Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero karjuu 15min, meneekö sulla hermo?

Vierailija
18.02.2012 |

Jatkuvasti kiipee keittiön pöydille etsimään keksiä ja kannat sen 6 kertaa pois keittiöstä. Heti perään karjuu 25min kun ei pääse alakertaan, palaako jo hermo?

mulla palaa, en osaa lopettaa tällaisia...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päiväkodissa töissä, ei saa hermo palaa (paitsi silloin, kun kakrut on kuulemattomissa:D)

Mutta onhan tuo ärsyttävää.Uhmaikä on kamalaa!

Vierailija
2/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy vaan kuinka monta kertaa päivässä menee!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä irvistelen itsekseni, kiroilen äänettömästi ja pyörittelen silmiäni, oikein raivoissani. Taaperolle totean aina tasan samaan sävyyn kuin ekallakin kerralla että tuo on kiellettyä tms.

Vierailija
4/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun tässä ja ignooraan ne kiljumiset. Onneksi ei ole mun kakara.

Vierailija
5/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänhermot nääs..

Meillä on kahdesti ollut pikkusilla ikäeroa 14 kk.

Tällä hetkellä nuorin pari on 2- ja 3- vuotiaita.

Ei tosin kiipeile toistuvasti keittiön pöydille, nurkkaan pääsee ja on melko mukavia. Näen milloin menee keittiöön ja käsken takaisin.

Vierailija
6/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka musiikki kovalle niin se ei jaksa enää karjua kun ei ääni kanna musiikin yli.

Ite voin istua ihan rauhallisesti lapsen huutaessa. Ne ei saa huomiota sitten huutamalla, vaan kiltillä käytöksellä. Miestä kyllä rassaa..

Vierailija
7/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaista kiukuttelu huutoa. ovat todella kilttejä poikia nuo meidän.

Vierailija
8/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit oo ainut. Miehen mielestä ääntä ei saa korottaa missään vaiheessa. Kun hermostun ja lähden itse pois tilanteesta,niin sekin on hänen mielestä väärin ja olen huono kasvattaja. Itse en anna lapselle periksi tällaisissa, mutta mies nollaa tilanteen antamalla lapselle karkkia. Ja haukkuu mut kun olen polttanut käämini. :( olen hukassa

ap

Vierailija
9/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit oo ainut. Miehen mielestä ääntä ei saa korottaa missään vaiheessa. Kun hermostun ja lähden itse pois tilanteesta,niin sekin on hänen mielestä väärin ja olen huono kasvattaja. Itse en anna lapselle periksi tällaisissa, mutta mies nollaa tilanteen antamalla lapselle karkkia. Ja haukkuu mut kun olen polttanut käämini. :( olen hukassa

ap

no et tosiaan ole ainut!

sun mies tossa tekee väärin! lapsia ei saa palkita huonosta käytöksestä!

mulla neljä muksuu,nuorin 1.7 vuotias ja vanhin 13 vuotias. ja vaikka mulla palaakin hermot usein,niin kyllä mä myös paljon hellin lapsiani.

Vierailija
10/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa vain huvittaa jossain vaiheessa, kun lapsi raivoaa kuin viimeistä päivää jotain aivan naurettavaa asiaa. Enemmän mulla on vaikeuksia pitää pokkani. Ei viitsi nauraa toiselle päin naamaa, kun hän on aivan vakavissaan raivoissaan maailman suurista vääryyksistä, kuten ettei saa väännellä hellan nuppeja.

Myönnettäköön, että mun lapseni harvoin vetää noin pitkiä raivareita, mutta oman sisarukseni kautta toistuvista pitkistä raivareistakin on kokemusta. Ei niihin sen kummemmin suhtauduttu, annettiin huutaa niin kauan kuin teki mieli. Otettiin syliin jos lasta harmitti, mutta jos, halusi raivota itsekseen, sai tehdä niin.

Lapsi vain harjoittelee pettymyksien kestämistä. Joillakin se harjoittelu ottaa kovemmille kuin toisilla, turhaa minä siitä suuttuisin, että lapselle tuo asia sattuu olemaan vaikeaa. Asioita oppii harjoittelemalla, myös pettymyksien kestämistä, ja siinähän saa harjoitella. Ei minun hermostumiseni nopeuta oppimista yhtään.

