kilot on karistaa TERVEYDEN kannalta, hyvä ulkonäkö tulee siinä ikään kuin hyvänä bonuksena. Jutta on eräs positiivisimpia ihmisiä ketä tunnen (en ole koskaan häntä kyllä tavannut henk.kohtaisesti, mutta minkälaisen kuvan hänestä olen saanut). Ja jokaisella on se unelmavartalonsa: se, että Jutta pitää lihaksikasta naisvartaloa kauniina, ei tee hänestä pinnallista/ulkonäkökeskeistä ihmistä. Hän korostaa nimenomaan sitä, että tärkeintä on, että jokaisella on hyvä olla juuri siinä omassa kehossaan, oli se sitten millainen tahansa: laiha, lihaksikas, pullea.
Jutta on valinnut itselleen elämän fitneksen parissa, mutta ei hän vaadi, että kaikkien ihmisten pitäisi valita tämä sama. Älkää tuomitko häntä tai ketään muutakaan vain siitä syystä, että sattuu harrastamaan fitnesstä/kehonrakennusta.
Ja useimmat jotka täällä huutelevat negatiiviseen sävyyn, taitavat olla juuri näitä ihmisiä, jotka tahtoisivat lopettaa sen ylimääräisen pullan mussuttamisen ja laihtua, mutta eivät ole valmiita tekemään laihtumisen eteen mitään. Tullaan sitten tänne vauvapalstalle ja muualle nettiin sättimään sitä kuinka lihaksikas vartalo on ruman näköinen naisella jne, kateellisten panettelua.
Olen puhunut.
En nyt ihan ymmärrä miten joku hormonipimu voi antaa todesta otettavia treenivinkkejä. Pidän terveen näköisestä ihmisestä, eli Jutan ulkonäkö ei miellytä. Normaalin kokoiset lihakset, luonnollinen hiusväri, kropassa ei silikonia, jatkeeton pää jne. Ei toteudu kyseisen ihmisen kohdalla :D
Ärsyttää. Se pukee lässyttävään ja venyttelevään puhetapaansa ylenkatseen lihavuutta kohtaan. Puhuu kuin kehitysviiveisille. Läski on yhtä kuin ruma ja tyhmä.
ko. ihminen eli et ole ainoa! :) En myöskään pidä Juttaa hyvännäköisenä, vaan mielestäni hänellä on jo liian isot lihakset naiseksi! Ei kaunista..
ko. ihminen eli et ole ainoa! :) En myöskään pidä Juttaa hyvännäköisenä, vaan mielestäni hänellä on jo liian isot lihakset naiseksi! Ei kaunista..
Järkytyin silloin kun kuulin että ko. ihminen aikoi opiskella seksuaaliterapeutiksi!! Nyt on onneksi opinnot keskeytyneet, ehkä hän sai apua, ja ymmärsi että oli väärällä alalla. Jos terapeutti laukoo tuollaisia lauseita, niin ei se ketään auta. Pahentaa vain asioita. Luulisi että olisi opiskelustaan jotain saanut irti, mutta näköjään ei.
Ulkonäkö, ulkonäkö, ulkonäkö. Muuta sillä ei vissiin päässä liiku. Bodarinaiset ovat mielestäni rumia.
en ole ikinä kohdannutkaan ko. henkilöä joten ei ärsytä.
Senkin sohvaperunat!
Se mikä mua häiritsee että joka jaksossa puhuu elämänsä rakkaudesta Max- pojasta.
Siis että sanoo tuon lauseen joka jumalan kerta.
Mä kyllä ymmärrän että lapsi voi olla rakas vanhemmilleen mutta tarviiko sitä Kokoajan hokea.
Itsekin aktiivitreenaajana kannatan hänen ajatustapaansa. Juttakin on sanonut, että jos haluaa olla pyöreä niin se on hienoa. MUTTA jos haluaa laihduttaa ja samalla tunkee pullaa nassuun, niin on ihan turha vikistä läskeistä. Näin se on. Eikä Jutta herkuttelua ole kieltänyt. Hän elää omaa treenaajan elämäänsä, minä omaani ja sinä omaasi. Yleensä toisessa ihmisessä ärsyttävät asiat voipi hyvinkin olla niitä mitäitsessään inhoaa/haluaisi itsessään muuttaa muttei pysty :)
Senkin sohvaperunat!
Se mikä mua häiritsee että joka jaksossa puhuu elämänsä rakkaudesta Max- pojasta.
Siis että sanoo tuon lauseen joka jumalan kerta.
Mä kyllä ymmärrän että lapsi voi olla rakas vanhemmilleen mutta tarviiko sitä Kokoajan hokea.
Eli tuo on tapahtunut yhden kerran (siinä sohvalla).
Se kohtaus missä jutta sanoo maxin olevan elämänsä rakkaus on yksi ja samakohtaus mikä on vain laitettu moneen eri jaksoon, ja sille taas Jutta ei mitään voi koska ei ole nähnyt jaksoja etukäteen... Joten se siitä hokemasta:P en ymmärrä miksi täällä pitää aina haukkua kaikkia. Mä luulen että kun te haukkujat katsoisitte peiliin niin ei taida olla mitään varaa haukkua lihaksista, ja itsestään huoltapitävää naista.
ihmiset ensin kieltäytymään ja sitten repsahtamaan ja sitten kieltäytymään jne. Miksi ihmeessä treenaava ihminen ei voisi syödä normaalisti? Tai varsinkin normaali ihminen, joka ei ole menossa kehonrakennuskisoihin, voisi syödä normaalisti?
Onko itsestään huolta pitäminen vain ja ainoastaan hampaat irvessä treenaamista ja 1 yhden rusinan syömistä kerran viikossa herkkuna? Miksi pitää olla niin äärimmäinen?
just näitä akkoja jotka aina valittaa kiloistaan ja aikovat laihduttaa. Ja sitten kuitenkin vedetään rasvasta ruokaa ja kaikkea makeaa naamariin päivästä toiseen.
Olen myös sitä mieltä, et mitä helvettiä sitten ruikuttaa läskeistään, kun ihan itse ne aiheuttavat. Ja sitten ne lenkkeilyt on tyyliin puol tuntia tai tunti sellaisella löntystely vauhdilla. Ja lenkin kunniaksi voi taas syödä jotain.
sekä Jutan että sen toisen blondin selitys, miten helppoa on oikeasti treenata vaikka ovatkin äitejä. Juttakin vain lähtee kävelylle, kun 8-vuotias poikansa nukkuu. On ilmeisesti jo unohtunut ettei pienten lasten äidit VOI jättää lapsiaan nukkumaan, kun äiti lähtee lenkille. Kouluikäisen varmaan voisinkin jättää, mutta en 2-vuotiasta.
sekä Jutan että sen toisen blondin selitys, miten helppoa on oikeasti treenata vaikka ovatkin äitejä. Juttakin vain lähtee kävelylle, kun 8-vuotias poikansa nukkuu. On ilmeisesti jo unohtunut ettei pienten lasten äidit VOI jättää lapsiaan nukkumaan, kun äiti lähtee lenkille. Kouluikäisen varmaan voisinkin jättää, mutta en 2-vuotiasta.
Kyllä se niin vain on,että jos haluaa laihduttaa, niin se treenaaminen onnistuu vaikka olohuoneessa. Minullakin on pieniä lapsia ja kyllä vain pullahiirestä on muovautunut ihan kotitreenillä treenattu vartalo.Jos kovasti haluaa jotain, niin sen eteen tekee myös töitä.
Laihdutus lähtee korvien välistä. Lihavuuden suurin ongelma on väärä ajattelutapa. Sen ajattelutavan kun muuttaa, niin tie normaalipainoon on auki. Tiedän sen kokemuksesta. Eikä kaikkien tarvitse tavoitella treenattua kroppaa. Minulle tämä sopii, mutta en oleta että naapurin Lissulle välttämättä.
Minunkin mielestä se on vaan omaa laiskuutta jos ei tee mitään.
Pienten lasten äiti voi liikkua kotona jos ei pääse kodin ulkopuolelle. Sitten kun lapset on isompia voi lähteä itsekseen lenkille.
Pienten kanssa voi tehdä vaunulenkkejä
Sekin on hyvää liikuntaa kun työnnät kahta rattaissa ja yhtä vedät pulkassa. Jos siis on 3 lasta.
Ihme tekosyitä ihmisillä on.
Ulkonäkö taitaa olla hänelle jopa perhettään ja lapsiaan tärkeämpi.
Useimmat uhraavat omasta ajastaan ja omista harrastuksistaan silloin kun heillä on pieniä lapsia.
Itse olen löytänyt aikaa kuntoilulle hankkimalla kotiin pienen kuntosalin, mutta ilman rahaa en sitä olisi pystynyt tekemään.
Lasten kanssa toki liikun myös, mutta silloin on otettava lapset huomioon ja oma liikkuminen jää silloin turhan kevyeksi. Vaikka välillä tulisi hiki, ei sitä voi kuntoiluksi sanoa.
Syö liikaa, herkuttele ja valita jos kerran tuntuu hyvältä. Ihaile vielä itseäsi peilistä kaupan päälle!