Vierailija
11/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoani huutamaan 15 minuutiksi, sä oot aivan hirviö!!

Vierailija
12/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvää vanhemmuutta on alkaa sättimään sinua? Ilmeisesti lapsen kuullen?

Ja hyvään vanhemmuuteen kuuluu antaa karkkia jos toinen herkut juuri kieltää.

Johonkin perheneuvolaan te kuulutte. Kohta lapsi käyttää hyväkseen teitä kun olette noin ulapalla.

6

Vierailija
13/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei tee tuollaista. ESim. kiipeä pöydälle tai muuta..

Vierailija
14/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkään sitä huutoa muuten, mutta jos joudun seisomaan portaiden edessä tai muuten koko sen ajan estämään lasta tekemästä jotain katastrofaalista, niin ei kestä.

Esim. seisominen puoli tuntia rappusten edessä, vie hermot kun toinen karjuu siinä reidessä kiinni. Jos huutaa esim sohvalla, niin voin hyvin olla viereisessä huoneessa tyytyväisenä.

Ap

Vierailija
15/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta tarvitse jättää huutamaan. Voi olla vieressä tai ottaa syliinkin, jos lapsi haluaa. (Kaikki eivät halua.) Mutta joillakin ne raivarit kestävät pidempään ja lepyttely-yritykset saavat ne jopa pahenemaan. Ei se, että lapsi huutaa vartin, välttämättä tarkoita, että hänet on jätetty huutamaan. Joillakin vaan menee vähän pidemmän aikaa selviytyä pettymyksistä ja se huuto kestää sen mitä kestää, joillakin puoli minuuttia, toisilla puoli tuntia.

t. 12

Vierailija
16/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kanna lasta pois keittiöstä vaan laitan sen töihin. Rakastan helppoa elämää, joten en viitsi kiusata lasta.

Vierailija
17/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellaista edes sanonut, vaan juuri siksi se kova ääni rassaa vielä enemmän kun lapsi huutaa jalassa kiinni.

Ap

Vierailija
18/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tekisi mitä, oli sitten vieressä, sylissä tai toisessa huoneessa. Kiljuu aikansa ja rauhoittuu sitten.

Vierailija
19/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmakohtaus. Ei auta lepyttely, ei suostu vaihtaa huonetta, osallistu leikkeihin tai kotitöihin leikin kautta, ei kelpaa syli, ei mikää... Siksi ainut ratkaisuni on ollut antaa huutaa ja estää satuttamasta itseään, muita tai rikkomasta paikkoja. En vain kykene kuuntelemaan raivohuutoa yli puolta tuntia ja sorrun itsekkin huutaan.

Ap

Vierailija
20/40 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkään sitä huutoa muuten, mutta jos joudun seisomaan portaiden edessä tai muuten koko sen ajan estämään lasta tekemästä jotain katastrofaalista, niin ei kestä.

Esim. seisominen puoli tuntia rappusten edessä, vie hermot kun toinen karjuu siinä reidessä kiinni. Jos huutaa esim sohvalla, niin voin hyvin olla viereisessä huoneessa tyytyväisenä.

Ap

meinaa rikkoa raivotessaan jotakin tms, niin silloin minusta on syytä vähän ärähtääkin. Eli sinulla ei mene hermot lapsen huutamiseen vaan esim. yritykseen rikkoa tavaroita? Minusta se on eri asia.

Meillä olen yrittänyt lapselle sanoa, että saa olla kiukkuinen ja huutaa, mutta mitään ei heitellä tai rikota. Siitä lähtevät lelut jäähylle tms. (Toimii paremmin meillä kuin lapsen laittaminen jäähylle.) Olen yrittänyt ohjata lasta raivoamaan tavoilla, jotka ovat vähän suotavampia. On tärkeä taito elämässä osata purkaa raivonsa siten, ettei siitä ole haittaa. Hyppii vaikka paikallaan, tulee huutamaan äidille, paukuttaa sänkyä pehmolelulla tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan